Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 278 ... 481 482
ti-raleigh

Erg goed gedaan vandaag. Vooraf had ik de meeste schrik voor deze etappe v.w.b. het klassement voor Kruiswijk. Twee overwinningen en zonder kleerscheuren Roubaix gehaald. So far so good.

mus van de maasstad

Wow wat heb ik een sterke kruiswijk gezien vandaag. Echt bij zowat elke kasseistrook van voren begonnen (behalve na zn lekke band). Jammer dat er niemand Bardet en Landa de genadeklap wilde geven zeg. Mollema, dumoulin en sky hadden nog mannen bij om dat te kunnen doen.

Uran en vooral Porte dus de slachtoffers qua AK mannen. Hadden en dus 4 kunnen zijn.

Diever

Kruijswijk heel erg attent. Reed vaak in zijn eentje bij de eerste 15. Weinig teamgenoten gezien bij hem, maar toen hij lek reed stond er wel meteen iemand in de buurt om zijn wiel af te staan. Roglic Leek de hele tijd in een tweede groep te belanden maar kwam wel elke keer weer terug. Kruijswijk leek, op basis van deze etappe, in ieder geval heel goed in orde

kelderfan

Het wordt alleen wel afwachten of Groenewegen verder kan. Er worden foto's genomen in 't ziekenhuis. De site is opvallend stil te noemen.

xistnc

Misschien was het juist wel OK dat de ploeggenoten van Kruijswijk niet meteen in de buurt waren, maar iets erachter. Van een lekke band ga je immers niet sneller rijden. Roglic/Gesink en eerder Jansen/Roosen fungeerden zo als prettige materiaalwagen voor Kruijswijk.

kelderfan

'@xistnc
Alleen de kasseienmannen zaten er wel een stuk achter; dus bij pech in de finale had Kruijswijk alleen maar Roglic en Robert Gesink om op terug te vallen.
Daarover kan Uran je meer vertellen. Dus ok is niet 't juiste woord.

tendam

'@kelderfan
Bij z'n enige pechgeval hebben zowel Jansen als Roosen hem geholpen...

skylimit

'@kelderfan Tolhoek zat in de kopgroep, reed lek en was dus gezien van voren. Tolhoek liet zich inlopen en zal daar nog zijn werk gedaan hebben en in het verloop van de koers verder na de achtergrond zijn gezakt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gesink zat er achter als een soort vangnet.... en in de finale zaten veel kopmannen zonder knechten. Gewoon prima zo.... hopen dat Groenewegen kan herstellen, hij heeft in ieder geval geen breuken aan zijn val overgehouden maar erg prettig op zijn fiets zal hij niet zitten de komende week.

Romāns Vainšteins

Erg knap van het team en hun heren kopmannen dat ze met de 2 belangrijkste pionnen heelhuids en op beperkte afstand de eerste week zijn doorgekomen.

Nog helemaal los van de strikes rijden ze een prima tour so far. Het gaat al een tijdje goed op dat vlak.

skylimit

Benieuwd wat de eerste bergetappe gaat brengen. Gaat Gesink gelijk als kaper op pad of sluipt Tolhoek als vooruitgeschoven pion mee?

Yeez

De eerste bergrit zal vooral iedereen de kat uit de boom kijken hoe goed iedereen is

kelderfan

'@tendam
"Bij z’n enige pechgeval hebben zowel Jansen als Roosen hem geholpen…"
Ja, dat heb ik gezien; toch heeft Kruijswijk een punt, want in de finale was alleen Robert Gesink in de buurt.
@rahimns
Het is zeker te hopen, dat Dylan snel gaat herstellen en niet te lang in herstelmodus gaat blijven, want in etappe 10 wordt er lekker geklommen.

Robert

Op de foto’s geen schade te zien op de knie van Dylan.

Wielerfan1987

TLJ en ook ook Dumoulin en Mollema zijn deze dag gewoon prima doorgekomen als we het
over klassementen hebben.

Natuurlijk hoop je altijd iets (meer) tijd te pakken op concurrenten, maar het verleden heeft geleerd dat je op dagen als deze eigenlijk alleen maar kunt verliezen door de statistisch erg grote kans op lekke banden, technisch malheur en valpartijen.

Dat de ploeg dus nagenoeg ongeschonden en zonder tijdsverlies uit deze rit komt is al pure winst.

DemPolS

Wat is die Gesink toch vreselijk belangrijk zelfs in de ttt en nu ook op de kasseien en het mooie is hij kan het ook nog eens 3 weken volhouden (soort basso). Morgen zal (hopelijk) zijn contractverlenging wel bevestigd worden.

Laatst gewijzigd
tendam

Kruijswijk en Roglic staan op een half minuutje van de eerste serieuze klassementskandidaat (wat mij betreft) Valverde. Dat lijkt me boven verwachting. Sowieso valt het qua slagveld in de 1e week eigenlijk wel mee.

F4L

'@tendam, het is inderdaad een klein wonder dat Roglic vandaag geen tijd verloor, de hele dag achteraan gereden maar er op het eind toch wel bijzitten. Ik vroeg het ook al bij het nieuwsbericht, maar misschien dat iemand hier het antwoord wel weet. Wat zal de rolverdeling Kruiswijk/Roglic aanstaande dinsdag zijn? Stel Kruijswijk lost op de laatste op de klim of rijdt lek, moet Roglic dan wachten? Uit de nieuwsberichten haal ik alleen dat Roglic plan B is.

Rawolf

Denk dat de verhouding beetje is als bij sky met Thomas en Froome.

Ik neem aan dat Roglic niet wacht als kruijswijk bergop lost van niet beter kunnen. Misschien een band geven als de wagen ver weg is.

tdola

Zat op procyclingstats te kijken, alleen michelton, Sky en Quick step hebben dit seizoen meer overwinningen geboekt dan tlj, niet verkeerd 4e op die ranglijst.

mus van de maasstad

De naam Kruiswijk gewoon 0 keer genoemd bij de avondetappe haha (ok, 1x toen de verschillen tussen de klassementsmannen rer sprake kwamen).

Dumoulin voor, Dumoulin na, Dumoulin zus, Dumoulin zo, Dumoulin hier, Dumoulin daar. Had ik al verteld dat ze het over Dumoulin hebben gehad?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zat me hier inderdaad ook al over te irriteren...het gaat alleen nog maar over Tom. Die Gert Jakobs is al lyrisch over Tom als die zijn verzet aanpast.... alsof alleen Tom nog bestaat.

Timothy12

Prima toch, Kruijswijk wordt op dit moment nog een beetje onderschat. Van tevoren ook heel weinig genoemd in voorbeschouwingen. Er zal toch minder op hem worden gelet dan op bijvoorbeeld Dumoulin.

kelderfan

Wat Gesink betreft. Volgens Cyclingfever/Transfers zijn vandaag de contracten verlengd van Bennett en Gesink.

mus van de maasstad

Irriteren niet echt. Verbaas me er gewoon oprecht over. Die heeft echt een goede rit gereden.

1 2 ... 278 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.