Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 354 ... 481 482
RoBinnn

Een rondje slecht - matig sprinten en je bent gelijk afgeschreven als sprinter. Zelfs als dat rondje de voorbereiding was op je hoofddoel van het najaar.

KJP

Dat is bij de meeste forumleden hier niet zo hoor Robinn. Maar er zit een enkeling tussen... tsja, je moet vrijwel alles van sommige personen met een flinke korrel zout nemen zeg maar. ;)

RoBinnn

Die flinke korrel zout is meestal geen probleem, bij dit soort opmerkingen heb je een hele emmer zout nodig....

kelderfan

Dat rondje Polen was toch als voorbereiding op de Vuelta. Battaglin, De Tier, Leezer en Boom hebben zich laten zien.
Danny heeft al een GT gereden en zou misschien ook de Vuelta rijden. Dus het lijkt mij geen uitgemaakte zaak, dat hij de Vuelta ook gaat rijden.
Op basis van wat is 't een goede keuze die korrel met zout.;)

SS3000NL

Waarom niet Battaglin als sprint aantrekker voor DvP in de vlakke etappes en vrije rol in de wat lastigere etappes? Als er iemand is binnen de ploeg, die een sprinter zou moeten kunnen lanceren, is het Battaglin.

S. Morgenstern

Waarom zou je iemand die heeft bewezen een rit te kunnen winnen in de Vuelta, na een teleurstellende voorbereidinswedstrijd meteen thuislaten?

Rawolf

Ik zou het liefst de ploeg met deze renners zien:

Van Poppel
Kruijswijk
Kuss
Bennett
De Tier
Battaglin
Leezer
Van Emden

Van Emden is heel belangrijk voor tijdrit, extra kans op etappewinst en ttt.

Leezer is in vorm en kan in een Vuelta v Poppel goed brengen

Met battaglin heb je een pion die kans maakt in een paar etappes voor ritwinst

Dit is wel minder ondersteuning voor van Poppel maar denk niet dat je dat nodig hebt in een Vuelta. Vroege vlucht terughalen is voor QS en Bora

S. Morgenstern

Battaglin trekt teveel zijn eigen plan om goed te zijn in zo'n rol.

RoBinnn

Kelderfan, je kan best een keuze maken om zonder sprinter naar de Vuelta te gaan. Maar als je bij het in gaan van het tweede deel van je seizoen een besluit neemt om met Van Poppel naar de Vuelta te gaan dan ga je daar niet van afwijken naar een paar matige sprints (tenzij er fysieke problemen zijn).

S. Morgenstern

Bennett hadden ze ook niet thuisgelaten wanneer hij in Polen niet helemaal fit was geweest.

kelderfan

'@Robinnen
Er is toch nooit sprake van geweest, dat Danny van Poppel zeker 2 GT's zou rijden. Hij zou misschien de Vuelta rijden, omdat hij daar eerder een rit heeft gescoord.
Er zijn in deze Vuelta 3 sprintaankomsten getekend {ritten 10, 18 en 21}. Met de proloog zou ik opteren voor Van Emden en Lars Boom.
Ook de ITT in rit 16 moet wat voor Jos van Emden zijn.
Als Danny van Poppel goed is, dan mag hij zeker mee, maar gezien de TdP lijkt mij Battaglin een betere keuze met of zonder zak zout.

tendam

Battaglin trekt juist helemaal niet te veel zijn eigen plan, offert zich vaak op terwijl hij zelf de rit kan winnen. Mag van mij veel brutaler zijn.

S. Morgenstern

Battaglin was in de afgelopen Giro toch echt regelmatig de rest kwijt in de massasprints. Dat hij op andere dagen wel goed kan knechten is inderdaad waar, maar dat is voor Van Poppel niet relevant.

S. Morgenstern

Van Poppel en Bennett gingen beide naar Oostenrijk om zich voor te bereiden op de Vuelta. Waarom zou je dat niet interpreteren als een teken dat zij zeker zijn voor de Vuelta? Misschien nog even terughalen op basis van welke minuscule korrel je laatst een deelname van Roglic aan de Giro aangekondigd zag worden?

RoBinnn

1. Er zijn voldoende berichten dat het de bedoeling is dat v Poppel de Vuelta gaat rijden, definitieve opstelling moet dat bevestigen
2. Er zijn wel meer dan drie kansen voor de sprinters, dat het niet allemaal parcoursen zijn als in de tour betekent niet dat er maar 3 sprints zullen zijn. (en mocht het qua sprints tegenvallen dan kan hij altijd zijn specialiteit die jij hem toedicht uitvoeren, aanvallen dus)
3. Of hij goed is of niet in Polen moet niets uit maken voor de Vuelta, als de Vuelta op zijn programma stond dan zou het slecht beleid zijn om het dan na een matige ronde er vanaf te halen, tenzij er medisch iets niet in orde is

SS3000NL

'@Kelderfan, lees het artikel over Caleb Ewan eens. Die moest pieken in de Tour, en mocht niet naar de Tour, omdat hij niet voor de Tour al piekte. DvP piekt naar de Vuelta, dan kan je hem niet slachtofferen, omdat zijn vormpiek niet al 3 weken eerder lag. Dan kun je beter Kuss ook niet meenemen, die had van Utah en Colarado een doel gemaakt en dus vormpiek. Die moet hij nu erg lang vasthouden.

kelderfan

'@SS3000NL
Dan mag jij 't artikel over Sepp Kuss nog eens nalezen, want Sierk Jan de Haan geeft aan, dat de plannen om Kuss naar de Vuelta af te vaardigen al eerder zijn gemaakt. Dat heeft TLJ nog niet eerder naar buiten gebracht.
@Robinnen
Dat er voldoende berichten zijn om Danny naar de Vuelta af te vaardigen is wel duidelijk, maar waarom rijdt hij in de TdP zo slecht?
Leezer die toch een stuk minder is in 't heuvelwerk liet zich goed zien en ook Lars Boom is ten aanval getrokken en had kennelijk dit rondje nodig om beter te worden. Dus dat ik twijfel aan de opstelling van Danny van Poppel in de Vuelta lijkt mij toch echt relevant.
Want ik zou niet verbaasd staan, als ook Bouwman direct uit de hoge hoed van Sierk Jan de Haan komt.

SS3000NL

'@Kelderfan, er staat het is besloten voor Utah. Dat kan ook. 24u ervoor zijn, er staat nergens, dat hij het al lang wist. Als jij een maand naar een piek toe werkt en bijvoorbeeld 48u van te voren te horen krijgt, je krijgt ander programma is piek moment niet zo maar aangepast. Er staat nergens, dat het al een maand geleden besloten is. Ze zagen hem vanaf DL groeien, maar dat is iets anders dan een beslissing nemen. En gezien zijn prestaties kun je moeilijk zeggen, dat er geen vormpiek was bij hem.

tendam

'@ss3000nl
Van Cyclingnews:

When I found out it was in the cards a few months ago, it definitely gave me lot of motivation

kelderfan

'@SS3000NL
Er staat toch echt dat na de Dauphine is besloten om het programma te wijzigen van Sepp Kuss en dat is geen 24u ervoor geweest.
Sierk Jan de Haan gaf juist aan dat Utah prima paste in het programma van Kuss. Hij wees daarbij op TJ en Woods, die Utah als voorbereiding rijden op de Vuelta. Door op hoogte te rijden hebben die mannen een voordeel als 't in de Vuelta sterk omhoog gaat.
Voor mij mogen zij Tolhoek invliegen om in Colorado Classic zijn opwachting te maken, dan kan Bouwman met Kuss mee naar Spanje.

S. Morgenstern

Bouwman heeft enkele weken geleden nog aangegeven welke koersen hij ging rijden. Waarom zou daar iets aan veranderen?

Laatst gewijzigd
KJP

Hij is wederom in vorm. Kunnen we niet ff afspreken hem te laten raaskallen zonder dat wij er op reageren?

Timocycling

'@kimjungpoels: Ik probeer dat al vaker te zeggen. Reageer er gewoon niet op! Is toch zo zinloos allemaal deze non-discussies...

S. Morgenstern

Where's the fun in that?

Romāns Vainšteins

Ik heb documenten in mijn bezit met schokkende details omtrent het de vuelta laten rijden door Sepp Kuss, deze bied ik voor een schappelijk en van te voren over te maken bedrag aan.

1 2 ... 354 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.