Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 307 ... 481 482
xistnc

De aanwezigheid van Tolhoek was best handig. Zodra hij vooraan kwam piepen, dan wist je dat er kennelijk via de communicatie iets was uitgewisseld en dat er wat kon gebeuren. Zat 'ie toch maar mooi eerste rang.

Overigens is DeMart het ermee eens. [switch naar andere camera]

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

https://www.youtube.com/watch?v=napWL-1ro3w&feature=youtu.be

KJP

Toch denk ik dat het mentaal erg lekker is voor Roglic/Kruijswijk. 4 skytjes, 3 a 4 Lotto jumbo, 2/3 Mobistar, 2 AG2Rs en wat eenlingen wat overblijft.

Rahim Vlasblom
admin

Ook nog een leuk filmpje over de Noorse talenknobbel

https://www.youtube.com/watch?v=JtiLmucFfOY

Gestoorden

Chapeau Team Jumbo! Wat mij betreft echt een top tour gereden.

Het één na laagste budget van de WT begrijp ik.. En dan een dusdanige top (team)prestatie geleverd hebben, dat kan niet anders dan aangeven dat de renners en omkadering/trainers behoorlijk 'on top of there game' zijn. Vele top teams die het minder hebben gedaan. Wat brengt de toekomst dan vanaf 2019 met een - benodigde/verdiende - kapitaal/kwaliteitsinjectie? Ik kijk er iig naar uit.

Jammer dat Rogla zijn podiumplek verliest, dat was een mooie en verdiende foto in de (internationale)krant geweest voor TLJ.

Btw eens met een soms wat inspiratieloze en behouden coaching van ploegleiding. Aan de andere kant.. rijden tegen het grote 'Sky-Bot Team', wat moet je bijna anders dan meerijden en volgen? Iedere klassementsman die te vroeg wegreed werd, dmv de wattage meters, teruggepakt, uitgespuugd en gelost. Niet de sterkste, maar dan de slimste? Als je podium wilt rijden dan moet je volgen?

Het resultaat van geen budgetplafond. Een TDF overwinning kun je kopen. Zie Thomas. 100 meter kopwerk moeten doen? Gaat ten koste van gelijke kansen (hedendaags echt te scheef), de dynamiek en de sport mijn inziens. SRM meters eruit!

Daarom nog knapper dat Sky op een moment onder druk werd gezet door Gesink/Jumbo, prachtig om te zien. Ik hoop dat het een voorbode is van een andere TDF winnaar, dan een Sky renner, in de aankomende 5 jaar. Indien je wilt winnen zul je moeten aanvallen. Indien je wilt winnen moet je durven verliezen.

#KILLERBEES

Is dat niet wat om de teamprestaties/wolfpack ;-) gevoel (en hopelijke, tactisch onderlegde, aanvalsdrift) te benadrukken?

Iets wat aan het mijmeren.. Goede NL en Jumbo tour gezien.

Op naar de volgende!

P.S.
Behorend in het SunWeb topic. Tom Dumoulin, wat een beest, wat een klasbak. Geef die man aub de absolute ondersteuning die hij nodig heeft om te kunnen winnen. Op deze manier gaat het nooit lukken tegen Sky in de Tour.

Papa Bart

'@skylimit mwoh ik vond zijn Vuelta kogel anders een lekkere rit hoor. Het gekke is: na drie zulke vette jaren vinden we zelfs een Vuelta rit maar magertjes. Het punt is, het gaat mij om Gesink zelf.
Ik zag voor het eerst in vele jaren weer een Gesink die echt lol had, hij rommelde nog wel wat voor een ritje, maar die poging zelf stond eigenlijk al in het teken van de rol waar de ploegleiding hem de verlenging voor heeft gegund. Wegkapitein. Een voorbeeld rol. In dienst van het team in plaats van omgekeerd. En dus sprong hij, huppelde hij, trapte hij gelijk een dartel veulen. En dat deed hij verrekte goed. Dat is gewoon leuk om te zien, en dat zou ik vinden van elke renner in zo'n rol.

T80JZ

Roglic niet op het podium vanwege het tijdverlies van 1.11 minuut in de ploegentijdrit ten opzichte van Froome. Volgend jaar is er weer een ploegentijdrit. Toch maar rekening mee houden.

T80JZ

'@tendam

Froome of Thomas hebben zes/zeven helpers nodig om de Tour te winnen. Waarom zouden Roglic of Kruiswijk het met vier helpers of minder kunnen?

ti-raleigh

Sky heeft het meeste geld en kan daardoor de beste knechten kopen. Sunweb en anderen zullen dus altijd tekort komen. En dan vooral in de bergen. Je zult dus andere manieren moeten bedenken om dat Skybolwerk ten val te brengen. Een daarvan ligt bij de wielerbonden. En dat is dat ze iets moeten doen aan dat georganiseerde, computergestuurde rijden. Weg met die oortjes !!!! Laat Thomas of Froome zelf de problemen maar oplossen, ipv de hele dag in te bellen met hun ploegleiders. Daar ligt de sleutel om het Sky lastig te maken.

tendam

Wat betreft de kritiek op Verhoeven: de man is totaal niet mediageniek dus waarom ze uitgerekend hem steeds naar voren schuiven om het verhaal te doen is me een raadsel. Maar veel van die renners zijn met hem 'opgegroeid' als ploegleider van Rabo Continental, en toen hij minder achter het stuur zat omdat hij technisch directeur was klonk de roep of hij terug in de koers wilde komen. Dus blijkbaar staat hij er bij de renners beter op dan bij de meeste volgers.

En eerlijk is eerlijk, het maakt ook eigenlijk niet uit wie het woord voert voor Rabo en z'n opvolgers: bakken (onredelijke?) kritiek krijgt hij toch wel.

horsm

Dus..... Kruijswijk volgend jaar vol voor Roze, Rogla voor Geel, Groenewegen voor Groen, en misschien Van Aert voor Vlaanderen?

mus van de maasstad

Mooi om te horen dat armstrong in zn podcast TLJ, na Sky, het beste team vd tour vind. (Wat natuurlijk ook zo is)

Koosr1946

Geweldig allemaal, de SKY ploeg bijna opgeblazen, alleen het is zo jammen dat bijna betekent dat het niet helemaal was.
Wat hebben ze ermee bereikt, 2 SKY's op het eindpodium en zichzelf de 3de plaats zo gemakkelijk af laten nemen.
Maar voor een TLJ aanhanger is dat niet zo belangrijk.
Een foto van de nummers 1, 2 en 3 morgen op de voorpagina van elke krant is voor een sponsor totaal niet belangrijk.
Nee bijna SKY opblazen, daar doe je een sponsor veel plezier mee.
Ter verduidelijking ik ben en blijf inderdaad een SUNWEB fan, anders gezegd een aanhanger van een ploeg die niet
geleid wordt wordt door overblijfsels van grote Rabo Project

ghostwriter

'@horsm
Zolang Sagan aan de Tour meedoet en niet eruit wordt gezet of zelf uitvalt zal hij de komende jaren het groen winnen. Volgens LottoNL was Kruijswijk deze Tour beter dan toen hij bijna de Giro won. Het zou dus mooi gaan als hij volgend jaar weer voor de Giro gaat en dan een nog hoger niveau haalt dan deze Tour. Dan is hij in mijn ogen namelijk zeker één van de topfavorieten. Ik neem namelijk aan dat Froome, Roglic en Dumoulin zich geheel op de Tour zullen richten.

@Koosr1946
Niemand beweert hier dat een derde plaats niet (veel) belangrijker is dan een vierde plaats. Alleen zijn we het niet met jouw onzin eens dat een vierde plaats voor een sponsor niet telt. Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat dit onzin is aangezien veel ploegen niet voor niets heel veel geld besteden aan kopmannen die zich op de top 10 van het algemeen klassement richten en voor wie een podium geen realistische doelstelling is. Dat je een fan van Sunweb bent is leuk voor je maar dan hoef je toch niet in het LottoNL topic komen trollen? De fans van LottoNL doen dat toch ook niet in het Sunweb topic?

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Vraag met trouwens af hoe mensen er bij komen dat Gesink 1 miljoen salaris krijgt. Totale budget is 10.5 miljoen. Dus volgens hun krijgt 1 renner 10% vh totale budget terwijl van die andere 90% de andere 25renners (incl. Kruiswijk, Groenewegen, Roglic, Bennet en de o zo royaal betaalde Boom) en de gehele omkadering betaald moeten worden.

Poeksel

Een beetje compassie met Koos, mensen. Drie etappeoverwinningen, twee renners bij de beste vijf in het algemeen klassement, en dat met een van de laagste budgetten van de Worldtour, het zijn zware tijden voor Koos, zeker nu Sunweb om Tom na matig presteert...

@Mus: In de Rabotijd kreeg ie dat waarschijnlijk wel en dat blijft dan hangen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@mus van de maasstad
Dat komt omdat Gesink ooit (meer dan) een miljoen verdiende en de anti-LottoNL leden van WF niet willen begrijpen dat de ploeg sinds die tijd enorm achteruit is gegaan qua budget en de (meeste) wielrenners ook enorm achteruit zijn gegaan qua salaris.

RoBinnn

Na deze voor TLJ prima verlopen Tour ben ik erg benieuwd naar hoe ze de invulling voor volgend jaar zullen maken.
Ook in het begin van de Tour al eens aangegeven dat deze verdeling, 4 man voor de sprint en 4 man voor de bergen/klassement er voor zorgt dat je elke dag goed mee kan doen maar met grotere focus op een van de twee aspecten waarschijnlijk daar meer uit kan halen.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om met de belangrijke mannen (Groenewegen, Roglic en Kruiswijk) te overleggen over hun voorkeur voor welke grote ronde ze willen rijden en daarna in Giro en Tour te kiezen voor 1x sprint focus en 1x klassement focus.

Poeksel

Maar RoBinnn, als je kijkt naar de ploegen die in de strategie 'helemaal voor één focus gaan' gebruikt hebben in de Tour: dat is over het algemeen toch niet goed uitgepakt? En voor TLJ ook niet echt als ze puur voor Groenewegen waren gegaan....

RoBinnn

Het gaan voor één deel neemt inderdaad een risico met zich mee dat je een hele slechte Tour kunt hebben als er iets niet in orde is met je gekozen kopman(nen). Maar er zijn ook voorbeelden van teams die tegen vallen die zich net als TLJ op meerdere gebieden inzetten. Hiermee is het geen vanzelfsprekendheid dat als je volgende jaar dezelfde 8 mannen opstelt je dezelfde topprestatie kan leveren.
Kan me goed voorstellen dat je deze keuze maakt zoals dit jaar gemaakt is, maar mocht je echt geloven in een podium of winst met bijvoorbeeld Roglic zal je daar ook echt een keer volledig op in moeten zetten denk ik.

Poeksel

Bora, Quick-Step, Bahrain, Trek, UAE, Katusha en eventueel Sunweb zijn als ik zo snel kijk (naast TLJ) de teams die op twee fronten streden. Over het algemeen pakte dat goed uit. De kneuzenteams van deze Tour zijn DDD, EF en MSc (onderaan het geldklassement in ieder geval). Hoe het qua WT-punten zit weet ik niet, maar ook daar vermoed ik dat de singlefocusteams het minder goed doen dan de dubbelfocusteams (al zal Sky op 1 staan).

En waarom hadden EF en MSc zeven man nodig om hun kopman bij te staan?

tendam

Ik vraag me af wat de sponsor ervan vindt als ze puur voor Roglic gaan. Ondanks hun goede presteren worden ze in Nederland publicitair volledig overvleugeld door Dumoulin, en ze moeten nog oppassen wat ze zeggen over de Grote Tom want die is net zo heilig als de Grote Max. Als ze dan zonder Nederlandse blikvangers van start gaan zal dat alleen maar erger worden, ookal wint Roglic straks 4 etappes en komt hij op het podium.

Wielerfan1987

'@koosr

Het moet je dan zeker wel pijn doen dat hun best presterende renners en ploegleiders allemaal een band hebben met het grote Rabobank van weleer en de overblijfselen ervan.

Dumoulin
Kelderman
Oomen
Van Dongen
Veelers

Om er maar een paar te noemen....

ghostwriter

Groenewegen heeft aan Roosen en Jansen genoeg om mee te kunnen sprinten. Dan kan Jumbo dus Roglic een klassementstrein van vier man meegeven. Zo hebben ze Groenewegen als Nederlandse blikkenvanger en Roglic voor hey algemeen klassement.

RoBinnn

'@Poeksel, vind van die teams dat ze zich grotendeels op een kopman richtte, alleen UAE/Trek niet. Bora, QuickStep, Katusha hadden alleen een team voor hun sprinter met ong. 2 man die het in bergen/klassement mochten doen. Daar zie je ook terug dat hun klassementsmannen het niet echt super deden. Bij Bahrein en Sunweb was er grote focus op het klassement met een sprinter erbij, die sprinters hadden niet echt resultaten, bij Matthews door duidelijke redenen.
Mocht je op beide vlakken het goed willen doen dat is de verhouding 4 voor de sprint om 4 voor het klassement denk ik de beste verhouding. Kan me dus ook goed voorstellen dat ze het hierbij houden, zoals tendam aangeeft ook goed voor de sponsor. Maar de ambitie om met Roglic voor een grote ronde winst te gaan hebben ze uitgesproken en zullen ze in 2019 of 2020 toch een keer gaan doen met een team (bijna) volledig op het klassement gericht.

1 2 ... 307 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.