Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 229 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat de meeste contracten verlengd zullen gaan worden als die renners zelf ook willen blijven natuurlijk. Alleen voor de gestopte Tankink en de weggevallen plek van Lobato zullen dan moeten worden ingevuld. Dus ik verwacht 2 of misschien 3 nieuwe renners. Maar eerst maar eens kijken wie er verlengd worden of willen blijven.

Yeez

'@rahimns dat verwacht ik zelf ook. Enige renner die op de schopstoel zit is misschien wagner, maar die heeft dan weer de ervaring...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevdalen Wagner is bezig met Van Poppel. Ik denk dat zijn ervaring hem echt kan helpen, daarnaast is het een echt teamplayer. Ik verwacht niet dat ze hem nu al aan de kant schuiven.

kelderfan

'@rahimns
Je hebt nog niet zo lang geleden geroepen, dat er twee renners bijkomen.
Betekent dat het huidige bestand van 26 tot 28 wordt opgehoogd? Vandaar dat Wielerflits het over Bol en v.d. Berg heeft gehad in relatie tot TLJ.
Of bedoelde je dat anders?
Ook heb ik toch gelezen, dat er behoorlijke "injectie" zou komen, om 't rennersbestand op een aantal plekken te verbeteren. Daarover ging bijvoorbeeld 't verhaal, dat TLJ Tim Wellens een aanbod heeft gedaan. Dat doe je niet, als je er geen budget voor kan vrijmaken.
@jessevdalen
Nog even wachten wie er op de schopstoel zitten. Dat zal wel duidelijk worden in juli tijdens 't trainings-camp in Tirol.
Voorlopig zie ik vervanging voor Tankink, Lobato, Wagner, Lindeman en wat gaat Clement doen.

Yeez

'@kelderfan misschien zijn er renners als Tolhoek en Bennett die naar andere ploegen kunnen. Afwachten maar

Witte Trui

Denk dat Wagner zijn traject met v. Poppel nog een jaar mag voortzetten. Heeft bij Groenewegen ook goed uitgepakt. Verder staat TLJ er toch om bekend talenten nu de kans te geven: van Hoecke krijgt echt de rol toebedeeld in de trein van v. Poppel en groeit daarin. Die zou nog door mogen ontwikkelen wat mij betreft. De ploeg aanvullen met Bol en/of vd. Berg welke die rol zouden kunnen overnemen.

Ook Olivier zouden ze nog een kans moeten geven. Het zou mooi zijn mocht hij na alle ongemak in koers zijn potentieel laten zien.

De plekken van Lobato en Tankink moeten natuurlijk opgevuld worden en van Lindeman twijfel ik; kan die de rol van Tankink vervullen, of komt hij toch te kort. Hij vertoont niet of nauwelijks groei t.o.v. hoe hij binnenkwam (of vervult hij een andere rol?). Hopelijk verlengen Bennett en Boom.

Timocycling

Toch maar eens een kijkje genomen op de lijst van renners die (nog) geen contract hebben voor volgend jaar.
Potentiële renners voor LTJ naar mijn mening:

Jean-Pierre Drucker - Goede renner voor de voorjaarsklassiekers en sprinttrein.
Fabio Felline - Goede renner, alleskunner. Kan zelf etappes winnen en zou belangrijke knecht zijn in de grote rondes en ook met TTT's.
Yves Lampaert - Is wellicht op zoek naar een team waar hij wél kopman kan zijn in de klassiekers. Tevens sterke renner tijdens rest van het seizoen.
Dylan Teuns - Potentiële kopman voor de heuvelklassiekers. Wellicht makkelijker over te halen gezien de perikelen bij BMC.
Tosh van der Sande - Sterke tweederangssprinter en goede lead-out voor Danny van Poppel. Kan ook goed uit de voeten bij iets lastigere aankomsten.
Alberto Bettiol - Sterke klassiekerman die ook op het heuvelachtige terrein uit de voeten kan. Ook Italiaanse link voor de sponsor.
Lachlan Morton - Goede meesterknecht bergop.
Carlos Verona - Zelfde als Morton.
Ambitieus: Maximillian Schachmann - Supersterke renner voor kortere rondjes en heuvelgebied met goede tijdrit.

Weg laten gaan:
Wagner, Clement, Boom, Lindeman en Wynants.

Wellicht niet allemaal even realistisch, maar ik heb geprobeerd niet al te gekke namen er bij te zetten. Overigens zeg ik niet dat ze ze allemaal moeten halen, dit zijn slechts opties die ze hebben voor enkele plekken in de ploeg.

Yeez

'@timo wynants staat nog tm 2019 onder contract en Clement zou ik ook nooit laten gaan, net als Boom die laat zien weer terug te komen.

Timocycling

'@jesse: Dan zal die lijst wellicht niet helemaal kloppend zijn. Boom en Clement hebben m.i. te weinig laten zien dit jaar. Nu geef ik Clement nog het voordeel van de twijfel, maar Boom heeft gewoon keihard gefaald. Net als de afgelopen jaren. Clement vind ik persoonlijk aan de oude kant en ik twijfel over zijn fysieke gesteldheid. Een Lachlan Morton is minstens zo goed en veel jonger.

S. Morgenstern

Ze zouden misschien Kruijswijk eens kunnen vragen wie hij er liever bij heeft; Stef Clement of Lachlan Morton?

Yeez

Die Morton rijdt echt heel het jaar al bagger. Die rijdt alleen in de VS goed @timo

Timocycling

I get it, jullie vinden Clement helemaal geweldig, ik vind het wel meevallen. Meningen verschillen. Morton rijdt inderdaad het hele jaar nog niet geweldig, maar er zit een grote motor in. Het hoeft trouwens ook helemaal niet Morton te zijn, er zijn nog wel meer (betere) meesterknechten te vinden.

S. Morgenstern

I get it, jullie vinden Clement helemaal geweldig, ik vind het wel meevallen.

Nee, je opmerking dat Morton minstens zo goed is wordt betwijfeld. Niet nodig om daar iets anders van te maken. Waar blijkt bijvoorbeeld zijn grote motor uit? Kunnen dat wel vaststellen op basis van zijn prestaties in grote koersen? Daarnaast brengt Clement een belangrijke toegevoegde waarde voor Kruijswijk, door zijn ervaring en alle taken die hij bij hem wegneemt qua aansturing van de rest van de ploeg. Morton staat wat dat betreft eerder bekent als een eigenzinnige jongen die graag zijn eigen koers vaart. Mogen we dan vraagtekens zetten bij de suggestie dat dat een goede meesterknecht zou zijn, die Clement moeiteloos kan vervangen? Of is het werkelijk terecht om die kritiek weg te zetten als reacties van Clement-fanboys? Ik denk het niet..

Laatst gewijzigd
defietser

Ik heb 4 namen: Julius van den Berg, Cees Bol, Brandon Mc.Nulty en Jasper Philipsen.

tendam

Als je niet per se vind dat Clememt moet opbokken omdat hij stokoud is en geen verkeersdrempel meer overkomt ben je een Clement-fanboy, snap dat dan ;)

Morton is een 'character', heeft wat dat betreft wel wat overeenkomsten met Bennett dus het zou kunnen werken. Maar volgens mij vond hij het strakke regime van koersen in de WT juist verschrikkelijk.

Timocycling

Morton kan zeer aardige resultaten overleggen in de Amerikaanse koersen de afgelopen jaren, vandaar dat ik denk dat hij in potentie een prima renner is. Het zou natuurlijk wel een gokje zijn.

Zoals ik net al zeg zijn er meerdere opties voor deze rol. Het hoeft niet per se Morton te zijn. Van mij mag je er vraagtekens bij zetten, lig ik niet wakker van.

Feit is en blijft dat bergop ondersteuning zeer dun gezaaid is bij LTJ. Als Kruijswijk of Roglic lek rijden hebben ze bijvoorbeeld al een gigantisch probleem. Zij kunnen niet geholpen worden zoals Thomas dit weekend. Hopelijk zien we extra bergop ondersteuning volgend seizoen.

Als je niet per se vind dat Clememt moet opbokken omdat hij stokoud is en geen verkeersdrempel meer overkomt ben je een Clement-fanboy, snap dat dan ;)
- Kun je aub niet mijn woorden verdraaien? Ik geef duidelijk aan dat meningen kunnen verschillen en zeg nergens dat jullie fanboys zijn.

Laatst gewijzigd
tendam

En dan moet uitgerekend de laatste renner die er vorig jaar in steun was van Kruijswijk (en ook Dumoulin trouwens, bij momenten) vertrekken...

Er zijn betere renners dan Clement, zeker. Maar hij reed wel gewoon nog top-20 in de Tour, 2 jaar terug. Als hij geen Clement heette zou je dat een meesterknecht noemen. Er zijn niet zoveel betaalbare knechten die dat in zich hebben.

defietser

Waar staan de evt. transfers op vermeld?

Timocycling

'@tendam: mits ze er een jongere, waardige vervanger voor kunnen krijgen wel ja. Gezien de leeftijd en twijfels over fysieke gesteldheid. Maar laten we hopen dat hij de Tour haalt en mijn ongelijk bewijst.

kelderfan

'@tendam
Clement moet niet opbokken, maar hij is er voor tijd uit en kan niet worden ingezet met rugproblemen; dus als 't weer goed komt, dan is en blijft hij voor mij de steun en toeverlaat van Steven Kruijswijk.

Wielerfan1987

Cees Bol en Julius vd Berg worden welliswaar beiden gelinkt aan TLJ, maar het kan zomaar zijn dat vanuit TLJ perspectief er plek is voor 1 van de twee en dat de ploeg die uiteindelijke keus nog moet maken (wellicht op basis van een kennismakingsstage?)

Dan blijft er nog plek over voor 1 versterking als we er voor het gemak van uitgaan dat er slechts twee plekken te vullen zijn (te weten; de plekken van Lobato en van Tankink)

Aangezien Bol/vd Berg beiden hoofdzakelijk in het klassieker en sprint segment vallen zou het dan voor de hand liggen dat de overgebleven plek wordt opgevuld door een ondersteunende renner (lees klimmer/allrounder) om de kernen rond Kruijswijk en Roglic te versterken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik heb toch gelezen, dat TLJ zich ging versterken op bepaalde plekken, dan kom je er niet met het halen van neo Julius van den Berg en 1 klimmer/knecht.

S. Morgenstern

om de kernen rond Kruijswijk en Roglic te versterken.

@kelderfan; dan versterken ze zich toch op een bepaalde plek?

Je kunt natuurlijk ook je hoofd op hol laten slaan door gespeculeerde interesse in Wellens, maar misschien dat je zoiets ook moet zien in het licht van speculeren op een vertrek van Bennett..

Wielerfan1987

'@kelderfan

En Bol/vd Berg aantrekken waar anders een open plek van Tankink overblijft is in jouw ogen geen versterking?

Timocycling

Hoewel ik Bennet een goede, sympathieke renner vind, zou het geen ramp zijn als hij weggaat. Met Kruijswijk en Roglic heb je in feite al twee kopmannen voor de grote rondes.

Met het budget van Bennet kun je dan een type Teuns halen wellicht.

1 2 ... 229 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.