Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 29 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Robert gaat ook weer de heuvelklassiekers rijden dit jaar... blij om dat te horen. Hij oogt in ieder geval heel goed en klinkt zeer gedreven.

@Kelderfan ook een beetje uit nood geboren natuurlijk.... met een man minder in een grote ronde moet je ook wel dat soort keuzes gaan maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Dat lijkt mij zeker goed nieuws, dat Robert Gesink weer voor de heuvelklassiekers gaat. Want daar kan hij zeker scoren.
Maar dat heb ik toch steeds geroepen, dat door 't kleiner worden van de teams {je ziet al wedstrijden met 5 renners} de treintjes ook aan revisie toe zijn.
Derhalve heeft Danny van Poppel ook ondersteuning in zijn wedstrijden.
Het wordt wel interessant hoe zij, dat gaan verdelen. Van Poppel met Jansen en Leezer; Groenewegen met Wagner en Van Hoecke.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Stoer gehandeld van TLJ. De 2 beste renners t/m 2020 vastgelegd. Sterke en logische opstelling ook voor de Tour. M isschien hadden ze alle ballen op Kruiswijk kunnen doen, maar ja Groenewegen laat je niet thuis en op deze manier haal je ook wat druk weg bij Kruiswijk. Bennett zal wel Giro doen en misschien Roglic als kopman in Vuelta.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh Bennett zal daar voor het klassement gaan.

S. Morgenstern

Buiten het ontbreken van enige logica binnen het idee dat met Groenewegen weer met overtuiging voor de Tour de France te kiezen, samen zou kunnen gaan met het meenemen van slechts twee renners voor de voorbereiding van zijn sprints: Van Emden naar de Giro lijkt me er eerder op te wijzen dat Groenewegen gewoon drie man mee krijgt, dan dat de uitspraak 'een paar hardrijders' zou verwijzen naar een trein die enkel bestaat uit Roosen en Boom.

Laatst gewijzigd
Joaquim86

Zet Leezer erbij en je ploeg is rond. Gesink naar Parijs Nice ook erg benieuwd naar. Daar is het toch allemaal een beetje begonnen ooit.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er gaat denk ik sowieso nog een renner mee voor die trein, dat zal dan er 1 worden uit zijn vaste treinopstelling. Heb nog geen idee hoe de treinen er verder van beide sprinters eruit zien. Maar een renner als Leezer of Wagner lijkt me dan bijvoorbeeld logisch. Dan kan Clement natuurlijk op het vlakke ook nog aardig hardrijden dus zou je met die 4 man toch een aardige trein kunnen maken voor Dylan.

S. Morgenstern

Leezer of Wagner lijkt me inderdaad de keuze die ze moeten gaan maken. Of Jansen moet in het voorjaar zo'n stap zetten, dat ze met hem hetzelfde aandurven als vorig jaar met Roosen. Al had die laatste natuurlijk al een Vuelta gereden in zijn eerste seizoen en lag er toen minder druk op de prestaties van Groenewegen. Verwacht dat ze daarom nu eerder voor ervaring zullen kiezen.

Laatst gewijzigd
Imbatido

De Tour dit jaar heeft toch wel uitgewezen dat een sprinttrein niet nodig is. Wagner heeft niet echt een goede indruk achter gelaten wat dat betreft, ik denk dat hij het veld moet ruimen dit jaar. Ook met het oog op de ploegentijdrit. En Clement zal wel als ondersteuning voor Kruijswijk meegaan bergop, sterke schakel in de ploegentijdrit en kan eventueel nog de sprinttrein op gang helpen. Dan heb je verder Boom-Leezer-Roosen-Groenewegen, dat lijkt me voldoende.

Kruijswijk, Gesink, Roglic, Clement, Groenewegen, Boom, Roosen, Leezer.

horsm

Gesink in de heuvels? Maar gaat dat samen met de Giro?

S. Morgenstern

Niet wanneer hij een klassement zou nastreven, maar wel met een Giro gericht op de bergritten.

Wielerfan1987

Gesink voor de heuvelklassiekers klinkt logisch en is ook goed te combineren met een Giro waarin je niet voor het klassement rijd.

Ik vind het wel mooi dat Robert zich tot doel heeft gesteld om in alle drie grote ronden een rit proberen op zijn palmares te krijgen.
Is voor hem een mooie nieuwe uitdaging en ook weer wat vernieuwend voor wat betreft zijn programma, toch weer wat wedstrijden straks in zijn programma die hij al tijden niet meer had gereden.

Hij gaf ook aan nog nooit eerder zo goed getest te hebben in december (mede natuurlijk uit nood geboren door zijn revalidatie) dus dat bied mogelijkheden voor een vormpiek vroeg in het seizoen.

Ik gok dat de Giro bezetting er in grote lijnen als volgt uit zal gaan zien.

Van Emden (die voor Roze wil gaan in de proloog)

Gesink
Bennett
Olivier of de Tier
van Poppel
Tolhoek
Martens of Tankink als maatje voor Gesink en samen met van Emden in een klein treintje voor v Poppel en als Nestor voor de jonkies.
En Battaglin uiteraard als thuisrijder.

Het lijkt me dan bij uitstek een ploeg die veel voor ritsucces zal gaan en waar nodig zoveel mogelijk Bennett bijstaan voor zijn klassement.

Geen verkeerde ploeg als je hem zo ziet

Laatst gewijzigd
Netraam

Dan zou ik Tankink boven Martens verkiezen, Battaglin en Martens hebben vrij veel overlap qua kunde.

jvh93

Ik vraag me af in hoeverre Tolhoek dit jaar kans maakt op een grote ronde na het "incident"

Romāns Vainšteins

Gesink heeft in de heuvels met al die opgefokte wachtwachtpoeffers en de voor hen slaafs koersende manschappen geen moer te zoeken. Lombardije is de eendaagse waar hij nog het beste tot zijn recht komt.

S. Morgenstern

Van Poppel zullen ze sowieso iemand uit zijn 'vaste trein' mee gaan geven lijkt me. Geen idee wie dat zijn, maar verwacht daar toch op zijn minst iemand als Wagner, Leezer, Wynants of Van Hoecke in dienst van Van Poppel. Om hem met allemaal gelegenheidsknechten naar een grote ronde te sturen, lijkt me hoe dan ook niet stroken met de ambities waarmee hij is aangetrokken.

ti-raleigh

'@ jvh 93
Hij krijgt nu straf en is een poosje op nonactief gesteld. Daarmee is de kous af en is hij gewoon weer een onderdeel van het team met gelijke rechten en plichten als iedereen.

achtpuntzes

ik begin toch enigszins kritisch te worden:

- Groenewegen: 'Ik ga in de Tour vol voor ritzeges in de sprints'
- Gesink: 'ik ga in de Tour vol voor ritzeges'
- Kruijswijk: 'ik ga vol voor het klassement in de Tour' en 'iedereen moet elkaar helpen om de doelen te realiseren'

- achtpuntzes: 'er mogen maar 8 man per ploeg meedoen in een grote ronde. en als je vol voor een doel gaat dan moet je daar vol voor gaan, en kan je dus geen hand en spandiensten voor een ander verrichten of het gaat ten koste van je eigen doel. daarom zeg ik dat TLJ op minstens een paard teveel wedt in de Tour.'

Laatst gewijzigd
horsm

'@Romans, maar Gesink moet wel een keertje top tien kunnen rijden in de Ardennen, en in de Amstel kan hij zich in ieder geval in beeld van het TV publiek fietsen.

Romāns Vainšteins

AGR FW & LBL zijn tegenwoordig koersen waar ze in 1 grote Tramadoldrom aan de meet komen blaffen, ook als ie er bij zit wordt dat geen top 10.

S. Morgenstern

of het gaat ten koste van je eigen doel.

Dat is inderdaad de consequentie van het ontbreken van een potentieel doel waar je de hele ploeg voor op zou kunnen offeren; de doelen die er wel zijn zullen niet allemaal optimaal nagejaagd kunnen komen.

hartstikkebedankt

Op PCS staan inmiddels voor de Giro:

1. Van Emden
2. Gesink
3. Bouwman
4. Van Poppel (die staat inmiddels ook bij de Vuelta)

Is dat vandaag allemaal bevestigd?

Lijkt me dat de Giroploeg dan wordt aangevuld met:
5. Bennett
6. Battaglin
7. Olivier
8. Tankink, De Tier, Wynants of Lindeman

Sandy Casar

'@hartstikkebedankt

Ja dat is allemaal vandaag bevestigd

Franco Bitossi

https://www.pzc.nl/zeeuwse-sport/antwan-tolhoek-mag-mee-naar-jeruzalem~a9b9c848/

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Battaglin en Wynants zullen Boom en Lobato vervangen in de TDU

1 2 ... 29 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.