Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 294 ... 481 482
jvh93

Zoals Kruijswijk zelf al zegt. Je moet durven verliezen om te winnen. Het zou zomaar kunnen zijn dat ze met lege handen staan volgende week, maar het kan ook zijn dat het goed uit gaat pakken.

Trouwens: blij met de verlenging van Bianchi. Zijn toch prima fietsen gebleken afgelopen jaren met nog voldoende ontwikkelingsmogelijkheden. Hoop dat ze Battaglin nu ook bij de ploeg houden, die jongen heeft afgelopen Giro toch maar weer laten zien waartoe hij in staat is en denk dat dat er veel meer uit zou moeten kunnen komen

kelderfan

'@jvh93
Eens. Het lijkt mij ook, dat 't geweldig is, dat TLJ voor de aanval kiest. Dat is de enige manier om 't bastion Sky te slechten.
Met hulp van Movistar moet 't toch een keer lukken.
Kruijswijk klinkt lekker strijdlustig en Roglic kijkt nog steeds de kat uit de boom.

Dat klinkt ook goed, dat de samenwerking met Bianchi wordt voortgezet. Prima zet van baas Plugge.

Wielerfan1987

Zeker nu Sky Moscon mist en Rowe en Poels nog altijd niet het niveau halen wat er normaliter van hen verwacht mag worden ontstaan er voor TLJ kansen op twee fronten.
Stel Kruijswijk zou samen met Tolhoek deel kunnen uitmaken van een kopgroep in die korte monsteretappe die sowieso vuurwerk beloofd dwingen zij Sky om van begin tot eind voluit te achtervolgen.

Bij Sky weet men echt wel hoe goed Steven altijd juist in de derde week is, en hoewel het vandeweek uitviel in hun voordeel zijn zij denk ik wel degelijk geschrokken van hoe dicht Steven nog kwam en ze weten dat dat alleen kwam door die relatief lange valei waar hij solo doorheen moest.

Als TLJ met Steven Sky onder druk kan zetten gaat dat betekenen dat Froome en Thomas eerder geisoleerd zullen raken en van dat feit zouden Roglic en Dumoulin dan samen weleens gebruik kunnen maken om de heren tegen elkaar uit te spelen in de wedstrijd.

Iedereen heeft het er over dat zij verwachten dat Thomas zal gaan kraken, ik vond afgelopen week echter juist Froome een aantal keer kwetsbaar ogen.

Daar moeten ze gebruik van maken.
Sky dwingen een van beide kopmannen op te offeren en dan hopen dat ze de verkeerde keus maken en ze allebei nog te passeren zijn in het AK

skylimit

Allemaal mooie theorieen, maar de laatste 3 Tour de Frances, de Vuelta en de Giro is het niet gelukt Froome c.q. de Sky-trein te breken.
Roglic en/of Kruijswijk zullen superbenen moeten hebben en dan nog moet ik het zien of ze genoeg tijd kunnen pakken.

kelderfan

Ik zie Roglic wel tijd pakken en die staat dicht genoeg om ook met zijn tijdrit mee te doen. Als Dumoulin nog goed is en Movistar de derde week wil aanvallen, kan er nog veel gebeuren. Natuurlijk is SKY moeilijk te pakken, maar zij lijken toch kwetsbaar.
Je moet durven verliezen om te winnen zegt Kruijswijk tegen de NOS.

S. Morgenstern

Twee van de tot nu toe drie sterkste renners en met Bernal de sterkste knecht van alle kanshebbers. Ik zie voorlopig weinig reden om ze als kwetsbaar te bestempelen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Mocht het zo zijn dat Teunissen en Van Aert komend jaar voor de Jumbo ploeg rijden dan vraag ik het me af hoe ze dat gaan doen in de klassiekers met verder ook Roosen, Van Poppel en Jansen als potentiele kopmannen voor de klassiekers. Van Aert zal de absolute kopman zijn maar Teunissen heeft aangegeven een vrije rol te willen hebben in de klassiekers en Roosen en Jansen hebben dit jaar laten zien ook het potentieel te hebben om met de top mee te strijden. Jumbo zou kunnen bepalen om Van Aert drie meesterknechten (Wynants, Van Emden en Leezer) mee te geven en dat de rest (Teunissen, Roosen en Jansen) zo aanvallend mogelijk rijdt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Je blijft bij je stelling wat Roglic betreft.
Tot nu toe zie ik met Maassen toch 4 sterke mannen.

S. Morgenstern

Welke stelling? Dat een voortzetting van de verhoudingen van de zwaarste bergritten het erg moeilijk zou maken om via de tijdrit nog naar het podium door te stoten? Ja, dat lijkt me nog steeds waarschijnlijk, aangezien die verhoudingen zich in een derde week vaak extra sterk doorzetten. Roglic zou relatief moeten groeien in de ronde om daar iets aan te veranderen.

Het gegeven dat TLJ een heel sterk blok heeft in de bergen, maakt het sterkste blok ook nog niet kwetsbaar. Daarvoor is een slechte dag van een deel van dat laatste blok nodig, of een uitzonderlijke dag van een andere ploeg. Dat laatste is echter tot nu toe zelfs nog niet genoeg gebleken, dus waar ik die kwetsbaarheid moet waarnemen ontgaat me.

Laatst gewijzigd
T80JZ

TLJ en Van Aert hebben natuurlijk altijd het doel gehad dat Van Aert al in 2019 voor de ploeg kan gaan rijden. Beiden weten dat door nu de overeenkomst voor 2020 aan te kondigen het voortbestaan van Veranda - Willems verder onder druk komt te staan met waarschijnlijke uitkomst dat deze ploeg niet verder kan. Slim.

T80JZ

'@ghostwriter
In de klassiekers krijgen Van Aert/TLJ te maken met de bijzondere kwaliteiten van Sagan en het ijzersterke collectief van Quick Step. Om te kunnen winnen zijn dus individueel en collectief grote kwaliteiten nodig. Van Aert heeft dit seizoen aangetoond over een groot potentieel te beschikken, maar winnen zal voor hem niet makkelijk zijn. Een sterke ploeg zal nodig zijn. Teunissen kan daarbij perfect als bliksemafleider dienen. Roosen en Jansen hebben dit jaar aangetoond zich richting de top te ontwikkelen, maar dat is nog wat anders dan al te kunnen winnen. TLJ heeft voor de klassiekers de mogelijkheid om een sterk collectief als Quick Step te gaan worden, en dat collectieve zit in het karakter van de ploeg, waarbij de kopmannen in de grote klassiekers optimale ondersteuning kunnen krijgen en de anderen in de semi-klassiekers ook hun kansen kunnen krijgen.

Poeksel

Het gaat 30+ graden worden. Niet gunstig voor Roglic :(

KJP

'@Ghostwriter

Waarom niet gewoon een beetje zoals Quick Step starten in dat soort koersen. Al je renners de vrijheid geven om mee te zitten en zorgen dat er ergens de koerssituatie ontstaat waar je tevreden mee bent. Wederom snap ik niet waarom je met een alle knechten opsouperende kopman zou moeten beginnen in de voorjaarsklassiekers, dus lijkt je suggestie me inderdaad het meest logisch.

T80JZ

30+ graden is wel gunstig voor Dumoulin: Volgens de Sunweb-trainer Adriaan Helmantel verklaart het deels het goede rijden van de nummer drie in het klassement, dat laat hij weten aan De Telegraaf. ‘Hij houdt van warm weer. De afgelopen twee Giro’s was het redelijk fris, terwijl deze broeiende Tour hem beter bevalt.’

Er was een tijd dat ik liever een buitenlandse TLJ (of een van haar voorgangers) renner zag winnen dan een Nederlander van een andere ploeg, maar nu niet meer. Al hoop ik natuurlijk wel dat Roglic op het podium komt.

Timocycling

Vooralsnog is er helemaal niets te doen aan de overmacht van Sky. Veruit de sterkste ploeg. Het Real Madrid van het wielrennen... Het is hopen op pech of een slechte dag van Thomas, waardoor alle spanning terug zou zijn want ik vind hem het sterkst ogen tot nu toe.

Froome is niet op zijn best. Roglic moet gewoon rustig blijven en blijven volgen. In de tijdrit kan hij vervolgens zijn top 5 veiligstellen.

Kruijswijk moet daarentegen juist aanvallen en dan denk ik met name aan komende woensdag. Meteen vanaf vertrek er tegenaan voordat Sky zich kan organiseren. Wellicht samen met een Fuglsang ofzo.

Yeez

Er wordt vanmiddag fikse regen aangegeven in de finishplaats! Thomas knijpt hem al en roglic zal genieten

Niklas

Parijs is nog ver. Niemand weet nog wat de invloed van de derde week op Dumoulin en Froome zal zijn. En - om nog maar eens iets te noemen: vandaag is er kans op onweersbuien. Dat zorgt met een paar linke afdalingen voor nog meer onzekerheid. Er kan zomaar iemand wegvallen uit de top van het klassement.

jvh93

Ook niemand weet wat Roglic in een derde week kan omdat hij nog nooit voor een klassement heft gereden in een 3 weekse ronde. Hoop dat hij in de 3e week gewoon eenzelfde niveau kan laten zien als afgelopen 2 weken en dat Kruijswijk ook weer zijn 3e week vorm kan tonen. Indien 1 van beide het geval is, is het podium een reeel beeld denk ik aangezien ik verwacht dat er nog minimaal 2 mannen uit de top 5 doorheen gaan zakken

Timocycling

Hopelijk gaat het flink regenen, dan kun je de Skymannen pas echt onder druk zetten als Roglic en Dumoulin zijnde. Kruijswijk is geen geweldige daler dus dat wordt moeilijk.

Regende het hier in Nederland trouwens maar eens...

mus van de maasstad

Zou mij niks verbazen, mits de top blijft zoals hij nu is, als sky froome mee stuurt bij een aanval vanuit het vertrek met die 65km etappe.

Dan hoeft thomas alleen te volgen en moeten andere renners in de achtervolging.

jvh93

Ik denk niet dat Thomas zo makkelijk zijn gele trui af zal staan aan Froome en hem daarom dus zomaar zou laten rijden. Daar wil hij zelf te graag voor winnen. Voor Kruijswijk is de etappe van vandaag wel een billenknijper hoor gezien zijn niet spectaculaire daalkunsten. Roglic heb ik daarin wel hoger zitten inderdaad. Als het gaat regenen is het echter wel de vraag hoeveel risico de kopmannen gaan nemen. Ik verwacht een vluchter die wint vandaag

Niklas

In de etappe naar de Alp daalde Kruijswijk prima. Gooide zich lekker in de bochten en sneed ze keurig aan.

tendam

TLJ traint al jaren op dalen. Dat is ook niet de reden dat Kruissie die sneeuwmuur invloog. Gewoon even boven z'n theewater gereden en niet meer helemaal in de gaten wat hij aan het doen was.

Ik heb Roglic trouwens nog nooit iemand los zien rijden in een afdaling. Dat hij hard een schans afkon zegt niet zoveel natuurlijk, behalve dat hij niet angstig is uitgevallen. Als hij nou alpineskiër was geweest...

Sandy Casar

Persbericht van Lotto Jumbo. De Tier en Wynants blijven nog 1 jaar bij TLJ.

Van Hoecke vertrekt naar een andere ploeg

jvh93

Prima nieuws dat De Tier en Wynants blijven. Van Hoecke is te licht bevonden afgelopen jaren en zal in de sprinttrein waarschijnlijk door Teunissen vervangen worden denk ik

1 2 ... 294 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.