Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 232 ... 481 482
Yeez

Ik hoop in het eerste geval dat Clement gewoon fit is. Na een hoogtestage is een prikkel als de tds niet per sé nodig. Het nk tt en de wegwedstrijd zouden voldoende moeten zijn. Helemaal iemand als Clement die de ervaring en de kwaliteiten heeft. Mocht het niet het geval zijn, dan zou tolhoek een uitstekende vervanger zijn, alleen voor de tt zou het niet ideaal zijn

mus van de maasstad

Mocht Clement het niet halen gewoon Martens mee nemen. Kan goed mee in het middengebergte en is van veel meer waarde in de TTT. Daarbij ook nog eens een extra wagon voor de sprint trein van Dylan.

Tolhoek gewoon lekker de vuelta laten rijden. Zou ipv de Tier wel nog een extra man voor v poppel mee nemen. 1 knecht is wel erg weinig en Kruijswijk, Bennett, Bouwman, Clement, Tolhoek is meer dan genoeg voor de bergen. Valt 1 van die mannen er tussen uit kan je altijd nog de tier mee nemen. En hoe zit het met Olivier? Gaat die dan niet naar de vuelta?

Laatste man

Eens met Mus. Martens en Boom naar de Tour. Ik denk dat Groenewegen en Kruijswijk liever een sterke man voor zich hebben in de eerste 10 dagen en tot het middengebergte, dan in de Alpen een Tolhoek.

Tolhoek lekker vrije rol in de Vuelta. Klimmen maar!

jvh93

'@poeksel hij had inderdaad een foto geplaatst op instagram en daarbij gezegd dat Tolhoek naar de tour zou gaan. Deze foto is echter alweer snel verwijderd. Van mij mag Tolhoek mee, prima ondersteuning voor in de Bergen en kan je ook als plan B als aanvaller inzetten in de Bergen. De rol van wegkapitein op het vlakke zal dan wel overgenomen moeten worden, maar ik vraag me af in hoeverre de sprinttrein van Dylan (Roosen en Jansen) deze rol zouden kunnen vervullen en dus een dubbelrol kunnen krijgen en/of Boom dit niet zou kunnen doen?

Ik zou gaan voor de opstelling Kruijswijk - Roglic - Groenewegen - Tolhoek - Roosen - Jansen - Gesink - Boom

Yeez

'@jvh93 eens met je opstelling, mits Clement fit is

Roelien

Volgens zijn instastory is Boom op weg naar Slovenië...

Jotto-Lumbo

https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/1006449478310813697?s=19

Goed nieuws. Ik denk dat ze hem dan toch willen klaarstomen voor de tour.

horsm

Dus: Tolhoek met een serieuze voorbereiding (hoogtestage etc) naar Spanje, en dan Boom & Clement of Martens naar de Tour.

Stop de klok.

Jotto-Lumbo

Dan zijn we er toch mooi op tijd achter, zo'n 3 en halve week voor de tour!

kelderfan

'@jvh93
Ik denk ook dat jouw opstelling voor de TdF 't gaat worden. Maar Martens & Clement lijken mij ook nog steeds serieuze opties. De Tour de Slovenie zal uitsluitsel geven.
Mocht Tolhoek toch naar de Vuelta gaan, dan blijf ik voor de optie van 5 renners bergop gaan en dan nog 1 sprinter met 2 man ondersteuning, die ook heuvels over kunnen komen. Dus ik zie 't dan zo: George Bennett kopman met Kruijswijk, Clement/Tolhoek, De Tier, Olivier en dan Van Poppel, Van Emden en Martens?

kelderfan

Wat betreft Bennett wordt bij Wielerflits gemeld, dat de Yates-broers Michelton trouw blijven. Dus hopelijk gaat George Bennett gewoon bijtekenen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan of Trek gaat dan voor Bennett omdat ze Yates niet kunnen krijgen ;)

kelderfan

'@Sephiroth
Dan moet 't in de 1e. rit gebeuren, want die is redelijk vlak en de dag daarna lijkt 't op een sprint voor de sterke mannen in de Tour de Slovenie.
De twee volgende dagen wordt 't klimmen en wie gaat Roglic dan beschermen. De laatste dag wordt de tijdrit met Roglic.

horsm

Is de reden van Bennett om eventueel weg te gaan niet dat hij graag de tour als kopman wil rijden? Volgens mij zijn er niet veel ploegen waar hij niet een andere klassementsman boven zich zou hebben: Lotto Soudal? Dimension Data.

kelderfan

Wat betreft de TdF komt TLJ met volgende tweet.
Look at that smile! @s_kruijswijk has a reason to smile. As you have seen yesterday, he has been our first confirmed rider for @LeTour. Stay tuned for more exciting news.
Dat wordt smullen?
Het lijkt erop, dat TLJ toch kan gaan shoppen bij BMC. Nu er nog steeds geen sponsor is opgestaan.

@horsm
Maar waarom niet gewoon Bennett verlengen met de optie om volgend jaar de TdF te rijden met Kruijswijk e/o Roglic.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan niet gewoon Bennett verlengen? Ik denk dat ze dat echt wel willen en mee bezig zijn. Het budget is echter niet oneindig en het verlengen van Roglic, Kruijswijk en Groenewegen heeft zeker geld gekost. Vooral Roglic en Groenewegen die naar andere ploegen konden. Bennett zal ook nieuwe eisen hebben en de vraag is in hoeverre de ploeg in staat zal zijn aan deze eisen te voldoen en of ze op kunnen tegen de aanbiedingen van andere ploegen.

Poeksel

Dat is wel het nadeel van het TLJ-model om jonge (of nog niet ontwikkelde) renners sterker te maken: zo gauw ze sterker zijn geworden en de prestaties beter worden moet je meer gaan betalen om ze te houden. Anderzijds kunnen betere prestaties ook tot meer sponsorgeld leiden (Jumbo lijkt in ieder geval tevreden te zijn).

kelderfan

'@jessevdalen
Er is toch aangegeven dat de deal met Jumbo voor meer sponsorgeld zou zorgen. Daarbij las ik ook dat op bepaalde plekken 't Team zich zou gaan verbeteren. De sprinttrein is goed geregeld. Dus is 't niet gek om aan te nemen, dat 't GT-traject wordt versterkt en dat er ook ruimte komt om juist 't traject AGR/WP/LBL te versterken. Dan zullen 't niet meteen toppers zijn, maar juist de renners daaronder. Vandaar ook dat gerucht Tim Wellens.
Nu BMC zijn beste renners niet meer kan behouden, lijkt 't erop, dat die jongens "goedkoper" zijn te halen.
@Poeksel
Daar zeg je wat. Maar zo zie ik dat ook.

Yeez

'@kelderfan zeker waar, maar die financiele injectie van Jumbo zullen ook wel geen miljoenen zijn. Het budget is niet der mate groot dat je grote namen en verlengingen van de toppers kunt verwachten.

Wielerfan1987

Was Bennett vorig jaar niet kopman in de Tour??

RoBinnn

Tijdens het nieuws rondom de toekomst van het team werd bekend gemaakt dat Jumbo het budget liet groeien naar 15mln. Waarbij het in het nu 11-14mln is. Hiervan het gemiddelde nemen zou dus een toename van ongeveer 2.5mln zijn.

Als deze cijfers kloppen kan ik me niet voorstellen dat dit enkel gebruikt wordt om bestaande contracten mee te verlengen / verbeteren. Op enkele plekken mag je dan best een kwaliteitsverbetering verwachten lijkt mij.

Wat betreft Bennett zullen ze best graag willen verlengen maar ook echt wel alternatieven bekijken die mogelijk ook te gebruiken zijn voor de heuvelklassiekers. Als er dan echt budget beschikbaar is zou je bij mannen als Poels of Mollema uit kunnen komen.

Zo zullen ze wel een beetje naar elke contractverlenging kijken en dus bij elke verlenging afwegen of een betaalbaar alternatief haalbaar is. Zonder exacte cijfers over beschikbare budgetten blijft het alleen behoorlijk gissen naar wat er echt verwacht mag worden.

kelderfan

'@jessevdalen
Roglic en Kruijswijk en ook Groenewegen zijn denk ik de toppers, die zijn verlengd. Ik denk, dat Bennett best kan worden verlengd, want als je voor mannen als Poels of Mollema gaat, dan kost 't ook wel duit meer. Trouwens Poels lijkt mij niet haalbaar zijn contract loopt tot 2019.
Maar ja, dan kun je ook aan Thomas denken en die is wel einde contract.
Die mannen worden wel een stuk beter betaald. Datzelfde verhaal speelt ook bij die Franse ploegen als Groupama - FDJ met Preidler en Reichenbach.

Timothy12

Plugge was toch bezig om iets van een opleidingsploeg/traject op te zetten. Het was was nog niet zeker of het daadwerkelijk een ploeg zou zijn, misschien een connectie/samenwerking.
Zou dat zogenaamde extra geld niet in die beoogde opleidingsploeg/samenwerking worden gestoken?

RoBinnn

Het ging me niet zo zeer om de namen, meer om hoe ze naar mogelijk verlengingen en alternatieven zullen kijken.
Dat Poels nog niet einde contract is zal dan dus betekenen dat ze hem niet als alternatief zullen hebben voor iemand als Bennett. In die plaats zal je vast andere namen kunnen bedenken die wel einde contract zijn en goed bij het team zullen passen.

mus van de maasstad

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Bennet een erg leuke renner om naar te kijken en is ook lekker recht voor zn raap in de interviews en ik zou het totaal niet erg vinden als hij blijft. Maar ik vraag me af of je als TLJ zijnde wel 3 kopmannen voor grote rondes nodig hebt.

Je hebt Kruiswijk en Roglic al en je hebt maar 3 grote rondes in een jaar. Kruiswijk en Roglic willen volgend jaar als kopman starten en je hebt ook nog 2 sprinters die beiden toch minimaal 1 GT moeten rijden. Is het dan niet verstandiger om de 2e lijn een stuk sterker te maken? Mannen als Bouwman en Tolhoek (of eventuele versterking) kunnen dan in rondjes van een week ook wat meer voor eigen kans gaan ipv voor Bennet te moeten knechten.

Dus wat sterke "meester" knechten halen die bv in de waalse klassiekers goed zijn en goed berg op kunnen maar te kort komen om als kopman te dienen. Of iemand die in de sprinttrein kan plaats nemen en als kopman in de vlaamse klassiekers kan starten. En als zo iemand dan ook nog eens van waarde kan zijn in een TTT is dat natuurlijk helemaal mooi meegenomen.

1 2 ... 232 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.