'@laatste man
Kijk even welke vriendinnen van renners nog meer goed bevriend zijn, kunnen ze die ook binnen halen (over rare redenatie gesproken).
Maar sorry hoor, als je al 2 jaar zo aan het fietsen bent, hoop ik dat er toch wel wat vervangers te verzinnen zijn voor Boom voor de komende jaren. Lekker naar "Israel" laten gaan. Lekker met Ben Hermans laten fietsen, leuke ploeg voor Boom, kan hij misschien zijn goede benen eens echt terug vinden.
Bij alle bespiegelingen over de kansen van Dumoulin en Roglic op de eindzege is er één aspect nog niet benoemd. Er is nu voor Thomas een nieuwe situatie ontstaan. Froome heeft de strijd opgegeven. Hij geeft aan dat hij vanaf nu voor Thomas gaat rijdt. De druk ligt nu helemaal bij G. Hij moet het doen voor Sky. Hoe gaat hij daarmee om?
Ja dit gaat Thomas niet meer weggeven. Toch zeer opmerkelijk, nooit een top 10 gereden nog. Hij heeft al 1,5 week ofzo de gele trui en lijkt totaal niet vermoeid te zijn. Geen krimp geeft hij en rijdt iedereen bergop op een hoop. Zelden vertoond dit. Wel knap van hem. Vraag me af wat er gebeurt als Froome vrijdag vroeg gaat en bijvoorbeeld een Roglic meespringt. Wie gaat dan rijden? Zou Tom dan gewoon pokeren?
'@xinstnc
Joh schei toch uit met je dumoulin een luxeknecht. Je bent hier al lang genoeg om te weten hoe het werkt? Geef mij 1 goede reden waarom thomas achter froome, zn teamgenoot EN zn kopman, zou moeten aanrijden met Dumoulin in zn wiel?
Ik ben benieuwd hoe de mannen morgen gaan aanpakken en waarvoor ze rijden. Gaan ze voor de 3e plaats met roglic en een eventuele top 5 met Steven? En dus wachten tot de laatste klim/afdaling.
Of gaan ze nog een coup plegen om Roglic misschien nog 2e of in het bizarste geval nog in het geel te krijgen? Denk dat de beste manier dan misschien wel is om op de tourmalet al tempo te gaan rijden om zo de skytrein en eventueel froome/dumoulin/thomas uit proberen te roken.
'@timo Van de Sky renners ligt Thomas toch regelmatig op de grond en zelfs Froome ziet regelmatig het asfalt. Thomas schoof zelfs in de proloog van de Dauphine onderuit. Zoals het er nu uit ziet acht ik de kans dat Thomas er helemaal doorheen zakt ook niet groot, maar er komt nu toch wel meer druk
op hem te staan, waardoor een foutje zomaar gemaakt is.
Ik herinner me ook nog een etappe waarin hij in een afdaling een bocht niet haalt en vlak langs een lantaarnpaal schiet.
It ain't over tilll....it is over.
'@mus
Dumoulin is degene die het meest geroeptoeterd heeft over mogelijke onvrede tussen Froome en Thomas, maar ook degene die daar in koers het minst mee gedaan heeft. Thomas 'moet' niet achter Froome aanrijden, maar op het moment dat hij de keuze maakt om dat wel of niet te doen, wordt meteen veel meer duidelijk over de verhoudingen binnen Sky. Tot dusver heeft Dumoulin ertoe bij gedragen dat Sky de interne vrede kon behouden, terwijl hij de mogelijkheid had om Sky te dwingen de kaarten open op tafel te gooien.
'@Skylimit: helemaal mee eens, we mogen/moeten altijd blijven hopen. Ik hoop natuurlijk niet dat hij letsel op loopt, maar een of twee lekke bandjes in een tijdrit of een bochtje gemist waardoor hij extra tijd verliest zijn meegenomen.
Ik bedoel echter dat ik bij Sky nooit renners er helemaal spectaculair doorheen zie zakken zoals Yates en Pinot. Wellicht omdat zij op vermogensmetertjes rijden en dus weten hoe ze moeten indelen en wat ze wel en niet kunnen.
@mus: ik verwacht niet dat LTJ aan gaat vallen. Die gaan wachten op de laatste klim en proberen het podium te halen met Primoz. Is het niet morgen dat hij Froome eraf rijdt, dan is het in de TT.
Voor morgen is het denk ik hopen dat Movistar flink koers gaat maken vroeg in de koers. De Skytrein oproken zal onmogelijk zijn. Als je ziet hoe goed die Castroviejo, Kwiatkowski al zijn. Die krijg je er al met pijn en moeite af gereden, laat staan supertalent en beste klimmer in de Tour Bernal en Poels die weer in vorm lijkt. Onmogelijk. We moeten accepteren dat Sky gewoon veruit de beste ploeg heeft en de Tour dan ook verdiend zal winnen.
Ik hoop op vandaag stiekem een vlucht met roosen/Martens/Jansen in de vlucht als t een grote groep is. Zou leuk zijn als deze knechten een uitschieter kunnen rijden.
Morgen de laatste bergrit wordt Thomas uit geel rijden denk ik onmogelijk. Gesink voor de etapppe of Roglic/kruijswijk tijd pakken op concurrenten zou al mooi zijn denk ik. Of de toppers voor de overwinning met dan bijv Roglic winnen ook mooi.
Maar zal lastig genoeg zijn.
Zondag London Classic. In de pcs opstelling geen van Poppel, zou me wel een race voor hem lijken, maar past misschien niet in voorbereiding op Vuelta.
Week erna san Sebastián staat kruijswijk in voorlopige opstelling. Als die daadwerkelijk Vuelta gaat rijden en daar nog goed wil zijn ook verwacht ik m niet in san Sebastián. Weet niet wat Roglic nog rijdt dit seizoen, maar san Sebastián zou met tourvorm op zijn lijf geschreven kunnen zijn met die stijle klim. Afwachten maar.
'@tendam
De Landa en Bardet die er gisteren af moesten? Dat geloof je toch zeker zelf niet.
En inderdaad, het is niet aan Thomas om achter Froome te koersen. Maar zorg dan in ieder geval dat hij in de positie komt om zelf die keuze te maken. In die positie is hij tot nu toe niet geraakt, waardoor Dumoulin heeft meegeholpen om het bastion Sky overeind te houden.
Denk dat het grote nadeel voor dumoulin deze tour 2 oorzaken had.
Zijn achterstand op Thomas waardoor hij moest en Thomas alleen hoefde te volgen en laatste stuk nog kon wegspoelen elke keer.
2e het tweekoppig (Thomas/froome) Sky monster gesteund door supersterke bernal. Bijna niet tegen te koersen en dan zelf een supersterke knecht missen is nog een extra gemis (oomen/Kelderman).
Je zou al bijna verlangen naar de tour van 2019. Sky vs dumoulin met ondersteuning vs hopelijk weer sterk jumbo blok met Roglic die weet dat die dit ook kan (als Roglic weer voor tour gaat).
De laatste kilometer van Thomas was gisteren super, maar daarvoor vond ik hem er toch niet geweldig uitzien. Niet vanwege zijn positie in de groep, maar hij oogde nogal bleekjes en keek alsof zijn laatste uur geslagen was. Die laatste kilometer was misschien toch een mollemaatje... of de wens is de vader van de gedachte.
Ben het eigenlijk wel met Xistnc eens met zijn stelling dat Froome en Thomas niet in de situatie zijn gekomen dat ze moesten kiezen. Er is geen frictie ontstaan tussen beide heren om dat iedereen 'braaf' achter de Skytrein aanreed. Dat is jammer. Dumoulin moest echter wel rijden anders ging zijn podium weg. Maar wat zou het interessant geweest zijn als hij de benen stil hield... We zullen het nooit weten helaas wat dan zou gebeuren.
Ok. Dan had dumoulin zn benen stil gehouden
Hadden froome en roglic nu 1 en 2 gestaan, Thomas nog 1.50 voorgestaan op dumoulin en hij zelf op plek 4 gestaan. Dag podium. Maar gelukkig hadden de WFers tevreden kunnen toe kijken want hij wilde thomas het werk op laten knappen. Beetje jammer alleen dat thomas niet achter zijn eigen teamgenoot en tevens kopman aan is gereden. Wat natuurlijk heel erg vreemd is. Rare jongens die britten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.