Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 224 ... 481 482
tendam

'@timocycling
Wat een onzin joh. Hoe oud is Valverde inmiddels? Naar eigen zeggen was Clement vorig jaar in z'n beste vorm ooit. Helaas had z'n kopman Kruijswijk die vorm niet, maar alsnog was Clement waarschijnlijk de nuttigste knecht voor Dumoulin in de Giro ;)

Ik zeg niet dat hij onmisbaar is, maar om hem puur op grond van z'n leeftijd af te schrijven slaat nergens op. Zo duur zal hij ook niet zijn.

Yeez

'@tendam hij zei dit jaar ook dat hij nog nooit zo’n goede voorbereiding heeft gehad op de tour. Tot en met die hoogtestage dus...

ghostwriter

'@KimJungPoels
Ik zie Clement niet als een meesterknecht. Voor mij is een meesterknecht iemand die tot (diep) in de finale van een bergetappe zijn kopman kan bijstaan. Ik denk dat aan Poels (voor Froome) en Oomen (voor Dumoulin) maar Clement heeft als klimmer nooit dat niveau gehaald. Dat neemt niet weg dat hij een zeer nuttige knecht is voor iemand als Kruijswijk.

Ik denk dat Wagner, Lindeman en De Tier moeten vrezen voor hun positie bij de Jumbo ploeg (en in de rest van het jaar meer moeten laten zien dan ze tot nu toe hebben gedaan) maar dat Van Hoecke inmiddels wel vrij zeker kan zijn dat zijn contract zal worden verlengt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Wederom ben ik 't met jou conclusie eens. Clement is echt een allrounder. Hij is voor Kruijswijk wel de beste knecht, die hij zich kan wensen.
Maar je zag in de laatste Vuelta, dat die jonge clan 't in het 2e. gedeelte moesten overnemen.
Hopelijk haalt Clement 't, maar zonder voorbereiding wordt 't niks.
Dan kan hij met De Tier en Olivier? via Polen naar de Vuelta, want daar kan hij Kruijswijk ook goed ondersteunen.
Voor de TdS wordt 't wel erg mager in de ondersteuning met alleen Bouwman en Battaglin.

Timocycling

'@Tendam: vergelijk alsjeblieft Valverde niet met welke renner dan ook, Valverde is uniek en is niet te evenaren. Normale renners zijn na de 33-34 wel op, Valverde wordt enkel beter. Hij spot met alle wielerwetten.

horsm

'@ghostwriter... dat lijkt een beetje op de rittenkapers discussie. 'Meesterknecht' is niet zozeer een eretitel, het zou ook kunnen wijzen op een rol in het team. Waar 'gewone' knechten hand- en spandiensten verrichten aan het begin van etappes, of op het vlakke, daar is de taak van de meesterknecht om zo lang mogelijk aan de zijde van de kopman te blijven in de bergetappes. Als je het zo ziet, dan is de rol van Clement zeker die van meesterknecht. Zij het niet van het niveau van Poels.

Hetzelfde geldt voor 'wegkapitein' - je rol kan ook die van wegkapitein zijn zonder dat je 'troepen' naar je luisteren. Of, zoals Vlek eerder zei, een sprinter zijn die nooit wint of een rittenkaper die na een grote ronde met lege handen achterblijft.

Laatst gewijzigd
KJP

Precies wat horsm zegt, Clement is natuurlijk absoluut gewoon een meesterknecht voor zijn kopman. Dat hij er regelmatig wat eerder af moet dan enkele andere meesterknechten doet daar weinig aan af.

ghostwriter

'@horsm
Met zo'n definitie van meesterknecht zou elke klimknecht een meesterknecht zijn aangezien alle klimknechten er zo lang mogelijk bij blijven in bergetappes.

S. Morgenstern

Clement is vorig jaar alles geweest voor Kruijswijk. Zeker in de Giro, waar renners als Campenaerts en Castelijns tekort schoten, waardoor Clement ook grote delen van de vlakke finales voor zijn rekening moest nemen. De samenstelling van de Tour de France ploeg zou hem dezelfde rol geven, waarbij zijn kwaliteiten bergop slechts een klein deel van zijn taken vormen.

Ik denk eerlijk gezegd dat hij binnen de huidige selectie moeilijk te vervangen is. Gesink is eigenlijk de enige met redelijk veel gelijkaardige kwaliteiten. Ik denk echter niet dat ze hem volledig in de Clement rol in gaan zetten. Grote kans dat de meeste taken naar Martens gaan.

tendam

'@timocycling
En op wat ik over Clement zeg heb je blijkbaar niets tegenin te brengen... mooi, dan zijn we het daar over eens.

@vlek
As is verbrande turf, maar als Clement in 2016 een tikkie sterker was geweest had Kruijswijk de Giro gewonnen. Hij is een nuttige knecht, maar nooit echt beslissend. Daar is hij dan weer net niet goed genoeg voor.

S. Morgenstern

Clement reed in 2016 voor IAM.

Mocht het overigens in de Tour zover komen dat Kruijswijk met zijn benen van die Giro op koers is om podium te rijden, dan heeft hij met Roglic en Gesink twee geweldige renners aan zijn zijde. De meest cruciale 'open vacature' is dan op dit moment (zonder Clement) die van de Van Emden van dienst; degene die Kruijswijk zonder nodeloos energieverlies door die eerste negen dagen loodst.

Heb je minder vertrouwen in Kruijswijk en zie je hem ergens in de tweede helft van de toptien meestrijden, dan is er meer ruimte om een leuke renner als Tolhoek mee te nemen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Nog bedankt voor 't posten van dit leuke interview. Die Koen heeft gelijk, dat de Giro een stuk leuker om te volgen en te rijden is dan de TdF met al die stress door de vele valpartijen. Je ziet steeds meer teams die een treintje vormen voor een smalle doorgang of voor 't aanvallen van een berg.
Hopelijk kiest Kruijswijk voor 't volgend seizoen weer voor de Giro. In de TdF zijn voor mij Bennett en Roglic met Gesink en Tolhoek de mannen om voor de resultaten te zorgen. Dan wordt de TdF ook weer leuk om te volgen.
@rahimns
Ook jij bedankt voor de info over Groenewegen en Wagner. Dat was ook mijn punt, dat een sprinter tegenwoordig meer heeft aan sterke mannen, die wat verder reiken dan een korte versnelling. Gek is dat, dat Grisha Niermann en nu ook Robert Wagner aangeven, wat te doen om tot resultaat te komen.

Als TLJ nog een sponsor kan vinden voor een neo-ploeg, dan zou Verhoeven dat kunnen opzetten met Sierk. Dan kan Zeeman een stap naar boven zetten. Ik denk nog steeds dat mannen als Tankink en nu ook Wagner een plek moeten hebben in de begeleiding. Want die "kennis" moet je niet weggooien.

jvh93

'@vlek zou Boom die rol niet op zich kunnen nemen? met Roosen, Jansen en wellicht Groenewegen zou je in dat geval nog 2 renners hebben die hem perfect bij kunnen staan in de Roubaix etappe, waar Boom voor eigen kans zal willen gaan.

S. Morgenstern

Boom heeft het in ieder geval vaker gedaan voor Kruijswijk. Martens zou ook kunnen.

Adrianus en Patrick

'@jvh93, Correct.. Groenewegen kan in de roubaix etappe ook prima knechten voor kruijswijk.. Dit kan hij makkelijk aan.

S. Morgenstern

Boom lijkt me momenteel overigens niet de eerste om in aanmerking te komen voor een vrije rol tijdens die Roubaix rit. Ik zou dan eerder voor Roosen of Jansen kiezen en de andere drie in dienst van Kruijswijk en Roglic laten rijden. Of met de hele ploeg voor controle gaan en eventueel nog speculeren op een sprint met Groenewegen.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Als Boom geen vrije rol krijgt in die Roubaix etappe dan neemt hij die zelf wel. En ik geef hem groot gelijk, 2014 was heroïsch man, zou prachtig zijn om dat her te beleven.

S. Morgenstern

Met welke benen?

xistnc

Qua Boom moeten we niet gek opkijken als het scenario verloopt zoals vorig jaar voor de Vuelta. Hij gaat er zelf vermoedelijk vanuit dat het vanzelfsprekend is dat hij start in de Tour, terwijl hij juist volop in de weegschaal ligt.

Slovenië lijkt me wat vroeg voor een uitbarsting zoals tijdens de BinckBank Tour, maar wie weet op het NK.

Yeez

Boom wordt beter en beter. Rijdt tolhoek goed naar voren nu voor de voet van de klim. Powless is duidelijk niet goed. Hangt heel de tijd achteraan en zat gisteren ook in de laatste bus. Dan kan het geen pure klimmer zijn, maar we hebben al een beter niveau van hem gezien dan dit, maar ook dit kan gebeuren.

Timocycling

'@tendam: ik schrijf hem niet af op basis van leeftijd, maar op basis van fysieke gesteldheid en het feit dat er wellicht jongere, meer talentvolle renners beschikbaar zijn voor die plek die wellicht ook nog goedkoper zijn.

KJP

Voor iemand die tot eind mei nauwelijks mocht trainen en die eerder deze rittenkoers is gevallen rijdt die Tolhoek toch wel echt verrekte sterk zeg.

S. Morgenstern

Geweldig om er plots zo'n niet verwachte Nederlandse klimmuis bij te hebben. Tolhoek gaat in de toekomst nog veel bergritten kleuren.

tendam

'@timocycling
Een van hun weinige knechten (misschien wel de enige) die zowel in de tijdrit als bergop z'n mannetje staat, en uitgerekend hem moeten ze laten gaan? Ik vind je een opportunist. En ik ben niet eens een Clement-fan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat TLJ Tolhoek overweegt om eventueel de plek over te nemen van Clement voor de Tour als die niet kan starten... maar eigenlijk hoop ik dat Tolhoek naar de Vuelta gaat met een goede voorbereiding. Ben echt benieuwd of hij daar dan nog een stapje kan maken. Zie echt geen klassementsrenner in hem maar het kan voor de toekomst een hele aantrekkelijke renner te zijn voor in de bergen voor mooie dagzeges.

1 2 ... 224 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.