Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 239 ... 481 482
ghostwriter

'@kelderfan
Jij hebt zo'n raar beeld van wat "alleen moeten opknappen" is. Roglic heeft deze rit juist tot in de finale steeds een goede ondersteuning van zijn ploeg gekregen. Op zo'n slotklim moet hij het (voor een groot deel) inderdaad alleen opknappen maar dat is bij elke kopman die niet Froome heet het geval.

Ik heb het gevoel dat Kruijswijk een hele goede Tour gaat rijden (mits hij niet valt of ziek wordt). Het hele jaar lijkt hij al beter te presteren in vergelijking met andere jaren. Hij is nooit heel goed geweest in het rijden van klassementen in kleine rondes maar presteert dit jaar net wat beter en (vooral) constanter in kleine rondes dan andere jaren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Nee waarom? Ik vind en dat zal Quintana beamen, dat je met een klimmer erbij verder komt, dan dat je 't alleen moet oplossen.
Dus een mannetje voor Roglic erbij was echt niet verkeerd geweest. Nu heeft meermaals geprobeerd het verschil te maken en dat brak hem op in de finale. Hij moest in de klim ervoor het verschil maken en dat leek ook te lukken. Maar in de lange afdaling kwam Mohoric voorbij en sloten o.a. de latere winnaar weer aan. Toen had hij zijn kruit verschoten.
Roglic vindt zelf de uitslag redelijk goed, omdat hij net van hoogte-stage afkomt een tijdje niet heeft gekoerst. Dus het kunnen koersen is toch wel een belangrijk onderdeel.

S. Morgenstern

Dus een mannetje voor Roglic erbij was echt niet verkeerd geweest.

Verkeerd? Nee, wie zou in godsnaam zoiets beweren? Belangrijk genoeg om te doen alsof hij het vandaag alleen moest opknappen? Nee, natuurlijk niet; daarvoor is er vandaag door de ploeggenoten van Roglic veel te veel goed werk verricht richting een duidelijk plan.

Timocycling

Sunweb had wel nog 3 mannen op die klim. Tja, we weten nu eenmaal dat er geen andere klimmers meerijden bij LTJ in dit rondje. Heeft geen zin om je daar druk over te maken. Ze hebben hem in ieder geval wel aardig afgezet bij de laatste grote klim.

SS3000NL

Ik verbaas mij erover dat mensen nog steeds blijven reageren op Kelderfan, het maakt dit forum onleesbaar. Iemand die nog nooit wielrennen heeft gekeken zal zinnigere zaken te melden hebben, hoe eindigde ook al weer de etappe in Slovenië die absoluut geen sprint zou worden? Het is net als met zeurende kinderen, negeer ze en ze houden vanzelf op. Nu verschijnen hier tientallen dogmatische dezelfde reacties waardoor je interessante reacties van oa een Roelien mist.

kelderfan

'@SS----
Ik verbaas mij over jouw geweldige reactie. Zeker een iemand met ervaring op het gebied van zeurende kinderen. Goh. vervelend he.;)

ghostwriter

'@kelderfan
Een extra knecht erbij is natuurlijk nooit verkeerd maar jij schreef dat Roglic het alleen moest doen en dat is FEITELIJK gewoon niet waar. Je lijkt om niet te begrijpen dat de kopman (bijna) altijd beter is dan zijn knechten. Als de kopman dan aangaat is het logisch dat zijn knechten niet kunnen volgen en dat die vervolgens hem niet meer kunnen ondersteunen.

kelderfan

'@ghostwriter
Misschien te gereageerd met het alleen zitten. Maar ik bedoel, dat Roglic wel heel veel werk moest doen. Dat heeft hem de zege gekost. Hij maakte op mij een prima indruk.
Daarom stel ik, dat extra mannetje in ondersteuning echt niet verkeerd zou zijn geweest. Roglic is wel 5 * in de aanval gegaan en dat kost toch kracht.
Paul Martens heeft hem prima afgezet, maar kon daarna niets meer betekenen en dat was echt jammer.

kelderfan

Danny van Poppel heeft zich ook goed geweerd in Dwars door het Haageland. Na een lekke band in de finale toch nog 7e. geworden.
Die is ook klaar voor Polen. Maar van de overige TLJ-mannen geen spoor.

tight

Klaar voor Polen? Eerst maar eens het NK, een rustperiode en vervolgens weer opbouwen. En een extra mannetje.. Het is de Tour of Slovenia maar.. En wie van TLJ zou nog aan die groep van 10/15 kunnen hangen? (En niet rijden in Suisse of Dauphine of andere prioriteiten).

Romāns Vainšteins

'Die is ook klaar voor Polen'

'Klaar voor Polen' als in 'nu al niet meer in staat om in Polen ook maar iets te gaan presteren, kan net zo goed niet gaan' of meer 'klaar voor Polen' als in dat de beste jongen (volledig terecht) Oost-Europese dames wel ziet zitten en hij enkele fraaie openingszinnen heeft ingestudeerd ?

mooiman

Zo’n dag als vandaag in Zwitserland en Slovenie toont m.i. aan dat 2e lijn echt versterkt moet worden. TLJ daarin toch wel zeer matig.

tendam

Wat kwam Kruijswijk tekort dan, qua knechten?

mooiman

Ja

Romāns Vainšteins

is dat een Chinees ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@mooiman waaruit blijkt dat dan... Kruijswijk en Roglic rijden beide top 10 en konden gewoon niet harder... wat had een extra knecht dan uitgemaakt. Je moet toch nog steeds zelf trappen... volgens mij zijn ze prima afgezet.

mooiman

Ik vind dat zeker in Slovenie een 2e TLJ veel had uitgemaakt. Topmannen moeten inderdaad zelf trappen maar bij TLJ moeten ze wel heel erg veel alleen doen in finales. Ik vraag geen Skytrein hoor maar iets ertussen zou wel mooi zijn hoor.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Mooiman we hebben het hier over Slovenie.... Roglic komt hier zichzelf eens lekker testen, wat bergop rijden... tijdritje meepakken en dan gewoon verder voorbereiden op het echte doel. Meer is het echt niet op dit moment.

tendam

'@rahimns
In het Baskenland was het nog erger, dus 'het is maar Slovenië' gaat niet op.

mooiman

'@ rahimns
Ja dat weet ik ook wel hoor. Maar een 2e lijn had zich ook hier lekker kunnen testen. Maar goed als je mijn punt niet snapt is het ook goed hoor

kelderfan

'@tight
Heeft Danny van Poppel rust nodig. Hij maakte niet de indruk dat hij aan vakantie toe is. Misschien bedoel je Jos van Emden, die ik hier ook wel vooraan had verwacht. Danny was juist zeer aanvallend bezig. Dus die heeft nog wel wat in de tank. Polen is toch een goede voorbereiding op de Vuelta?
Vorig jaar heeft hij daar nog een rit gewonnen.
@RV
Is die jongen nog niet voorzien. Vorig jaar heeft hij dan de boot gemist. Sky zal daar wel hot zijn.

kelderfan

'@Sephiroth
In de Tour of Slovenia liet Groenewegen zien, dat hij ook zonder lead-out kan winnen. Dus een extra mannetje voor Roglic had zeker niet verkeerd geweest.
Dus om zijn hele trein daar te laten oefenen, was niet echt nodig. Dat zij Lars Boom kilometers willen laten maken is een valide zaak.
@rahimns
Roglic komt toch niet alleen maar om zich te testen. Die gaat echt voor de winst. Is 't niet in de bergrit van morgen, dan heeft hij nog een tijdrit.

kelderfan

'@RV
Die Neilands zou zeker een koopje zijn.

tight

'@kelderfan Je kunt toch niet klaar voor Polen zijn als die koers pas in augustus is? Dat zeg je over koersen die wat dichterbij liggen.. Ik zeg ook niet dat van Poppel rust nodig heeft, maar dat hij rust neemt na het NK en dan op gaat bouwen (richting Polen/Vuelta). Dat lijkt mij nogal gebruikelijk na een Giro en geen wedstrijden op de kalender tijdens de tour. Ben jij al klaar voor de Vuelta?

...In Slovenia liet Groenewegen zien dat hij zonder lead-out kan winnen, dus oefenen (voor de tour) met de gehele trein is niet nodig.... Pffff deze redenering is echt zo krom als een banaan.

Maar wie zou er nu mee moeten zijn dan in Slovenie ipv iemand uit de trein?

kelderfan

'@tight
Ja, natuurlijk kun je nu nog niet klaar zijn voor augustus, maar als Kruijswijk 't goed doet in de TdS, dan is hij wel of niet klaar voor de TdF.
Nee ik ben niet klaar voor de Vuelta. Ik hoop, dat Bennett en Kruijswijk klaar zijn voor de job.
Ja als Groenewegen nu nog moet oefenen met zijn trein voor de TdF, dan is dat rijkelijk laat. Hoe krom is dat dan.
En 't gaat om 1 renner en ja, die heeft Hageland gereden met Danny van Poppel. Dus 't is niet, dat zij geen andere keuze hadden.

1 2 ... 239 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.