'@chrys
Volgens bron: cyclingnews gaat Roglic ook mee naar de Giro; Roglic en Gesink rijden hetzelfde programma, wat betreft de GT's.
Dus Giro: Gesink, Bennett*, Roglic, Battaglin, Bouwman, Tolhoek, Van Poppel en Van Emden;
en TdF: Kruijswijk*, Clement, Gesink, Roglic, Groenewegen, Boom, Roosen en Martens/Leezer
Dan ben ik wel benieuwd naar de rol van Daan Olivier en Floris De Tier.
@rahimns
De vaste treinen: de renners tussen haakjes betekent GT's?
Groenewegen met Roosen, Leezer, Jansen, Martens? en Lars Boom.
Van Poppel, Van Hoecke, Wagner, Wynants? en Van Emden {GT's}
@Noud89
Je vergeet bij berekening, dat de ploegen voor Australie, Dubai, Volta, Ruta, Algarve uit 7 renners bestaan = 5*7 = 35 renners; wel kunnen renners van Australie, Dubai en Volta ook de Ruta en of Algarve rijden.
'@Kelderfan volgens mij klopt die opmerking van cyclingnews niet. Ik heb Roglic zelf niets over de Giro horen zeggen en ik denk dat hij daar niet aan de start zal staan. Bennett is al wel bevestigd door de ploeg voor de Giro en de Vuelta. En dus zou voor de Giro ik eerder nog 2 renners verwachten van de 3 knechten uit de trein voor Van Poppel dus dat ook daar een eerlijke verdeling is tussen klimmers en sprinter. Daan Olivier en de Tier zullen zeker nog wel aan hun trekken komen in al die kortere meerdaagse wedstrijden, kan me voorstellen dat die beide zullen starten io Californië
Ja, Van Emden en Boom zullen oa in de GT aanvulling zijn voor de sprinttrein maar ook in andere wedstrijden daar gebruikt worden denk ik. Als je al ziet dat Groenewegen ook de Algarve rijdt (volgens mij heb jij nu de Volta en Algarve als 2 aparte wedstrijden in je lijstje staan), denk ik dat het invullen van die beide wedstrijden geen probleem gaat zijn.
Ja, de Volta a la Comunitat Valenciana en de Volta ao Algarve em Bicicleta zijn de 2 bedoelde wedstrijden en ik vraag mij ook af of de Tour of Oman een doel voor Robert Gesink met Koen Bouwman gaat worden. Misschien weet @Fanny meer. Volgens mij las ik op dit forum, dat Gesink de Abu Dhabi Tour niet op zijn programma heeft staan.
Cyclingnews zal toch ook wel een interview met Roglic hebben gehad? Kun je dat tussen neus en lippen checken bij 't team.
Wat de Giro betreft gaat ook Battaglin mee; dus die verhouding lijkt mij geen probleem meer.
Zonder Roglic wordt 't dan Gesink, Bennett, Battaglin, Bouwman, Tolhoek, Van Emden, Van Poppel en Wagner/Wynants
'@wielerfan1987
Robert Gesink mikt op een ritzege in de Tour en de Giro: "Het moet toch ooit lukken"; vlgs Sporza.
Ik kan ook niet wachten op al dat moois en het voorjaar lonkt en komt tot uitbarsting.
Ik hoop dat Gesink een goed programma krijgt, die hem weer kan brengen, naar een overwinning in een eendaags klassieker. Bij voorkeur Emilia
'@rahimns
Zou 't zo maar kunnen zijn dat Daan Olivier hoger in de pikorde komt te staan?
Begrijp ik goed, dat Gesink een uitgekiend programma krijgt en dat Kruijswijk later aan zijn seizoen mag beginnen. Wel ben ik blij, dat Gesink weer de heuvelritten op zijn programma heeft staan.
Roglic zou toch zijn bekende route volgen? Als hij zijn titel gaat verdedigen in de Algarve, dan mag hij wel een betere ondersteuning verlangen e/o krijgen. Ik denk dan aan Clement.
@Wouter1998
Ik vraag mij ook af wie de ToC gaan rijden, nu Bennett en ook Gesink naar de Giro worden afgevaardigd. Olivier met De Tier, Kuss, Powless, Lindeman en ...
Het lijkt mij, dat Gesink meer kans op een goed resultaat in de ToC had gehad; maar ja hij wil graag voor een ritwinst in de GT's Giro/TdF.
Mijn persoonlijke verwachting is dat Olivier dit jaar de Giro zal doen.
Roglic gaf bij de presentatie aan de focus te leggen op WT rondes van een week en deze te combineren met de Tour.
Dus zoals Rahim stelt verwacht ik Roglic in California samen met de twee jonge Amerikanen.
In dat geval zal naar mijn verwachting Olivier de plek in de Giro van Roglic overnemen.
Bijkomend voordeel hiervan is dat het er dan naar uitziet dat Bennett de kern van zijn winnende ploeg uit Californie van dit jaar met zich mee zou krijgen.
'@kelderfan.. je punt ontgaat mijn menselijke denkvermogens weer eens.
Tolhoek, Bouwman en Olivier, en ook Gesink zijn toch allemaal onderdeel geweest van die winnende ToC ploeg??
Dan wordt zoals ik dus terecht stel de 'kern' van de ToC van dit jaar mee gestuurd met Bennett naar de Giro, dit is zelfs al zonder dat eventueel Olivier hier nog aan toegevoegd wordt en ook zonder de Tier zo.
Ik vind namelijk dat elk van die renners die erbij is geweest in de ToC op sleutelmomenten zijn onmisbare inbreng heeft gehad.
Dat is zo voor Olivier die op de voorlaatste dag van onschatbare waarde was, maar ook voor alle andere jongens die in de dagen voordien en de Koninginnerit in het bijzonder de ballen uit de broek hebben gefietst om die overwinning voor de ploeg binnen te slepen.
Bovendien wil het woord Kern in dezen niets anders zeggen dan; een belangrijk gedeelte van diezelfde ploeg, doch enkele renners/schakels ontbreken (de Tier, Vermeulen)
Mijn conclusie; jij hebt een andere interpretatie van het woord Kern dan het woordenboek en de rest van de Nederlandse bevolking aanhoud.
Als de ploeg dezelfde verhouding klimmers/sprint naar de Giro stuurt zoals in de Tour dan zal er dus naast Bouwman, Gesink, Bennett en Tolhoek niet nog een extra klimmer mee gaan maar naast Van Poppel en Van Emden eerder nog 2 man uit de vaste trein van Van Poppel. Dus Wynants, Wagner of Van Hoecke.
'@wielerfan1987
Ik bedoel met kern of misschien beter "heart" in deze de belangrijkste mensen uit 't team ToC 2017. Daan Olivier en Floris De Tier waren met Gesink de belangrijkste ondersteunende mannen voor Bennett {reeds in rit 2}; Dat Vermeulen, Bouwman, Tolhoek en Lindeman hun aandeel daarin hadden, strijdt ik niet af.
Bouwman en Tolhoek hebben in de Vuelta laten zien, dat zij grote stappen hebben gemaakt. Dus hun uitverkiezing is begrijpelijk.
Dat jouw denkvermogen 't niet kunnen bevatten, is dan jammer toch.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.