Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 357 ... 481 482
Nul verstand

Hoor regelmatig hier dat Lotto veel klimmers heeft, maar zo zie je maar dat de vijver waaruit ze vissen niet zo groot is.

Er zijn weinig keuzes wat betreft klimklechten.

S. Morgenstern

Weinig keuze? Ze sturen toch vier klimmers naar de Vuelta? Dat is de helft van die selectie. Mocht er nog een blessure zijn bij iemand uit die groep (nadat Clement al was vervangen door Kuss), dan kunnen ze daarnaast alsnog iemand als Bouwman of Battaglin opstellen.

Wynants zou me trouwens voor die laatste plek ook niet verbazen. Hij stond toch in eerste instantie niet op de rol voor Colorado?

Thomas_Belkin

Tony Martin naar Lotto NL Jumbo aldus Cyclingnews

Thomas_Belkin

http://www.cyclingnews.com/news/tony-martin-set-to-move-to-lottonl-jumbo/

Poeksel

Dat is onverwacht. Maar de wens van kelderfan (een extra tijdrijder) komt zo wel uit...

Jotto-Lumbo

Leuk en echt een aanvulling voor de selectie! Hopelijk kan hij zijn carrière een nieuw leven inblazen bij TLJ.

RoBinnn

Mocht het waar zijn dan zal dat waarschijnlijk ten koste gaan van Boom of Van Emden, denk ik. Extra tijdrijder niet echt dan maar wel een verbetering in kwaliteit.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Robinnn Plugge had er van het weekend op de radio al aangekondigd dat de ploeg op zoek was naar een extra tijdrijder. Dus dit hoeft niet ten koste te gaan van iemand.

RoBinnn

'@rahimns, dank voor de info. Dat interview heb ik niet gehoord.

S. Morgenstern

Hopelijk niet in plaats van een vertrekkende Van Emden, maar zelfs dan natuurlijk een geweldige versterking voor de selectie. Hij zal natuurlijk onzettend veel tijdrit kennis meenemen, maar heeft ook veel ervaring als schakel in een sprinttrein. Daarnaast gewoon een uitstekende allround knecht die ook in bergritten zijn waarde zal hebben.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Wow, der panzerwagen in het geel zwart. Ook mooie aanvulling voor de sprinttrein en de klassiekerploeg imo.

jvh93

En toch heb ik er een beetje het Jurgen vd Broeck gevoel bij.....
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden als het waar is. Wel mooi om zo'n naam binnen te kunnen halen, maar is hij niet al op zijn retour? zie hem niet zo snel meer iets winnen en hooguit van waarde zijn als knecht voor een sprinttrein/ploegentijdrit en wellicht wat werk in de klassiekers

S. Morgenstern

Natuurlijk is hij op zijn retour. Wat is er echter mis mee om zo'n ervaren renner te halen om van waarde te zijn als knecht van de sprinters en de klassementsrenners? Dat zijn exact de pijlers waar ze renners voor zoeken.

kelderfan

'@poeksel
"Dat is onverwacht. Maar de wens van kelderfan (een extra tijdrijder) komt zo wel uit…"
Dat brilletje helpt dus wel. En ik lees dat Plugge het een goed idee vindt. Ik zag ergens voorbij komen, dat het om jongens of mannen ging in de leeftijd van 24 t/m 26 jaar. Dus eigenlijk valt Tony Martin niet in dat plaatje. Maar verder vind ik een extra tijdrijder een goede zaak. Dan wordt 't TTT-probleempje echt opgelost. Wat mij betreft is hij welkom als versterking van 't TdF-team en als opvolger van Wagner.

Ook verrassend is dat Lars Boom kennelijk de ploeg gaat verlaten en Roompot in de race voor hem is.

Thomas_Belkin

Mindere periode gehad. Zal nu nieuwe motivatie vinden en heeft ondankt die mindere periode Duits kampioenschap ruim gewonnen en werd knap 2e achter Dumoulin in de lange tijdrit in de Giro.

klassementsrenner

Tony Martin naar TLJ zou ik een paar jaar geleden geweldig vinden, maar nu ben ik bang dat dit een Kevin de Weert/ Jurgen van den Broeck wordt. Hij heeft zijn beste jaren allang gehad. Maar misschien kan hij verrassen.

Laatst gewijzigd
jvh93

Uiteraard wel een hele ervaren kracht die belangrijk zou kunnen zijn voor de jonge renners en nog steeds een prima tijdrijder dus wat dat betreft niet mis. Hij is absoluut een betere renner als ondersteuning dan een Wagner is in mijn ogen

S. Morgenstern

Ik denk dat hij meer overeenkomsten heeft met Clement.

RoBinnn

Het is gewoon een veel completere renner dan de huidige knechten zoals Wagner, Clement of Tankink. Dat zijn prestaties de laatste jaren wat minder zijn dan de jaren daarvoor klopt, maar toen was hij ook een van de grote renners in t peloton en in het tijdrijden de absolute wereldtop. Dat laatste begint iets minder te worden al zitten er nog steeds indrukwekkende uitslagen bij hem tussen.
Wat mij betreft een onverwachte maar prima versterking als dit officieel bekend wordt gemaakt.

Poeksel

"Dan wordt ’t TTT-probleempje echt opgelost."

Dat denk ik niet. Een TTT is niet alleen een kwestie van puur goede tijdrijders opstellen. De matige TTT in de Tour kwam niet alleen door gebrek aan tijdritcapiciteiten... Een goede tijdrijder erbij helpt natuurlijk wel, maar er valt nog veel winst te behalen door verbetering van andere factoren, denk ik.

RoBinnn

Martin heeft in zijn verleden bij Quickstep ook wel aangetoond niet alleen een sterke tijdrijder te zijn maar ook zeker heel veel waarde te hebben in een TTT. Martin zou in zo'n tourselectie zomaar de rol van Martens over kunnen nemen, dan lijkt het me duidelijk dat een eventuele TTT tot een beter eind gebracht wordt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vergeet ook niet dat hij voor de klassiekers belangrijk kan zijn. Reed dit jaar toch toch een paar aardige finales. Zou voor een Van Aert ook een goede renner zijn om erbij te hebben. TLJ kan dan echt een supersterk blok neerzetten voor die wedstrijden.

Rhohan

Hij spreekt ook een woordje Nederlands toch? Wel handig in elk geval

klassementsrenner

Hij heeft een tijd in Belgische dienst gereden dus het zou kunnen.

kelderfan

'@Thomas_Belkin
Hij werd knap 2e. maar wel voor Dumoulin. Dennis won die rit.

1 2 ... 357 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.