'@ghostwriter
Van Aert gaat echt niet het hele jaar in dienst rijden van Groenewegen, ook niet als hij in de klassiekers de ruimte krijgt. Hij wilt ook de vrijheid hebben in punchetappes en heuveletappes. Natuurlijk past het bij zijn kwaliteiten, maar zijn eigen vrijheid gaat voor. Het is geen Pro Cycling Manager waarbij je alle mannetjes gewoon in een treintje kan zetten.
Eigenlijk juist vooral mitchelton wat rijden die dom zeg. Hebben hier een hele sterke ploeg om vluchters terug te halen en dan laten ze tlj en de ploeg van de klassementrijder het opknappen.
Om vervolgens in de veelal bochtige finales kopwerk te gaan doen maar door het niet koersen in de eerste uren hebben de vluchters teveel overschot. Dat in combinatie met de bochten waar je sowieso geen tijd wint en je haalt t niet.
Eigenlijk had tlj beter een snelle man zoals Roosen mee kunnen sturen in de vroege vlucht maar dat is achteraf praten natuurlijk
Dat lijkt mij ook geen goede zaak om Van Aert in 't treintje Groenewegen te zetten.
Ik zou een sterke ploeg om Van Aert bouwen; zoiets als nu met de trein Groenewegen is gebeurd.
Juist met Teunissen en Martin kan Wout Van Aert ver komen. Als er ruimte en geld is, dan zou die Jonas Rickaert erbij nemen en niet omdat hij vandaag sterk reed en door pech de finale niet kon rijden.
Vandaag was de bijna voltallige club Sport Vlaanderenrenners bezig om de achtervolging te ontregelen en met succes.
'@Wielerfan999
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. In veel van de kleine rondes die goed bij Groenewegen als sprinter passen kunnen ook goed in het schema van Van Aert passen. In de klassiekers zal Van Aert als kopman worden uitgespeeld maar in wedstrijden als Parijs-Nice, Tour of Norway, Ronde van Slovenie, Ronde van Frankrijk, BinckBank Tour, etc. kan Van Aert zijn taak als wagon in de sprinttrein prima combineren met de vrijheid in punch- en heuveletappes.
'@kimjungpoels
Het is niet alleen Jumbo natuurlijk. ook Mitchelton, Katusha en anderen laten deze Binckbank tour een enorm stukje amateurisme zien
Alleen Jumbo heeft zijn sponsoren hier zitten en dat hebben die andere ploegen niet.
Het is precies net zo als de 3e plaats weg geven in de tour.
Een eerste klas van amateurisme
Ze hebben het hier maar over treintjes en ik weet wel niet wat nog meer voor onzin.
Een intellectuele ploegleiding zou een betere investering zijn.
Wat een lachertje of zijn de potjes leeg
"Ik zou ze dan allemaal nemen… gewoon alles wat bij TLJ vandaag niet gewerkt heeft eruit gooien en allemaal renners van Sport Vlaanderen erin, want die rijden toch een waanzinnig top seizoen. Die winnen alles wat los en vast zit."
Overdrijven is ook een vak. Maar het is nu de derde keer dat Dylan niet toekomt aan sprinten.
Dat kan gebeuren en hoort bij …. Als iets niet werkt, dan kun je ook over een andere boeg gooien. Want nu wordt TLJ keurig opgezadeld met het terughalen van de vluchters. Dan zet je Amund {geblesseerd op kop}.
Dat is echt een geweldige tactiek.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.