Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 223 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zie op de TLJ-site dat er 2 Belgische 1-dagskoersen zijn toegevoegd. Die op 4 augustus Dwars door het Hageland – Aarschot 1.1 lijkt mij ’t meest leuke want die vallen samen met Clasica Ciclista San Sebastian en Tour de Pologne. Niet te vergeten natuurlijk Utah en Binck Bank.

Dat kan eigenlijk niet anders dan met o.a. Cees Bol, Julius van den Berg en Hartthijs De Vries toch.

Of ze starten ergens met een mannetje minder ;)

stijnlah

Dwars door het hageland wordt verreden op 15 juni, niet op 4 augustus.

kelderfan

"Of ze starten ergens met een mannetje minder"
Dat gebeurt helaas te vaak bij TLJ. Bij een 1.1 koers hoeft dat geen probleem te zijn.

Toch heb ik 't stoute vermoeden, dat enige van die mannen in die wedstrijd worden opgesteld. Want waarom juist die wedstrijd opnemen in je programma?
Het zou m.i. niet verkeerd zijn om juist Hartthijs De Vries {had al een TLJ-shirt aan} en Stephen Williams {als die wil tenminste} mee te nemen naar Tour of Utah en Colorado Classic om Kuss, Powless, Bouwman en Eenkhoorn te begeleiden.

S. Morgenstern

Ze rijden inderdaad behoorlijk wat wedstrijden voor de selectie die ze hebben. Of het daardoor inderdaad 'te vaak' voorkomt dat ze met een mannetje minder starten, is nog maar de vraag. De simpelste oplossing die binnen de mogelijkheden behoort (minder koersen rijden), zou namelijk minstens zoveel virtuele tranen opleveren.

S. Morgenstern

Renners een stagecontract geven zal overigens altijd een optie zijn. Het zijn echter zelden de toptalenten die daarvoor in aanmerking komen, aangezien die zo'n aftast periode niet nodig hebben en in de tweede helft van het seizoen hun grootste wedstrijden hebben. Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren wanneer ik voor het laatst met interesse het optreden van een TLJ stagiair heb gevolgd. Weet dan ook niet of het ontbreken van een stagiair als volger van deze ploeg op enige wijze een teleurstelling zou zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@stijnlah
Dat moet dan nog doordringen bij PCS maar de website heeft 't over 7 dagen; dus dan is de 15e. wel de correcte datum.
PCS:
Date: 2018-08-04; Race class: 1.1; Race category: Men Elite; UCI-Tour: Europe Tour
Opvallend dat Mathieu van der Poel ook juist deze 2 dagen heeft uitgezocht Halle Ingooigem en Dwars door het Hageland - Aarschot.

@vlek
Wielerflits wist te melden, dat Cees Bol en Julius van den Berg in de belangstelling stonden van TLJ. Dus lijkt 't mij niet vreemd, dat zij een paar van die jongens gaan testen. Hartthijs is hard op weg om een uitnodiging te krijgen voor een stage-contract {zie vorig jaar Adriaan Janssen, die eigenlijk ook geen verkeerde renner blijkt te zijn}.
Trouwens die Stephen Williams is nu de kopman van 't SEG-team en kanshebber in Giro Ciclistico d'Italia met als steun bergop door nog zo'n talent Jan Maas.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik meen dat Bouwman destijds stagiair was...
Ondanks dat hij niet het wereldtalent is is het toch een schot in de roos gebleken, dus waarom zou het geen meerwaarde hebben?

S. Morgenstern

Volgens mij gebeurt dat testen van renners voor volgend jaar meestal al voor de zomer en staat dat los van de stagecontracten in het najaar.

Waarom zou het geen meerwaarde hebben? Ik zeg enkel dat het voor mij als volger van deze ploeg niets is wat ik zou missen. Nut voor ploegen, makelaars en renners zelf zal er uiteraard wel zijn, hoe marginaal ook, anders zou het niet met enige regelmaat gebeuren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Dat lijkt mij ook, dat de gewenste renners al voor de zomer worden getest; dus is Tirol eigenlijk een mooie testgelegenheid.
Maar ja zo'n jongen als Brian McNulty zal wel op een andere manier worden gevolgd.

Wielerfan1987

Overigens kan Benoot al van het lijstje, heeft gewoon nog een contract voor volgend jaar.

De Vries zou ik niet zomaar doen, zeker niet met zijn recente hartproblemen in gedachten en het feit dat hij nu slechts op clubniveau koerst.
Laat die jongen eerst maar eens een jaar klachtenvrij koersen op een hoger en intensiever internationaal niveau bij bijvoorbeeld Roompot.

Adriaan Janssen moet ook eerst nog maar eens echt bevestigen dat vorig jaar geen bevlieging was.

Cees Bol en Julius vd Berg lijken mij wel opties.

En Qua klimmend potentieel met ervaring valt Polanc natuurlijk wel binnen de criteria die voor TLJ belangrijk zijn.

McNulty zou ook een mooie aanwinst kunnen zijn.

Maar eigenlijk zou ik niet direct te rigoreus snijden in het huidige rennersbestand.

Wagner kan de laatste twee jaar niet meer imponeren waar hij langer geleden wel goed werk deed voor de ploeg en hier en daar in prologen nog weleens punten scoorde.

Van Hoecke vind ik geen sterke indruk maken, maar die is inderdaad nog relatief jong en toont afgelopen weken aan wel beter te worden.

Verder zie ik niet direct renners die ik zou laten gaan of vervangen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik lees net wat delen uit een interview met Dylan in Procycling magazine. Daar verteld oa Wagner dat hij zelf een stapje terug gedaan heeft uit de sprinttrein ter faveure van Roosen en Jansen die hij beter vond voor Dylan. Die wou er eigenlijk niets van weten maar hij wist Dylan ervan te overtuigen dat hij de beste renners om zich heen moest nemen en dat was hij niet meer. Na de overwinning in de tour kon hij samen met Dylan naar verschillende ploegen vertrekken maar hij adviseerde Dylan om bij TLJ te blijven, omdat hier nog zoveel te winnen viel. Vlak daarna kreeg hij het aanbod om Van Poppel te gaan begeleiden in de sprints, dat vond hij prima, de teamplayer als hij is. Hij denkt ook met Danny nog stappen te kunnen maken. Ik denk dat Wagner nog wel blijft zijn ervaring is denk ik gewoon belangrijk voor de ploeg. Maar er zullen komend jaar zeker 2 renners bijkomen dus het speculeren zal zeker niet stoppen hier.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Maar wat is jouw indruk dan van Stephen Williams van SEG, die maakte toch indruk in de Ronde de l'Isard met nogmaals de sterke steun van Jan Maas en dat was bergop.
Ik noem Hartthijs De Vries omdat hij wel de beste papieren heeft om dat stagecontract bij TLJ binnen te halen.
Maar het is natuurlijk niet verkeerd om hem eerst toch nog een jaar bij Roompot te stallen.
Want ik denk juist bij Cees Bol en Julius van den Berg dat ook zij eerst een bij Roompot moeten meedraaien.

KJP

Sean Bennett vind ik ook een gozer die de WT ploegen in het oog moeten houden. Prima allrounder met een super mentaliteit.

Fanny

Interview met Bouwman op Regio 8 over o.a. zijn 1e verreden Giro.

Vorige week als invaller nog heel goede Hammer Series voor zijn ploeg TLJ gereden.
Hij zou 12 dagen rust krijgen na de week daarvoor een hele zware 1e Giro van 3 weken te hebben gereden en dan moet hij komend weekend alweer de uitstekend bezette TdS van 9 dagen gaan rijden.
Ik denk dat de TLJ ploeg wel erg veel vertrouwen in hem heeft voor de TdS na zo'n zware Giro en eveneens zware Hammer Series.
Hoe lang gaat deze nog jonge renner dit goede niveau nog volhouden gezien het afstappen van o.a. de Tier en Van Emden want deze editie van de TdS is ook weer zwaar.
Ik vind het knap van hem hoe hij dit volhoudt en hoop dat hij in de TdS eindelijk zijn fel begeerde 1e ritoverwinning van dit jaar kan pakken die hij in de Giro op een haar na miste.

https://youtu.be/x0D6xlm3n9g

horsm

Thanks, Fanny. Leuk interview.

Fanny

'@ Sepiroth
Ook ik vind de Giro veel leuker om te zien dan de Tour. Zeker dit jaar toen er bijna elke dag wel wat gebeurde.
De TdF is misschien wel de meest aansprekende voor het wielervolk en de sponsors, maar ik denk dat de meeste profrenners toch liever de Giro of de Vuelta rijden die zeker de laatste jaren in aanzien zijn gestegen, behalve dat uitstapje naar Israël wat in mijn ogen nergens op sloeg. Ma ja, geld vergoed veel voor de organisatoren en misschien ook renners (startgeld voor belangrijke renners zoals bv Froome).
Ik denk inderdaad dat de Giro Bouwman goed ligt en misschien kan hij in de toekomst hier leuke dingen doen.
Het was dit jaar zelfs een hele zware en harde koers (de zwaarste sinds 15 jaar) en het is knap dat TLJ deze met alle renners, waaronder ook jonge renners deze grote ronde met een goed resultaat heeft uitgereden, na wat magere jaren, behalve het jaar van Kruijswijk dan.

Nieuws
Stef Clement moet verplicht rust nemen met zijn rug en zal dus voorlopig niet trainen en koersen.

Due to problems with his back @Stefclement isn't able to race currently. More examination is being scheduled to find the source. Until further notice Stef has been prescribed to rest.

Laatst gewijzigd
Yeez

Die zie ik niet naar de tour gaan. Wel een aderlating. Zowel in de bergen (alhoewel Tolhoek dat op kan vangen) als in de ttt en qua ervaring.

Yeez

Stef Clement moet afzien van deelname aan de Ronde van Zwitserland. De coureur van LottoNL-Jumbo is met rugklachten teruggekeerd van een hoogtestage. Clement is in voorbereiding op de Tour de France. Of de rugblessure zijn optreden in Frankrijk in de weg staat, kon hij nog niet zeggen. ,,We werken er nu hard aan'', aldus Clement.

Nog niet afschrijven dus, al ben ik benieuwd of die dan in absolute topvorm aan de start kan staan...

Borsje

Aantal jaren terug was ie langdurig uit roulatie als gevolg van rug( en voet-)problemen. Is toen uitvoerig onderzocht . Hoop dat het meevalt.

Timocycling

Zou het niet een beetje op zijn bij Clement, lichamelijk gezien? Hij is ook alweer 35. Contract niet verlengen en vervanger zoeken zou ik zeggen.

RoBinnn

Tour zal lastig worden voor Clement, ook al zou zijn rug weer in orde zijn moet je je afvragen of je wel naar de Tour moet willen zonder koers in de benen.
Wat mij betreft zal de selectie bestaan uit Kruijswijk, Gesink, Roglic, Tolhoek, Groenewegen, Roosen, Jansen en Boom.
Boom lijkt toch wel wat progressie te boeken en heeft, mits in voldoende vorm, meer te zoeken in de Tour dan Martens. Martens dan reserve mocht een van de geselecteerde mannen wegvallen door blessure of ziekte.

KJP

Die conclusie is iets te vroeg getrokken denk ik. Clement was tot voor kort de enige renner van Lotto Jumbo die je echt als meesterknecht kon zien voor een kopman in de bergen. (Zo iemand die zelf gewoon rond de top-30 eindigt in grote rondes) Nu lijkt het erop dat Gesink ook richting zo'n rol terug gaat en dat Tolhoek en Bouwman de stappen hebben gezet om dat ook te kunnen, dus is Clement wat makkelijker te missen, maar je kunt hem nog steeds erg goed gebruiken als hij redelijk fit is.

RoBinnn

Ik zie ook liever Clement in de selectie dan Tolhoek maar dan moet hij wel fit zijn. Op dit moment moet hij rust houden, dan lijkt mij de tijd naar de Tour te kort. Maar mogelijk kan hij snel toch weer de training hervatten en met enkel de twee NK's alsnog naar de Tour.

KJP

'@Robinnn

Ik bedoel de conclusie van timocycling. Met die van jou ben ik het helemaal eens. Tolhoek zou bovendien wel eens een leuke frisse rol kunnen gaan spelen in de Tour denk ik.

Timocycling

Tja hij is alweer 35, en zal ook best goed verdienen. Als je daarvoor een net zo dure, jongere renner kan krijgen zou ik niet 2x nadenken. Klinkt misschien hard, maar zo is het nu eenmaal.

1 2 ... 223 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.