Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 281 ... 481 482
Yeez

Transfers en contracten worden (voor media-aandacht) rustig gebracht. Niet alles in 1 keer dus.

kelderfan

'@jvh93
Gesink heeft ook bijgetekend, maar wat @jessevdalen klopt als een bus. Oh sorry trein.
Met het halen van Bennett, Roglic en Groenewegen heeft TLJ een hele grote stap voorwaarts gemaakt.
Daarnaast is er met het halen van die jonge neo's Powless, Kuss, Olivier, De Tier, Bouwman en vooral Tolhoek een nieuw elan gekomen binnen de ploeg.

Hopelijk wordt 't nog leuker met het halen van Mike Teunissen en Wout van Aert.

Laatst gewijzigd
jvh93

'@Jesse dat snap ik, maar aangezien zijn verlenging al uitgelekt was en die van Tolhoek nog niet had ik het eerlijk gezegd andersom verwacht. Maar al met al heel tevreden met deze verlengingen hoor, snel andere jongens ook verlengen! Kan ook niet wachten tot 1 augustus waarop het transferseizoen officieel geopend gaat worden. Heel benieuwd naar het transferbeleid van TLJ dit jaar

ghostwriter

Ik hoop dat de Jumbo ploeg Kruijswijk in het voorjaar als knecht van Roglic gebruikt in kleine rondes als voorbereiding op de Tour waar hij als kopman fungeert om vervolgens in de Vuelta ook nog een goed klassement probeert te rijden. Roglic zou ik zich laten richten op de kleine WT rondes met tijdrit in het voorjaar en het co-kopmanschap met Kruijswijk in de Vuelta. Bennett kan dan als kopman in de Giro worden uitgespeeld om vervolgens in de Tour als meesterknecht van Kruijswijk te fungeren. Dan heeft Jumbo in de Giro Bennett en Van Poppel als kopmannen, in de Tour Kruijswijk en Groenewegen en in de Vuelta Kruijswijk en Roglic. Gesink zou ik als meesterknecht de Giro en Vuelta laten rijden om Bennett (Giro) en Kruijswijk en Roglic (Vuelta) een klimknecht mee te geven die ze tot in de finale van de bergetappes kan ondersteunen. Kruijswijk zou in de Tour met Bennett ook zo'n meesterknecht met zich mee krijgen. Met dan verder (redelijke) klimmers als Clement, Bouwman, Tolhoek en Powless kan Jumbo hun klassementsrenners adequaat ondersteunen.

Wielerfan1987

Ik ben ook erg te spreken over het huidige rennersbestand en hoe zij presteren.

En ik kan het vermoeden toch niet afschudden dat het goede presteren op de diverse disciplines ook te maken heeft met het aantrekken van trainers/coaches Niermann en de Haan.

Het kan toeval zijn, maar inderdaad lijkt er sinds zij bij de ploeg zijn met een nieuw elan gekoerst te worden door de ploeg en worden ook op scoutingsgebied de juiste keuzes gemaakt.

Yeez

Kan Roglic in deze vorm en met zijn tijdrit het tourpodium halen?

kelderfan

'@jessevdalen
Ja, dus.
@Wielerfan1987
Ja, die ben ik vergeten te benoemen. Die Grisha Niermann is zeker een prima aanwinst voor 't team. Met hem wordt er ook aanvallend gereden.

On: Roglic nu mooi in de toptien en Kruijswijk is ook gestegen in 't klassement naar plek 12. Dus 't gaat goed met de kopmannen.
Gesink en Tolhoek hebben 't ook goed gedaan.

Poeksel

TLJ zou ook zomaar derde kunnen eindigen in het ploegenklassement....

En Dylan lijkt op tijd binnen.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Jeetje wat een risico om Roosen en Jansen bij Groenewegen te laten.. scheelt schijnbaar een halve minuut en ze mochten alle drie naar huis. Zou toch een flater geweest zijn. Roosen en Jansen kunnen nog veel betekenen voor Roglic en Kruijswijk, dan had ik dat risico niet genomen.

Wielerfan1987

Tjah, als Timo en Amund in staat zijn om een behoorlijke bijdrage te leveren om Dylan in koers te kunnen houden en hij wint in het vervolg van de Tour nog ergens een rit dan zal dat het risico waard zijn geweest gok ik...

Rawolf

Groenewegen krijgt het nog zwaar als er gekoerst gaat worden morgen en overmorgen

Rahim Vlasblom
admin

Ook in het ploegenklassement doet de ploeg het heel erg goed:

https://twitter.com/TLJ_supporters/status/1019264716202545152

Jotto-Lumbo

1 extra rit (wat nog maar de vraag is met Groenewegen zijn blessure) weegt niet op tegen het verlies van 2 belangrijke knechten voor de mannen in het algemeen klassement lijkt mij (die tevens door toedoen van Roosen en Jansen nog eventueel een rit zouden kunnen pakken. Ik zou dit morgen toch maar even anders aanpakken als Groenewegen niet verbeterd..

kelderfan

Groenewegen krijgt 't zeker zwaar, als 't vuurtje wordt opgestookt door SKY in de etappe van morgen. Het lijkt mij toch verstandiger te stoppen en net als Richie Porte zich te richten op de Vuelta.
Hij komt nu in dezelfde groep als Mark Cavendish binnen, die niet in goede doen is. De andere sprinters waren al langer binnen.

S. Morgenstern

Groenewegen heeft die ondersteuning natuurlijk dubbel en dwars verdiend. Volkomen logisch om hem te ondersteunen.

Laatst gewijzigd
Yeez

En gesink heeft dus gewacht vandaar.

tendam

... nadat hij eerst Greg Van Avermaet niet ko n losrijden op een col. De grinta is er nog altijd bij Gesink, maar als hij zo klimt gaat hij geen Touretappe winnen. Ik geef Tolhoek nog meer kans.

Roglic rijdt zo makkelijk, die kan gewoon op het podium eindigen.

Yeez

Nee aan de voet vd klim wachtte hij al

achtpuntzes

Ik had toch wel verwacht dat Gesink voor de rit zou gaan. Volgens mij was dat in eerste instantie ook de bedoeling, maar hij was niet goed genoeg dus heeft ie verder niet meer aangedrongen.

tendam

'@jessevdalen
Ik zag hem toch echt vol geven met Van Avermaet in z'n wiel. Toen reed Alaphilippe er al ruim voor.

Gesink is gewoon niet goed genoeg meer bergop. Er moeten echt non-klimmers in de kopgroep zitten, dan maakt hij kans. Je moet hem nooit afschrijven, maar dit is wel erg matig.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Er moeten echt non-klimmers in de kopgroep zitten (..) dit is wel erg matig.

Nou, nou..

Ik vond zijn eigen evaluatie een stuk sterker.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik ben blij dat Tolhoek zijn contract bij LottoNL heeft verlengt. Samen met Bouwman is hij mijn favoriete wielrenner van de ploeg. Hopelijk mogen ze volgend jaar ook regelmatig voor eigen succes rijden. Tolhoek kon vandaag lang met de beste klimmers mee en komt dan ook samen met Kangert (een hele sterke klimknecht) over de finish.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Dat is zeker nieuw voor TLJ, maar 't geeft wel aan, dat TLJ een stuk sterker is geworden in de breedte en nu ook mee kan doen in 't ploegenklassement.
Eigenlijk jammer dus, dat Kruijswijk veel tijd is verloren door de magere TTT.

Ik zie dat Stefan Kueng naar Groupama - FDJ gaat en 't lijkt mij een goede zaak om een tijdrijder erbij te halen.
Dan blijven over Patrick Bevin {NZL} BMC en/of Brandon McNulty {USA}/Matej Mohoric {SLO} Bahrain Merida.

AndriesW

Een positieve dag voor het team. Kruijswijk en Roglic maken een prima indruk. Tolhoek kon lang mee. Groenewegen op tijd binnen. Wel afwachten of hij morgen en overmorgen kan volhouden.

Gesink mee in de ontsnapping maakte de etappe interessant. Dat Alaphilippe wint verbaasd me niet en past wel in de lijn van zijn carrière. Alleen Alaphilippe was vandaag echt sterker dan Gesink. De rest bleef binnen bereik als hij nog vol was doorgereden.
Gesink haalt gewoon zijn bekende niveau bergop van de laatste jaren. Het blijft opmerkelijk hoe menig wielervolger blijft worstelen met die realiteit.

Wielerfan1987

Wij weten niet hoe Dylan er aan toe is, hij geeft zelf aan te hebben gerekend op 40 minuten speling waar het er door de nog snelle finale maar 34 werden.

Daarnaast heeft Dylan deze Tour reeds bewezen beter te kunnen worden gedurende de wedstrijd, wellicht is hij morgen beter dan vandaag?

En wie weet hoe morgen het wedstrijd verloop zal zijn?
Dat Sky of een andere ploeg gas zal geven is absoluut geen garantie, het zal niet de eerste keer zijn dat de kleppers pas in de laatste week durven koersen en de koers daardoor in een eerste drieluik in de bergen in een impasse ligt.

Aldus, laten wij niet op de zaken vooruit lopen.

@kelderfan,
Het is juist in het geheel niet de eerste keer dat TLJ (of haar voorlopers) er goed voor staat in het ploegenklassement van een grote ronde.
De ploeg heeft echter in eerdere situaties (ten tijde Bau en Lau oa.) nooit openlijk aangegeven een doel te maken van het ploegenklassement en het is ook maar de vraag of dat nu wel gaat gebeuren.

Ik zou het overigens wel een mooi doel vinden voor de ploeg hoewel het erg moeilijk zal worden met een Sky, maar bovenal Movistar met haar 3 toppers en excelente ondersteuning in koers.

1 2 ... 281 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.