Het is onzin dat de TDU de doorslag is voor een Giro voor Olivier. Het is altijd maar de vraag hoe je de wintervakantie bent doorgekomen. Sommige denken goed en dan valt het in de wedstrijd tegen. Het is maar net hoe snel je weer in het wedstrijdritme komt. Verder speelt het overbruggen van tijdzones ook een rol. Verder wil een goeie(of slechte) down under meestal niks zeggen over de rest van het seizoen.
'@Rahimns dat heb ik al eens eerder aangegven, ik denk niet dat Roglic de Giro gaat rijden, als hij voor de één weekse wedstrijden zijn doel maakt, dat word toch teveel van het goede, ja TA of PN en dan heb je Catalonië of Catalaanse week, maar de rest zit toch veel te kort bij de Giro, Dan is het trouwens voor mij al duidelijk dat, zonder ziekte of valpartijen, Kruijswijk, Boom, Gesink, Groenewegen, Clement, Roglic naar de Tour gaan. En dan zullen er nog 2 renners voor Groenewegen bij komen.
'@Vlek op zich niet zoveel... Tankink gaf aan dat jonge renners soms wat laten liggen door niet te verhuizen naar bijv Spanje of zelfs Limburg maar blijven hangen in hun eigen omgeving. Daarmee trainen ze te weinig heuvel/berg op om zichzelf te ontwikkelen. Wil je al wielrenner er echt alles uithalen dan moet je dat soort opofferingen doen. En hij noemde dus Hapert, als plaats waar je dan bleef wonen en daarmee bedoelde hij dus Castelijns.
Gezien de snelle en duidelijke communicatie van de voorlopige selecties voor Giro en Tour heeft de staf van TLJ wel het een en ander geleerd van vorig jaar. Goed om te zien dat ze bij deze ploeg echt proberen een lerende organisatie te zijn en uit het verleden proberen te leren voor de toekomst.
Het is maar net hoe de puzzelstukjes vallen, dat heeft weinig met 'leren' te maken. Het ene jaar is het andere niet, de ene ronde is de andere niet. Volgens mij staat overigens de selectie voor Giro en Tour de laatste jaren al in een vroeg stadium nagenoeg vast. Al kan er altijd nog wat gebeuren in de tussenliggende maanden.
De Vuelta is weer een heel ander verhaal.
'@kelderfan
Doel je op het feit dat ze hem alsnog een contract aan willen bieden nu Lobato pleite is?
'@Spruch
Het is zeker goed, dat TLJ probeert duidelijke keuzes te maken, wat betreft de GT's.
Alleen hoop ik, dat zij nog eens kijken naar de puzzel, want Gesink en Giro lijkt mij niet ideaal. Beter voor Bennett worden Battaglin en De Tier/Olivier alsnog toegevoegd. Bennett heeft met die jonge garde al de ToC succesvol afgerond.
'@Kelderfan
Waarom lijkt de combi Gesink en Giro niet ideaal?
Hij lag toen op koers voor een podiumplek toen hij bevangen werd door de kou en minuten verloor op die aankomst bergop. 1 of 2 dagen later reed hij voor de etappe en ik had nog moeten zien of hij die niet had gewonnen als zijn ketting er niet af was gelopen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.