Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 306 ... 481 482
EmPeHa

Misschien toch beter om volgend jaar met Roglic voor de winst in de Giro te gaan in plaats van de Tour. Leer als rijder en als ploeg eerst maar eens een andere grote ronde over de streep te trekken.

ghostwriter

Hopelijk stuurt de Jumbo ploeg volgend jaar een klassementstrein van vijf man en een sprinttrein van drie man naar de grote rondes. Groenewegen en Van Poppel hebben als sprinters toch niet meer dan twee man nodig die ze op het juiste moment in het wiel van een andere (top) sprinter afzetten.

mus van de maasstad

'@fbahamontes

"Zoals verwacht word ik meteen weer belachelijk gemaakt"

Geloof me, dat doe je zelf al meer dan genoeg hier.

Gelukkig is de tour na morgen weer voorbij. Kunnen er een hoop hun account weer een jaar opbergen.

Laatst gewijzigd
tendam

En Kruijswijk of Roglic heeft 4 man nodig in steun?

AndriesW

Een geweldig mooie Tour voor TLJ. Wat heeft het zich mooi ontvouwd in de loop van deze ronde. Tot vandaag dan... want wat was die podiumplaats dichtbij. Het wordt tijd dat het een keer gaat lukken om af te rekenen met die 'vloek', zoals Dumoulin dat voor 'de Nederlanders' inmiddels ruimschoots gedaan met drie keer podium. Hopelijk is het over zeven weken zover...

ghostwriter

'@tendam
De etappe van gisteren heeft aangetoond wat een goede ondersteuning kan betekenen voor een klassementsrenner. LottoNL bracht Sky tot het breekpunt maar om ze over dat punt heen te duwen miste LottoNL iemand die het na Gesink kon overnemen (of voor Gesink het tempo al omhoog had kunnen gooien). Daarbij zullen ze dit in meerdere etappes moeten doen als ze echt met Sky de concurentie aan willen gaan. Dat betekent dat de klimknechten meer energie zullen besteden en dat er dus een extra klimknecht nodig is om voor die extra energie te zorgen.

tendam

'@ghostwriter
Tolhoek was er ook nog.

Borsje

Eens met veel posters dat de ( wat mij betreft alle ) TLJ-renners het fantastisch hebben gedaan. En deze TdF was toch mede bedoeld om Rogla te laten ondervinden wat een grote ronde met zich meebrengt c.q. vereist? Ik vind dat ie zich - en zeker in slot derde week - geweldig heeft geweerd. Respect!

xistnc

'@ghostwriter
Of de andere ploegen moeten ook inzien dat het bést mogelijk is om Sky te slopen.

Zo lang Sky net zo veel budget heeft als alle andere ploegen bij elkaar, is de kans groot dat de knechten van de Sky-kopman gelijkwaardig van kwaliteit zijn aan de meeste kopmannen. Maar als er meer renners zoals Gesink opstaan, dan is daar tegen te vechten. Ik denk dan aan een Van Garderen, een Roche, een Movistar-tandje dat een keer niet voor zichzelf rijdt, enzovoorts. Hoe eerder de kopman(-nen) van Sky geïsoleerd worden, des te gelijker het speelveld wordt.

Borsje

'@ ten dam : Tolhoek was er wel. Dus ik denk dat met mij velen na het sleuren van Gesink zaten te wachten tot Tolhoek ook nog wat sloopwerk ( al was het maar 1000 meter ) zou kunnen opbrengen ( want na het werk van Gesink werd het gat weer snel groter). Helaas lukte dat niet. Tot goed begrip: ik heb grote bewondering wat Antwan de afgelopen week allemaal heeft laten zien!

KJP

Hoe goed het ook was van Gesink, 1 ding snap ik niet, waar was Sky gisteren dan bijna gesloopt?

Oké Froome had misschien een moeilijk moment, al kwam dat volgens mij eigenlijk pas na de versnelling bij de kopmannen. Waarschijnlijk had Kwiat er inderdaad af gemoeten als iemand na Gesink nog harder door had kunnen trekken. Maar dan nog hing Sky toch niet in de touwen?

Ik heb een Sky gezien dat het zich kon permitteren om de laatste knecht (En misschien wel beste klimmer die er gisteren rond reed) bij de nummer drie van het klassement te laten omdat de nummer één van het klassement nog erg gemakkelijk zat.

Niklas

Gefeliciteerd, TLJ! Wat een prachtige Tour hebben jullie gereden!

Kruijswijk bevestigt en laat zien dat hij nog verder door kan groeien. Roglic kan in de toekomst een grote ronde winnen. Het hele team opereerde veelbelovend. Tolkhoek reed verrassend goed. Gesink past zijn nieuwe rol als een oude jas. Wat een team!

Ja, Sky werd gisteren gesloopt. Froome en Thomas waren nog alleen over. Het was ieder voor zich. Dat gebeurt bijna nooit. Het was het werk van Gesink en Kruijswijk en Roglic.

Ik kijk uit naar de Vuelta!

xistnc

'@noud
Poels weg, Castroviejo weg en vrij snel nadat Gesink van kop ging ook Kwiatkowski weg. Terwijl Sky in zo'n situatie eigenlijk met 5 man over de laatste top wil, om alle risico's te beheersen. Nu kwamen ze voor het eerst in de situatie dat Bernal moest kiezen tussen Thomas en Froome. En voor het eerst rijdt er dan in volle finale een directe concurrent bij ze weg. Daarmee is het Sky-plan dus 'gesloopt'.

Wielerfan1987

'@koosr

Een vierde plaats telt inderdaad niet voor de sponsor, zichtbaarheid/exposure daarintegen wel.

Welnu; de TLJ mannen zijn meermaals in kopgroepen en aan kop van het peloton te bewonderen geweest.

Zaten er bij de laatste 20 bergop steevast met 3 a 4 man bij.

Er stond al 3 keer een TLJ renner te stralen op het podium.
Roglic kwam bovendien als 1 van de weinigen dit jaar solo winnend over de meet.

Kruijswijk reed in de koninginnerit een solo van +/- 70km.

Zichtbaarheid en exposure genoeg zou je zo zeggen.

Meer nog zelfs dan Dumoulin heeft gedaan ondanks zijn winst vandaag en een tweede plaats in het eindklassement die overigens ook niet telt volgens jouw optiek aangezien alleen winnen telt...

En hey, winnen deed TLJ meer dan jouw natte droom Sunweb.

Probeer niet te slecht te slapen vannacht.....

KJP

Roglic reed weg in een afdaling. Als je met gesloopt bedoeld dat ze moesten vrezen of een dubbel podium in gevaar kwam dan heb je gelijk. Maar de overwinning is geen seconde in gevaar gekomen, en dat was ook niet zo geweest met een extra Gesink of een Gesink+. Dat Sky 'gesloopt' werd had toch vooral te maken met het feit dat kopman 2 (Froome) gisteren zwakker was dan Roglic.

In het allerslechtste scenario hadden ze het podium van Froome helemaal op moeten geven en dan had Bernal samen met Thomas/Dumoulin/Roglic naar boven gereden.

Precies een situatie zoals Sky altijd heeft, ware het niet dat ze deze Tour met één supersterke kopman reden, en één wat mindere die alleen het allergrootste cv van allemaal heeft en die eigenlijk zijn vierde ronde op rij moest winnen.

Laatst gewijzigd
UrbanSteel

Hele mooie Tour van Lotto-Jumbo dit jaar.
Had niet verwacht dat ze Sky zowat konden opblazen, het is dat Sky alleen maar op Tom hoefde te letten en de rest kon laten rijden zodat al het Sky werk op het bordje van Tom kwam te liggen, wat dan weer jammer voor Lotto-Jumbo was.
Allemaal een hele dikke proficiat met al het moois en nu ogen gericht op het najaar, volgend jaar zien we dan wel weer.

skylimit

Ho ho jongens niet gaan overdrijven met dat TLJ Sky bijna had opgeblazen. Ze hebben met zijn allen een bovenverwachting top-ronde gereden. Je moet ook wat geluk hebben zo nu en dan, en heel misschien met nog wat meer lef en durf had er nog iets meer in kunnen zitten.
Deze ronde miste inderdaad een soort Contador, of een echte klimmer die wel het verschil met een demarrage op een klim kan maken, maar ja dan moet je dus wel minimaal het tempo van de SKY-trein kunnen rijden... Voor Kruijswijk te weinig zware bergen met finish bovenop, hij mist toch net dat beetje extra power.

Wielerfan1987

Nu de Tour er zo goed als op zit ben ik wel benieuwd wat voor programma Roglic nog zal rijden de rest van dit jaar.

Hij heeft natuurlijk in het voorjaar al een paar heftig zware weken gekend met de Tirreno, Baskenland, Romandië.
Hoewel hij voor de Tour met enkel een hoogtestage en de ronde van Slovenië wel wat gas terug heeft genomen is het al een pittig seizoen voor hem geweest.

Zou hij nog naar de ronde van Polen trekken?
Of wellicht met Robert Gesink mee naar Colorado en het Canadese tweeluik?

Of wellicht een alternatief programma met oa. Lombardije en WK?

Laatst gewijzigd
Chrys

Gesink zorgde er in ieder geval voor dat SKY de door hen zo vaak toegepaste tactiek een keer niet kon gebruiken. Dat is eigenlijk al heel wat gezien de afgelopen jaren.

Prachtig resultaat van TLJ deze Tour. Hopelijk kan men bij de ploeg de teleurstelling van vandaag morgen omzetten en genieten van de laatste dag. Misschien nog een kansje voor Roosen of Jansen? Wie niet waagt...

tendam

'@borsje
Tolhoek was eigenlijk een rijdende materiaalman, dwz als Kruijswijk of Roglic lek reed moest hij z'n wiel afgeven. Dat was z'n rol, niet zozeer op kop rijden.

Wielerfan1987

Het was natuurlijk al onwijze knap dat Tolhoek daar reed in zelfs de zwaarste etappes en dat hij in staat was inderdaad de twee kopmannen van bidonnen en voeding te voorzien, alsmede als backup te dienen in geval van mechanische dingen of lekke banden van de kopmannen.

Papa Bart

'@Babbhamontes, Als je toch al verwacht belachelijk gemaakt te worden naar aanleiding van je opmerkingen zou je wellicht je opmerkingen kunnen heroverwegen, anders lijkt je gedrag toch op een soort onprettige zelfbevlekking. Maak je geen zorgen daar zijn hulptroepen voor te vinden.

@Sooike ik heb al jaren niets begrepen van je overdreven harde afbraak kritiek op TLJ, overigens ook niet op de daaropvolgende overdreven reacties. Van beide zijden een beetje radicaal en niet eens prikkelend of provocerend. Heel belangrijk: je kritiek was vaak niet geheel verstoken van een kern van waarheid, al liet je, en laat je het ook zelfs nu niet na een laatste sneertje uit te delen. En daar zit de kern van je waarheid in: de ploegleiding.

TLJ is er in geslaagd het naar hun potentie perfecte team, sterk, breed en in balans, neer te zetten voor deze TdF. Door een zeer succesvol programma van selectie, doelstelling, scouting en aanpak zijn ze daar toe in staat gebleken en dat is vreselijk knap. Wellicht heeft de unieke samenwerking met schaatstak daar ook een handje in gehad. Maar fossiele ploegleiders als Verhoeven, dat kan echt niet meer, wat een onvoorstelbare aanfluiting. Je zal als modern getraind atleet nog met zo'n van sigaretten doortrokken vleesklomp de dagtaktiek moeten doorspreken. En dan de hele dag kom op, gas er op, kom op moeten aanhoren. Nee da's een motivatiepakkertje. Grischa Niermann op dat plekje en de ploeg produceerd het dubbele aan grinta.

En dan jouw spuugpaaltje Gesink: wat heb ik genoten van die man. Die zat beter in zijn vel en beter op zijn plaats dan wellicht ooit. Heerlijk zonder druk smijten met zijn energie en zijn krachten op indrukwekkend niveau, in dienst van hemzelf, alle leden van zijn ploeg EN zijn fans. Op elk gebied. Vlak, heuvelachtig, bergachtig. Vooraan achteraan, in het midden. Die man heeft voor hemzelf misschien wel de leukste wedstrijd uit zijn loopbaan gereden, in een rol die hem kennelijk past als een maatpak, en de ploeg heeft de waarde herkend. Ergo: hier is je nieuwe contract!

Ik zie uit naar je volgende posts, eens kijken of je dat laatste hapje naar de enkel ook weg kunt laten :-)

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@xistnc
Poels reed de hele Tour al onder zijn niveau (waar dit jaar Bernal zat, zat de vorige jaren Poels, als laatste bij de kopman) dat hij moest lossen lag niet alleen aan het beulswerk van Gesink. En ik neem aan dat ook jij Castroviejo niet hoog hebt staan in het rijtje van topklimmers. We moeten geen dingen gaan zien, die er niet zijn. Sky is geen moment in gevaar geweest.

skylimit

'@bartje een klein smetje en dat zal je toch ook moeten toegeven - Gesink is geen rittenkaper en dat zal hij ook niet worden. Klassement is voorbij, dus in de rol van "super" meesterknecht is hij zeer bruikbaar mits hij zelf dat ook inziet natuurlijk.

S. Morgenstern

Tolhoek heeft een geweldige Tour de France gereden, maar eigenlijk was hij (zoals tendam ook stelt) inderdaad eigenlijk vooral een luxe extraatje in geval van tegenslag. Uiteindelijk is zijn aanwezigheid in de bergen nooit echt cruciaal geweest, mede doordat de bevoorrading in de bergritten tegenwoordig heel goed gepland wordt en er zelden nog iets vanuit de volgauto moet komen. Geweldig dat zo'n leerschool tussen alle prestaties door gewoon mogelijk is geweest. Ik denk dat Tolhoek hier weer een mooie stap vooruit aan over gaat houden.

1 2 ... 306 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.