Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 226 ... 481 482
veld

'@KimJungPOel, Voor 4-5 ton zou ik veel liever Teunissen hebben dan Boom, en ik vrees zelfs dat Boom nu meer opstrijkt.

kelderfan

'@Fanny
Natuurlijk is 't jammer dat Tratnik een andere keuze maakt, maar als TlJ nog een tijdrijder zoekt, dan kunnen zij ook gaan voor Bevin en McNulty.
Echt jammer vind ik, dat Mike Teunissen niet terug gaat komen bij TLJ, want met hem erbij zou 't Vlaamse blok een stuk beter worden.

kelderfan

Maar TLJ mag wel werk maken van Antwan Tolhoek, want ik denk, dat Sunweb zit te springen om zo'n talent.

Fanny

'@Hoezo, Sunweb heeft toch al genoeg klimmers.
Als Tolhoek al naar Sunweb zou gaan, wat ik betwijfel, dan zal hij voornamelijk moeten knechten voor Dumoulin, Kelderman en Oomen.
Ik denk dat hij bij TLJ meer vrijheid heeft om zijn eigen specialiteit te doen, namelijk klimmen.
Een goede klassementsrenner zal hij nooit worden omdat hij geen goede ITT kan rijden.
Hij zal denk ik door die slechtere ITT in de toekomst voorbij gestreefd worden door o.a. Bouwman en Powless (als die nog beter gaan klimmen).
Deze renners kunnen in een kleine ronde met een ITT beter voor het algemene klassement gaan.
Ik weet natuurlijk niet of de leiding TLJ het akkefietje van Tolhoek op het trainingskamp nog steeds hoog opneemt ivm zijn verlenging.

DemPolS

4-5 ton voor een renner die een keer 11e in een monument is geworden???
Dat zal toch echt niet, wielrennen is voetbal niet waar een 10 in een dozijn renner een half miljoen verdiend.... bron?
Als hij nu eens een paar kleinere wedstrijden wint... oh wacht dat heeft hij ook niet gedaan. Dan kies ik echt voor Boom!

DemPolS

Teunissen terug als kopman voor de klassiekers? Om 11, 13 en 15e te worden? Het zijn geen toptalenten meer. Janse beeft nog potentieel maar roossen gaat echt geen klassiker winnen hoor. Als hij uberhaupt nog een winnaarsmentaliteit kweekt. Daar begint het toch mee! Dan kom je toch echt uit bij de 'klootzakken' en divas als Terpstra en een boom

ghostwriter

'@DemPolS
Wat knap dat jij in de toekomst kan kijken... Ik denk dat er niemand was die had verwacht dat Terpstra één van de favorieten voor de klassiekers zou worden toen hij de leeftijd van Roosen had. Roosen zet tot nu toe elk jaar een grote stap in zijn ontwikkeling en als hij daarmee doorgaat kan hij op termijn misschien het niveau behalen wat nodig is om een klassieker te winnen.

kelderfan

'@Fanny
Sunweb wil toch beter worden in 't klimwerk. Ten Dam heeft echt zijn beste tijd gehad. Met Kelderman, Oomen en Dumoulin komen zij te kort om die GT's goed te bemannen.
Ik geeft ook aan, dat TJ werk moet maken van die jonge klimgeiten en in dit geval Antwan Tolhoek. En dat hoop en verwacht ik ook bij George Bennett.
Koen is een prima renner en die gaat 't nog ver brengen, maar die gaat echt geen grote ronde winnen. Dat je Powless benoemt is terecht, want die heeft alle kwaliteiten voor dat werk. Hij is nu mee met een grote groep in de Dauphine. Update: Sorry het gaat snel maar Powless is al afgehaakt voor de klim.

Laatst gewijzigd
KJP

Tolhoek moet mooi blijven. Lotto-Jumbo heeft de laatste jaren wel bewezen een hele goede plek te zijn om je te ontwikkelen. Bovendien is het een plek waar jonge gasten al vroeg regelmatig vrijheid krijgen. Sunweb is toch meer zo'n ploeg die altijd één kopman aan wijst en dat past niet echt bij Antwan.

kelderfan

Antwan Tolhoek is goed bezig nu met een 11e. plek en stijgt weer met stip naar 13e. plek en hij heeft met morgen nog uitzicht op en toptien. Dat zal wel erg mooi zijn natuurlijk. Maar Bennoot en Jungels moet hij wel achter zich kunnen houden.

kelderfan

Ik weet niet hoe een Fransman bij dit team ligt, maar die Guillaume Martin is ook een leuke klimmer en doet 't goed in de Dauphine.

S. Morgenstern

Ik denk niet dat ze er bij TLJ iets op tegen hebben dat Martin het goed doet in de Dauphine.

robertowilco

TLJ met vier man aan de finish, tweede tijd voor wat het waard is afwachten maar, Kruijswijk werd op het laatst nog geduwd. Tegenvaller voor SKY wel met een jonge ploeg, achter TLJ

kelderfan

Dus een leuke renner om erbij te hebben?

S. Morgenstern

Ik kan me niet voorstellen dat ze elkaar op hun lijstje hebben staan, maar jij kunt hem gerust opnemen op je waslijst.

kelderfan

Nee staat niet op mijn lijstje; maar heb jij een hele waslijst?; ik ben benieuwd;)

S. Morgenstern

Ik heb een leeg blaadje met in potlood wat plekken waar eventueel doorgeselecteerd kan worden. Die waslijst met snoepjes van de week is in jouw bezit.

Fanny

'@kelderfan
Quote: Koen is een prima renner en die gaat ’t nog ver brengen, maar die gaat echt geen grote ronde winnen.
Sorry Kelderfan , maar ik heb ook helemaal niet geschreven dat hij een grote ronde gaat winnen.
Hij lijkt me wel iemand voor een kleine ronde van 1 week met een ITT.
Laten we zeggen een kleine 1.2 en HC koers.
Maar dan zal hij elk jaar toch nog de nodige stappen moeten maken.
Hij heeft nog wel een pre om steeds in een vluchtgroepje mee te zitten en heeft daarna natuurlijk ook nog een aardige sprint in een klein groepje.

Kan iemand hier aangeven waarom TLJ slecht met 4 renners is gefinisht (riskant als iemand lek rijdt).
En kan iemand hier aangeven met welke 4 renners hier gefinisht is.
Ik schat in dat dit Kruijswijk, Battaglin, Bouwman en Leezer zijn.

kelderfan

Ha, ha Volgens mij heb je leeg blaadje voor je neus. Leuk dat door selecteren en goed dat je voorzichtig het potloodje erbij heb gelegd. Vulpen leeg?

S. Morgenstern

Kruijswijk, Wynants en Bouwman lijken me sowieso. Leezer zou ik zonder die pittige eerste helft daarbij verwachten. Battaglin alleen wanneer hij (weer) in het laatste wiel is gebleven.

kelderfan

De TTT-ploeg heeft 't met een 11e. plek maar matig gedaan; want Kruijswijk heeft meteen een kleine minuut achterstand op verschillende favorieten.
Daar kan hij niet blij mee zijn.
Zij kwamen ook maar met 4 man over de streep. Kruijswijk met Bouwman en inderdaad Leezer en Battaglin.

@Fanny
Over Koen Bouwman zijn wij 't wel redelijk eens. Hij krijgt in Utah de kans om voor 't klassement te gaan. Ik ben benieuwd.
Alleen zover ik 't kan beoordelen lijkt hij mij juist een hele goede ondersteunende renner en wat ik eerder aangaf. Hij komt bij Marc Goos in de buurt met een goede ITT en ook klimmersbenen.
Wat Tolhoek nu liet zien, is toch wel van een andere orde, want die blijft toch dicht in de buurt van de toppers. Na een late seizoenstart {eigen schuld} heeft hij zich in korte tijd ontwikkelt tot een meer dan goede klimmer. Hij moet nog wel aan zijn ITT werken, maar dat moet toch lukken bij TLJ.

S. Morgenstern

Wynants valt dan enigszins tegen, of Leezer mee, aangezien die eerste in een betere vorm leek te steken.

Tolhoek heeft een kwaliteit waarin hij niet te ver achter de wereldtop lijkt uit te kunnen komen. Bouwman heeft dat niet en lijkt daarmee voor de toekomst eerder een (meer dan uitstekende) knecht voor alle terreinen.

Tolhoek moet wat mij betreft eerst maar lekker uitvogelen hoe ver hij als klimmer daadwerkelijk kan komen, voor ze er geforceerd een betere tijdrijder van willen maken. Uitblinken als klimmer lijkt me veel interessanter, dan jezelf (mogelijk nodeloos) in een ander malletje te moeten drukken.

kelderfan

Grisha Niermann is blij met zijn jonge talenten. Powless op de weg terug en Tolhoek en Kuss goed voorin gestreden. Van die jongens gaat TLJ nog veel plezier beleven.
Ik verbaas nog steeds over Lars Boom, die deze monsterrit toch heeft overleeft en kennelijk deze Dauphine wil uitrijden.
Dan is er wel weinig tijd om te herstellen, want de Tour de Slovenie start over een paar dagen. Maar Go Lars Boom.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@fanny het was gewoon een lastige TTT met toch 2 pittige klimmetjes erin... veel ploegen raakten renners kwijt. Het was een redelijke TTT van de ploeg. In deze samenstelling niet heel slecht. Dat ze tijd zouden verliezen op BMC was te verwachten die stonden hier gewoon met een topteam aan de start.

Fanny

De jongeren van TLJ (met name Tolhoek en Bouwman) rijden dit jaar sowieso goed en hebben zich verbeterd tov vorig jaar.
De jonge Amerikanen doen het in het eerste seizoen ook goed al had ik van Powless iets meer verwacht.
Kuss reed in het begin van het jaar niet goed (misschien overtraind), maar is nu duidelijk aan de betere hand als klimmer.

@Vlek
Ja, inderdaad Wijnants had ik er wat langer bij verwacht omdat hij toch wel een betere ITT rijder en klimmer is dan Leezer.
Tankink was er als eerste (vroeg) af waarna de andere renners (in volgorde Lindeman en Wijnants)al redelijk snel volgden.
De 4 overgebleven renners (met maar 2 ITT renners) die moesten finishen hebben het in mijn ogen nog goed gedaan door 11e te worden.
Ik had ze dan ook niet hoger ingeschat dan deze 11e plaats.
Het zal nog een hele klus worden om Kruijswijk op het podium te krijgen na 53 seconden achterstand op Porte en consorten.

1 2 ... 226 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.