Die Tolhoek blijkt een pareltje en daar gaat TLJ nog veel plezier aan hebben. Dat kleuren zie ik wel zitten.
Mooi dat hij weer een toptien scoort en ook in 't AK stijgt met stip.
Lars Boom lijkt goed op weg om de TdF-ploeg te halen. Hij heeft de klimmers keurig afgezet voor de slotklim.
Dat Powless wat minder is, kan toch gebeuren op zijn leeftijd. Die gaat ook meedoen aan de kleurwedstrijd.
Kuss zat er lang bij, maar kon 't tempo nog niet bijbenen.
Heb je inzicht in de aard van de blessure van Clement? Ik vind het nogal vreemd om Clement niet presteren te verwijten, zonder kennis over de blessure waardoor hij zijn afspraak van dit seizoen mogelijk gaat missen.
Een tiende plek van een jonge klimmer aangrijpen om positief te zijn over zijn toekomst als klimmer, vind ik een stuk minder vreemd.
'@Timocycling
Het hypen valt wel mee. Tolhoek is voor de 2e. dag in rij goed tot heel goed bezig. Laat toch een paar erkende klimmers achter zich.
Als Tolhoek dit weet vol te houden. Dan is hij toch weer een renner om rekening mee te houden.
TLJ zit goed in zijn aanwas met ook Bouwman in goede doen.
Laat Clement toch rustig terugkomen als 't leed is herkent. In de Vuelta kan hij zeker van dienst zijn.
Dat gepuzzel met de TdF lijkt mij niet verkeerd. {Boom niet Boom wel en Clement wel Clement niet}
Boom gaat door naar Slovenië? Ik dacht dat hij daar in de eerder gecommuniceerde opstelling niet bij stond. Nu staat hij er op PCS bij. Door het eventuele doorschuiven van Martens richting Kruijswijk, misschien toch nog nodig de samenwerking met het treintje te testen? Neem wel aan dat hij dit weekend dan overslaat, mocht de Tour de France inderdaad weer op zijn programma staan.
Goed teken dat Boom zn vorm te pakken lijkt te hebben. Dat kan wel eens één vd belangrijkste knechten voor dylan en steven worden aangezien hij heel gemakkelijk door het peloton heen kan rijden (in de vlakke etappes voor dylan en in de zwaardere ritten als piloot voor steven). Ook gaat hij samen met primoz de motor zijn in de ttt. Ik hoop echt met het oog op die ttt dat clement op één of andere manier nog fit aan de start verschijnt. Mocht dat niet zo zijn dan zou ik toch voor martens gaan ipv tolhoek. Die heeft in het verleden al bewezen uitstekend te kunnen knechten 3 weken lang. Laat tolhoek maar lekker naar de vuelta gaan.
'@kelderfan
Je hebt het over een DK, dat is bij lange na geen maatstaf aangezien daar nog niet eens de nationale top aan de start staat, laat staan internationaal.
Natuurlijk is het voor de Vries zelf een positief signaal. Maar ik zou hem absoluut niet op basis hiervan een contract aanbieden, daar zijn meer signalen voor nodig, zeker als de plekjes bij de ploeg beperkt zijn.
'@Chrys
Dus geen Teunissen en geen Jan Tratnik meer op 't wenslijstje. Dat betekent wel dat een Dylan Teuns ook wel in zal zijn voor een overstap maar dan hopelijk naar TLJ, die juist op zo'n type renner uit is. {zie Wellens}
Dennis gaat hem voor maar dan naar Bahrain Merida Pro Cycling Team volgens diezelfde bron.
Ik heb hier al eerder aangegeven dat Tratnik ondanks zijn leeftijd een goede renner voor TLJ zou zijn in zowel de tijdritten als het heuvelwerk.
Helaas gaat hij nu naar BM.
Deze ploeg zal waarschijnlijk ook een beter salaris betalen dan TLJ.
Maar of hij nu bij deze ploeg een nog betere ITT renner wordt betwijfel ik.
Dat het team van BM ook azen op Teunissen en Bauhaus had ik niet verwacht.
Maar het is ook de vraag of Teunissen en Bauhaus deze transfers ook daadwerkelijk gaan doen.
Wel een hele aderlating voor Sunweb als zowel Teunissen als Bauhaus vertrekken.
Sunweb gaat dan zeker op zoek naar vervangers en zal daarbij misschien ook aan TLJ renners trekken zoals bv Boom voor Teunissen.
Als Bahrain hem 4-5 ton biedt en andere teams hem 2-2,5 ton bieden dan lijkt me de keuze helemaal niet zo raar. Van Avermaet heeft bovendien ook niet het eeuwige leven, en als Teunissen zijn ontwikkeling door zet zou het best eens kunnen dat hij in zijn 2de contractjaar bij Bahrain gewoon al vaak kopman gaat worden. Al hebben ze daar natuurlijk ook nog wel Colbrelli.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.