Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 287 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat moet je hem nog meer aanbieden dan... hij mag geen WT koersen rijden. Dan heb je ook niet zo heel veel meer over in deze periode.

Poeksel

Die Filip Maciejuk. Vierde op het Pools kampioenschap tijdrijden achter o.a. Bodnar en Kwiatkovski, voor o.a. Wisniowski. 18 jaar! Over een paar maanden 19, maar lijkt toch wel een heel groot talent, dus zou mooi zijn als hij in de toekomst voor Jumbo gaat rijden.

ghostwriter

Als het blijkt dat Roglic in de derde week van een grote ronde geen groot verval toont denk ik dat hij als vierde (achter Thomas, Dumoulin en Froome) zal eindigen. Bergop lijkt mij met de beste mee omhoog te kunnen en in de tijdrit zal hij behoorlijk wat tijd winnen op concurrenten als Kruijswijk, Landa en Bardet.

S. Morgenstern

Wanneer de klimverhoudingen van gisteren zich doorzetten, dan gaat Roglic echter ook nog behoorlijk wat tijd verliezen op concurrenten als Kruijswijk en Bardet.

Chrys

Tweet van SEG lijkt te suggereren dat Jan Maas ook daadwerkelijk een contract krijgt bij Team Jumbo de komende twee jaar.

https://twitter.com/segracing/status/1020287862468726784

achtpuntzes

'@ Fanny:

Ik wens je veel beterschap. :)

on:
Nibali uit de Tour? Zal eens kijken waarom.

2 keer top tien kan al bijna niet meer misgaan nu, misschien zit er nog wel meer in? 2 keer top 5? Of allebei vallen en dan niks. Nou ja, mooie herinnering van gisteren en 2 etappezeges van Groenewegen.

diegodon

Denk dat die tweet gaat over Edoardo Affini

Timocycling

Duidelijke tweet. Er staat Good luck Jan en dan het logo van LTJ. Die zal dus naar LTJ vertrekken.

kelderfan

Die Jan Maas lijkt mij een welkome versterking in de ondersteuning van de toppers Roglic, Bennett en Kruijswijk natuurlijk.

jvh93

Ik denk inderdaad ook dat ze zichzelf hier verspreken. Zal het een prima zet vinden om wederom een jong nederlands klimtalent aan de ploeg toe te voegen. Heeft de afgelopen jaren niet verkeerd uitgepakt. Net zo'n goed plan mee maken als Bouwman en Tolhoek etc. en rustig brengen. Over een paar jaar plukken ze de vruchten er van

Yeez

'@vlek met het parcours vd itt zie roglic daar toch wel een minuut of 1,5 tot 2 op Bardet en Landa pakken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voordat we helemaal lyrisch worden over een jongen die nog niets gewonnen heeft bij de belofte, laten we eerst maar eens kijken hoe zijn stage uitpakt. Ik geloof in ieder geval niet dat hij meteen een versterking is voor dat soort renners... dat zou hij kunnen worden maar laten we nou niet meteen te hard van stapel lopen.

tdola

ZIjn resultaten zijn niet denderend idd, maar wellicht zit er wel veel groeipotentie in.
Een traject als Roosen of Bouwman zou mooi zijn, maar komend seizoen zeker niet klaar voor grote rondes lijkt me.
Zoals Kuss/Powless dit jaar brengen als Maas idd een contract mocht krijgen.

tendam

Lijkt inderdaad niet bepaald een supertalent, maar kan een beetje klimmen, is Nederlander, en dus wel interessant. Hij zal wel aardige waardes wegtrappen, een Brian Bulgacje doen ze tegenwoordig niet zo snel meer.

ghostwriter

'@vlek
Hoezo zou Roglic veel meer tijd gaan verliezen op mannen als Kruijswijk en Bardet? Tot nu toe heeft hij in de bergetappes nog geen moment laten zien duidelijk een mindere klimmer dan zijn directe concurrenten te zijn. Op de Alpe d'Huez verliest hij maar tien seconden op Bardet en veel zwaarder zal het deze Tour niet worden. De vraag is vooral of hij deze vorm de gehele Tour kan vasthouden. Als hij dat doet verwacht ik niet dat hij minuten gaat verliezen op zijn directe tegenstanders en in de tijdrit kan hij (mits hij deze vorm vast kan houden) zeker meer dan een minuut op hun winnen.

Skele

'@ghostwriter
Ik zie Roglic ook als type renner dat er nu eenmaal vaak doorheen zakt richting het einde van een grote ronde, net als Geraint Thomas overigens.
Ook is Roglic al overal waar hij meedoet aan het strijden voor de overwinning en veel minder zoals andere ronderenners aan het pieken naar de 3e week.

tendam

'@ghostwriter
Uiteindelijk viel z'n tijdverlies wel mee, maar hij was toch duidelijk minder dan Bardet gisteren.

S. Morgenstern

Hoezo zou Roglic veel meer tijd gaan verliezen op mannen als Kruijswijk en Bardet? Tot nu toe heeft hij in de bergetappes nog geen moment laten zien duidelijk een mindere klimmer dan zijn directe concurrenten te zijn.

Ik vond hem gisteren duidelijk minder dan Kruijswijk en Bardet. Meestal zetten dat soort verhoudingen zich verwijdend door in de rest van de ronde. Dat verwacht ik nu ook; helemaal omdat het nu gaat om een vergelijking tussen renners die hun hele seizoen afstemmen op frisheid in de derde week van de Tour de France en een renner die pas na het eerste deel van het seizoen alle focus op de Tour de France heeft gelegd.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
Met Kruijswijk kan je hem niet vergelijken aangezien je niet kan inschatten wat het niveau van Kruijswijk was geweest op de slotklim als hij niet had aangevallen. Hij was gisteren minder dan Bardet maar hij was maar 10 seconden minder dan Bardet. Zelfs als dat verschil zich verwijdend zal dat als Roglic zijn huidige vorm een beetje vast kan houden (wat natuurlijk nog maar de vraag is) niet tot minuten gaan lijden.

S. Morgenstern

hij was maar 10 seconden minder dan Bardet.

Roglic was gisteren een stuk minder dan Bardet. Heb je gezien hoeveel ze vooraan naar elkaar hebben zitten kijken in die laatste kilometers? Kruijswijk durf ik op basis van gisteren ook moeiteloos een treetje boven Roglic te plaatsen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik snap niet waar men het fabel vandaan haalt dat Roglic naar het eind van een grote ronde minder wordt.

Hij heeft tot op heden welgeteld twee grote ronden gereden (niet voor een klassement welliswaar)

In zijn eerste (Giro 2016) reed hij zijn twee beste klasseringen (buiten zijn winst in de eerste ITT) in de laatste twee bergetappes 3, en 2 dagen voor het eind van de ronde.

In zijn tweede, de Tour van vorig jaar won hij een helse bergetappe op magistrale wijze 5 dagen voor het eind van de ronde en werd hij 14e in de individuele tijdrit ver voor een groot aantal klassementsmannen op de dag voor de Champs finish.

Waar haal je dan in godsnaam de conclusie vandaan dat Roglic "altijd minder wordt naar het eind van de ronde"?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Aan wie stel je die vraag?

kelderfan

Dat wordt nog leuk dan. Het wordt geen broedermoord bij SKY, maar een broedermoord bij TLJ, want Roglic staat bij de beste vijf na drie zware Alpenritten.;). Dus wie plaatst Kruijswijk moeiteloos boven Roglic.
Ik wil dat nog wel eens zien. Deze eenweeksrenner doet 't al bijna 2 weken moeiteloos goed.

defietser

I.p.v. Jan Maas kunnen ze misschien beter eens Soren Waerenskjold testen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het wordt geen broedermoord bij TLJ, laten we gewoon reëel blijven. Het is zoals Roglic ook zelf zegt in het interview wat je zelf aangehaald hebt bij Cyclingnews. Kruijswijk is de kopman en zal voor zijn klassement strijden en Roglic kijkt gewoon hoe ver hij kan komen en vind dus zelf dat hij en Steven elkaar gewoon kunnen helpen. Stort hij de laatste week in of misschien dat weekend al dan kan hij nog zijn doelen bijstellen. Tot die tijd zullen ze gewoon samen blijven rijden voor een klassement en wie er dan boven wie eindigt is niet zo belangrijk. Voorlopig is de ploeg in ieder geval goed bezig en rijden ze fantastische tour.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 287 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.