Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 230 ... 481 482
S. Morgenstern

Teuns zal een ploeg om zich heen moeten hebben die tot diep in de finale van zijn koersen voor controle kan zorgen. Die zal op zoek gaan naar een ploeg die hem dat kan bieden. Wil deze ploeg wat dat betreft aantrekkelijk zijn, dan zullen ze binnen de selectie wat accenten moeten verleggen. Ik zie dat niet gebeuren. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor MvdP.

Bennett valt wat dat betreft volledig binnen de huidige doelen van de ploeg. Oneindig veel leukere renner ook dan die anderen, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Laatst gewijzigd
aru123

hoe komen jullie er eigenlijk bij dat bennett weg zou gaan? Bron??

Poeksel

'@defietser: Op http://www.cyclingfever.com/transfers.html worden bevestigde transfers en geruchten bijgehouden. Maar ze moeten er blijkbaar nog mee beginnen (al zijn er op zich al geruchten te melden).

Yeez

'@aru123 dat wordt nergens gezegd, er kan alleen rekening mee gehouden worden. Dit omdat zijn goede rijden echt wel de interesse van andere ploegen wekt en hij nog steeds niet bij heeft getekend

Timocycling

'@Vlek: ook ik vind Bennet een veel leukere renner en ik hoop dat hij blijft. Zit ook nog wel wat rek in, al twijfel ik over hoeveel. Hopelijk wordt het niet een tweede Meintjes qua capaciteiten...

Heeft Teuns dan echt zo'n ploeg nodig? In de Ardennen rijden teams als Movistar toch altijd wel en op het laatst is het toch man tegen man.

kelderfan

'@vlek
Welke renner of renners past/passen in die bepaalde functie?
Maar ik heb gelezen:"TLJ ging zich versterken op bepaalde plekken"; m.a.w. niet alleen voor de bergondersteuning, maar voor sprinttrein, die al goed bezet is of toch voor een type Wellens en dan kom ik uit bij Dylan Teuns. Je kan 't weer over speculatie hebben, maar waar komt die speculatie vandaan.
Bovendien ging 't om een kwaliteitsinjectie en daar staat budget tegenover, die er kennelijk wel was bij de huidige SKY-renner. {die andere Dylan}

veld

Als Bennett inderdaad zou vertrekken zou Sam Oomen (voor het huidige salaris van Gesink of daaromtrent) misschien te verleiden zijn die vacature in te vullen. Voorts zie ik niemand van ons terugkomen op een eerder gedeelde opvatting dat Roglic een zeer goede klimknecht, bij voorkeur uit zijn eigen Slovenie, verdient. Wellicht deze week eens goed rondkijken daar.

kelderfan

'@veld
Jan Polanc is hier voorbij gekomen. Sam Oomen kun je vergeten of wachten tot 2021.
Dus 't is toch beter om George Bennett erbij te houden. Misschien lukt dat met Bevin {tijdrijder} erbij.

Timocycling

Als je doelt op onze vriend Polanc, dit zou een prima optie zijn natuurlijk. Erg goede klimmer.

Poeksel

Ik ben overigens benieuwds of Batta zijn girovorm vandaag kan laten zien (of uberhaupt ergens dit jaar). Hij heeft nog geen contract voor volgend jaar, een goede prestatie vandaag zou hem goed uitkomen.

kelderfan

'@Timocycling
Ja die bedoel ik. Met Polanc, Teuns, McNulty en Bol/vdBerg erbij voor Tankink, Lobato, Lindeman en Wagter lijkt mij een kwaliteitsinjectie.

S. Morgenstern

Heeft Teuns dan echt zo’n ploeg nodig? In de Ardennen rijden teams als Movistar toch altijd wel en op het laatst is het toch man tegen man.

Ik denk het wel. Teuns is een van de mannen die daar de komende jaren voor de overwinning moet kunnen rijden en dan kun je niet teveel leunen op andere ploegen. BMC was het afgelopen jaar niet voor niets een van die 'teams als Movistar'. Ik denk niet dat Teuns daarin teveel achteruit zal willen.

S. Morgenstern

Welke renner of renners past/passen in die bepaalde functie?

Welke functie?

kelderfan

'@Wielerfan1987
"En Bol/vd Berg aantrekken waar anders een open plek van Tankink overblijft is in jouw ogen geen versterking?"
Tankink stopt, dus is elke renner een versterking in. Maar Julius van de Berg is nog geen Tankink natuurlijk. Als je bedoelt Julius van de Berg en Cees Bol voor Tankink, dan ja. Ik zie die renner meer als vervanger van Wagner.
Maar ik ben 't met jou eens, dat TLJ voor 1 van die neo's gaat.

Timocycling

'@Vlek: Zouden Bouwman, Tolhoek en een Gesink niet deze ondersteuning kunnen bieden. Ben het met je eens dat je tot op zekere hoogte ondersteuning nodig hebt. Al vind ik Teuns wel een wacht wacht poef renner, die je bijvoorbeeld bij de Waalse Pijl enkel bij de laatste keer muur af moet zetten.

Hopelijk investeert LTJ in ieder geval in een man voor de Ardennen, ik vind dit toch mooie koersen.

Yeez

Soms heb ik het idee dat sommigen hier denken dat het echte leven hetzelfde als procyclingmanager werkt

Timocycling

'@jesse: verklaar je nader

tendam

Wel grappig dat veel mensen (mezelf incluis) ervan uitgaan dat Bennett wel naar Mitchelton zal gaan, maar het is voor mij eigenlijk een raadsel waarom zij hem niet hebben opgepikt toen hij zonder ploeg zat. TLJ heeft hem een kans gegeven, en verder gebracht dan verwacht, dus misschien wil hij wel helemaal niet weg.

S. Morgenstern

Ik zou qua ondersteuning van Roglic inzetten op een Reichenbach-achtige of een Preidler-achtige. De eerste categorie zal moeilijk te vinden zijn, een tamelijk prijzig. Misschien beter om dat intern te zoeken door op belangrijke momenten altijd een combinatie van Kruijswijk, Bennett, Gesink, Tolhoek, Clement en Bouwman aan hem te koppelen. Ik zou dan ook eerder inzetten op het zoeken van een krachtpatser die als persoonlijk windscherm mee gaat met de beste dertig tot veertig, het vermogen heeft om op belangrijke momenten een tegenslag (lekke band of onoplettendheid) snel recht te zetten en iemand die in ploegentijdritten een belangrijke schakel kan vormen. Zulke renners missen ze momenteel meer, dan dat ze klimmers missen. Gesink en Clement zijn eigenlijk de enige twee, met daarnaast nog Powless die ook zo'n profiel heeft, maar nog niet ervaren genoeg is om nu al op te bouwen.

Laatst gewijzigd
KJP

Dan zal er toch wel het e.e.a. moeten vertrekken bij Mitchelton. Yates, Yates, Chavez zitten daar sowieso nu, Haig is ook nog in aantocht. En dan hebben ze nog jonkies als Hamilton en volgend jaar Stannard.

S. Morgenstern

Zouden Bouwman, Tolhoek en een Gesink niet deze ondersteuning kunnen bieden

Ja, maar die zullen niet alle drie naar die week toewerken. Of er moeten op andere plekken vervangers komen voor de rol die ze daar zouden hebben. Serieus inzetten op de Ardennen met een duidelijke kanshebber, gaat hoe dan ook een accentverschuiving vragen, met grotere gevolgen dan enkel het toevoegen van die kopman.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
"Ik zou qua ondersteuning van Roglic inzetten op een Reichenbach-achtige of een Preidler-achtige."
Met Jan Polanc heb je toch al zo'n Preidlerachtige renner. Dus zo moeilijk zijn die toch niet te vinden.
Maar zo'n krachtige renner als Yves Lampaert staat ook op mijn lijstje. Niet met potlood maar met een rood cirkeltje.

S. Morgenstern

Polanc vindt ik eerder iemand als Bouwman. Weet niet of dat nou echt zo'n grote toegevoegde waarde zou zijn. Prima renner, maar niet de Preidler-achtige krachtpatser waar ik naar op zoek zou gaan. Ploegen als Sky en Mitchelton-Scott hebben ze volop, maar waarschijnlijk zijn die onhaalbaar (in het eerste geval) of liggen ze voor langere tijd vast (in het tweede geval). Valgren zou met zijn klimbenen van de Dauphine eigenlijk een ideale optie zijn, aangezien je daarmee meteen een kopman voor het voorjaar binnen zou halen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Voor wat betreft Bennett naar Mitchelton,

Tijdens de Giro wist men te melden dat Yates (de roze Yates? Of beiden) einde contract is bij Mitchelton en dat het voor die ploeg na deze Giro onmogelijk zou zijn budgettair gezien om zowel Chaves als de beide Yatesjes binnenboord te houden.
Er werd al volop gespeculeerd over hernieuwde interesse van Sky in de Yates broers of in elk geval 1 van hen, en de mogelijkheid dat Trek een van de genoemde 3 zou kunnen binnenhalen.

Mocht dit gebeuren en bijvoorbeeld beide Yates broers vertrekken zou er bij Mitchelton een noodzaak kunnen ontstaan om aan een Bennett te gaan trekken natuurlijk.

Maar vooralsnog hoop ik als fan gewoon dat George blijft bij TLJ

KJP

Jesper Hansen valt voor mij wel in die Preidler categorie.

1 2 ... 230 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.