Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 384 ... 481 482
StevieK

Battaglin had veel beter meegekund, zelfs voor vandaag. Die zal dan wel vertrekken

kelderfan

Ja, waarom geen Bouwman meenemen.

Laatst gewijzigd
Kelderman Rules

Boom mag starten ondanks 3 seconden te laat, maar belooft niet veel goeds uiteraard.

kelderfan

Zo dat is toch nog goed nieuws, maar het belooft zeker niet veel goeds.

tdola

'@kelderfan

Bretagne sprintte Jansen naar 3e plek van peloton.

kelderfan

'@tdola
Mocht Battaglin niet blijven, dan is Jansen zijn mogelijke opvolger voor dit werk.
Dat is goed werk van Jansen. Ik lees dat Bouwman in goede doen was, maar door een lekke band het contact met de 1e. groep verloor. Ook Eenkhoorn blijft 't goed doen.

Fanny

'@ Kelderfan
Quote: Graag iets meer info over Bretagne. Ik zie dat Jansen zich kan ontwikkelen in dit werk.

TlJ heeft een goede aanvallende Bretagne Classic (WT koers van bijna 260km) gereden waarbij Bouwman in een kopgroep van 7 renners kwam na ongeveer 25km.
Deze kopgroep kreeg echter maar een beperkte voorsprong van rond de 2 á 3 minuten.
Nadat het peloton uiteen werd geslagen met nog 60km te gaan door een aanvallende Wellens en Stybar kwam ook de in vorm zijnde Eenkhoorn terecht in de kopgroep van ongeveer 12 renners (inclusief Bouwman).
Deze kopgroep reed uitstekend door en wist het peloton steeds op ongeveer 1 á 1.30 minuut te houden.
Helaas kreeg Bouwman op een slecht moment een lekke band waardoor hij de kopgroep moest laten gaan en zich liet terugzakken in het peloton om nog even ten dienst te staan voor Battaglin, Tolhoek en Jansen.
Ook Eenkhoorn moest even later helaas de reeds uitgedunde kopgroep laten gaan.
De 3 sterkste renners bleven over tw Wellens, Valgren en Naessen waarbij de laatste uiteindelijk de sprint won.
Jansen sprintte uiteindelijk, nadat er door de renners nog een plaatselijke ronde werd gereden, nog naar een knappe 12e plaats.
Al met al een goede aanvallende, lange en natte WT koers van bijna 260km gereden door de TLJ ploeg.

https://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/jansen-net-buiten-top-tien-in-kletsnatte-bretagne-classic

KJP

Niks over Kuss Die misschien wel een Hornertje ging doen deze Vuelta?

kelderfan

'@Fanny
Dank voor de uiteenzetting en ik heb intussen het verslag gelezen. Zie mijn reactie hiervoor.
Ik had Koen Bouwman toch liever in de Vuelta zien strijden, want de keuze voor Lars Boom lijkt niet goed uit te pakken.

Gezien de uitslag in de Deutschland Tour heb ik toch wel een punt, dat Mohoric het team nog een stuk sterker zou maken. Maar goed met Martin en De Plus erbij wordt 't team al een stuk sterker.

KJP

Ja maar dat Mohoric het team sterker zou maken is ongeveer net zo'n bold statement als zeggen dat Kwiatkowski de ploeg sterker zou maken. Dat kan iedereen wel verzinnen.

kelderfan

'@KimJungPoels
Zie de reactie van @rahimns. Zo te zien heeft hij opdracht om zich zoveel mogelijk te sparen om de kopmannen te kunnen bijstaan in de bergetappes. Of heb jij een beter idee.

Mohoric is nog te halen en die andere kanjer niet dus.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kruijswijk en Bennett vandaag in de finale constant vooraan te zien. Dat was op deze smalle wegen geen overbodige luxe. Heel goed werk van met name Leezer en de mannen zelf.

S. Morgenstern

Mohoric is te halen? Ik geloof nooit dat je dat serieus denkt..

Laatst gewijzigd
RoBinnn

Uit de reacties lijkt het er niet op dat iemand het echt vervelend vind dat Boom ziek is geworden.
Ik hoop dat ie er bovenop komt, de komende dagen kan overleven en zich daarna als nuttige kracht voor de ploeg kan laten zien. Met als afsluiting voor hem een contractverlening.
Boom is gewoon een hele goede renner waarbij zowel bij zichzelf als bij het publiek de verwachtingen misschien wat bijgesteld moeten worden.

kelderfan

"Mohoric is te halen? Ik geloof nooit dat je dat serieus denkt.."
Volgens PCS is hij te halen, dus heb ik een punt. Je hebt ook wel gelijk, dat hij intussen niet meer te halen is.

S. Morgenstern

Kennis die je zelf ook bezit, dus is het tamelijk onzinnig om bezig te blijven over zo'n renner.

skylimit

Boom was een (hele) goede renner. Als hij mag starten, zal het mij verbazen als hij morgen de finish gaat halen.
Het is zeer warm en vrij snel doemt een bekliiming van ruim 20km op, dus een zware dag achter het peleton ligt in het verschiet.

RoBinnn

De eerste helft gaat heel zwaar voor em worden ja als hij niet een beetje opknapt. Met zijn problemen aan het begin van dit jaar heeft hij dit zware programma met Polen, Binckbank en Vuelta hard nodig om weer die stap te zetten zodat hij in het voorjaar weer een voorjaar kan rijden.

Romāns Vainšteins

Die de Plus, zou dat niks voor Jumbo zijn ?

tdola

In de leiderstrui: boom had dus maagproblemen en betrokken bij een valpartij. De 3 seconden buiten tijdslimiet zijn hem vergeven.
Hopelijk kan hij herstellen en binnen tijd binnen komen. Is natuurlijk zonde als er zo vroeg een tlj lid zou uitvallen, zowel voor van Poppel als de klassementsmannen.

kelderfan

'@RV
Waar heb jij gezeten of zat jij in die camper. Die De Plus is al binnen.

Fanny

Die Thymen Arensman heeft heel knap gepresteerd door als jongste renner 2e te worden in de Tour L' Avenir.
Opvallend: Hij rijdt de hier ook al vaker genoemden Foss en McNulty op een hoop.
Arensman is een renner die TLJ goed in de gaten moet houden.
Hij was vorig jaar goed op het WK in Bergen en dit jaar was hij 3e in Parijs-Roubaix U23 en 17e in LBL.
Misschien hem toch maar eens uitnodigen voor een trainingskamp deze winter in Spanje als dat van zijn ploeg SEG mag.
Ik denk dat Niermann hiervoor dan de meest geschikte ploegleider is om eens met hem te praten over de toekomst en hem als vertrouwenspersoon te begeleiden voordat er andere kapers op de kust komen.
Ik moet trouwens zeggen dat SEG Racing de afgelopen jaren (sinds 2015) goed bezig is door diverse renners (w.o enkele Nederlanders) af te leveren bij WT ploegen.
Voorbeelden Nederlanders : Lammertink, Bouwman, Jacobsen, Van den Berg enz. en misschien nu ook Maas.
Maar waarschijnlijk vergeet ik er nog wel een paar.

kelderfan

Dat lijkt mij een goed idee om Thymen Arensman uit te nodigen voor het trainingskamp in Spanje.

Hij is nog jong, maar hij zou heel voorzichtig kunnen worden gebracht. Bijvoorbeeld aansluiten na de Tour de l'Avenir 2019. Julius van den Berg is ook midden in 't seizoen overgestapt.

S. Morgenstern

Zo'n 18 jarige Nederlander die tweede wordt in de ronde van de toekomst, zou dan nu niet een interessante renner zijn voor TLJ om te volgen?

ti-raleigh

Plus bij Jumbo? Is dat wel een goed idee eigenlijk?

1 2 ... 384 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.