Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 222 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@horsm Bouwman heeft wel degelijk een goede sprint in de benen. Maar of het echt een renner is voor de heuvelklassiekers weet ik ook niet.

robertowilco

Jos van Emden, is er maar mee gestopt, kan het wel begrijpen met de komende etappes

Yeez

En na de giro natuurlijk. 2de in de proloog en loodste gisteren zijn team naar plek 9. Nu even de batterij opladen en na de tour verdergaan.

S. Morgenstern

Floris De Tier gaat niet meer van start volgens de eigen site van TLJ. Hij krijgt rust om zich voor te bereiden op zijn verdere programma.
Tocht te veel gekoerst is kennelijk ’t verhaal.

Heerlijk! Hebben we net een eerste seizoensdeel achter de rug waarin zijn naam hier veelvuldig voorbij kwam bij selecties waarin hij 'ontbrak' (categorie 'waarom rijdt De Tier niet in Tirreno of Nice, is toch de man in vorm', 'De Tier moet Tolhoek vervangen in de Giro', enz. ), Blijkt hij achteraf eigenlijk teveel koersen te hebben gereden. Gelukkig is dat gegeven dan weer te benutten voor een ander stokpaardje.

De belastbaarheid van De Tier lijkt me overigens wel iets wat onderdeel zal zijn van de overwegingen over contractverlenging.

Laatst gewijzigd
tendam

Overal waar het omhoog gaat en ze nog een rennertje tekort komen start De Tier... die indruk krijg ik tenminste, als niet echt De Tier-volger. Misschien weten zijn fans wat TLJ met hem wil?

Yeez

Kuss lijkt echt beter te worden! Zit er nog bij met tolhoek

S. Morgenstern

De Tier is een knecht die mag pieken naar de klassiekers. Heeft een paar koersdagen meer dan Kuss.

kelderfan

Jos van Emden stapt ook af na de TTT ook ziekjes of geen goede keuze om hem na de Giro ook de Dauphine te laten rijden.

@tendam
De Tier is meestal goed bij de start van 't seizoen. Hij leek even beter bergop dan Kruijswijk. Ik denk dat hij er weer staat na de Ronde van Polen juist in de Vuelta en het na-seizoen. Maar te vaak ziek is ook niet goed.

S. Morgenstern

Van Emden heeft de koersdagen gemaakt die hij moest maken. Goed gereden, taak volbracht en lekker naar huis. DNF-jeuk is voor anderen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Tolhoek is wel goed bezig maar kon de kleppers niet bijbenen. update: Hij stijgt met stip binnen de topvijfentwintig. Kuss lijkt ook behoorlijk gestegen in 't klassement met nu 43e. plek.
@vlek
In jouw optiek gaat alleen maar om koersdagen? Van Emden heeft in de TTT wel zijn ding gedaan en gelukkig zonder jeuk.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je kijkt waar Tolhoek vandaan komt na een pittige blessure en heeft eigenlijk niet een perfecte voorbereiding gehad, dan vindt ik dat hij het heel prima doet. Het is alleen afwachten hoe hij zich houdt als we in etappe 6 weer naar 2000 meter hoogte gaan, daar ging het in de TOC ook mis. Maar tot nu toe verrast zijn ontwikkeling mij zeer positief.

KJP

Voorlopig is Tolhoek ook meer een zuivere klimmer dan die punchspelletje dat hier gespeeld werd. Tolhoek heeft op zich wel een acceleratie in de benen op een klim, maar dit soort aankomsten is toch weer een geval apart. Zonder valpartij had Tolhoek inderdaad al in de top-20 gestaan in een toch behoorlijk goed veld. De laatste twee etappes moeten hem nog beter liggen, benieuwd wat daar uit gaat komen, als hij constant is moet een plek tussen 10-15 kunnen.

S. Morgenstern

In jouw optiek gaat alleen maar om koersdagen?

Nee. Hoezo? Wielrennen gaat volgens mij nooit 'alleen maar' om een simpel gegeven. Zelfs niet om 'alleen de overwinning telt'.

Dat de laatste vier koersdagen in de Dauphine voor Van Emden totaal onbelangrijk zijn, lijkt me verder volslagen helder.

S. Morgenstern

Voorlopig is Tolhoek ook meer een zuivere klimmer dan die punchspelletje dat hier gespeeld werd. Tolhoek heeft op zich wel een acceleratie in de benen op een klim, maar dit soort aankomsten is toch weer een geval apart.

Zo schat ik het ook in. Ik denk dat hij wat dat betreft vergelijkbaar is met Bennett. Het zou me niet verbazen wanneer hij in dit veld op een langere slotklim beter doet dan een twintigste plek. Het zou echter ook zomaar kunnen dat hij er een van de komende dagen weer doorheen zakt. Die paar uitschieters van dit seizoen zijn natuurlijk nog niet zijn nieuwe standaard.

kelderfan

'@KimJungPoels
Die Battaglin heeft inderdaad de meeste koersdagen.
Tolhoek is een klimmer met ook wel punch. Ik denk door 't snelle koersverloop, dat hij 't even niet kon opbrengen.
Maar op deze manier met hulp van Sepp Kuss kan hij zeker nog tien plekken stijgen in 't klassement. Dat zou een mooi resultaat zijn.
@rahimns
In de ToC kon hij natuurlijk nog niet top zijn; daar liet hij goede dingen zien.
Zoals gezegd kan hij zich zeker nog verbeteren. Het is jammer dat De Tier is afgehaakt. Want jongens Kuss en Powless kunnen niet elke dag goed zijn.
Hopelijk geldt dat ook voor Powless, dat hij na een zware TTT even 1 dag moet bijtanken.

KJP

'@Kelderfan

Hij heeft wel punch dat is waar, maar dit soort aankomsten moet je een aantal keer gedaan hebben om daar ook gebruik van te maken. Sowieso is positie super belangrijk als je met 30-50 man de laatste kilometers aan gaat vangen, als je achter iemand zit die ff een gaatje laat vallen dan verspeel je daar al eens stukje van de kracht die je nodig hebt. Daarnaast moet je ook leren het momentum van andere renners voor je eigen gewin te gebruiken. Aangezien Antwan nu pas vanuit deze positie aan het koersen is zal hij daar ongetwijfeld nog wat stapjes in moeten maken.

@Vlek
Is inderdaad zeker nog niet de nieuwe standaard, maar gezien de momenten waarop Tolhoek zijn prestaties liet zien (Zonder ritme, net terug van blessure etc.) is het wel erg hoopgevend vind ik.

kelderfan

'@KimJungPoels
Dat Antwan nog wat stapjes moet maken lijkt mij een correcte vaststelling. Dat zit er ook wel in en dat geldt eigenlijk ook voor Kuss en Powless.

ghostwriter

Tolhoek is nog in de opbouw doordat hij dit jaar door schorsing en blessure weinig koersdagen heeft gemaakt. Voor de Tour kan dit juist wel goed uitpakken als hij door het rijden van Californie en de Dauphiné genoeg heeft gereden om goed in vorm te geraken maar nog relatief fris is voordat hij daarvoor weinig heeft gereden. Ik ben een fan van Bouwman en Tolhoek die beide misschien geen toptalenten zijn maar zich wel goed ontwikkelen. Bouwman is van nature een betere tijdrijder en Tolhoek is van nature een betere klimmer maar beide zijn wielrenners die aanvallend durven te koersen. Hopelijk mogen ze in kleine rondes steeds vaker voor eigen kans rijden en dan kunnen ze in grote rondes voor Kruijswijk en Roglic knechten.

S. Morgenstern

Ik heb Tolhoek nooit beter gezien dan in die rit in Californië. Ik betwijfel daarom of het terecht is om te denken dat hij nog in opbouw is en er sprake is van iets als 'voor de Tour nog goed in vorm raken'. Volgens mij relateren we zijn huidige niveau dan namelijk aan iets wat we nog nooit van hem hebben gezien. De kans dat hij in de Tour de France nooit in de buurt komt van zijn niveau in die rit in Californië, lijkt me in ieder geval minstens even groot, als dat hij met deze aanloop in de Tour de France pas echt goed in vorm is en dit slechts een veelbelovende voorbode was.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@vlek ik denk niet dat Tolhoek vandaag minder was, alleen het deelnemersveld en het niveau ligt hier beduidend hoger.

kelderfan

'@ghostwriter
Eens want die twee zijn bij mij ook een beetje favoriet. Bij Bouwman als echt ondersteunende renner voor de GT's; zoals vroeger Marc Goos de ondersteunende renner met goede ITT in de benen. Tolhoek is echt meer de klimmer van 't stel. Die kan naast het knechten toch ook voor eigen kans gaan.
Ik had eigenlijk gehoopt dat die andere twee Olivier en De Tier ook die stappen hadden kunnen zetten.
Het is eigenlijk apart dat die jongens, die Bennett naar de overwinning hebben geholpen in de ToC 2017, dat die nu door malheur een beetje achterblijven.

ghostwriter

'@vlek
Tolhoek was toen één rit goed maar moest dat direct bekopen in de dagen daarna. Dat gebeurd vaak wanneer wielrenners in de opbouw zijn. Wanneer ze echt in vorm zijn zijn ze niet één dag goed om vervolgens weer veel minder te zijn (tenzij ze ziek worden).

kelderfan

Ik zie op de TLJ-site dat er 2 Belgische 1-dagskoersen zijn toegevoegd. Die op 4 augustus Dwars door het Hageland - Aarschot 1.1 lijkt mij 't meest leuke want die vallen samen met Clasica Ciclista San Sebastian en Tour de Pologne. Niet te vergeten natuurlijk Utah en Binck Bank.

Dat kan eigenlijk niet anders dan met o.a. Cees Bol, Julius van den Berg en Hartthijs De Vries toch.

S. Morgenstern

Tolhoek was toen één rit goed maar moest dat direct bekopen in de dagen daarna. Dat gebeurd vaak wanneer wielrenners in de opbouw zijn.

Zou kunnen dat renners die hervatten vaak wisselvallig presteren. Het zou ook kunnen dat renners die fris zijn juist wat makkelijker meerdere dagen achter elkaar hetzelfde niveau kunnen houden. Het zou in het geval van Tolhoek ook zo kunnen zijn dat hij net wat minder makkelijk dan anderen meerdere dagen in het knalrood kan gaan. Wat we zeker weten is dat we van Tolhoek nog te weinig hebben gezien om te veronderstellen dat hij met een smalle basis goed kan blijven van Californië, via de Dauphine naar Tour (laat staan dat zijn vorm in die serie alleen maar beter zou worden).

Het is wat mij betreft dus wat gevaarlijk om een logisch crescendo richting de Tour de France te zien. Ik zou het toejuichen, daar niet van, maar vind het met zijn huidige seizoen eigenlijk logischer om te denken dat het beter is om na het NK even wat gas terug te nemen, om dan in de Vuelta wel weer met een perfecte voorbereiding aan een grote ronde te kunnen beginnen.

@vlek ik denk niet dat Tolhoek vandaag minder was, alleen het deelnemersveld en het niveau ligt hier beduidend hoger.

Zit wat in inderdaad; vooral de eerste helft van zo'n rit in de Dauphine zal van een veel hoger niveau zijn. Zo'n aanval van Bernal in de finale echter zou er waarschijnlijk ook hier bovenuit steken.

Laatst gewijzigd
tdola

Boom staat nu ook in de opstelling voor Slovenië.
Zou hij nog serieus in de running zijn voor tour selectie of is dit opbouwen ri najaar?

Want de 2 Noorse races (1 weliswaar gedeeltelijk door dq), hammer Stavanger , dauphine en dan Slovenië, is dat niet wat teveel als ie dan ook nog 3 weken tour moet doen. Lijkt mij wel. Martens heeft meer een opbouw en stages gericht op tour.

Dat is ook een beetje probleem voor tolhoek ri tour evt, mist hoogtestage recent (of gaat ie nog na dauphine?). Dat lijkt tegenwoordig bijna een vereiste te zijn om goed te zijn in grote ronde.

1 2 ... 222 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.