Ongelooflijk dat jij serieus denkt dat thomas zou gaan rijden met sky's grootste concurrent voor het geel in zn wiel.
Maar goed:
Uit het artikel op nu.nl
Dit is wel een teaser voor de toekomst:
Zeeman is onder de indruk van de prestaties van de 28-jarige renner, die voor het eerst meedoet om de bovenste plaatsen in een grote ronde. "Hij doet het supergoed. Het zal de komende jaren een interessant duel worden in de Tour."
Zoals ik het lees primoz dus kopman de komende jaren in de tour.
Ook begreep ik hier dat bennet de tour wil rijden? Dan waarschijnlijk kruiswijk weer naar de giro denk ik. Gesink en tolhoek dan ook weer tour. Deftig treintje is dat dan zeg.
Roglic-Bennet-Tolhoek-Gesink
Dat zouden dan 3 sterke blokken zijn in de bergen (sky, sunweb en TLJ)
Maar dat is nog heel ver weg natuurlijk
Wat bedoel je dan hiermee?
Thomas ‘moet’ niet achter Froome aanrijden, maar op het moment dat hij de keuze maakt om dat wel of niet te doen, wordt meteen veel meer duidelijk over de verhoudingen binnen Sky. Tot dusver heeft Dumoulin ertoe bij gedragen dat Sky de interne vrede kon behouden, terwijl hij de mogelijkheid had om Sky te dwingen de kaarten open op tafel te gooien.
Bennett ipv Tolhoek en Teunissen ipv Martens zou me nu de meest waarschijnlijke ploeg voor volgend jaar lijken. Waarbij dan Tolhoek met Kruijswijk naar de Giro zou gaan. De opties om het anders in te vullen zijn echter ruim zat en de tijd om daar serieus over te discussiëren lijkt me nog wat verderop te liggen.
Xistnc, Dumo rijdt natuurlijk in eerste instantie voor zijn eigen kans. En niet zoals jij graag ziet tegen Sky. Dumo heeft allang in de gaten dat als het er echt om gaat hij toch alleen staat. Dus ik begrijp heel erg goed dat hij niet ging zitten pokeren, met een grote kans dat hij uiteindelijk zelf de kastanjes uit het dan nog hetere vuur moest halen. Berekenend? Ja. Slim? Op dit punt heb ik Dumo hoog zitten.
Ps ik lees hier trouwens nergens dat Roglic zijn eigen ploegmakker Kruijswijk gisteren in de finale de aansluiting niet liet maken. Ook niet erg, maar ik vond dat een opmerkelijk momentje.
Roglic en Kruijswijk hadden toch niets opgeschoten bij het stilvallen van het groepje van Roglic? Wat was daar dan opmerkelijk aan? Ik had het vreemder gevonden wanneer Roglic geen gebruik had gemaakt van de zwakte van Froome, enkel om Kruijswijk enigszins op sleeptouw te kunnen nemen.
Sky wacht toch ook soms even op mankracht bv. Poels, zodat die weer bij kan trekken en dan tempo maken. In dit geval, het ging echt maar ok enkele meters, had Kruijswijk kunnen aansluiten en dan juist vol tempo door op kop kunnen blijven trappen. Teamwork heren, met minder kans dat het nog stil ging vallen. En Kruijswijk was ook echt de enige die vlak achter Roglic, Dumo en G zat. Zo had ook Steven nog meer tijd had kunnen pakken. Maar het liep anders, ook mooi hoor, maar ik zou wel eens willen weten hoe Kruijswijk hier over denkt.
Sky wacht op Poels op het moment dat ze niets te winnen hebben bij doorrijden. Dat verschil is toch wel duidelijk?
Wachten op Kruijswijk kost tijd. Daarna het tempo van Kruijswijk aanhouden kost tijd. Kruijswijk zelf wint er ook niets mee, aangezien hij nu ook al zijn maximale tempo reed. Ik begrijp echt niet wat er aantrekkelijk was aan wachten op Kruijswijk.
Ik zou volgend jaar Roglic en Groenewegen beide drie knechten meegeven naar de Tour. In de Giro en Vuelta zou ik Kruijswijk en Bennett drie knechten meegeven en Van Poppel twee. Met bijvoorbeeld Clement, Van Emden, Leezer, Gesink, Kruijswijk, Bennett, Van Poppel en Bouwman voor de Giro en Gesink, Roglic, Teunissen, Roosen, Groenewegen, Jansen, Tolhoek en De Plus voor de Tour zou Jumbo twee geweldige ploegen kunnen samenstellen.
Ik neem aan dat Tolhoek volgend jaar wel ergens in een GT een wat vrijere rol zal krijgen. Als je op net 24-jarige leeftijd buiten de Sky mannen en Latour om de beste knecht van de gehele Tour de France bent dan verdien je dat in mijn ogen wel.
Ik zou gaan voor een combi van Kruijswijk-Tolhoek in de giro. Dan met Roglic-Kruijswijk/Tolhoek-Bennett in de Tour en Bennett-Kruijswijk/Tolhoek in de Vuelta. Qua sprinters dezelfde logica aanhouden als dit jaar en je bent rond. De treinen van beide sprinters kunnen met van Aert/Teunissen versterkt worden mocht Wout al komen, en met wat mazzel krijg je er nog een leuke knecht bij voor Roglic.
Als ik het voor het zeggen had zou ik geen combis doen in de Giro en de tour. Bv in de Giro Groenewegen met een goede trein: Roosen Jansen leezer v emden. Dan kan je daarnaast Tolhoek een vrije rol geven en battaglin om te werken en wat etappes uit te kiezen. Misschien nog een debutant erbij om de ploeg compleet te maken, zoals eenkhoorn of powless.
In de tour kan je dan een mooie ploeg maken rond Roglic en kruijswijk. Met Bennett als meesterknecht en Bouwman, gesink en Martens. Laurens de plus lijkt me ook een mooie in zo'n Tourploeg als hij daadwerkelijk komt. 8e man zal van het parcours afhangen misschien een man voor t vlakke of Clement als die verlengd word.
Met zo'n Tourploeg kan je attractief rijden en de koers vaker openbreken. Geen team sky maar toch.
In de Vuelta zal je dan van Poppel en Teunissen moeten opstellen om die tevreden te houden. Samen met enkele jongelingen als die daaraan toe zijn aan een grote ronde, zoals de tier, Olivier of Kuss.
Dit is dromen en vrij onrealistisch, toch zou het leuk zijn als de grote rondes op zo'n manier verdeeld worden
Leuk nu al erover discussiëren, maar eerst maar eens zien welk team er staat en wat parcoursen zullen zijn.
Denk dat jumbo altijd zal kiezen voor groenewegen plus 2 knechten gezien de bijna zekere kans op ritzeges met groenewegen.
Dan kan je wel overwegen een extra bergknecht die ook op kop peloton kan rijden in sprintetappes (zoals gesink en tolhoek dit jaar).
OK, ik ga toch ook even speculeren
Giro kruijswijk, Bouwman, Gesink, Clement, van Poppel, van Emden, sprintaantrekker en van alles wat knecht (batta).
Tour Roglic, Bennett, Gesink, tolhoek, groenewegen, roosen, Jansen, Clement/de plus.
Vuelta kruijswijk, de tier, van Poppel, leezer, de plus/Clement, eenkhoorn, powless, van aert/Martens.
Leuk speculeren, maar is nog erg ver weg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.