Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 279 ... 481 482
nickdt

Niet alleen Kruijswijk. Mollema ook niet. NOS behandelt Tom als een god. Het was zelfs zo erg dat ik al aan het overwegen ben de Avondetappe te skippen als ze het na de eerste bergrit ook nog alleen over Tom hebben als Kruijswijk en Mollema ook goed presteren.

Laatst gewijzigd
Sajarano

Ik zou heel graag zien dat er iedere avond een kritische derde man (analist) aan tafel zou zitten bij de Avondetappe. Iemand die een beetje advocaat van de duivel speelt en niet te bang is om zijn zegje te doen, ook over Tom Dumoulin. Verheerlijken en verafgoden is nergens voor nodig. Ook Tom maakt fouten, net als iedereen, en die mogen benoemd worden. De arme, bescheiden Hennie Kuiper probeerde het wel een keer maar werd al snel weer weggedrukt ;-) Bauke en Steven verdienen het zeker genoemd te worden!

LutsenkoFan

Is dit Roglic nu?

vanaf 20 seconden:
https://www.youtube.com/watch?v=cINZLcxyKik

Heb hier niks van gehoord?

Is wel al een aantal dagen terug van etappe 6.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Ja is roglic. Is ook bij tour du jour of avondetappe besproken.

mus van de maasstad

Ja dat is waar. Maar als er 1 Nederlander gisteren continu in beeld reed was het Kruiswijk wel. Daarom vind ik het opmerkelijk dat hij niet 1x benoemd is.

Kruiswijk bestaat dus blijkbaar niet

jealgu

Zou het door het tourpak komen. Ik heb weliswaar nog niet veel beelden gezien van de tour ivm op reis zijn. Maar gister lukte het me maar mogelijk lotto jumbo renners te ontwaren. Het is dat ik hier steeds las dat Kruissie er steeds goed bij zat, maar ik was soms toch best bezorgd.

xistnc

Ze herkennen hem gewoon nauwelijks, vanwege dat zwarte shirt met alleen wat geel op de mouwtjes. Daar hebben al die commentatoren last van, ook bij Groenewegen.

kschiffmacher

Telegraaf reporter Kerkhoffs heeft het ook alleen maar over Dumoulin. Toen Dylan, K-B-K won, sprak hij met geen woord daarover want het ging alleen maar over de slechte benen van Tom toentertijd.

irriducibili

Aan de ene kant jammer om weinig over de goede prestaties van Kruijswijk te horen. Aan de andere kant voor Steven zelf wel relaxt om onder de radar te kunnen presteren.

Hij ziet er heel scherp uit en heeft redelijk ongeschonden de bergen gehaald. Staat eigenlijk gelijk met Tom, Roglic en Mollema op maar een half minuutje van Valverde. Met een zware 3e week, een team in een flow en met ondersteuning in de bergen en Roglic erbij als 2e kopman zie ik hem prima meedoen voor plek 4 tot 10. En je weet nooit wat er verder nog kan gebeuren, ook in positieve zin

tendam

Dumoulin viel gewoon tegen gisteren. De beste tijdrijder ter wereld slaagt er niet in om een paar klimmers van 55 kg los te rijden op de kasseien, zelfs niet een paar meter. Objectief beschouwd doet Kruijswijk het inderdaad veel beter. Maar goed, wie ben ik om de kenners van de NOS tegen te spreken.

mooiman

Als rondewinnaar heeft Tom natuurlijk meer aandacht, maar Kruiswijk (en Mollema) geheel niet niet noemen in TdJ na zo goed rijden is een schande. Gert Jakobs is een malloot.

mus van de maasstad

'@jealgu (en xistnc)

Dan heb je niet goed gekeken want dat rooie hoofd van steven (ludiek bedoeld) reed toch steeds duidelijk in beeld op de eerste rij(en) voor ze de stroken op draaiden. Ik had geen moeite om hem te herkennen, en nee, ik heb geen mega grote tv van 60inch aan de muur hangen :p

Maar wat irriducibili zegt, voor steven wel erg lekker. Maar begin dat sunweb verafgoden wel een beetje beu te worden. Heel knap van Tom wat hij vorig jaar in de giro deed en ook dit jaar zeer goed, al blijf ik erbij dat hij zijn eigen glazen ingooide door telkens maar weer op die reichenbach te wachten. Froome maakte het echte verschil tenslotte in de afdaling. Ik begin het idee te krijgen dat Tom zich een beetje teveel de "patron" is gaan voelen en zich teveel met dit soort dingen bezig houd ipv met het mes tussen de tanden te koersen en gewoon te laten zien hoe sterk je bent (of de ploeg).

Gister ook, "klagen" dat er niet grotere verschillen zijn maar niet Andersen de laatste 10km op kop zetten om Landa, Bardet en Uran op grotere achterstand te houden. Zelfde geld ook voor Mollema met stuyven en Yates met Haymen (en in mindere mate Froome met Thomas en Kruiswijk met Roglic, al snap ik dat je je reserve kopman nog niet wilt opbranden). Waarom niet je knecht op kop zetten om die andere 3 de vernieling in te rijden? Je kan nu maar beter van ze af zijn. Nee, we laten stuyven in de chasse patat mee springen voor een eventuele 4e plaats (nee had niks met degenkolb beschermen te maken want die lagen bijna een minuut voor). Ik heb me daarover echt zitten te verbazen dat ze een voorsprong van bijna een minuut ff lieten verdampen. Gelukkig zat er een gat van net meer dan een seconde tussen, hebben Landa en Bardet in ieder geval nog 7 seconden verloren. Maar vooral Movistar lacht zich rot want die kunnen nu gaan spelen met Valverde en Landa. Anders was het alleen nog Valverde geweest.

ghostwriter

Het was opvallend hoe goed Kruijswijk steeds voorin reed op de belangrijke momenten en hij deed dat afgezien van bij zijn lekke band vooral op eigen kracht. Dat is geen kritiek op zijn ploeggenoten maar een teken van de vorm die Kruijswijk zelf momenteel heeft. Hopelijk kan hij direct vanaf de eerste bergrit met de beste mee want als hij dan in de loop van de ronde relatief (aan zijn concurrentie) sterker wordt geef ik hem een goede kans voor een top vijf klassering.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Het goede presteren van kruijswijk en Mollema is bij tour du jour wel genoemd hoor. Wie de sterkste Nederlander is zullen we de komende dagen wel zien. Kruijswijk heeft het eigenlijk nog best luxe met roglic, gesink en Tolhoek. Ten Dam en geschke zullen er vroeg af zijn bergop, net als gogl en skuijns

Akiria

Meer aandacht voor Sunweb dus meer voor Tom Dumoulin lijkt mij ook vrij logisch, vooral voor de lekke band was dit het geval. Winnaar Giro en dit jaar 2de.. behoorlijk erelijst als je het vergelijkt met de andere Nederlandse toppers. Ik vind het persoonlijk ook prettiger om Dumoulin en trouwens ook Stefan Kruiswijk aan te horen dan dat eeuwige geneuzel van Mollema, maar dat is persoonlijk. Maar dat er geen kritiek is op team Sunweb ligt volgens mij toch echt aan de gasten in de verschillende programma's... laatst was jose de cauwer te gast bij de avond etappe en die legde toch naar mijn mening de vinger op de zere plek..
Morgen gaan wij zien wie er mee kan en wie niet.. maar ik vermoed dat er een select gezelschap gaat overblijven en een grote kans dat Dumoulin daarbij zit is aannemelijker dan de overige Nederlanders.

jvh93

Als je Stefan Kruijswijk volgende keer ook Steven Kruijswijk noemt zal ik je nog bijna gaan geloven ook

Akiria

LOL ben niet zo goed in namen... maar vind het een sympathieke gozer met goede benen momenteel..;)

kelderfan

Wat als;)
Trek begint een damesploeg. Zou 't een goede zaak zijn voor TLJ om ook een damesploeg te beginnen met dan Marianne Vos als kopvrouw?

achtpuntzes

'@ kelderfan

Ik zou dan toch als eerste voor Puck Moonen gaan, want die genereert de meeste aandacht. :p

Jotto-Lumbo

Niks tegen vrouwen ofzo hoor; maar ik zie liever een opleidingploeg dan een vrouwenploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Laten ze nou maar gewoon investeren in de mannenploeg, ik zit niet zo te wachten op een vrouwenploeg of een opleidingsploeg. Er zijn van beide al genoeg en TLJ hoeft geen kloon te worden van al die andere ploegen. Als er ooit nog een sponsor bijkomt en er nog meer geld gevonden kan worden is dat misschien een optie, maar met een budget wat zelfs volgend jaar nog altijd onder die van bijvoorbeeld Sunweb zit is het wel goed zo.

kelderfan

'@8.6
Lucinda Brand is ook nog vrij voor volgend seizoen. Maar ik begrijp je keuze.

@rahimns
Met het huidige budget snap ik je reactie, maar misschien stapt er dan nog wel een sponsor in.
Je hebt nu een wielerploeg en schaatsploeg. Met nog een sponsor erbij kan zo'n vrouwenploeg en/of opleidingsploeg niet verkeerd zijn en ik denk dat Jumbo daar echt geen bezwaar tegen zal hebben. De vrouwen doen meestal de boodschappen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik zie persoonlijk de meerwaarde niet van een vrouwenploeg. Ik vindt de huidige combinatie wel goed zo. Ik heb niets tegen vrouwenwielrennen, integendeel zelfs maar er zijn genoeg vrouwenploegen zo.

ghostwriter

Jumbo kan zich het beste richten op de WT ploeg maar misschien kunnen ze met SEG Racing samenwerken. Bijvoorbeeld dat Jumbo een aantal talentvolle wielrenners daar onderbrengt die dan begeleid worden door de traingers van de Jumbo ploeg maar voor SEG Racing hun wedstrijden rijden. Dit is misschien een relatief goedkope manier om een aantal grote Nederlandse talenten op vroege leeftijd aan de ploeg te binden en hun ontwikkeling te ondersteunen. Ik ben een fan van deze ploeg geworden doordat ze het Nederlandse wielrenner op hun schouders hebben genomen met de ontwikkeling van talenten als Boom, Gesink, Mollema, Kruijswijk, Slagter, Dumoulin, Kelderman, Oomen, etc.. Ik vind het daarom ook jammer dat de ploeg nu geen opleidingsploeg meer heeft maar begrijp natuurlijk wel dat dit gezien het budget logisch is. Met een samenwerking met SEG Racing (of een andere Nederlandse CT ploeg) kan het toch zijn steentje blijven bijdragen aan de ontwikkeling van de volgende generatie aan Nederlandse wielrenners.

Laatst gewijzigd
tendam

Daar heeft SEG natuurlijk geen enkel belang bij, die moeten zoveel mogelijk opties open houden voor hun renners om zoveel mogelijk geld te verdienen.

1 2 ... 279 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.