Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 32 ... 481 482
Wielerfan1987

'@kelderfan

En daar gaat het dus mank.

A. Er is geen renner het belangrijkst, dat zal iedereen binnen de ploeg je kunnen vertellen.

B. Al was er iemand het belangrijkst, is het dan aan jou om te bepalen wie dat is??... NEE

C. Voor mij is de Tier in die ToC die ik minutieus heb gevolgd zo goed als anoniem en onzichtbaar geweest, in tegenstelling tot inderdaad olivier... maar, en dit is cruciaal.. wie er wel of niet zichtbaar is en in jouw ogen daardoor een waardeoordeel krijgen wordt hoofdzakelijk bepaald door de rol die de ploegleiding hen toebedeeld.
Mijn stelling is dat een ieder, ook de onzichtbaren een onmisbare rol vertolkten.

Ik snap je wel, jij wil met het woord KERN of HEART (hart) een kwaliteitsduiding maken, wellicht met het fysieke hart als voorbeeld met de stelling: zonder hart kun je niet leven.

Ik zeg; zonder bloed kun je ook niet leven.

In mijn optiek is het woord KERN dan ook als duiding op een bepaalde verhouding of verdeling te gebruiken.
De kern is tenslotte het geheel minus de buitenste rand (oftewel het midden), of het geheel minus enkele onderdelen.

We zullen het hier allicht niet over eens geraken.

Overigens sprak je jezelf in je bericht van 13:59 weer eens behoorlijk tegen wat het geheel erg onduidelijk maakt.

Namelijk door eerst te stellen dat Olivier heel goed de Giro kan rijden, en vervolgens mijn bewering over de aanwezigheid van de kern van de winnende ToC ploeg te willen ontkennen met de stelling dat de kern van de ploeg volgens jou niet uit de door mijn genoemde Olivier, Gesink, Bouwman, Tolhoek zou bestaan maar volgens jou juist uit Olivier (hé die had ik ook gemoemd) en uit de Tier.

Zoals jij het uitlegt zou dus slechts een deel van de Kern in de Giro aanwezig zijn waarmee je de rol van de andere genoemden wil 'downplayen'

Terwijl in mijn visie de kern intact blijft.

De nu ontbrekende de Tier die jij misschien tot de kern rekende is namelijk slechts een onderdeel van het geheel van die ploeg, waarvan een deel (de kern) nu dus ook voor de Giro op de rol staat.

de Tier is in dezen een van de delen van die ToC ploeg die nu niet meegenomen wordt en dus per definitie niet tot de kern gerekend kan worden.

En nu jij weer ;-)

S. Morgenstern

Olivier verwacht ik juist niet in de Giro-selectie; blijft toch een jongen die ze nog rustig moeten brengen (ook gezien de docu over de Vuelta) en dan is twee grote rondes in het eerste jaar vanaf zijn rentree wat teveel van het goede. Het lijkt me binnen de plannen die ze met hem hebben veel beter om hem weer in de Vuelta op te stellen. Tolhoek en Bouwman zijn daarnaast ook degene die in de Vuelta de meeste indruk hebben gemaakt van die 'jonge kern'. Waarmee hun selectie voor de Giro beter te rechtvaardigen is, dan die van De Tier zou zijn geweest.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@vlek al heeft ook de Tier in de Vuelta 2x een mooie top 10 dagklassering gepakt.. maar als ploeg moet je keuzes maken, je kan ze nu eenmaal niet alle 4 meenemen naar de Giro.

S. Morgenstern

De Tier heeft in de Vuelta inderdaad twee aardige ritten in de kopgroep gereden, maar heeft daar verder op mij de minste indruk gemaakt.

Bennett, Gesink, Tolhoek, Bouwman, Battaglin, Van Emden en Van Poppel met iemand uit zijn trein. Ik zie de genoemde renners die selectie niet sterker maken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek hij had ook best wel last van die val in de TTT... maar ik kan verder leven met die keuzes hoor.

ChefSpijker

Tolhoek begint met een flinke achterstand aan het seizoen. Die zie ik eerder weer Vuelta doen dan instappen voor de Giro. En Bouwman werd dacht ik genoemd als potentiële starter in de Tour. Deed in elk geval aan de windtunneltest mee en gesuggereerd werd dat die test was met het oog op de ploegentijdrit in de Tour. Misschien een Martens ook meenemen naar de Giro.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ChefSpijker dat van Tolhoek zal wel meevallen, die is verder gewoon aan het trainen en heeft ook het grootste deel van de voorbereiding meegemaakt... verder is er tijdens die windtunneltest in diverse samenstellingen getest dus dat zegt allemaal niet zo heel veel. En Martens zit in het vaste treintje van Groenewegen, dus ik verwacht niet dat ze die dan opeens in het treintje van Van Poppel gaan plaatsten. Dan is een keuze voor Wynants, Wagner of zelfs Van Hoecke logischer.

S. Morgenstern

Bouwman en Tolhoek hebben beide aangegeven dat ze de Giro rijden. De 'achterstand' van die laatste lijkt me daarvoor geen bezwaar; of hij moet ook conditioneel minder sterk uit de winter komen.

Chrys

Tolhoek kan/mag eind februari gewoon weer koersen. Precies rond de tijd dat heel veel rijders beginnen.

ChefSpijker

Oh ik dacht dat Tolhoek tot 1 maart niet mocht koersen en ook niet deelnemen aan de trainingskampen. Maar goed, als ie zelf heeft aangegeven naar de Giro te gaan dan is dat duidelijk :) Een Martens in de trein van Groenewegen leek me wel vervangbaar voor Boom. Met het oog op de ploegentijdrit en kasseienetappe in de Tour. En Kruijswijk zal ook wel wat hulp meekrijgen. Er zal wat dat betreft wel ergens gesneden moeten worden.

Chrys

'@chefspijker
2 maanden schorsing toch voor Tolhoek? Of gaan die pas 1 januari in dan? Lijkt me niet, want hij was ook niet op de ploegenpresentatie vanwege zijn schorsing.

ChefSpijker

Zou goed kunnen. Had die 1 maart gelezen ergens in media. Als ik op 'Tolhoek schorsing 1 maart' Google kom ik bij een bericht van Omroep Zeeland uit maar als je erop klikt word je niet doorgeleid naar dat artikel. Dus dat zal wel foutieve informatie bevat hebben.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

zie tweet van Ard Bierens:

https://twitter.com/ard_bierens/status/942804567997255685

Dus dat zou betekenen dat hij in ieder geval de Algarve of Andalusie zal missen... dus dan kan hij in de praktijk inderdaad pas in maart beginnen met koersen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik dacht juist ergens te hebben gelezen exact 10 weken schorsing ingegaan op dag van naar guis sturen.
Ik kan mij nog herinneren dat het was opgeschreven bij monde van (dacht ik) Plugge, of misschien wel Tolhoek zelf...

Wielerfan1987

'@vlek,

Ik vind het op zich juist geen gekke gedachte om hem wel in de Giro te laten starten.

Er zitten natuurlijk tussen de Vuelta dit jaar en de Giro volgend jaar gewoon ruim 6 a 6,5 maanden waarin Olivier net als velen een periode vakantie heeft gehad en daarna rustig aan weer is gaan opbouwen.

Mits zijn voorjaar niet te druk wordt heeft hij zowel lichamelijk als mentaal genoeg tijd gehad te herstellen voor aanvang van de Giro.

Daarnaast denk ik dat het voor een jongen als Olivier met zijn verleden (motivatieproblemen) belangrijk is om hem te blijven prikkelen met wisselende programma's en koersen.
Bovendien wordt in dat kader in de Giro vaak toch anders gekoerst dan in de Vuelta en ook de ploeg gaat met een andere doelstelling beginnen aan de Giro.

Het lijkt mij daarom voor de ontwikkeling van Daan juist een mooie koers om te ervaren en om fysiek en inhoudelijk sterker van te worden.

S. Morgenstern

Mits zijn voorjaar niet te druk wordt heeft hij zowel lichamelijk als mentaal genoeg tijd gehad te herstellen voor aanvang van de Giro.

Uiteraard is het goed mogelijk om een programma voor hem samen te stellen waarin de Giro geen overdreven aanslag is, ondanks zijn nog altijd wat wankele basis (kijkend naar de wedstrijdkilometers die hij de laatste jaren heeft gemaakt). De vraag is echter of je daarmee de beste beslissing neemt en hem een ideaal programma voor zou schotelen. Het lijkt mij dat een deelname aan de Giro voor iemand met zijn achtergrond op dit moment niet de beste optie zou zijn.

Daarnaast denk ik dat het voor een jongen als Olivier met zijn verleden (motivatieproblemen) belangrijk is om hem te blijven prikkelen met wisselende programma’s en koersen.

Daar heb je de Giro niet voor nodig. Zeker niet voor Olivier. Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat hij enig programma als oninteressant zou kunnen ervaren.

Het lijkt mij daarom voor de ontwikkeling van Daan juist een mooie koers om te ervaren en om fysiek en inhoudelijk sterker van te worden.

Ja, en ook dat kun je over veel meer koersen zeggen. Je kunt uiteraard pluspunten vinden, maar die zijn allemaal niet exclusief aan de Giro van 2018. De minpunten zijn dat in het geval van Olivier wel.

Kijk je naar Olivier zelf, dan lijkt het me nu niet de meest logische route.
Kijk je naar de TLJ-selectie, dan lijkt hij me ook niet bij de beste opties te zitten.
Genoeg om hem niet in de selectie te verwachten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Eerst maar eens de TDU afwachten om Olivier wel of niet op te stellen in de Giro. Ik denk, dat hij misschien wel de beste TLJ-renner zal zijn, omdat Bennett en Gesink terugkomen van blessure en operatie.
In de ToC, TdS en TdP ging 't prima en was hij goed bezig. De Vuelta was minder, maar ook door zijn val en nog belangrijker 't lange seizoen.
Het lange seizoen in zijn situatie.

S. Morgenstern

Eerst maar eens de TDU afwachten om Olivier wel of niet op te stellen in de Giro.

Nee, dat is wel het laatste wat ze met zo'n jongen moeten doen.

mus van de maasstad

Laat Olivier gewoon lekker weer de vuelta rijden. En als zowel Gesink, Bennet, Bouwman en Tolhoek naar de giro gaan dan heb je het klimmersdeel vd ploeg al vol zitten aangezien ze ook nog een sprinter hebben die nog iets van een treintje mee krijgt.

Mij bevalt deze insteekt wel. 1 klassementsman (er van uitgaande dat bennet voor het AK gaat) en 1 sprinter met beide 3 knechten. Zo spreid je je kansen en TLJ hoeft de koers toch niet te dragen. Zowel in de Giro (froome, dumoulin) als de tour niet (sowieso skytrein en bv movistar en de franse troepen die op zeker weer wat gaan ondernemen). In de tour hebben ze toch echt een heel sterk blok op papier staan met Kruiswijk, Clement, Gesink en Roglic.

Ben wel benieuwd wie kopman in ToC gaat zijn. Ik hoop op Primoz.

@rahims
Je hebt Lobato er nog tussen staan op de 1e pagina

Laatst gewijzigd
jvh93

'@mus ik ga er vanuit dat kuss en powless sowieso gaan naar de toc, wie weet kan powless wel al eens als kopman aan een ronde ruiken

kelderfan

Quote:"Nee, dat is wel het laatste wat ze met zo’n jongen {Daan Olivier} moeten doen."
Nee klopt niet; hij rijdt de TDU en er is nog 1 plek te vergeven in de Giro en ja, dat kan zomaar Daan Olivier zijn.

S. Morgenstern

hij rijdt de TDU

Klopt.

er is nog 1 plek te vergeven in de Giro

Lijkt me sterk. Ik neem aan dat iedereen die daar start, net als bijvoorbeeld Tolhoek en Bouwman, dat nu al weet.

ja, dat kan zomaar Daan Olivier zijn.

Het kan zomaar dat Olivier ook al weet dat hij de Giro rijdt, maar dat wij dat nog niet weten.

Nee klopt niet

Zijn selectie mede afhankelijk maken van het niveau dat hij in de TDU laat zijn is nog steeds het domste wat ze zouden kunnen doen. Zo'n jongen verdient een duidelijk plan; niets van wat je hierboven stelt is op enige wijze een argument om wel opportunistisch om te gaan met het programma van Olivier.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, er worden verder ook geen WT-wedstrijden meer gereden toch. Maar misschien weet Zeeman er meer van. Die heeft 't over doelen enz.

S. Morgenstern

Ja, er worden verder ook geen WT-wedstrijden meer gereden toch.

Wat wil je daar mee zeggen?

kelderfan

Quote:"Zijn selectie mede afhankelijk maken van het niveau dat hij in de TDU laat zijn is nog steeds het domste wat ze zouden kunnen doen."
Wat bedoel jij dan?

1 2 ... 32 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.