LottoNL zal straks met onder andere Van Emden, Martin, Gesink, Roglic en Van Aert ook een hele sterke ploeg kunnen vormen voor TTTs. In de klassiekers kan LottoNL in 2020 met de keuze uit mannen als Van Emden, Martin, Leezer, Teunissen, Roosen, Van Poppel, Jansen en Van Aert de concurrentie met Quick Step aangaan.
Ze zijn trouwens wel bezig met een best spectaculaire kwaliteitsimpuls als dit allemaal waar is. De plus, Teunissen, Martin en volgend jaar nog van Aert zou best wel een stuntje genoemd Mogen worden. Daarnaast natuurlijk nog Hofstede en Vingegaard die nog voldoende kunnen groeien. Ben benieuwd of er nog meer onverwachte namen komen want ik had van dit lijstje sowieso Hofstede, Vingegaard en Martin niet verwacht.
In ieder geval lijkt het erop dat in ieder geval minstens 1 renner niet zal gaan verlengen bij de ploeg. Zonder Van Aert en als al de nog onbevestigde geruchten zouden kloppen zou de ploeg op 29 renners komen. Natuurlijk is dat mogelijk maar ik ga ervan uit dat de selectie niet groter zal worden dan 28.
'@rahims
Met Jan Maas erbij kom ik uit op 28 renners, zoals eerder door je uitgesproken.
Ik denk, dat met de komst van Teunissen en Martin, Lars Boom en Wagner niet gaan blijven.
Uit voorlopig zeker Van Hoecke, Tankink, Lobato; waarschijnlijk Boom en Wagner.
Nieuw volgens alle berichten hierover: zeker Hofstede en Vinegaard; waarschijnlijk De Plus, Teunissen, Maas en Martin.
Ik schat zomaar in dat een overkomen van Martin veel te maken zal hebben met ervaring.
De ploeg raakt al Tankink kwijt aan een nieuwe cariere als imker, en de toekomst van Clement is nog in het ongewisse.
Daarbij is meen ik Wagner ook nog niet verlengd.
Als ze in het ergste geval deze laatste twee ook kwijtraken boeten ze wel erg in aan ervaring op en naast de fiets, dan kan het geen kwaad om er een nieuwe mentor bij te halen die bovendien van meerwaarde kan zijn in zowel de sprintvoorbereiding, een TTT en de klassiekers.
En wie weet wat de ploegleiding nog uit hem zou kunnen halen met een goed training en voedingsschema.
Ik zou een talent als Martin in elk geval niet zomaar afschrijven ondanks dat hij al 33 is...
Tussenstand. 18 vd 26 renners bijgetekend/nog onder contract.
Vastgelegd: hofstede en vingegaard
Sterke geruchten: de plus, teunissen en t. Martin (die zag ik echt niet aankomen).
Dat zou 23 maken.
Nog niet verlengd: battaglin, boom, Clement, Lindeman, van Emden en Wagner.
Stagiair nog zonder contract bij jumbo: Maas
Van de laatste 7 (of nog van buitenaf aantrekken) lijken me er 4 een contract te krijgen, misschien 5. Dan kom je op 27/28 renners. Dit seizoen had je er 27 gehad als lobato niet was afgehaakt, dus dat klinkt logisch.
(Ik hoop iig battaglin, Clement (mits fit) en van Emden, Maas zou me niet verbazen, boom wordt lastig ben ik bang).
Martin is toch sterke renner, komt een bergje over, kan zowel voor de sprinttrein als de klassementstrein zijn ding doen en ook in de klassiekers wel zijn ding doen. Kortom, alles bij elkaar best logische aankoop.
Vergeet ik van aert te noemen, maar die staat tot nu toe op de rol voor 2020
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.