Ze gaan in principe met 2 aanvallers naar de TDF... Gesink en Roglic... die zullen echt niet beide elke keer tegelijk meespringen en als ze dat wel zouden doen heb je dus een sterke klimmer vooraan waarvan er dan altijd 1 zich zou kunnen laten afzakken als dat nodig is. Dan heb je dus Clement die volledig in dienst rijdt van Steven. Dat lijkt me zeker kijkend naar de manier van koersen in de Tour (zeer gecontroleerd) helemaal geen probleem te hoeven zijn. Het hoeft elkaar niet te bijten allemaal als men wat voor elkaar over heeft.
Gesink en de Giro? Dat is nou niet zo'n goeie combinatie voor iemand die niet in koud weer kan/wil fietsen. Maar het lijkt mij geweldig als het hem lukt om in alle 2 giro/tour een rit te pakken. Roglic tot 2020 top! Hopelijk heeft hij een topjaar, dit is goed voor de toekomst van de ploeg. Nu hopelijk Bennet nog verlengen.
Verder dacht ik dat van Emden ook in de training voor de ploegentijdrit zat. Dus wil die een giro/tour gaan doen?
Zonde, de Giro leek me wel echt op het lijf geschreven van Roglic. Achja nu mag hij het in de Tour gaan proberen. No way dat ze bij TLJ alle ballen op Kruijswijk gaan doen nadat Roglic wederom een fantastisch voorseizoen gaat rijden.
In de Tour zal wel blijken dat Roglic een rondetopper in wording is en dat Kruijswijk gewoon voor plek 10-20 mee kan doen. Dan switchen ze gewoon van tactiek. Veel knechten heb je voor Kruijswijk niet nodig in principe.
'@klassementsrenner ik hoop toch echt liever dat ze Kruijswijk eerst verlengen.
@noud de verlening van roglic is natuurlijk super maar waar hij toch echt (nog) te kort komt is het hooggebergte vandaag de hij zich richt op de 1 weekse etappe koersen. Hij fiets nu 3 jaar en heeft tot nu toe veel weg van een spilak. Maar wie weet....
Roglic is tot nu toe in rondes van een week wel veel constanter dan Spilak. Bovendien zit er dus inderdaad nogal een verschil in de ervaring die ze hebben.
Overigens won Spilak ook nooit een etappe in een grote ronde. Roglic wel, eentje die volgens mij over een Col van 2600+ meter hoogte ging. Ik denk nog steeds dat Roglic nog geen wereldtop in het hooggebergte is door een gebrek aan ervaring + focus. Maar stapje bij stapje wordt hij nog steeds beter. Of in het geval van Roglic is dat in mijn ogen eigenlijk stap bij stap.
'@kelderfan Want er zijn niet meer renners in de ploeg beschikbaar ?? Verder heb ik begrepen dat na de operatie van Boom hij alweer na een 1 week of 2 weer op de fiets zit. Dus het zou kunnen dat Boom dan mee gaat naar Dubai. Verder heb je nog Van Emden, Leezer, Martens en Wagner over... lijkt me toch geen probleem te hoeven zijn.
'@klassementsrenner klopt daarom denk en hoop ik ook dat ze het contract van te voren verlengen. Wat dat betreft was het een hele kleine troost dat hij 4e werd in de giro ipv 1e. Dan was hij vorig jaar waarschijnlijk niet te houden voor tlj en ja.. natuurlijk was te kloten dat hij viel.
@noud ik ben het vrijwel met je eens. Behalve dat roglic in grote rondes altijd wel ergens valt.... ook ervaring natuurlijk. Hij is misschien constanter dan spilak maar die wint wel meer vvan die rondjes en niet de kleinste rondjes (Zwitserland met hooggebergte)
'@vlek
Dus jij verwacht Boom ook al weer na 1,5 week op de fiets? Volgens mij zegt Boom ook, dat hij na de operatie gaat trainen.
Het gaat niet om een probleem; alleen Wagner, Leezer en Wynants rijden in de TdU.
En dan vraag ik mij af, wie er in Dubai rijden met Groenewegen en het moeten er gelukkig maar in totaal 7 zijn.
Maar met alleen met Roosen, Jansen en Van Hoecke kom je er natuurlijk niet.
Nee, dat zijn er niet zes inderdaad. Ik dacht eigenlijk dat je bezorgd was over de ondersteuning van Groenewegen. Wat me met die drie mannen, aangevuld met wat Tankink-achtige al een stretch lijkt.
Als je echter werkelijk bezorgd bent over het halen van zeven renners voor Dubai, dan begrijp ik helemaal niet wat het probleem is. Volgens mij zijn er momenteel genoeg interessante dingen om over te discussiëren. Dit is er niet een van.
'@Kelderfan Groenewegen, Jansen, Martens, Roosen, Tankink, Van Emden, Van Hoecke zou ook nog een optie zijn als Lars er nog niet klaar voor is. En je zou zelfs Van Poppel als het echt nood aan de man wordt er nog bij kunnen zetten. Maar aangezien Boom tot aan de operatie gewoon vol mag door trainen, verwacht ik niet dat hij na die operatie zoveel zal hebben ingeleverd.
Natuurlijk is er geen probleem, ze rijden toch Australie, Dubai, Spanje en Portugal?
Dat is 7+6+6+6 als minimum? Dus 25 in totaal. Zelfs als Boom niet fit zou zijn hoeft er dus niemand een dubbel programma te rijden als ze dat bij TLJ niet willen. Maar het is niet heel extreem om een aantal TDU knechten wel na Australie alweer in één van die andere koersen aan te laten treden, dus dan kan je al renners helemaal vrij houden.
Dan staat er dus al heel veel vast voor de grote rondes.
Giro:
Bennett
Gesink
Bouwman
Van Emden
Van Poppel
Van Hoecke
Wagner
Wynants
Of gaat Tolhoek mee (zie gelinkte interview van gisteren) en krijgt Van Poppel geen volledige trein.
Tour:
Kruijswijk
Gesink
Roglic
Groenewegen
Boom
Roosen
2 uit Clement/Leezer/Jansen/Martens
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.