Hoeveel plek heeft TLJ daarnaast voor talenten komend seizoen? Indien ze de ploeg echt willen versterken kan het best zijn dat er dit jaar wat talenten buiten de boot vallen en elders aan de slag gaan. Jan Maas zie ik eerlijk gezegd wel komen, daar zouden ze toch weer een klimtalent mee binden ;) en mocht van Aert echt komen haal je ook een geweldig groot klassiekertalent binnen. Dat samen met Roosen, Jansen, Tolhoek, Eenkhoorn, Teunissen (wellicht), Bouwman (in mijn ogen nog steeds een talent), Powless, Kuss, Olivier (wellicht) en de Tier (wellicht) heb je toch een aardig grote groep van jonge talentvolle renners. Je ploeg kan niet alleen maar uit talenten bestaan uiteindelijk.
Ik denk dat het juist een goede zaak is dat het talent wat uitwaait over de verschillende ploegen, hoop wel dat er voldoende talent voor Roompot overblijft overigens.
TLJ heeft met die 15 man die er nu op papier staan al een kwalitatief betere selectie dan ze in veel jaren gehad hebben de afgelopen seizoenen.
Er zijn nog een aantal namen met behoorlijk wat kwaliteit die niet verlengd hebben, maar dat waarschijnlijk wel doen (Tolhoek, van Emden)
En ze zijn naar het schijnt nog op zoek naar een direct versterking van het kaliber van Aert.
dus wat gaat er dan precies fout, het niet binnenhalen van 2 aardige talenten die echt nog niet extreem veel bijzonders hebben gepresteerd is dan toch niet gelijk een groot probleem of zo?
In aanvulling op Vlek: interesse komt o.a. voort uit de hoop op een goede prijs-kwaliteit verhouding. Als een renner waarvoor ze interesse hadden elders tekent dan kan dat mede zijn omdat TLJ de prijs te hoog vond of dus de kwaliteit onvoldoende voor de prijs. Anders gezegd: interesse betekent niet dat ze zo'n renner koste wat kost willen hebben. Je kunt niet weten hoe groot de 'interesse' van TLJ in de renner is en dus ook niet bepalen waarom het niet tot een transfer is gekomen.
:-)
Over vandaag: ik heb veel vertrouwen in de snelheid van Dylan Groenewegen. Als hij zich vanuit de juiste positie kan lanceren dan zie ik hem winnen. Helaas wordt dat eerste weer lastig, dus het wordt billenknijpen en hopen dat hij op de één of andere manier goed uitkomt voor de laatste hectometers.
'@defietser
Welke informatie heb jij meer dan wij? Want op grond van de uitkomst, die jij kennelijk graag anders had gezien, kun je toch niet concluderen dat TLJ niet slagvaardig genoeg is geweest?
Met het ruimere budget hebben ze meer mogelijkheden dan voorheen. Er zijn genoeg contacten geweest met betreffende renner(s) om goed te kunnen inschatten wat ze waard zijn/worden. Wellicht is er op grond daarvan onderhandeld, maar misschien niet eens.
'@defietser
LottoNL heeft Bol en Vd Berg getest. Er is geen enkele reden om te geloven dat de ploeg ze ook daadwerkelijk een contract heeft aangeboden. Misschien kwamen andere wel beter op die tests en heeft LottoNL besloten daarom niet voor Bol en Vd Berg te gaan. Of misschien heeft de ploeg besloten dat ze genoeg knechten voor het vlakke hebben en dat ze liever de klimploeg versterken of het vrijgekomen budget willen gebruiken om Teunissen en/of Van Aert aan te trekken. Je sprint tot een conclusie zonder dat je daar de nodige informatie tot je beschikking toe hebt. Stel Teunissen en Van Aert worden aangetrokken. Dan heeft de ploeg met Wynants, Van Emden (als zijn contract wordt verlengt), Leezer, Lindeman (als zijn contract wordt verlengt), Van Hoecke (als zijn contract wordt verlengt), Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Jansen, Van Aert en Eenkhoorn een geweldige ploeg voor de klassiekers. Waarom zou Bol en/of Vd Berg daar dan nog bij moeten komen? Dus misschien moet je eerst even afwachten wat LottoNL gaat doen in plaats van veel te snel met een conclusie te komen.
Hoe talentvol Vd Berg en Bol ook zijn denk ik ook dat de ploeg als ze inderdaad Teunissen kunnen binnenhalen (Van Aert lijkt me al lastiger en dan lijkt sowieso de kans dat hij in 2019 komt nog kleiner) het niet echt nodig om die renners te halen en meer te kijken naar versterking voor het heuvel, klimwerk en tijdrit. Dan zou ik inderdaad meer zien in de 2 stagiairs die ze nu hebben binnengehaald. En dan is het daarnaast misschien beter om nog 1 of 2 renners te halen met wat meer ervaring.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.