Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 300 ... 481 482
DemPolS

'@tdola Ik denk dat bennet echt niet verlengd heeft om 1 ronde te rijden als knecht. Maar inderdaad speculeren is best leuk!

tdola

Hoeft ook niet als knecht, kan prima gedeeld kopman zijn net zoals kruijswijk deze tour.

nickdt

Giro: Kruijswijk, Bennett, Bouwman, De Tier, Clement, Van Poppel, Leezer, Aanwinst - reserve Gesink/Aanwinst

Tour: Roglic, Bennett, Gesink, Tolhoek, Martens, Jansen, Roosen, Groenewegen - Reserve Kruijswijk/Van Poppel

Vuelta: Kruijswijk, Roglic/Tolhoek, Kuss, Eenkhoorn, Wynants, Clement/Martens en dan Powless en een aanwinst of 2 aanwinsten en geen Powless. - Rerserve Gesink/Bouwman

Maar alles ligt natuurlijk aan het parcours en de programma's volgend seizoen en ook rekening houden met blessures.

Jotto-Lumbo

Ik vind het apart dat Paul Martens nergens wordt genoemd. Laat deze tour weer op alle vlakke zien enorm nuttig te zijn. Daarnaast ook nog een goede mentor voor de jongere gasten.

Wordt eigenlijk nooit genoemd in voorselecties in dit forum maar volgens mij stond het ook al lang vast dat hij mee zou gaan naar de Tour. De ploegleiding ziet in hem ook een belangrijke pion aangezien hij als een van de eerste zijn contract voor 2 jaar verlengd had tot en met 2019.

tendam

Martens is een geboren ploegleider, net als Niermann dat is. Als renner wel duidelijk in z'n nadagen, maar inderdaad wel nuttig als ervaren man.

nickdt

Martens slaapt ook met Tolhoek op de kamer. Zit ook een reden achter waarschijnlijk.

Adrianus en Patrick

Als je Kruiswjk en Roglic zo ziet rijden deze tour maakt Bennett toch geen enkele aanspraak op het gedeeld kopmanschap.. Knechten met je donder!

Als Gesink voor het klassement gaat in de Giro wordt hij ook 8e.. we moeten gewoon realistisch zijn daar hoort geen kopmanschap voor Bennett bij

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@LB117 je hebt misschien een punt. Maar ik wil eerst nog eens kijken wat hij in de Vuelta kan brengen. Hij heeft tijdens de Giro ook wel weer wat pech gehad. Ik denk dat dit hem al zeker 2 plekken heeft gekost. Ben wel benieuwd wat hij in de Vuelta kan.

kelderfan

'@LB117
Voorafgaande aan de Giro had die George Bennett een leuk ongeluk. Dan nog zo goed zijn in de Giro, dat zie ik niet velen doen.
Sagan zat vandaag ook een beetje vervelend op de fiets.

T80JZ

Hele knappe prestatie van de TLJ leiding om met het relatief kleine budget zo'n sterke ploeg op te bouwen, artikel in de VK https://www.volkskrant.nl/sport/bij-lotto-jumbo-lopen-ze-weer-met-de-borst-vooruit~b997285c/

mus van de maasstad

Leuk artikel. Best knap inderdaad voor een ploeg met het één na kleinste budget vd worldtour EN één ploeg met een ploegleiding die er geen kut van snapt en renners die er niks van kunnen (aldus sommige kenners hier de afgelopen jaren).
Kan me de reacties nog wel herinneren toen TLJ met "project sprinttrein" begonnen was. Man man man wat was het een drama en het zou nooit wat worden.

Kelderman Rules

Gijs van Hoecke volgens het Nieuwsblad:
De CCC-ploeg van Greg Van Avermaet krijgt met de dag meer vorm. André Greipel is voluit in beeld en ook Gijs Van Hoecke (26) zou onderweg zijn.
Hij is einde contract bij LottoNL-Jumbo en kreeg er een verbeterd voorstel, maar ging er niet op in omdat hij een lucratiever aanbod op zak heeft van CCC. Van Avermaet en de voormalige baanrenner kennen elkaar heel goed, want ze zijn allebei lid van het trainingsgroepje van De Parelvissers.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dan is ook meteen duidelijk dat hij kon blijven maar hij zelf de keuze heeft gemaakt om weg te gaan.

Timocycling

Op Indeleiderstrui lees ik dat Sky Roglic ook op het oog had ten tijde dat LTJ hem een contract aanbood.

Maar goed dat ze dan destijds snel doorgepakt hebben! Stel je voor dat Roglic ook nog eens bij Sky zou rijden als extra knecht...

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Persoonlijk vind ik het prima dat Van Hoecke vertrekt. Zeker als Teunissen en Van Aert (in 2019 of 2020) erbij komen lijkt Van Hoecke mij overbodig. Met wielrenners als Wynants, Van Emden, Leezer, Teunissen, Roosen, Van Poppel, Jansen, Van Aert en Eenkhoorn hebben ze genoeg mannen voor de klassiekers. Van Hoecke is (net als bijvoorbeeld Wagner en Lindeman) het niveau waar LottoNL op moet doorselecteren. Ik vind het eigenlijk jammer dat ze het contract van De Tier hebben verlengt want het lijkt me dat ze die ook zouden kunnen vervangen met iemand met meer kwaliteit of veel meer potentieel.

@KimJungPoels
Het lijkt me sterk dat Tolhoek (volgend jaar) een vrije rol krijgt in een grote ronde. Hij doet het goed als knecht en ontwikkeld zich geweldig maar hij kan zich beter richten op het pure klimmen dan op het rijden van klassementen. Hij heeft namelijk geen goede tijdrit en het lijkt me zonde om daar heel veel tijd en energie in te investeren die hij (in mijn ogen) beter kan investeren in het ontwikkelen van zijn (al goede) klimcapaciteiten. Ik hoop dat Tolhoek in de toekomst uitgroeit tot een klimmer die vanuit de groep van favorieten klimetappes kan winnen en daarnaast van het bergklassement in grote rondes een hoofddoel maakt.

LottoNL lijkt met Roglic trouwens één van de favorieten voor de Clasica San Sebastian in huis te hebben. Met onder andere Gesink, Kruijswijk en Tolhoek krijgt hij ook een sterke ploeg met zich mee. Mijn droom voor LottoNL is dat ze deze Tour afsluiten met Roglic op de derde plaats en Kruijswijk op de vijfde plaats en dat vervolgens Roglic de Clasica San Sebastian wint. Dan zouden ze als ploeg met op één na kleinste budget dit jaar tot nu toe bij de drie (na Quick Step en Sky) meest succesvolle ploegen horen.

Laatst gewijzigd
molovin

Leuk artikel over de ploeg! Vooral over de mindset die moest veranderen , dat ze niet meer het grote Rabo-bolwerk waren maar een relatief kleine Worldtour ploeg.

Ik hoor overigens van verschillende kanten dat het budget vanaf volgend seizoen verhoogd wordt door Jumbo, weet iemand over wat voor bedragen we dan spreken?

Timocycling

'@Molovin: geruchten gaan dat er zo'n 15 miljoen budget zal zijn. Dat zou dan besteed kunnen worden aan van Aert/Teunissen/de Plus.

Maar goed, niemand weet zeker wat het budget is/zal zijn.

Wielerfan1987

'@ghostwriter.

Tolhoek een vrije rol geven hoeft niet per definitie te betekenen dat hij voor een algemeen klassement zal gaan.
Hij kan zich ook richten op een mogelijke etappe winst of een nevenklassement zoals de bergtrui.

KJP

Stel nou dat er een Giro is waar 30-40 kilometer aan tijdritten gereden moet worden, hoeveel verliest Tolhoek daar dan precies volgens je/jullie? Wederom wordt er hier net gedaan alsof Tolhoek een kneusje is die gewoon 25 minuten zou verliezen in zo'n tijdrit. Maar het gaan er misschien 3-4 zijn op echte tijdrittoppers, en ik denk dat hij op lange termijn nauwelijks tijd hoeft te verliezen op mannen als Formolo, Bennett, Pozzovivo, Carapaz, MA Lopez en dat kaliber renners, en die rijden ook gewoon top-10 in grote rondes.

Als je op 24-jarige leeftijd een hele Tour de France lang zo klimt als Tolhoek hier doet dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je in ieder geval 1 a 2 rondes gaat proberen een klassement te rijden voordat je jezelf volledig afschrijft als klassementsman en gaat ritten kapen. Die Tolhoek, die de eerste losser zou gaan worden in de TTT, heeft ook op dat vlak al laten zien best wel wat vermogen te hebben.

Tolhoek zou ik op dit moment al niet minder inschatten dan een Formolo, met het niveau wat hij hier haalt had hij prima top-10 kunnen rijden in de Giro denk ik. Als hij nog een klein stapje extra kan maken is hij echt niet minder dan een Bennett op lange termijn. Als je overigens vanuit de groep met favorieten klimetappes gaat winnen kun je ook prima een top-10 rijden in een grote ronde, zeker in de Giro/Vuelta.

Laatst gewijzigd
Niklas

Wat me bij Tolhoek vooral opvalt is de progressie die hij doormaakt. En dat zijn niet alleen de fysieke prestaties. Hij schijnt enorm snel te leren. Hoeveel gasten zijn niet begonnen als klimmer en hebben hun tijdritcapaciteiten verder ontwikkeld? Deze jongen is een 'project' waard!

ghostwriter

'@Niklas
"Hoeveel gasten zijn niet begonnen als klimmer en hebben hun tijdritcapaciteiten verder ontwikkeld?"

Elke klimmer zal namate hij een betere klimmer wordt ook een betere tijdrijder worden omdat hij een grotere inhoud ontwikkeld. Maar hoeveel klimmers die zo'n dramatische tijdrit hadden als Tolhoek hebben hun tijdrit op het niveau weten te krijgen wat nodig was om een top 5 klassement te rijden in een grote ronde? Zelfs iemand als Quintana die bekent stond om zijn slechte tijdrit was een véél betere tijdrijder dan Tolhoek is. Waarom moet elke goede klimmer tot een klassementsrenner worden omgetraind zelfs als hij daar duidelijk geen aanleg voor heeft? Laat Tolhoek zich lekker richten op waar hij van nature goed in is: op de fiets heel hard een berg op rijden. Als hij ooit als klimmer bij de wereldtop hoort kunnen ze dan altijd nog aan zijn tijdrijderscapaciteiten werken.

@KimJungPoels
"Stel nou dat er een Giro is waar 30-40 kilometer aan tijdritten gereden moet worden, hoeveel verliest Tolhoek daar dan precies volgens je/jullie?"

In de Tour of Calafornia verloor Tolhoek zo'n 4 minuten op Van Garderen in een tijdrit van bijna 35 kilometer. In de Abu Dhabi Tour verloor Tolhoek bijna anderhalve minuut in een tijdit van zo'n 12 kilometer. Ik durf wel te stellen dat Tolhoek in tijdritten iets meer dan een minuut per 10 kilometer verliest.

"Als je overigens vanuit de groep met favorieten klimetappes gaat winnen kun je ook prima een top-10 rijden in een grote ronde, zeker in de Giro/Vuelta."

Een klassementsrenner zal een veel betere klimmer moeten zijn om uit het groepje favorieten een etappe te winnen dan iemand die niet voor het klassement gaat. Kijk bijvoorbeeld naar Quintana twee dagen geleden. Die mocht alleen winnen omdat hij geen bedrijging was voor de top drie van het klassement. Als hij dat wel was geweest had hij die etappe zeker niet gewonnen. En dan hebben we het over één van de beste klimmers van de afgelopen tien jaar!

Tolhoek zal misschien net als Bennett en Fromolo een middelmatige klassementsrenner kunnen worden maar waarom zou hij zich niet gewoon eerst richten op het worden van een zo'n goed mogelijke klimmer? Als klimmer kan hij misschien de wereldtop halen. Als tijdrijder zal hij dat zeker nooit bereiken. Ik denk dat Poels een veel beter voorbeeld is voor Tolhoek dan Bennett of Fromolo. Stel je voor dat Poels voor eigen kansen mocht rijden maar niet voor een klassement zou gaan. Dan zou hij waarschijnlijk een enorme waslijst aan etappeoverwinningen kunnen boeken. Is dat niet veel meer waard dan een paar top 10 klasseringen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@KimJungPuls
Als Tolhoek zo doorgaat, dan zie ik hem ook wel kopman of de 2e. man in een GT. worden/zijn.
Stel dat Bennett de TdF gaat rijden met Roglic en Kruijswijk, dan zou 't mij niet verbazen, als hij met jonge clan {Bouwman, Olivier en De Tier} en de nieuwe aanwinst Laurens De Plus de Giro gaat rijden. Dan kan aanvallend zijn of toch voor een mooi klassement.
Dat hij zoveel tijd verliest in een tijdrit, is net zo'n fabel, als dat Roglic geen drieweekse GT aankan.

S. Morgenstern

Tolhoek doet het meer dan geweldig, maar hij moet waarschijnlijk nog wel een stap zetten om daadwerkelijk toptien te rijden in de Giro. Ik denk niet dat je moet onderschatten hoeveel het scheelt wanneer er buiten de bergritten nauwelijks iets van je wordt verwacht. Daarnaast hebben we volgens mij hier ook al bergritten van hem gezien waar hij er voor een toptien renner te vroeg af moest.

Gezien zijn laatste anderhalf jaar twijfel ik er echter aan dat hij richting dat niveau gaat groeien, waarbij me zijn tijdrit niet zo relevant lijkt. Formolo is een goed voorbeeld inderdaad, Nieve evengoed.

jvh93

Tolhoek valt inderdaad op door zijn goede ontwikkeling, maar daar zijn er meer van bij Lotto Jumbo. Wat te denken van Koen Bouwman, Timo Roosen en Amund Grondahl Jansen? en ook Eenkhoorn weet al een rit te winnen in zijn eerste jaar als prof. Voldoende potentie in de ploeg in ieder geval en zoals Lance Armstrong zei: "Lotto Jumbo is a force to be reconned in the future". Hier in de Tour laten ze dat al heel erg goed zien dat er rekening met ze gehouden moet worden. 2 ritzeges, potentiele top 3 én top 5 in het eindklassement. Wie had dat gedacht? Altijd al mijn favoriete ploeg geweest (ook in de tijd van Blanco en Belkin, ook al was ik niet zo happy met Belkin als sponsor) en dat ze dan dit weten te presteren. Chapeau meneer Plugge en consorten!

ghostwriter

'@Wielerfan1987
"Tolhoek een vrije rol geven hoeft niet per definitie te betekenen dat hij voor een algemeen klassement zal gaan. Hij kan zich ook richten op een mogelijke etappe winst of een nevenklassement zoals de bergtrui."

Dat klopt en dat zou ik in de toekomst graag zien maar het lijkt me sterk dat de Jumbo ploeg hem volgend jaar al zo'n vrije rol zou geven aangezien ze met Kruijswijk, Roglic en Bennett voor het algemeen klassement gaan. Trouwens vind ik Tolhoek ook nog niet goed genoeg om zo'n vrije rol te verdienen in een grote ronde. Laat hem eerst maar eens wat etappes winnen in kleine rondes.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 300 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.