Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 293 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zit dat probleem eerder niet bij de jeugd, steeds minder kinderen gaan wielrennen.... daar ligt het probleem voornamelijk en daar heeft dan vooral de KNWU een belangrijke taak.

Rebellin

Kunnen we niet een petitie starten om:

A: Michiel Elijzen van het bondscoachschap af te houden. en

B: Frans Maassen en Nico Verhoeven te vervangen als ploegleider.

C: Grischa Niermann belangrijkste ploegleider maken van TLJ.

kelderfan

Daarvoor behoef je geen petitie te starten. Ik denk, dat TLJ inmiddels wel weet, dat zij met oud-renner Grisha Niermann een prima teamleider hebben gehaald. Alleen baas Nico zou zich beter op de contracten en algemene zaken kunnen richten. Dan komt er weer ruimte om nog een goede teamleider te halen. Je kan dan denken {wat Sunweb wel doet}, dat bijvoorbeeld een Wagner met veel kennis van 't treintje een goede kandidaat zou zijn.

Maar ook Maarten Wynants met zijn jarenlange ervaring binnen de ploeg zou een niet verkeerde kandidaat zijn. Juist omdat met De Plus en Van Aert erbij een Belgische enclave lijkt te ontstaan.

gardeyn

En Tjallingi en Tankink dan?

S. Morgenstern

Slachtoffers van de uitbreiding van Jumbo naar België..

ghostwriter

'@jessevdalen
Het is een CT opleidingsploeg, waarom zou het een probleem zijn om met zijn vijfen te koersen?

smolly86

Koersen niet perse, maar bij blessures ed voldoe je niet aan de minimale starteisen. Daarnaast moet iedereen hetzelfde programma rijden

Laatste man

Onvoorstelbaar. Niet geremd door enige kennis van zaken ook maar even de gehele ploegleiding op de schop haha.

tendam

'@rhohan
Dumoulin gold wel als groot talent hoor, niemand had ooit van hem gehoord en hij koerste pas net toen hij meemocht naar de Nations Cup in Portugal en gelijk de tijdrit won. Hij stond alleen 'n beetje in de schaduw van Kelderman, zeg maar de Evenepoel van toen ;)

Wielerfan1987

Er zijn bij de Juniorenngeruat wel wat jongens te noemen die internationaal behoorlijk meedoen, punt is dat niemand weet hoe zij zich zullen ontwikkelen tenzij hen die kans tot ontwikkeling geboden wordt.

Zoals gezegd had niemand destijds ooit kunnen denken dat Kruijswijk zo ver zou komen als hij nu doet, dus dat die junioren van nu niet op internationaal klassementen winnen hoeft dus echt niets te zeggen.

Om er een aantal te noemen die mogelijk potentie zouden kunnen hebben:

Bodi del Grosso; won recent in de ronde van Baskenland voor junioren een rit.

Olav Kooij; won dit jaar een rit en het klassement van de coupe du president (in Polen)

En zo zullen er nog wel te vinden zijn die enige potentie zullen hebben.
De vraag is alleen, is er voor die talenten een nieuwe continental ploeg nodig, of is er voldoende plek en opleidingsmogelijkheid bij SEG, Sunweb Development en Delta Cycling?

Skele

'@tendam
"zeg maar de Evenepoel van toen"
Een grapje hoop ik.

tendam

'@skele
Zelfs als ik er een knipoog bijzet snap je niet dat het een grap is? Qua hype zijn ze wel vergelijkbaar, al is het bij Evenepoel nog een tandje erger omdat de meeste media in NL alleen het profwielrennen volgen.

T80JZ

'@Rohan
Omdat hij zo talentvol was zou Dumoulin al op zijn twintigste prof worden bij Cervélo, maar omdat die ploeg werd ontbonden koos hij alsnog voor de Rabo opleidingsploeg. Achteraf was dat beter, zegt hij nu zelf, op die jonge leeftijd al prof worden zou te vroeg zijn geweest.

Onbegrijpelijker blijft de vraag waarom de Rabo ploeg als voorloper van TLJ het enorme talent van Dumoulin niet heeft herkend. Erik Dekker heeft daarover in het voorjaar in de Telegraaf het volgende gezegd: "Hoe dat kan? Ik herinner me een vergadering van de ploegleiders toen hij nog bij Rabobank zat. Hij kwam ter sprake en de mening was toen dat Dumoulin mentaal niet sterk genoeg was". "Toen hij een half jaar later indruk maakte in de Ronde van Californië en de jongerentrui pakte, ontstond er paniek. Toen vroeg teammanager Harold Knebel hoe we hem weer aan ons konden binden, terwijl we hem een half jaar eerder niet wilden. Ik kende Dumoulin toen nog niet, ook zijn capaciteiten niet, omdat ik bij de profploeg zat. Op z’n zachtst gezegd kunnen we inmiddels wel zeggen dat er een verkeerde inschatting is gemaakt over zijn kwaliteiten. Want als iemand zoveel klasse heeft, dan moet hij dat ergens in zijn periode bij ons weleens hebben laten zien."

Het zou nu een aardige Tourploeg zijn geweest: Dumoulin, Kruiswijk, Roglic, Gesink, Tolhoek, Van Emden, Clement (als er toch een ideaal pllatje wordt geschetst, dan ga ik ervan uit dat hij dan niet geblesseerd zou zijn) en Roossen. Geen etappezeges met Groenewegen, maar wel de eindzege met Dumoulin.

peerduell

'@wielerfan 198. Ik neem aan dat die rit in het Baskenland een zware bergrit was. Ik houd ze in de gaten. Overigens ging Steven op jonge leeftijd al goed "omhoog". @skele. Hoezo, een grapje?? begrijp ik niet goed. Kelderman versloeg in het Rabo Continental team op zijn 18/19e al een groot deel profs bij de beklimming van de Ballon d'Alsace en won die Tour d'Alsace in 2010.In die tijd een supertalent.Ik hoop echt dat dat er ooit nog een keer uitkomt. @rahimns Zeker de jeugd van tegenwoordig heeft vaak andere "prioriteiten" dan lichamelijk bezig te zijn. De fysieke coördinatie van veel jongeren is ,mede door het(gebrek aan) onderwijs LO, vaak een drama.Het aanbod van jeugdige renners is inderdaad fors teruggelopen en degenen die kiezen voor deze sport hebben dan vaak een inhaalslag te maken als het om "fysieke coördinatie en ontwikkeling" gaat.Zeker een taak van de KNWU om jongeren voor de wielersport warm te maken op speelse manier (België is hier sterk mee bezig overigens).Neemt niet weg dat ik op dit moment weinig "talent" op de door mij eerder genoemde onderdelen zie. Misschien vind de "ontwikkeling" wat later plaats door het bovengenoemde. Hoop ik maar.

kelderfan

'@gardeyn
Of Tjallingii/Tankink. Tankink zou ik altijd bij de ploeg willen betrekken.
Die kun je vooruit sturen, want zijn kennis van verkeersborden is echt waanzinnig te noemen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@t80jz
Haha, die Breukink... elke wielervolger wist dat Dumoulin een talent was, maar Breuk niet 'omdat hij bij de profploeg zat'. Overigens was in dat eerste profjaar Kelderman nog wel degelijk beter, ook in California.

kelderfan

Frans Maassen laat optekenen in HLN. Quote: Frans Maassen; “Ik geloof nog in eindzege van Roglic”
Eerst was 't, dat hij meegaat voor een ritoverwinning; toen kijken hoever Roglic komt en nu is 't hoge woord eruit.
Dus plannen kunnen zeker wel worden bijgesteld en dat is goed teken.
Ik denk, dat Roglic op 't podium komt in Parijs.
Hopelijk gaat Movistar in de aanval en kan TLJ profiteren met ook Kruijswijk natuurlijk, want een top vijf is nog steeds mogelijk.

Niklas

Jaaaaa, @kelderfan! De broederstrijd binnen Sky zal verbleken bij de strijd om de eindzege tussen Roglic en Kruijswijk!

Wielerfan1987

'@peer

Ik weet niet of die overwinning van del Grosso echt een bergetappe was, we kunnen er echter wel vanuitgaan dat het op zijn minst flink geaccidenteerd terrein moet zijn geweest omdat in Baskenland geen vlak stuk weg te vinden lijkt.
Hij won overigens in een sprint van een kopgroep van vijf renners volgens het korte nieuwsberichtje dat ik erover las.
Eerder dit jaar haalde hij ook al een overwinning, ik meen in die juniorenkoers in Polen...

T80JZ

'@tendam
Dumoulin stond toen inderdaad bij de beloftes en het eerste jaar bij de profs in de schaduw van Kelderman. En laten we wel wezen, zonder al die valpartijen en blessures zou Kelderman nu ook een absolute topper zijn geweest.

Het ging toen om een plaats in de profploeg niet tussen Kelderman en Dumoulin maar tussen Dumoulin en Jetse Bol. Hoewel Bol toen twee jaar op rij Olympia's Tour had gewonnen en tijdens zijn stage bij de profploeg grote indruk had gemaakt tijdens Parijs - Tours, maakt dat de keuze des te onbegrijpelijker. Immers Cervélo wilde Dumoulin al op zijn twintigste voor de profploeg. Het argument "ik kende hem niet omdat ik bij de profploeg zat" is inderdaad bizar, het getuigt van een ernstige luiheid. Merijn Zeeman, toen helaas ploegleider van Skill en niet van Rabo, had het beter gezien. Op 20 juli 2011 nadat bekend was geworden dat Dumoulin zou overstappen naar Skill, zei hij: ''Tom is een jongen die snel op is komen zetten en grote mogelijkheden heeft''. Hij heeft dus gelijk gehad.

TLJCAMPS

Bianchi langer bij TLJ

tdola

'@tljcamps
Waar haal je deze info vandaan?

Zou me prima lijken.

Chrys

'@tdola
Uit het persbericht van TLJ ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

https://nos.nl/tour/artikel/2242893-kruijswijk-wil-gaan-aanvallen-je-moet-durven-verliezen-om-te-winnen.html

De jongens van TLJ gaan niet schuilen achter Sky, maar willen aanvallen.... ben benieuwd.

Niklas

'@rahmins, dat klinkt alsof je de billen nu al samenknijpt... ;-)

1 2 ... 293 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.