Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 381 ... 481 482
GP Blanco

Misschien is het voor Van der Hoorn beter om nog een jaar bij Roompot te blijven om met een goede winter volgend jaar de klassiekers als kopman aan te vatten. Laten we niet vergeten dat hij ondanks zijn talent in de voorjaarsklassiekers nog veel te bewijzen heeft.

Manuel Beltran

Even een vraag aan de insiders van dit forum:
Groeien de bomen de komende 5 jaar tot in de hemel bij Jumbo? Ik weet dat er een deal is vanuit de sponsor voor de komende vijf jaar, en dat het budget omhoog is gegaan (5 miljoen?), maar ik sta echt te kijken van wat de ploeg aantrekt en verlengt, voor hoe lang en van wat er volgens sommigen nog aan zit te komen... En dan komt er misschien ook nog een opleidingsploeg? En vrouwenploeg? Hoe kan dat, hoe zit het precies? Allemaal te bekostigen dankzij het feit dat Gesink eindelijk wat inlevert van zijn enorm gigantische en onverdiende salaris ;) ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Beltran van een vrouwenploeg is nooit sprake geweest, behalve dan voorgesteld door een aantal hier op dit forum. Over een opleidingsploeg is al jaren geleden eens iets geopperd maar tot nu toe is er een aantal keer wat over gezegd maar iets concreets is er niet. En dan het budget, als die met 40 tot 50% omhoog gaat dan scheelt dat natuurlijk wel wat. Verder denk ik dat ze gewoon slim halen, en geluk hebben. Ze halen nooit de echt toppers maar vissen net uit die groep daaronder waarvan ze denken dat ze die beter kunnen maken en dat lukt tot nu toe aardig. Van Aert is dan misschien een uitzondering maar zelfs die is bereid om voor minder te komen rijden dan wat hij bij zijn eigen ploeg kon krijgen. Ze zitten in een soort van flow en dan willen renners ook bij je komen fietsen. Het zal best wel indruk maken in het peloton dat een ploeg met zo'n beetje het laagste budget zo presteert. Dan moet daar toch iets goed zijn.

Laatst gewijzigd
Skedel

5 miljoen extra bovenop een huishouding die toch al rond was tikt natuurlijk lekker door ja, en als die 5miljoen extra echt klopt dan zitten ze ook in 1 klap bovenin de WT qua budget.

gardeyn

11+5 is inderdaad 25 tot 35 miljoen..

tendam

'@manuel beltran
Ze zijn vooral slim bezig. Roglic begin dit jaar al verlengd, Van Aert halen vóór hij echt de hoofdprijs kost, Tony Martin halen in het slechtste seizoen van z'n carriere... ik denk dat het met de kosten nog wel meevalt.

En vergeet niet, zo goed zijn ze nou ook weer niet... de matige ploegentijdritten en niet overtuigende sprinttrein toont aan dat ze nog wel wat paardenkrachten tekort komen. Waar Sky gewoon 8 renners opstelt die in een andere ploeg kopman zouden zijn.

jealgu

" Waar Sky gewoon 8 renners opstelt die in een andere ploeg kopman zouden zijn."

Want Sky is de gewoonste ploeg?

KJP

Van Aert halen voordat hij echt de hoofdprijs kost?

kelderfan

Van Aert is ook de uitzondering; zie ook 't potje om Van Baarle te halen.
Nu TLJ wat ruimer in zijn jasje komt te zitten, is zo'n uitzondering mogelijk, naast het langer binden van de speerpunten.

Maar is er duidelijkheid over wanneer Wout gaat komen. Is 't al definitief dat hij in 2020 aansluit.

jaco

Interessant artikel:
http://www.cyclingnews.com/features/a-change-in-mindset-the-evolution-of-lottonl-jumbo/

kelderfan

'@jaco
Je bent mij voor, maar dit artikel geeft aan, dat na de zomer van 2016 veel is veranderd.
Met Roglic, Bennett en Kuss doet TLJ mee om de winst in Grote en Kleine Rondjes met daarnaast Groenewegen, die meedoet bij 't sprinterswerk.
Er is nog werk te doen met wat @tendam aangeeft "de TTT" en "Waalse klassiekers."

JothamvW

Kuss heeft 1 rondje in de VS gewonnen en hij is meteen belangrijker dan Kruijswijk?

jvh93

Heel mooi stuk om te lezen, het is niet niks wat ze hier neer hebben gezet. Zulke veranderingen vragen nu eenmaal tijd, tijd die je in de sport niet altijd krijgt van fans, sponsoren etc. Des te knapper dat ze nu op de goede weg zijn. Bewijst ook maar weer dat je niet het hoogste budget nodig hebt om te kunnen excelleren. Ik was al fan, maar na dit seizoen gaat het gevoel steeds meer leven dat ze hier heel erg goed bezig zijn. Ik was zelf een beetje verrast toen de namen Teunissen, de Plus en Martin de ronde deden, had niet verwacht dat ze dit zouden doen. Maar des te mooier dat ze het ook daadwerkelijk doen en dat ze dus de concurrentie met "sterkere" teams echt aangaan. Plugge, Zeeman en consorten. Chapeau!

tendam

'@kimjungpoels
Van Aert is nog geen topper op de weg. Over 3 jaar is hij veel duurder.

@jaco
Interessant artikel, al is het wel wat onzinnig om 2016 als het dieptepunt aan te wijzen... toen wonnen ze nota bene bijna de Giro. Ik vind wel dat Plugge echt is gegroeid in zijn rol, van schrijver van matige columns tot sluwe ploegmanager.

kelderfan

"Kuss heeft 1 rondje in de VS gewonnen en hij is meteen belangrijker dan Kruijswijk?"
Nee natuurlijk niet, want Kruijswijk heeft met zijn Giro en TdF 2018 TLJ op de kaart gezet.
Alleen hij zal nog zijn Ronde pakken en in de Vuelta krijgt hij weer de kans om zich te mengen in de strijd om 't podium.
Roglic, Bennett en nu ook Kuss winnen wel een "Kleine Ronde" en dat is jaren niet mogelijk gebleken.

ajvs

Kruijswijk won toch Norway in 2014, jaja tijdje terug, maar als je Kuss ook noemt dan telt die zege van Kruijswijk ook :p

Bennett zie ik naast Californie vorig jaar ook niet zo heel snel nog een rondje winnen, lost op de echte klimmen nooit de toppers en zijn TT is net niet sterk genoeg om dat te compenseren, wat dat betreft zullen ze het toch echt van Roglic moeten hebben. Misschien kunnen Powless en Kuss dat in de toekomst ook, of zelfs De Plus, maar dat is koffiedik kijken.

kelderfan

Sorry, ik zie Bennett nog wel een rondje winnen, dat hij een mindere tijdrit heeft klopt natuurlijk.
En ja Kruijswijk zou 't ook moeten kunnen en 2014 Arctic Race of Norway is weer te vergelijken met de Ronde van Denemarken met Kelderman in 2013.

StevieK

Tankink en Van Hoeke weg....De Plus, Teunissen, Martin, Vintergaard oid en Hofstede erbij.

Welke renners vertrekken er nog nu Van Emden bij heeft getekend en Clement nog 2 jaar vast ligt?

kelderfan

1) ROGLIC, Primoz; 2) BOUWMAN, Koen; 3 EENKHOORN, Pascal; 4) VAN EMDEN, Jos; 5) POWLESS Neilson; 6) WYNANTS, Maarten rijden de ToB volgens PCS en cyclingfever.
Opmerkelijk dat Powless volgens PCS en cyclingfever ook Quebec en Montreal gaat rijden.

jvh93

'@stevie ik verwacht wagner, lindeman en battaglin ook nog als vertrekkers

kelderfan

'@StevieK
Te denken is aan Wagner en Lindeman e/o Lars Boom. Battaglin moet ook nog bevestigd worden.

StevieK

2 van die 4 mannen idd, jvh en kelderfan. Denk dat er tov dit seizoen wel een renner extra bij kan, zeker na vertrek Lobato

tdola

Als Clement nr 24 is in de selectie (zal wrs nog even duren voordat dat zeker is) en Tony Martin nr 25 dan heb je wrs nog 2 of max 3 plekje over.

Zonder contract zover bekend battaglin, boom, Lindeman en Wagner. Wellicht is jan Maas ook een optie na zijn stage.
Zoek er 2 of 3 uit en je hebt de selectie (of er moet nog wat nieuws uit de hoge hoed komen).

Wagner lijkt me geen optie, battaglin wordt gesuggereerd andere ploeg, boom lijkt nog wat te bewijzen te hebben.
Lindeman wel 2 grote rondes dit jaar.

xistnc

Meer mogelijkheden betekent ook meer doorselecteren op de verschillende niveaus.

Boom zal allicht een verlaagde aanbieding hebben gekregen. Met een goede Vuelta kan hij zich in de picture rijden bij ploegen die wel bereid zijn om meer te betalen. En wie weet matcht TLJ dat dan alsnog.

Kijkend naar het aantal mogelijkheden voor de rol die Wagner speelde, lijkt het me voor hem einde oefening bij TLJ. Dat geldt logischerwijs ook voor Lindeman, want wat zou bijvoorbeeld Jan Maas niet kunnen dat Lindeman wel kan?

Als Battaglin inderdaad naar de zandbak kan, dan geloof ik nooit dat TLJ die aanbieding zal matchen. Maar vermoedelijk mag hij best blijven. Dus is het aan de Italiaan om de afweging te maken.

kelderfan

'@tdola
Het lijkt mij, dat Lars Boom zich ook gaat bedenken, want Teunissen is gehaald en Van Aert komt er aan.
Lars Boom zal toch geen 2e. viool wil spelen; dus de suggestie Roompot misschien.
Ik denk en hoop, dat Jan Maas nr. 28 wordt uit 't rijtje en dat Battaglin en Lindeman de nrs. 26 en 27 krijgen opgespeld.
Met Clement is 't zeker nog even afwachten, want anders komt er zeker nog iets uit de hoge hoed.

1 2 ... 381 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.