Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 383 ... 481 482
S. Morgenstern

Ik hoop dat ze de drie beste mannen aan Groenewegen koppelen, maakt mij weinig uit wie dat zijn, al lijkt het me logisch wanneer in ieder geval Roosen daarbij zit en dat Martin in ieder geval in de Tour een van de plekken bezet.

ajvs

'@nul verstand, Kuss kan ook helemaal niet tijdrijden (dit seizoen maar 1 maal top 100 in een TT), zou nu nog geen conclusies trekken

kelderfan

'@vlek
Wat de TdF betreft heb je gelijk, dat Martin in de sprintetappes wordt ingezet in 't treintje Groenewegen.
Zoals 't er nu uitziet zijn dat Roosen, Jansen en Martin, maar 't kan blijken dat Teunissen beter rendeert dan Jansen of Roosen. De beste drie moeten dan gewoon mee.

Wielerfan1987

Ben een week minder actief geweest op het TLJ forum en vroeg mij na vanmiddag zomaar af of kelderfan de naam van Thymen Arensman (waar ik zelf ook al een paar jaar van gecharmeerd ben, maar die voorlopig echt nog niet klaar is voor een profcontract) al gedropt had...

En zie hier... 3 pagina's terug al... toch wel fijn om te weten dat je net als bij elke soapserie gerust een weekje kan missen omdat bepaalde dingen nooit zullen veranderen.

Jorco

Ik speel een soort bingo..
Ik kies 10 relatief jonge renners en kijk wanneer Kelderman ze als aanwinst ziet.
Mis er nog 2...

Wielerfan1987

Hahahaha... ik heb dat ook een tijdje gedaan.. maar daar is de sport een beetje af.

Ik leg nu elke keer een wedje met mezelf hoe lang het duurt voordat kelderfan de naam dropt van een willekeurige renner die op de betreffende dag iets wint of goed presteert waardoor zijn naam op twitter of hier in de nieuwsberichten voorkomt...

Het gemiddelde tot nu toe is een verbijsterende 1,5 uur....

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Voor wie gaan ze rijden in de Bretagne Classic morgen? Battaglin of Eenhoorn?
Geloof niet dat iemand van de gekozen selectie zin heeft in die race...

ghostwriter

'@Wielerfan1987
Nu is dat in het geval van Arensman natuurlijk totaal begrijpelijk. Hij is de jongste wielrenner van het peloton in de Tour de L'Avenir en staat met nog maar een bergetappe te gaan derde in het algemeen klassement. Hij is het eerste Nederlandse toptalent klassementsrenner sinds Oomen. Als hij zich zo blijft ontwikkelen zullen Jumbo, Sunweb en nog wel zo'n jaar andere WT ploegen over een jaar om zijn handtekening strijden.

Wielerfan1987

'@ghostwriter

Natuurlijk moet je als TLJ die jongen op je radar hebben staan, dat was natuurlijk al zo na die derde plaats in Roubaix.

Natuurlijk moet je kijken hoe die knul zich ontwikkelt.
Je kunt straks tijdens het WK bijvoorbeeld een Grischa Niermann al eens informeel kennis met hem laten maken, je kunt zelfs overwegen om hem in december of januari mee te vragen op trainingskamp en hem een test laten afleggen als zijn huidige ploeg hem dan een weekje kan missen.

Het is echter voorbarig om hem nu al te willen contracteren, ik weet dat kelderfan de woorden niet zelf zo gebruikt heeft maar zijn gebruikelijke enthousiasme zegt genoeg.

Zoals gezegd, ik volg Thymen al enkele jaren omdat ik ook de juniorencategorie met interesse volg en ik ben erg van Thymen gecharmeerd.

Maar niemand had van hem verwacht dat hij als eerstejaars zo met de internationale top van de beloftencategrie mee zou klimmen, inclusief Thymen zelf denk ik.
Wat dat betreftnis het jammer dat Thymen in de Giro U23 al op de tweede dag uitviel met een valpartij anders had je misschien al meer een beeld van zijn klimvermogen gehad.

Thymen doet het al het hele jaar boven verwachting goed en is vrijwel overal waar hij koerst volop in de aanval en in het initiatief, die derde plaats in Roubaix was al een kleine verrassing, maar dit nog meer natuurlijk.

Maar deze week kan ook een ultieme samenloop van extreme vorm en tegenvallende tegenstanders zijn, voor hetzelfde geld presteert hij dit nooit weer.

Je zult dus sowieso een jaar, misschien wel twee moeten afwachten om te zien hoe hij zich ontwikkeld en of hij deze prestaties kan bevestigen, en ook dan nog is hij volgend jaar deze tijd pas tweede jaars belofte en slechts 19 jaar oud.

Maar uiteraard, als hij volgend jaar deze periode klaar zou zijn voor een overstap naar de profs dan hoop ook ik dat het bij TLJ zal zijn.

defietser

Wanneer begint de Vuelta in 2019? Weet iemand dat?

RoBinnn

Volgens de kalender op de UCI site, 24 augustus.

Over de verdeling van wie naar de klassiekers en wie in de sprinttrein zal in de eerste maanden veel duidelijk worden. Verwacht zelf dat Teunissen en Martin beide naar de Tour zullen gaan, het duo Roosen/Groenewegen zal denk ik ook volgend jaar blijven bestaan en zullen deze vier mannen in de Tour dus de sprints voor hun rekening nemen.
Mocht Van Poppel weer in de Giro starten dan zal daar waarschijnlijk Jansen met Leezer mee gaan, mogelijk nog met iemand als Boom of Van Emden.

kelderfan

"Je zult dus sowieso een jaar, misschien wel twee moeten afwachten om te zien hoe hij zich ontwikkeld en of hij deze prestaties kan bevestigen, en ook dan nog is hij volgend jaar deze tijd pas tweede jaars belofte en slechts 19 jaar oud."
Dat jij die jonge talenten al veel vroeger oppikt is een goede zaak en dat ik de aandacht op hem vestig is alleen maar een bevestiging. Hoi. Er lopen gelukkig nog een paar talenten bij SEG rond.

kelderfan

Als Kruijswijk volgend jaar weer de Giro gaat rijden, dan lijkt mij, dat TLJ er voor zal kiezen om de ploeg om Kruijswijk te bouwen en dan is snelle aankomer als Battaglin prima.
Zoals ik 't nu zie of kan beoordelen Kruijswijk met Battaglin/Van Poppel, Bouwman, Clement, De Plus, Kuss, Van Emden en Wynants/Jansen.

jvh93

Iemand enig idee of Lars boom ziek is? Zie dat hij zojuist in een camper is gestapt voor een sanitaire stop

StevieK

Lekker bezig die Boom

tendam

Even een boompje planten.

tdola

Rohan Dennis iig niet voor klassement.

tdola

Goed om te zien dat Bennett en kruijswijk iig in orde zijn.
In Bretagne ook actief tlj gezien, daar vooral ook positief dat Jansen hersteld lijkt, hopelijk kan die in najaar hier en daar nog mooie resultaten boeken.

jvh93

De plus viel me ook op vandaag, mooi dat hij komend seizoen bij ons fietst

Rawolf

Neem aan dat Boom iets heeft. Vandaag 35 min na de winnaar binnengekomen. Dat is 22min na de bus

StevieK

Einde verhaal Boom bij Jumbo

Wielerfan1987

Ik denk dat Boom last heeft van Buikloop

Hij werd gefilmd toen hij uit een camper kwam en terug op zijn fiets ging zitten

kelderfan

'@jvh93
Helaas niets gezien van al dat moois, maar wat mij direct opviel, dat de nieuwe aanwinst Laurens De Plus het echt goed doet. George Bennett was gelukkig bij de les en met z'n 5e.plaats net na mijn favo, is dat meer dan prima.
Lars Boom lijkt mij nog steeds niet goed. Helaas maar een feit.
@todola
Graag iets meer info over Bretagne. Ik zie dat Jansen zich kan ontwikkelen in dit werk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Thymen Arensman heeft zich weten te handhaven in de topdrie. Hij is nog jong, maar als je weet, dat de de toptien van vorig jaar allemaal bij een WT-ploeg rijden op Tobias Foss na, die nu 9e. wordt in 't AK.

Laatst gewijzigd
cubie

Gezien zijn achterstand in de rit van vandaag lijkt het mij dat Lars Boom uit koers genomen wordt. Wat hij ook heeft ik vind het ook een miskleun van de ploegleiding om iemand die niets presteert mee te nemen naar de vuelta. Had liever gezien een extra knecht voor Kruiswijk en/of Bennet.

1 2 ... 383 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.