Goede prestatie vandaag door de TLJ renners Battaglin, Bouwman en Kruijswijk in de TdS en gelukkig niet betrokken bij de valpartijen.
Ze finishten keurig in de kopgroep/peloton als 7e, 10e en 47e waar toch een aantal goede renners (sprinters en AK mannen) achterstand opliepen.
Dat biedt perspectief voor de rest van de week in Zwitserland.
Ik zou het erg leuk vinden als Bol (die ik voor zijn blessure al als optie voor een contract noemde) en Vd Berg bij de Jumbo ploeg tekenen. Het zijn niet alleen talentvolle hardrijders maar hebben ook een hele leuke manier van koersen én hebben het vermogen om wedstrijden te winnen. Ik denk dat ze op termijn ook geschikt kunnen zijn voor een rol in de een sprinttrein, zeker Bol die zelf behoorlijk explosief is en een hoge snelheid lang vast kan houden.
'@vlek
Ik ben 't wonderwel met je eens, dat Tolhoek's gewicht juist een voordeel is. Hij heeft echt laten zien, dat hij mee kan doen met de toppers op dat gebied.
Hij is al enige tijd bezig, maar in de Dauphine laat hij zien, dat er zelfs meer in zit.
Die heeft nog een zetje nodig om een van die toppers te worden. TLJ mag blij zijn met zo veel talent in huis.
Nu maar eerst die jongens {Bennett en Tolhoek} verlengen.
Ik hou enorm van pure klimmers die geen goede klassementsrenners zijn. Wielrenners die in de bergetappes met de beste meekunnen maar doordat ze geen goed klassement krijgen ook de vrijheid krijgen om weg te rijden en zo vanuit de groep van favorieten bergetappes kunnen winnen. Dat soort wielrenners zijn momenteel jammer genoeg zeldzaam en ik zou het prachtig vinden als Tolhoek zich tot zo'n wielrenner kan ontwikkelen. Poels iemand die het goed zou kunnen maar die zit vast in een rol van knecht.
Ik ben er geen fan van. Teveel koersen gezien waar Lotto-Soudal heel veel werk voor Jens verzette, en waar hij toch niets leverde. Wellicht als hij een rol als voornamelijk knecht wil accepteren, maar persoonlijk denk ik dat Bol/Van den Berg dan leukere aanwinsten zijn voor Jumbo omdat die zelf nog gevormd kunnen worden.
De mooiste aanwinst zou toch Matthieu v.d. Poel zijn. Past naadloos in het rijtje Verstappen - Kramer qua uithangbord voor de sponsor. Spreekt de jeugd aan, heeft een enorme winnaarsmentaliteit en de kwaliteiten staan buiten kijf. Nu is eerder en vaker gezegd dat hij zichzelf niet bij (de voorgangers) van deze ploeg zou zien fietsen, maar zou er kans zijn dat hij te verleiden is?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.