Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 231 ... 481 482
S. Morgenstern

Zo'n renner inderdaad. Hoewel hij verrassend slechte tijdritten neerzet, lijkt zo'n soort jongen me ideaal om aan Roglic te koppelen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Leuk dat je Preidler noemt, want die blijft nog een jaar langer bij Groupama. Maar Koen Bouwman was in de Tour of the Alps beter als die Reichenbach, die wel Thibaut Pinot moest helpen.

S. Morgenstern

Leuk.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Ben je Reichenbach zijn recente Giro al vergeten?

En zijn Tour van vorig jaar?

Tevens werd er niet bedoeld hoe goed hij zelf voor winst of een klassement kan rijden waar jij naar lijkt te verwijzen.

Maar juist naar zijn postuur waarmee hij compactere kopmannen als Roglic en Kruijswijk in de bergen uit de wind kan houden en ondersteunen.

Dat voordeel heeft hij wel zeker ten opzichte van Bouwman

Laatst gewijzigd
kelderfan

Met een 7e. plek van Batta mag TLJ blij/tevreden zijn. In de klim voorafgaande kwam TLJ niet in beeld. Sunweb sloeg de aanval van krachtpatser Sagan keurig af. Als je 't over krachtpatser heb, dan lijkt mij Søren Kragh Andersen toch wel een van die bedoelde mannen.

tendam

'@kelderfan
Haha, wat heb jij toch een volstrekt eigen logica. Never change!

Bouwman is beter dan Reichenbach... in de Tour of the Alps tenminste. De geweldige Giro van Reichenbach vergeten we even.

kelderfan

'@tendam
Ja, ha, ha. Want ik ben Reichenbach echt niet vergeten, maar die gaat echt niet komen toch, want hij is toch 't maatje van Pinot.
Maar die vergelijking dat Polanc een Bouwman type renner is, vind ik ook om te lachen.
@Wielerfan1987
Je gaat toch geen renner halen om zijn postuur. Die Søren Kragh Andersen zonder dat postuur laat zien wat TLJ nog mist als renner.
Ik zie liever een type renner als Clement komen voor Roglic.

S. Morgenstern

Wat maakt Polanc dan een ander soort renner dan Bouwman?

Andersen is overigens inderdaad ook zo'n renner die uitstekend past binnen het profiel van mannen als Preidler, Howson, Hansen, Valgren en de middenvelders van de Skytrein.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Jan Polanc is 2 jaar ouder en heeft al 2* een rit gewonnen in de Giro. Daar kan Koen Bouwman alleen van dromen toch. Hij is net als Preidler en Reichenbach een man voor de 2e. lijn. Al heeft Reichenbach laten zien, dat er meer in zit.
Koen komt er aan en heeft een goede tijdrit {niet in de Giro helaas} en komt een berg goed over. Hij lijkt mij een ideale man voor Bennett; zoals Kruijswijk dat heeft met Stef Clement.
Roglic doet 't vaak alleen, maar zal net als Tolhoek blij zijn met een renner, die bij hem kan blijven. Dan heeft hij in Polanc een prima renner en landgenoot.

S. Morgenstern

Daar kan Koen Bouwman alleen van dromen toch.

Volgens mij mag Bouwman dat gerust als een reëel doel zien, niet als slechts iets om van te dromen. Hij was er in de afgelopen Giro tenslotte al heel dichtbij, een stuk dichter dan Polanc zelf. Ik zou beide renners inschatten als hele degelijke klimknechten (met de mogelijkheid om vanuit een aanval voor eigen kans te rijden), die hun kopman heel lang bij kunnen staan. Het zijn echter geen renners die je als meesterknecht op gaat stellen (Reichenbach en co), of als grote motoren die in geval van nood snel een situatie recht kunnen trekken of juist iets kunnen forceren in dienst van hun kopman (Preidler en co).

Roglic doet ’t vaak alleen.

Onzin. Dit jaar had hij in Romandie nog Kruijswijk als de Reichenbach van dienst (niemand had daar een betere knecht) en in de Tirreno was Bennett er geweest wanneer hij daar voor de overwinning had gereden. Vorig jaar was het Gesink in beide koersen. Baskenland was dit jaar de enige grote koers waarin hij niemand van dat niveau mee had (vorig jaar was er nog Bennett). Daar was Polanc mogelijk wel zijn belangrijkste knecht geweest, maar ook daar waren zijn knechten (Powless, Battaglin, Kuss en De Tier) er op het belangrijkste moment om hem weer terug te rijden naar het peloton. Minder dan dat waar Tolhoek zo blij mee was, was zijn ondersteuning in ieder geval niet.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Polanc is echt niet zo bijzonder goed. Als je kijkt naar de etappes die hij won was de tegenstand ook niet zo bijzonder.

Kelderfan kijkt toch alleen maar naar lijstjes en cijfers. Misschien een keer de TV aanzetten.

Roelien

Ik zag bij omroep Zeeland een artikel dat Tolhoek zich richt op de Vuelta en in principe niet naar de Tour gaat...

kelderfan

'@LutsenkoFan
Hallo ik heb vandaag toevallig wel gekeken naar de TdS en wie zie ik goed bij de 1e. twintig eindigen, ja ene Jan Polanc.
Het waren vandaag echt de sterke renners, die de klim hebben overleefd en de finale hebben betwist. Sunweb zat er goed bij met o.a. Kelderman, Oomen en Søren Kragh Andersen. Niet te vergeten Michael Matthews natuurlijk.

Jij kijkt dus TV en wie won dan de rit naar de Etna in 2017? Ja die Jan Polanc, waarbij de tegenstand niet zo bijzonder was.
Lol. Maar goed dat was een jaar geleden.

kelderfan

'@Roelien
Bedankt voor de info. Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk; de Vuelta wordt dan wel leuk om te volgen met Bennett, Kruijswijk, Clement, Tolhoek en DeTier.

S. Morgenstern

Polanc haalde vorig jaar in de Giro een geweldig niveau en het vooruit blijven op de Etna was knap, maar de kopgroep waaruit hij won bestond verder niet uit klimmers. Wat dat betreft had Bouwman dit jaar, ondanks de ook niet zo bijzondere kopgroep, veel betere tegenstanders.

kelderfan

Polanc is gewoon een prima renner om erbij te hebben en in zijn geval nog een landgenoot van Roglic.
Preidler, Howson, Hansen, Valgren zijn jouw lijstje?
Preidler zou nog leuk zijn, maar nog jaar wachten helaas;
Valgren moest er al snel af toen 't bergop ging in de Dauphine; maar voor Vlaanderen, Wallonie en de AGR ja halen, maar hoe dan met Boom;
Howson kan maar is niet beter dan Polanc;
Hansen als opvolger van Tankink;)

Nee dan is mijn lijstje toch wel beter en ook hoe TLJ nu bezig is.
Polanc, Power, McNulty en Teuns; waarbij Power, McNulty en Teuns renners zijn, die nog beter en sterker kunnen worden.

S. Morgenstern

Ik vind het rijtje dat je voor de Vuelta geeft een aardige case: Bennett, Kruijswijk, Tolhoek, Clement en De Tier. Heel veel van hetzelfde, waarbij je je af kunt vragen of je in plaats van De Tier niet beter een ander soort renner kunt opstellen.

Wanneer je dan door gaat selecteren en kijkt waar je zo'n selectie nog een impuls kunt geven, dan denk ik dus niet aan nog een ranke klimmer die net wat beter is dan De Tier, maar aan een type van de eerder genoemde renners. Die klimmen misschien niet beter dan zo'n Polanc, maar hebben overall wel een grotere toegevoegde waarde.

Dat laatste meten ze bij een professionele ploeg overigens niet af aan de hoeveelheid renners die aan de voet van de slotklim nog in een peloton zitten, maar aan de waarde die ze onderweg hebben gehad voor de renners waar het echt om gaat. Het moeilijk om zoiets aan de uitslag te zien, maar die beperking speelt binnen een ploeg natuurlijk minder mee; daar kunnen ze wat makkelijker vaststellen dat de renner die op negen minuten binnen loopt, onderweg wel degelijk cruciaal is geweest.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Bennett, Kruijswijk, Tolhoek, Clement en De Tier. Heel veel van hetzelfde, waarbij je je af kunt vragen of je in plaats van De Tier niet beter een ander soort renner kunt opstellen."

Leuk dat je Bennett, Kruijswijk, Clement, De Tier en Tolhoek onder 1 noemer plaatst. Ik niet want Bennett en Kruijswijk zijn toch de kopmannen of beschermde renners; Clement en De Tier gaan mee voor de ondersteuning en Tolhoek om de aanval te zoeken, zoals Gesink. Want die jonge clan heeft 't juist heel goed gedaan in de Vuelta. Ik denk zelfs, dat Koen Bouwman of Daan Olivier ook een plek zouden moeten krijgen. Dan heeft Kruijswijk echt zijn beoogde klimploeg zonder afleiding.

Dan wordt 't zoiets: Kruijswijk, Bennett, Bouwman, Clement, De Tier, Tolhoek, Jos van Emden/Lars Boom? en Danny van Poppel?

S. Morgenstern

Waarom zou je met reeds zoveel klimmers in de ploeg nog meer lichtgewicht klimmers nodig hebben voor de ondersteuning? Welke toegevoegde waarde heeft De Tier nou daadwerkelijk nog binnen zo'n ploeg? Laat staan nog zo'n renner met hetzelfde profiel?

Ik begrijp dat het genieten was om in een peloton van vijftig man nog vijf of zes TLJ-shirtjes te zien zitten, maar de toegevoegde waarde van die vijfde en zesde man is op zo'n moment echt vrij nihil. Wat dat betreft had de selectie van vorig jaar misschien minder leuk geweest, maar wel wat beter in elkaar gestoken, met de toevoeging van een renner met wat meer power in de benen. Een ploeg zoals Kruijswijk hem voor ogen had toen hij in 2016 zijn ondersteuning evalueerde..

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat kreeg Tolhoek mee in de Dauphine 2 jonge Amerikanen, die nog op ontdekkingsreis zijn, Boom om weer km's te maken, Jos Van Emden die echt vakantie nodig had, dan nog een niet herstelde Floris De Tier en een renner waarvan al bekend was, dat hij niet kon starten, want de Giro kon hij om die reden ook niet rijden. Niet dat Tolhoek die renner zal hebben gemist. Want hij liet zelf weten, dat hij blij was met Kuss, maar in de laatste rit kon Kuss 't helaas niet meer opbrengen. Met Clement erbij had 't toch nog leuker kunnen worden.

Ik denk, dat Bennett en Kruijswijk dat ook zo zien. Want juist op die momenten dat 't fout gaat is Bennett wat blij, dat Gesink in de buurt zat.

S. Morgenstern

Ja, het kan heel nuttig zijn om een klimmer bij je kopman te hebben. Dat is echter geen reden om door te slaan en overdreven veel van datzelfde type renners op te stellen. Tolhoek had er bijvoorbeeld niets mee gewonnen wanneer je Boom en Van Emden had vervangen door klimmers. Het tegendeel is eerder waar.

Bennett zal je ook de toegevoegde waarde van Lindeman en Van Emden haarfijn uit kunnen leggen. Zoals Kruijswijk eerder een heel duidelijk verhaal had over de Giro van 2016 en de waarde van dat soort renners; ook die heeft nooit een verhaal vertelt waar je uit zou kunnen halen dat hij het liefst met een overdaad aan klimmers op pad zou gaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Je vergeet, dat de Vuelta nu met 2 kopmannen wordt gereden of zie jij Kruijswijk in een ondersteunende rol.

kelderfan

Trouwens De Tier en Van Hoecke rijden de Elfstedenronde met een Belgisch team.

S. Morgenstern

Kruijswijk gaat hopelijk een geweldig klassement rijden in de Tour de France. Deelname aan de Vuelta is dan een bonus, met minder prioriteit en wat vrijheid om lekker aanvallend te rijden. Mocht hij daar wel met een volledige focus op een klassement gaan rijden, dan zou je eigenlijk voor het mooie nog iemand moeten hebben die een kopman op cruciale momenten goed door het peloton kan loodsen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Tolhoek niet naar de Tour? Jose Been had het erover dat Kuss per ongeluk verklapte (op Twitter of zo) dat Tolhoek juist wel naar de Tour zou gaan.

1 2 ... 231 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.