Wow wat heb ik een sterke kruiswijk gezien vandaag. Echt bij zowat elke kasseistrook van voren begonnen (behalve na zn lekke band). Jammer dat er niemand Bardet en Landa de genadeklap wilde geven zeg. Mollema, dumoulin en sky hadden nog mannen bij om dat te kunnen doen.
Uran en vooral Porte dus de slachtoffers qua AK mannen. Hadden en dus 4 kunnen zijn.
Kruijswijk heel erg attent. Reed vaak in zijn eentje bij de eerste 15. Weinig teamgenoten gezien bij hem, maar toen hij lek reed stond er wel meteen iemand in de buurt om zijn wiel af te staan. Roglic Leek de hele tijd in een tweede groep te belanden maar kwam wel elke keer weer terug. Kruijswijk leek, op basis van deze etappe, in ieder geval heel goed in orde
Gesink zat er achter als een soort vangnet.... en in de finale zaten veel kopmannen zonder knechten. Gewoon prima zo.... hopen dat Groenewegen kan herstellen, hij heeft in ieder geval geen breuken aan zijn val overgehouden maar erg prettig op zijn fiets zal hij niet zitten de komende week.
'@tendam
"Bij z’n enige pechgeval hebben zowel Jansen als Roosen hem geholpen…"
Ja, dat heb ik gezien; toch heeft Kruijswijk een punt, want in de finale was alleen Robert Gesink in de buurt.
@rahimns
Het is zeker te hopen, dat Dylan snel gaat herstellen en niet te lang in herstelmodus gaat blijven, want in etappe 10 wordt er lekker geklommen.
TLJ en ook ook Dumoulin en Mollema zijn deze dag gewoon prima doorgekomen als we het
over klassementen hebben.
Natuurlijk hoop je altijd iets (meer) tijd te pakken op concurrenten, maar het verleden heeft geleerd dat je op dagen als deze eigenlijk alleen maar kunt verliezen door de statistisch erg grote kans op lekke banden, technisch malheur en valpartijen.
Dat de ploeg dus nagenoeg ongeschonden en zonder tijdsverlies uit deze rit komt is al pure winst.
'@tendam, het is inderdaad een klein wonder dat Roglic vandaag geen tijd verloor, de hele dag achteraan gereden maar er op het eind toch wel bijzitten. Ik vroeg het ook al bij het nieuwsbericht, maar misschien dat iemand hier het antwoord wel weet. Wat zal de rolverdeling Kruiswijk/Roglic aanstaande dinsdag zijn? Stel Kruijswijk lost op de laatste op de klim of rijdt lek, moet Roglic dan wachten? Uit de nieuwsberichten haal ik alleen dat Roglic plan B is.
De naam Kruiswijk gewoon 0 keer genoemd bij de avondetappe haha (ok, 1x toen de verschillen tussen de klassementsmannen rer sprake kwamen).
Dumoulin voor, Dumoulin na, Dumoulin zus, Dumoulin zo, Dumoulin hier, Dumoulin daar. Had ik al verteld dat ze het over Dumoulin hebben gehad?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.