Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 363 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Powless zal natuurlijk wel daar blijven maar ik denk ook dat er nog wat renners terug zal komen. Eenkhoorn staat bijvoorbeeld nog voor de Bretagne Classic op de startlijst en Maas komt natuurlijk zeker terug want die mag niet starten in de Canadese wedstrijden. Voor de Vuelta wordt het ook nog wel een uitdaging. Wagner staat bijvoorbeeld voor Veenendaal-Veenendaal op de rol, dus dan lijkt me bijna wel uitgesloten dat hij de Vuelta zal rijden. Ik ben van 7 renners wel zeker dat ze in de Vuelta zullen starten... die nummer 8 blijft lastig te vinden, misschien dan toch Wynants maar dat lijkt me bijna fysiek onhaalbaar.

edit: gezien zijn wedstrijddagen zal Wynants ook niet de Vuelta doen, nee dan is Wagner toch de meest logische keuze

Laatst gewijzigd
tdola

Wijnants, Lindeman of van hoecke zijn meest wrs toch. Wagner en battaglin minder. Dat zijn de reeele opties toch?
Edit van Emden kan ook nog, maar die zei dat tijdrit vd week hoofddoel was, dus zal wel niet.
Wagner echt te weinig gepresteerd. Wijnants staat op praktisch zoveel koersdagen als van Poppel bijv.

Zei jij niet ooit pcs zijn geen definitieve opstellingen tot bevestigd rahimns?

Bennett, kruijswijk, de tier, kuss, van Poppel, leezer, boom en....
Plaatjes worden wel steeds duidelijker.
Dat geldt ook voor selectie volgend seizoen. 20 gecontracteerd, de plus, teunissen en Martin volgens. Nog 4 of max 5 poppetjes in te vullen.

Dat groenewegen niet op lijst Bretagne staat op pcs verbaasd me dan weer. Toch een mogelijke massasprint en worldtour wedstrijd. Zou moeten kunnen toch?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola dat klopt maar het is wel een aardige indicatie, zeker omdat er waarschijnlijk voor die koersen al een tijdelijke startlijst met opgegeven renners door de ploegen is vrijgegeven, verder keek ik dan ook nog even na de verreden wedstrijddagen. Wagner zit bijvoorbeeld pas op 32 wedstrijddagen... is vanaf het begin van het jaar 1 van de vaste renners in de trein van Van Poppel en in dat opzicht is hij wel de meest logische kandidaat om mee te nemen naar de Vuelta. Wynants zou met de Vuelta erbij al boven de 80 koersdagen komen, dus dat lijkt me een onwaarschijnlijke keuze. Hetzelfde geldt voor Van Hoecke, die zit ook al op 61 koersdagen. Ook Lindeman zit op dat aantal.

Laatst gewijzigd
Mwielerfan

Plouay is soms wel een sprint maar dan vaak met 60 renners oid. Dylan is toch meestal wel bij de eerste 1/3de die afvalt. En anders is hij niet snel meer (nk 2017 bv).
Hamburg is denk ik meer iets, al zal hij het ook moeilijk krijgen. Daar heb je nog wel grotere pelotons die aankomen soms.

S. Morgenstern

Wagner vind ik helemaal niet logisch, aangezien je dan had mogen verwachten dat hij richting de Vuelta met Van Poppel zou koersen. Wynants zit tot een dag of vijf voor de Vuelta in Amerika, dus die zal ook niet gepland staan. Ik verwacht Lindeman, die heeft geen probleem met 80 koersdagen.

jvh93

Ik zou Wagner ook niet echt heel erg logisch vinden. Gezien het aantal koersdagen dat hij nu gereden heeft verwacht ik van hem een vertrek en om dan nog de Vuelta te rijden lijkt me heel erg gek

kelderfan

'@tendam
Clement en Kruijswijk zijn vrienden, maar Tolhoek ipv Clement was natuurlijk niet bepaald een aderlating."
Dat Tolhoek geen aderlating was, ben ik helemaal met je eens. Maar met Clement erbij was 't een nog sterker team gebleken in de jongste TdF. Ik verwacht, dat Koen Bouwman die stap gaat zetten. Met Tony Martin erbij wordt 't nog een leuk en sterk team voor volgend jaar. TdF 2018 {droompje} 1) Roglic, 2) Kruijswijk, 3) Gesink, 4) Tolhoek, 5) Bouwman, 6) Groenewegen, 7) Roosen en 8) Tony Martin.

xistnc

met Clement erbij was ’t een nog sterker team gebleken in de jongste TdF

Waarom ontbreekt hij dan in jouw opstelling?

S. Morgenstern

Clement in Giro 2017 of Tour 2016 vorm in plaats van Tolhoek had misschien nog wel verschil kunnen maken voor de podiumkansen van Roglic.

Volgend jaar hoop ik op Tolhoek aan de zijde van Kruijswijk in de Giro. Ik denk dat die koers hem nog beter zou moeten liggen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Waarom ontbreekt hij dan in jouw opstelling?"

Je hebt 't misschien wel meegekregen, maar Clement is geen zekere factor voor 2019. Malheur!

ghostwriter

Ik had graag gezien dat ze naast Powless ook Bouwman en Eenkhoorn in de VS/Canada hadden gelaten om zich na de Colorado Classic op de Canadese GPs voor te bereiden. Volgens mij passen die wedstrijden namelijk goed bij het type wielrenner wat ze momenteel zijn. Met Gesink als kopman en in ieder geval die drie als knechten had LottoNL een begin van een leuk team.

kelderfan

'@vlek
Ik denk, dat dezelfde ploeg naar de TdF gaat en dat Martin daar in ieder geval bij zal zijn.
Verhoeven zegt, dat Martin voor 2 telt.
Kruijswijk en Tolhoek ruilen met Bennett en De Plus/Kuss kan natuurlijk ook. Toch zie ik Roglic en Kruijswijk het nog een keer proberen met een heel groot gedeelte van de vorige TdF.

kelderfan

'@ghostwriter
Wat denk je van Gesink met Olivier, Powless en Tolhoek naar die GP's in Canada?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij was de boodschap vanuit de ploeg dat ze pas in december een keuze gaan maken welke kopman waar gaat starten als er meer duidelijkheid is over de parcoursen van de GT. Dus om nu al te speculeren wie waar kopman is lijkt me allemaal nog niet zinnig.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Mijn lijkt het wel interessant om er over te speculeren. De parcoursen hebben daar maar marginaal invloed op, aangezien de verschillen tussen de kansen in Giro en Tour in grote lijnen wel bekend zijn zonder die kennis. Kruijswijk heeft veel meer mogelijkheden in een koers waar het in de bergen eerder man tegen man is, dus lijkt een deelname aan de Giro beter bij zijn mogelijkheden te passen. Dan kan hij daarna naar de Tour de France voor een rol als die van Gesink dit jaar.

S. Morgenstern

Eenhoorn in de koersen waarin Jansen vorig jaar zo goed uit de verf kwam lijkt me minstens zo interessant als een rol als knecht in die koersen in Canada.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We zullen zien, het kan in ieder geval alle kanten op volgens mij. Kruijswijk heeft laten zien in goede doen ook de Tour aan te kunnen.

RoBinnn

Deelnemersveld in een grote ronde lijkt mij ook meer invloed te hebben dan het parcours. Zoals @vlek zegt, parcours weet je wel een beetje wat je kan verwachten, andere podium of top10 kandidaten hebben meer invloed op de mogelijkheden.
Invulling zoals dit jaar met Kruijswijk en Roglic naar de Tour kan ik me prima in vinden maar vooral Kruijswijk zelf zal mogelijk de ambitie hebben om toch nog eens op dat podium van de Giro te komen. Die ambitie zal hij in de Tour ook wel hebben maar kans in Giro is hierop normaal gesproken iets groter.

ghostwriter

'@rahimns
Niets wat wij hier op WF doen qua speculatie is zinnig maar het is soms gewoon leuk om over na te denken. Wij begrijpen ook wel dat zolang het parcoursen van de grote rondes niet bekend is zo'n beslissing niet kan worden genomen maar we kunnen ook wel een beetje inschatten welk parcoursen de grote rondes zullen hebben. Het is namelijk niet dat de grote rondes afgelopen jaren heel verrassend zijn geweest met hun parcoursen. De Giro zal waarschijnlijk weer op het lijf van Kruijswijk zijn geschreven en de Tour zal waarschijnlijk optimaal geschikt zijn voor de tijdrijdende klimmers (Froome, Thomas, Roglic, Dumoulin, etc.).

Dumoulin en Froome zullen zich waarschijnlijk op de Giro richten. Froome wil natuurlijk laten zien dat hij nog steeds de beste klassementsrenner is en dat kan alleen door de Tour te winnen en Dumoulin wil gewoon de Tour winnen want de Giro heeft hij toch al gewonnen. Ik denk dat Thomas zijn contract bij Sky niet zal verlengen als hij niet als co-kopman van Froome de Tour mag rijden. Roglic is misschien wel de enige klassementsrenner die met die drie de concurrentie aan kan gaan. Ik zou het zonde vinden als Kruijswijk zich weer op de Tour richt want ik denk dat als die vier zich op de Tour richten Kruijswijk een kans maakt om de Giro te winnen.

Normaliter is de derde week van de Giro erg zwaar en dat is het moment waarop Kruijswijk relatief aan zijn concurrentie het sterkst is. Als dat de komende Giro weer het geval is vraag ik me af welke klassementsrenner behalve de eerder genoegde vier beter is dan Kruijswijk. Volgens mij is de Giro van 2019 dé kans voor Kruijswijk om een grote ronde te winnen. Zeker als er een hele sterke klimploeg met hem wordt meegestuurd met Bennett als schaduwkopman (die als hij kans maakt op het winnen van de Giro ook voor hem zal knechten) en verder bijvoorbeeld Gesink (die ik weer zowel de Giro als Tour zou laten rijden als meesterknecht van respectievelijk Kruijswijk en Roglic), Bouwman en Kuss.

Als ze dan nog Van Emden als knecht voor Kruijswijk op het vlakke meenemen kunnen ze Teunissen en Van Poppel meesturen om zich in de sprints te mengen. Teunissen moet er dan voor zorgen dat Van Poppel rond de laatste kilometer in het wiel van een sprinter wordt afgezet en Van Poppel die het dan zelf maar moet proberen af te maken. Mocht er een TTT in de Giro worden opgenomen heeft LottoNL dan met Van Emden, Gesink, Kruijswijk, Bennett, Teunissen, Van Poppel, Bouwman en Kuss een behoorlijke ploeg die niet veel tijd zal verliezen op de belangrijkste concurrenten. Al met al lijkt dit mij op papier de ideale ploeg als de Giro volgend jaar geen verrassend parcours heeft.

kelderfan

'@ghostwriter
Bennett heeft wel eens aangegeven, dat hij volgend jaar de TdF zou willen rijden. Dus die plek in de Giro zou ik omruilen met De Plus, die ook een prima Giro kan rijden. In 2017 kwam hij tot een 24e. plek en hij is dan 2 jaar verder in zijn ontwikkeling. Verder is 't een sterke ploeg met Kruijswijk, Bouwman, Battaglin, De Plus, Gesink, Kuss, Van Emden en Teunissen. Je zou in deze ook Van Poppel kunnen thuislaten. Dan is er een klimploeg om Kruijswijk gebouwd.

S. Morgenstern

Tolhoek gewoon naar de Giro, Bennett naar de Tour als meesterknecht/schaduwkopman. Tolhoek geeft dat ook nog de kans om in de Vuelta voor een klassement te gaan, buiten dat de Giro gewoon beter aansluit bij zijn sterkste kwaliteit.

kelderfan

Geweldig werk weer van de TLJ sprinttrein; maar helaas niet in de prijzen.

Rawolf

Ik vond het slecht werk wat tlj hier afleverde.

Martens is op 15 km van het einde leeg

Boom heeft nooit een rol gehad vandaag, vanhoecke zat wel in het treintje maar heeft geen waarde gehad

Op 2,5 km van het einde zijn alleen Roosen en Groenewegen nog over wat veelste vroeg is natuurlijk. Roosen was opzich sterk maar Dylan zit niet in het wiel en dan is het twijfelen als stuyven gaat. uiteindelijk moet Dylan het zelf opknappen en dat is nog niet z'n sterkste kant.

Op 18 km van het einde met veel van voren zitten heeft geen meerwaarde, laat naar voren komen is nodig in wt koersen met zo'n deelnemers veld

S. Morgenstern

De vorige sprint die voor de overwinning ging kwamen ze juist te laat. In werkelijkheid is het gewoon ontzettend lastig om een goede voorbereiding voor elkaar te krijgen, laat staan een die in de buurt komt van de perfecte die we hier achteraf kunnen bedenken.

Ik denk trouwens dat een goede Groenewegen die eerste sprint gewoon wint en vandaag had hij vanuit het wiel van Roosen ook gewoon mee kunnen doen. Het ziet er bij hem echter allemaal weinig flitsend uit, waardoor een voorbereiding die niet vlekkeloos niet de reden van het uitblijven van een overwinning lijkt te zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Jansen heeft lang op kop gereden en toen moest Martens het doen. Van Boom en Van Emden geen spoor te bekennen.
Technische aankomst was wel bekend bij Trek, die daarvoor veel kopwerk hebben gedaan. TLJ was meteen uit elkaar geslagen en als Groenewegen niet bij Roosen kan blijven, dan had zijn ploegleider op eerder moment in deze koers een punt. De Binckbank kwam kennelijk te vroeg voor Dylan Groenewegen.

1 2 ... 363 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.