Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 36 ... 481 482
klassementsrenner

'@kelderfan Het sponsor contract loopt eind 2018 af ik weet niet of er gesprekken zijn voor verlening. Verder heb ik wel eens gelezen dat ze na 2018 zouden stoppen. In elk geval lotto. Ik wilde weten of iemand daar meer van wist en of dat klopt....
Verder ben ik het eens met Raafje en denk/ hoop ik dat Battaglin daar wel wat kan laten zien. Daarnaast staan er maar 3 namen op de voorlopige lijst van de vuleta dus wie weet rijdt hij die wel en zo niet hoeft dat niet te betekenen dat het zijn laatste jaar is bij de ploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg heeft renners verlengt tot en met 2020 dus we kunnen er wel vanuit gaan dat er in ieder geval een financiële garantie is ... of dat nu van Lotto, Jumbo of misschien wel Campina is zullen we komend jaar wel weer horen.

Tinkerbell

Gezien het feit dat Groenewegen en Roglic verlengd hebben tot 2020 moet er logischerwijs iets van financiële zekerheid zijn voor het voortbestaan van de ploeg lijkt me. Ik heb verder niks gelezen over de sponsoren maar ze hebben in ieder geval FrieslandCampina.

Edit: Rahimns was me voor.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat LottoNL het is gelukt om Roglic tot 2020 vast te leggen. Hopelijk laten ze hem de komende jaren voornamelijk richten op korte rondes met een tijdrit. Op dat gebied is hij namelijk al een wereldtopper en kan veel belangrijke kleine rondes voor LottoNL winnen. Als hij ook klassementen in grote rondes wil gaan rijden dan zou ik hem de korte rondes in het voorjaar laten combineren met de Vuelta in het najaar.

jvh93

https://www.topcompetitie.nu/2017/daan-olivier-2-0-kijkt-uit-naar-2018/

Mooi interview met Olivier, heel benieuwd hoe hij in 2018 voor de dag gaat komen. En na dit interview nog meer benieuwd naar Gesink in tdu

kelderfan

'@Klassementsrenner
Ik ben dat nog niet tegengekomen, maar wat @rahimns aangeeft, dat TLJ wel renners heeft verlengd t/m 2020; dat bekent toch wel iets.
Maar als Battaglin een andere weg inslaat, wat betreft programma, dan zou ik Settimana Int. Coppi e Bartali opnemen in het programma.
Die wordt tegelijk met Volta Ciclista a Catalunya verreden. Dan kun je ook Powless, Kuss en 1 van de zgn. jonge garde opstellen. Voor hun ontwikkeling lijkt mij, dat een goede zaak.
Want Catalunya met Kruijswijk, Bennett, Clement, Tolhoek en Gesink is al goed bezet, zover ik 't kan beoordelen.
@rahimns
Weet je al of Roest een plek heeft gekregen in 't OS-team {schaatsen TLJ}

S. Morgenstern

Battaglin is een aardige renner, de vergelijking met Martens was best treffend, maar niet iemand met de kwaliteiten om hier nu pagina's te discussiëren over de koersen waarin hij uitgespeeld zou moeten worden. Laat staan dat we op zoek moeten naar koersen om toe te voegen aan het programma, zodat hij goed tot zijn recht kan komen. Hetzelfde voor Kuss en Powless. Of gaan we straks ook nog op zoek naar koersen speciaal voor Martens, Lindeman en Wynants!?

kelderfan

'@jvh93
Bedankt voor de link en ja, ik zie Daan Olivier wel in zo'n rol om in een meerdaagse bijvoordeeld de Ruta en dan met Floris De Tier voor een top-tien te gaan.

kelderfan

'@vlek
Er wordt met die jongens toch een meerjarenplan uitgestippeld en nu je meer klimmers in je team hebt, moet je ook je focus bijstellen en wat is er verkeerd aan om als 't kan een koers toe te voegen. Tao Geoghegan Hart van Sky heeft die rittenkoers ook afgelopen seizoen gereden. Kuss en Powless kun je zeker porren om bijvoorbeeld Utah of Alberta te rijden.
Je kunt lekker bij 't vertrouwde blijven, maar andere koersen hebben ook hun charme.

S. Morgenstern

Ze hebben de laatste jaren meer klimmers aangetrokken, omdat ze tot de conclusie kwamen dat ze voor hun (WT)-programma meer van dat soort renners nodig hadden. Dat is hoe het (bijna) altijd werkt; renners worden gehaald voor de koersen die een ploeg wil/moet rijden, niet andersom. De enige voorbeelden die ik zou kunnen bedenken van ploegen die een koers opnemen voor een renner, zijn ploegen met renners als Sagan, die dan in hun thuisland een koers willen rijden. Voor jongens als Kuss en Powless gaat natuurlijk geen enkele ploeg zoiets doen.

Het huidige programma biedt dat soort renners sowieso meer dan genoeg kansen om zich te ontwikkelen op hun terrein. Beetje onzinnig om te doen alsof er in het programma van een WT-ploeg niet meer dan voldoende koersen zijn waar renners als Kuss en Powless graag zouden willen rijden en kans hebben zich te ontwikkelen op hun terrein.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Is het huidige programma al bekend? En ja, TLJ heeft Roglic, die heeft nog niet gereden in zijn thuisland. Dus wat is nu onzinnig, dat je wel ruimte maakt voor Sagan en de rest moet zich voegen naar jouw ideeën.
Ja, zij hebben meer klimmers aangetrokken Bennett, Roglic, Tolhoek, Bouwman, De Tier, Olivier, Kuss, Powless en Clement, die naast de oude garde Gesink, Kruijswijk en Martens worden ingepast. Dat zijn 12 klimmers en nog 2 heuvelmannen; dus 14 renners die in GT's en meerdaagse WT's kunnen worden opgesteld. En nu er maar 7 tot max 8 mogen rijden heb je toch ruimte om er 2 rondes bij te nemen in 't programma.

kelderfan

'@rahimns
Nogmaals gefeliciteerd met de uitverkiezing van Nuis, Smeekens, Achtereekte, Kramer en Roest voor de OS winterspelen 2018.;)
Koen Verweij lijkt mij de volgende aanwinst voor TLJ; hij gaat met Kramer het ideale koppel vormen in de "Massastart" en de "Ploegenachtervolging".

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Is het huidige programma al bekend?

We weten toch welke koersen ze zo'n beetje ieder jaar rijden? Hier en daar een koers eraf (volgend jaar bijvoorbeeld Drenthe) of een koers erbij, maar daarmee wordt het programma niet wezenlijk veranderd. Een programma waarover je, ook zonder hem exact te kennen, kunt zeggen dat er voor de besproken renners voldoende koersen in opgenomen zijn.

Waarmee er dus geen enkele reden is om te blijven schreeuwen over de noodzaak tot het opnemen van koersen die je toevallig zelf aanspreken, die je om onverklaarbare redenen geschikter acht dan alle vergelijkbare koersen of die je bij je laatste bezoek aan PCS op het programma van een willekeurige renner van een andere ploeg bent tegengekomen..

Dus wat is nu onzinnig, dat je wel ruimte maakt voor Sagan en de rest moet zich voegen naar jouw ideeën.

Dit punt zul je iets beter moeten toelichten. Ik heb nu geen idee wat je wil zeggen.

En nu er maar 7 tot max 8 mogen rijden heb je toch ruimte om er 2 rondes bij te nemen in ’t programma.

Volgens mij hebben ze al minder renners in de selectie door die kleinere ploegen.
Andermaal; selecties worden aangepast aan de koersen de ploegen willen/moeten rijden, niet andersom..

Laatst gewijzigd
Jorco

kelderfan, je enthousiasme is hartstikke leuk.. maar het wordt wel steeds vermoeiender om dit te lezen hoor.

Als er een type Sagan aangetrokken wordt, dus een absolute wereldtopper uit een minder-groot-wielerland zal best overwogen worden om daar een koers te rijden. Voor renners die nog nauwelijks wat bewezen hebben minder.
Als Roglic zegt dat hij erg graag in zijn thuisland een keer zou willen koersen, zal dat best wel besproken worden, maar voor een Kuss gaan ze dat natuurlijk nog niet doen.

kelderfan

Quote:"Volgens mij hebben ze al minder renners in de selectie door die kleinere ploegen.
Andermaal; selecties worden aangepast aan de koersen de ploegen willen/moeten rijden, niet andersom.."
Dat wisten zij bij SKY nog niet; dat is kennelijk nog niet doorgedrongen.

S. Morgenstern

Je hebt geen punt.

TLJCAMPS

Gaat George Bennett het Nieuw-Zeelands kampioenschap rijden?

Stammie

Ja, hij staat op de startlijst. Kan hij meteen door naar de Tour Down Under.

Fanny

Ik wens alle wielerfans en met name de TLJ fans/volgers op dit forum hier een heel gelukkig nieuwjaar !
Dat het maar een heel mooi jaar 2018 voor de gehele TLJ ploeg mag worden met veel overwinningen in de grote maar ook in de wat kleinere koersen.

kelderfan

'@Fanny
Dank en insgelijks.
Youri IJnsen weet kennelijk iets meer wat betreft Alexey Vermeulen
Quote:"Happy new year, Alexey! Hope some good news will reach you soon!"

Yeez

'@kelderfan waarom trek je een conclusie uit een nieuwjaarswens met wat succes gewenst?

kelderfan

'@jessevdalen
Gelukkig nieuwjaar. Waarom speciaal aan Alexey en vriendin en het is inmiddels 2018 en nog steeds kun je Lobato {die is ontslagen} en Vermeulen terugvinden op de TLJ-site.
Ik zeg niet het moet TLJ zijn, maar kennelijk is e.e.a. nog niet afgerond.

wolfje

Of ze hebben de site slecht bijgewerkt en youri wenst een kennis/vriend uit het peloton succes.

wolfje

Ik ben overig wel erg benieuwd naar de plannen van de ploeg met battaglin. Is hij simpelweg gepasseerd voor de giro of hebben ze andere doelen met hem waar de giro niet in past?

kelderfan

Ja ik ben ook wel benieuwd naar de plannen met Battaglin. Want hij maakte wel goed reclame voor TLJ in de Giro 2017. Quote: Global Cycling Network/Eurosport/TLJ; "What an amazing atmosphere on top of the Foza, the final climb on the @giroditalia."

1 2 ... 36 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.