Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 282 ... 481 482
skylimit

Gesink moet zich nu gewoon opofferen en volledig ten dienst stellen van Kruijswijk en Roglic de komende 2 weken. Dat rittenkapen doet hij maar in andere koersen, want dat gaat hier in de Tour toch niet lukken. Hij klimt als een "oud wijf", zag er in ieder geval niet sterk uit, en had zeker niet het gevoel dat hij een kans zou maken om de rit te winnen.

S. Morgenstern

Gesink deed vandaag juist iets wat een goede knecht van Kruijswijk (en Roglic) moet doen in zo'n rit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik bedoel ook 't huidige TLJ en hopelijk komen die tijden met Bau en Lau weer terug, want zij zijn de reden, dat ik wielrennen volg.
Want Prim en Stie lijkt mij ook leuk om te volgen. Kruijswijk gaf dat goed aan, dat hij met Roglic een sterke tegenhanger kan vormen tegen 't SKY blok en Movistar blok.
Ik hoop maar dat je gelijk krijgt met Groenewegen, want het zou heel vervelend zijn, als Roosen en Jansen de dupe worden, want 't was nu 30 sec.
Dan ga je 't team ook benadelen.

skylimit

'@vlek ik vermoed dat dat niet de insteek was van Gesink, maar ja je kan er nu inderdaad zo'n draai en uitleg aangeven. Maar als je op zo'n 40km van het einde ruim 7 minuten voorsprong hebt als sterke klimmer, gaan je gedachten toch wel naar een mogelijke overwinning - het rittenkapen;)
Verder heeft hij niet veel kunnen c.q. hoeven doen voor Kruijswijk en Roglic, hij werd zelf voorbijgestoken op de laatste klim.
Al me al nutteloos krachten verspilt, zeker als je ogenschijn neemt dat hij helemaal niet in de ontsnapping wilde zitten vandaag.....wat wil je dan ??? Rittenkapen,...mmmm, nou vandaag maar even niet, maar ik ga toch maar mee in de ontsnapping...

mus van de maasstad

Ja hij moest mee van de ploeg hè

S. Morgenstern

Gezien je laatste alinea heb je zijn interview na de rit gezien, waardoor je eerste zinnen wat merkwaardig zijn. Gesink en Tolhoek hadden de opdracht mee te zijn met grote groepen, mede (!) voor de kopmannen. Toen duidelijk werd dat er vandaag iemand sterker was, heeft hij dan ook de ereplaats gelaten voor wat het was, om het andere doel van zijn meezitten prioriteit te geven. Vandaag werd zodoende andermaal duidelijk dat die twee dingen prima hand in hand kunnen gaan.

Hij werd overigens niet voorbijgestoken op de laatste klim. Hij heeft zich in de afdaling daarvan in laten lopen om nog heel even een klein beetje kopwerk te doen.

kelderfan

'@mus
Hij moest;) Hij of Tolhoek bedoel je.

kelderfan

"Hij werd overigens niet voorbijgestoken op de laatste klim. Hij heeft zich in de afdaling daarvan in laten lopen om nog heel even een klein beetje kopwerk te doen."
Dat was een heel klein stukje dan, want 't was niet in beeld. Zelfs de verslaggeving wist niet waar hij was gebleven.

De enige die in beeld kwam, was die kleine Antwan Tolhoek, die op 2/3 km van de top moest lossen. Toen zaten Kruijswijk en Roglic goed gepositioneerd achter de Sky-trein en de brede rug van Dumoulin.

LutsenkoFan

Hij was simpelweg niet goed genoeg. Met alle respect maar dit was waarschijnlijk de zwakste kopgroep (in een bergetappe) die er gaat zijn de gehele tour, en als je dan niet bij de betere 5 zit en zelfs achter een Van Avermaet, dan maak je ook geen kans in de andere etappes.

S. Morgenstern

Dat was een heel klein stukje dan

Klopt, dat gaf hij zelf ook aan.

want ’t was niet in beeld. (..) De enige die in beeld kwam, was die kleine Antwan Tolhoek

Gesink zat op die slotklim net zogoed perfect geplaatst om de kopmannen waar nodig van dienst te zijn. Daarvoor hoeft de camera niet op hem gericht te zijn.

Toen zaten Kruijswijk en Roglic goed gepositioneerd achter de Sky-trein en de brede rug van Dumoulin.

Dat zaten ze ook toen Tolhoek kilometers achterin de groep bleef hangen. De grootste waarde van zo'n knecht is voor toptienkandidaten in de meeste gevallen nu eenmaal dezelfde als die van iemand die vooruitgeschoven wordt; een hypothetische...

MarcelGr91

Ik kreeg bij Kruijswijk wel het idee dat hij echt op de limiet zat op de slotklim toen Dan Martin aanging. Maar als het waar is wat de NOS heren vertelden (dat Kruijswijk het geprobeerd heeft in de afdaling, zal dan met Gesink er nog net voor zijn geweest denk ik) kan ik dat verkeerd gezien hebben.

Roglic lijkt me ook echt heel sterk, Bardet trok op dat laatste pukkeltje voor de finish nog even vol door en Roglic kon gewoon zittend heel eenvoudig mee. Leek in mijn ogen erg op de wijze waarop hij Bernal continue pareerde in Romandië. Gewoon zittend het tempo evenaren wat de renner voor hem vol staand op de pedalen deed. En in Romandië gaf hij na afloop aan geen enkel moment in de problemen te zijn geweest.

Ben erg benieuwd naar morgen, hopelijk ontploft het al vroeg. Dan gaan we echt zien wie er goed zijn en wie niet.

AndriesW

Gesink moest heel diep gaan om de achterstand op Van Avermaet niet verder te laten oplopen dan twee minuten...

Kruijswijk nam in de afdaling een minuut voorsprong en liet zich daarna inlopen omdat het nog te ver was naar de finish...

Of zoiets...

Laatst gewijzigd
Laatste man

Wat een verzinsels allemaal zeg. Ongelooflijk. Kijk het terug en luister naar de analyses uit de koers.

Owja, aan het begin lag het falen van Dylan aan de ploegleiders. Nu winnen ze er 2 en doen ze het als ploeg in de eerste bergetappe ook goed. Hoor je niks over die falende ploegleiders maar over de ploegleiders die er niet zijn..

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ skylimit
De jagers in het bos schieten ook niet altijd raak. Misschien heeft Gesink vandaag wel gebruikt om zijn vorm te testen, gaat hij morgen knechtenwerk doen en donderdag naar Alp dHuez.....
Weet je hoe vaak De Gendt aanvalt alvorens hij iets wint.
Groenewegen heeft zijn etappes gewonnen. Als hij morgen nog steeds last heeft, zou ik er geen knechten aan opofferen. Ik neem aan dat Dylan zelf ook niet lekker zal slapen als hij er schuld aan heeft dat Steven en Primoz 2 mannetjes minder hebben, in het geval ze te laat binnen komen, zoals vandaag bijna gebeurde.

Canabliz

Falen van Dylan lag niet aan de ploegleiding. Slechte regie van de ttt wel. Hopelijk gaat die halve minuut geen verschil maken.

Verder hoop ik dat Gesink later een etappe wint, al was het alleen al om al die mondjes te snoeren.

Met het wegvallen van Porte, Uran & Mollema gaat Kruijswijk wel top 5-10 rijden. Bij Primoz is het afwachten geblazen.

tendam

Mondjes te snoeren? Ik kan moeilijk een Gesink-hater worden genoemd, en als hij wint is het altijd mooi en vol overgave, maar ik heb er nu toch wel een hard hoofd in.

Het is onnodig om de renners te noemen die wegvallen, fit blijven is ook een kunst en het is juist de kwaliteit van Kruijswijk dat hij een echte drie weken-renner is. Vandaag zal nog lastig worden, vanwege te veel frisse renners, maar ik verwacht hem wel rond de 10e plek.

Adrianus en Patrick

Nu Roglic en Steven K er zo goed voorstaan zullen ze nog wel eens achter de oren krabben over de TTT.. De etappes van Groenewegen maken een hoop goed, maar dit amateuristische gestuntel kan ze een top 3 of 5 gaan kosten..

Verder blijf ik het mooi vinden om Gesink voorop te zien, hij doet het toch maar. Maar het lijkt wel dat voor hem een ereplaats niet meer van waarde is (moet zijn) of voor de overwinning rijden en anders gewoon de kopmannen helpen.

S. Morgenstern

Alsof die virtuele 20sec die ze met een betere indeling mogelijk beter hadden gedaan, een probleem zouden zijn om mee te doen voor de top vijf. Wat een opgeblazen gelul.

tendam

Ik denk dat ze geen moment aan de TTT denken... dat ze nu binnen een halve minuut van de meeste concurrenten staan hadden ze vermoedelijk niet durven hopen. Dan heeft het geen zin om te blijven focussen op het enige moment dat niet ideaal verliep.

gesink3101

Les formations @LottoJumbo_road et @GroupamaFDJ souhaitent également s'attacher les services du belge Jürgen Roelandts (@BMCProTeam) pour la saison prochaine. La formation @Movistar_Team tient la corde

ghostwriter

'@tendam
Inderdaad, ik denk dat Kruijswijk en Roglic momenteel tevreden zijn met de positie die ze hebben. Met maar 35 seconden op de eerste kopman die als één van de favoriet geld voor een top 5 klassering (Valverde) staan ze er goed voor nu het hooggebergte echt begint. Daarbij zullen ze ook tevreden zijn met het feit dat Gesink en Tolhoek ze van adequate ondersteuning kunnen te voorzien.

kelderfan

Jürgen Roelandts lijkt voor eigen kans te willen gaan en dan lijkt Movistar wel de meeste kans te maken of GroupamaFDJ.
Maar hoe zit dat met die jonge Belgische talenten, die zouden worden gehaald. Want Jasper Philipsen wordt gelinkt aan de nieuwe ploeg CCC. …..

S. Morgenstern

Maar hoe zit dat met die jonge Belgische talenten, die zouden worden gehaald.

Wie heeft jou die belofte gedaan?

kelderfan

"Wie heeft jou die belofte gedaan?"
Jij niet dus.

jvh93

Volgens mij heb ik die belofte van niemand gehoord @kelderfan? of heb jij andere bronnen als wij?

1 2 ... 282 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.