Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 292 ... 481 482
S. Morgenstern

Bouwman was in de Giro op een gegeven moment een stuk minder waardevol voor Bennett. Mogelijk door enkele 'extra' inspanningen in kopgroepen. Dat was het natuurlijk daar wel waard (scheelde niets of hij won een rit), maar je kunt je afvragen of dat voor Tolhoek met twee kopmannen in een zwaardere koers ook moet gelden. Neem je dan ook nog mee dat ze gisteren niet geweldig zaten in die waaiers en de kopgroep juist op dat moment ontstond, dan is het niet zo moeilijk om het verschil niet bij de aan/afwezigheid van Niermann te hoeven zoeken.

Laatste man

Ze hebben 2 ritoverwinningen. Prioriteit ligt nu bij het klasement, volkomen logisch. Zeker gezien de klassementen van de kopmannen.

Dat gedweep met Niermann en de afgunst naar de rest van de ploegleiders is volkomen misplaatst.

Laatst gewijzigd
Skele

Ik had toch wel geprobeerd om mee te springen met Grondahl, maar wellicht hebben ze dat geprobeerd.

Laatste man

Jansen zat lang in de 2e groep, dus geen optie. Gesink heeft het geprobeerd, maar kwam niet weg.

tendam

Nogmaals, Verhoeven had het over 'net als gisteren' achter Sky plaatsnemen in het peloton. Dat was een sprintetappe. Het gaat dus helemaal niet over wel of niet aanvallen in de finale. Ik snap ook niet wat de toegevoegde waarde is van zo'n Verhoeven of Maassen, heb ze nog nooit op al te veel scherpzinnigheid kunnen betrappen, maar ze leggen hun renners geen strobreed in de weg om aan te vallen.

Diever

Jansen en Roossen, als ze al mee konden springen want Jansen lag er inderdaad af, hadden ook niets te zoeken in de finale. Gesink en Tolhoek met die sprintaankomst eigenlijk ook niet. Prima doorgekomen zo. Als ze dit weten vast te houden heel goed resultaat.. En misschien dat Rogla nog iets magistraals uit zijn hoed kan toveren.. Ik ben wel fan van een alles of niets poging ergens.. Maar ik snap het dat ze zich daar niet aan wagen

Kelderman Rules

https://www.telegraaf.nl/c/2335444/ Dus mogelijk toch eerder naar Jumbo!

tdola

Maar kwam er niet juist een nieuwe hoofdsponsor in de vorm van carrefour?

jvh93

Die zou toch alleen komen als Van Aert zou verlengen?

Timocycling

Waarom zou een Carrefour voor een jaartje sponsoren? Hopelijk komt van Aert gewoon vanaf volgend seizoen naar LTJ.

Niklas

Tjonge, het is toch on-be-grij-pe-lijk dat TLJ Maassen en Verhoeven niet bij het oud vuil zet. Op dit forum zitten ploegleiders die veel en veel slimmer zijn dan die in de auto. Wat een briljante inzichten! Zet een paar van de jongens hierboven achter het stuur en het gaat allemaal nog veel beter dan het nu al gaat...

mus van de maasstad

Gewoon bolletje klikken en dan op 85

Simpel zat

tendam

Leuk voor TLJ dat Veranda's Willems stopt, helaas krijgen we dan wel Elijzen als bondscoach, de grote wielerkenner die Van Avermaet als dé favoriet zag in Mende. Dan moet hij toch alle eerdere aankomsten aldaar hebben gemist.

FBahamontes

Ach, als het alternatief Cornelisse is dan moet je eigenlijk in je handen wrijven met Elijzen..

Iets heel anders: weet iemand eigenlijk of/wanneer er meer informatie komt over de mogelijke opleidingsploeg voor volgend jaar? Had gehoopt dat daar deze tour wat meer duidelijkheid over zou komen maar voorlopig is er sinds de berichten van begin dit jaar voor zover ik weet niet meer over gesproken door de ploeg. Zou het zelf wel zonde vinden als het uiteindelijk toch niet doorgaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waarom geld steken in een opleidingsploeg terwijl SEG en andere ploegen op continentaal niveau al prima werk doen. Ik zie de meerwaarde niet, je bent nier eens zeker dat je die talenten naar jou ploeg kan halen. BMC en Quickstep zijn er niet voor niets mee gestopt.

tendam

Ik denk dat de revival van het NL wielrennen deels op het conto van Rabo Continental valt te schrijven, dus natuurlijk is die meerwaarde er wel. Daar plukken ze nu nog de vruchten van.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam als er al een opleidingsploeg komt wordt dat nooit meer zo als die van de continentale raboploeg, die hadden een budget wat TLJ zich nooit kan veroorloven. SEG komt denk ik in de buurt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Waarom dan niet een samenwerkingsverband sluiten met SEG. Door die Rabo opleidingsploeg heeft Nederland nu een hele sterke basis voor de toekomst met jongens als Teunissen, Oomen, Olivier, Tolhoek, Maas, Hofstede en dan vergeet er nog wel een paar. SEG heeft dat stokje deels kunnen overnemen.
Je ziet dat ´t team een veel beter programma rijdt, als in ´t begin.
Dat hoeft toch niet in de papieren te lopen.

S. Morgenstern

SEG heeft er als managementbureau van die renners helemaal niets aan om een exclusieve samenwerking aan te gaan met een WT-ploeg.

ghostwriter

'@rahimns
Dat lijkt me logisch maar een klein opleidingsploegje van (bijvoorbeeld) de vijf grootste Nederlandse talenten moet op termijn hopelijk wel mogelijk zijn. Die kunnen dan voor een groot deel begeleid worden door dezelfde mensen als die voor de WT ploeg werken. Ook kunnen ze regelmatig met de wielrenners van de WT ploeg op trainingskamp gaan.

Laatst gewijzigd
Yeez

En dan koersen met zijn 5e rijden? @ghostwriter?

peerduell

Ik heb weinig zicht op de "talenten" van dit moment in de Nederlandse wielrennerij, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de huidige generatie (tot b.v. 20 jaar) een stuk minder is dan ten tijde van de Rabo Continentals als het gaat om ronderenners/klimmers/tijdrijders. Ik zie weinig potentiële Oomens/Keldermans/Dumoulins waarvan de potentie op jonge leeftijd al duidelijk was. Misschien iemand die beter ingevoerd is en op de hoogte?

tendam

'@peervaneynthoven
Kruijswijk was ook geen megatalent... het gaat om het investeren van tijd en geld om dat soort jongens te laten groeien.

smolly86

Maar een Oomen, Mollema en Kelderman wel. Heb inderdaad ook het idee dat het verdwijnen van Rabo continental best voelbaar is over 5 jaar en daarna. Met name qua klassementsrenners wordt het een stuk minder.

Rhohan

Jong talent in het wielrennen is ook maar relatief. Je hebt er slechts enkelen die het door kunnen trekken, maar nog veel meer die na de beloftes niks noemenswaardigs weten te presteren. Froome, Dumoulin, etc allemaal geen supergrote talenten. Slagter was dat bijvoorbeeld wel, eindigde in het AK in L'avinier nog voor Landa bijvoorbeeld, maar het komt er verder niet uit. Laatbloeiers zijn er ook genoeg in het peloton en vaak ook degene die de dienst uitmaken. De mindere talenten hebben altijd meer moeten knokken voor hun plek en dat is misschien wel waardevoller dan talent.

1 2 ... 292 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.