Dat wisten we toch al? De eerste ritten kon hij zelf zijn mannen echter niet volgen (vooral in die eerste rit was dat duidelijk te zien), daarna zat hij enkel met Roosen voor een valpartij. Vandaag doen ze wat ze eigenlijk het hele seizoen al doen en komen ze heel sterk uit de strijd om vooraan door die bocht te gaan.
Het was ook een tammere etappe en dat is gewoon in het voordeel van Dylan. Hij is gewoon het snelste, ik denk nog steeds op de voet gevolgd door Gaviria, maar hij is zeker niet de meeste complete sprinter.
Zijn trein heeft hem deze keer gewoon in een goed wiel afgezet en daarna gebeurde er gelukkig niet zo heel veel meer wat hem plaatsen kon kosten. Gaviria wat te vroeg op kop, en dan is Groenewegen op dit moment over deze afstand qua sprint gewoon de snelste.
Het zou mooi zijn als Groenewegen morgen weer kan winnen en deze Tour qua sprinters tot een Groenewegen versus Gaviria strijdt maakt. Martens, Roosen en Jansen moeten Groenewegen op het juiste moment in het wiel van Gaviria afzetten en Groenewegen kan zijn power dan gebruiken om over de Colombiaan heen te komen. Groenewegen lijkt momenteel de snelste sprinter en het zou ongelofelijk jammer zijn als hij niet nog één of zelfs twee etappes zou winnen. Ik vind het erg leuk dat LottoNL weer een topsprinter heeft. Dat hebben ze sinds Freire (natuurlijk een totaal ander type maar in zijn soort zeker een wereldtopper) niet meer gehad.
Wat een klasse, gefeliciteerd supporters!
Morgen wordt een ander verhaal met een technisch einde, volgens mij nog een rotonde in de laatste kilometer. Als Quickstep daar doortrekt, gaat er niemand meer overheen ben ik bang. Vandaag zat Dylan ook niet geweldig geplaatst nadat hij het wiel van Roosen verloor (wat opvallend vaak gebeurd deze tour, was anders altijd vrij stabiel, Dubai etc..). Door Kristoff krijgt hij nog een kans om te winnen en daarna zie je dat hij de snelste is op dit moment. Hopelijk weet hij morgen weer het goede wiel te vinden!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.