Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 386 ... 481 482
S. Morgenstern

Genoeg renners met ervaring zijn inderdaad ook noodzakelijk. Dat was in die rit van gisteren bijvoorbeeld goed te zien, waar Leezer in de finale heel belangrijk was in het voorin positioneren van Kruijswijk en Bennett. Goed mogelijk dat voor de balans in de selectie daardoor de keuze eerder op Lindeman, dan Maas zal vallen.

KJP

'@Kelderfan

Ik denk dat je Vermote gruwelijk onderschat. Als Maas maar 50% van de knecht gaat worden die Vermote bij Quick-Step was dan kan hij over een paar jaar overal in de WT terecht. Alleen maar talenten is uiteraard leuker, maar dat werkt niet goed als je ook de resultaten eist die jij altijd eist.

En Maas is echt nog lang niet op het niveau waar jij hem in schat. Die gaat volgend jaar als neo echt niet even op kop sleuren in de ronde van Polen ofzo hoor. Van deze neo lichting kan alleen Bernal en heel soms Sivakov dat al. Zelfs toptalenten als Padun, Hindley, Storer, Hamilton etc. hebben het nog nauwelijks voor elkaar gekregen om indruk te maken als knecht in WT-wedstrijden.

Rawolf

Hofstede is eigenlijk ook een type Maas maar dan een paar jaar ervaring op wt niveau.

Maas nog een jaartje op lager niveau laten fietsen.

Tlj word nu wel heel divers met renners voor alle koersen, vraag me af of ze project van Poppel gaan afbreken en in plaats daarvan aan de voorjaarsploeg gaan werken. Allebei zal lastig worden en van Poppel is ook op z'n plek in de voorjaarskoersen en zal daar zeker mee kunnen doen in de finales.

S. Morgenstern

Worden ze echt diverser qua type renners? Ik heb het idee dat ze weer renners aantrekken die juist volledig passen binnen de lijnen die ze de laatste jaren hebben uitgezet. Waarom zouden ze dan iets aan die speerpunten moeten veranderen? Hadden ze nu een renner als Teuns gehaald, dan was het anders geweest. Dat de vlaamse voorjaarsploeg zich makkelijk laat combineren met een sprinttrein, hebben ze echter de laatste jaren al laten zien.

Rawolf

Hmm ben ik het niet mee eens. Met renners als van Aert Martin en Teunissen ga je wel degelijk een andere weg in. Dit jaar lag de focus vooral op de minst zware klassiekers waar Groenewegen/van Poppel een kans had op overleven. Volgend jaar kan tlj heel het voorjaar meedoen en ook koersen als Waalse pijl met de Plus en Tolhoek

kelderfan

'@KimJungPoels
Dat die jonge renners als Sivakov, Padun en nog een paar het 1e. jaar nog moeten wennen aan de trainingsarbeid en 't niveau lijkt mij niet meer als normaal. Je ziet Tao, dat hij in 't 2e. jaar komt bovendrijven, want 't talent is er.
Alleen bijv. Sivakov en Bernal zijn gehaald om kopman te worden in de toekomst.
Maar een Jan Maas is juist net als Hofstede een renner voor de ondersteuning en omdat TLJ leunt tegen de GT's zijn dat soort renners nodig. TLJ heeft 't moeten doen met renners als Lindeman, Keizer, Castelijns en Van Hoecke.

Nu worden jongens als De Plus en Martin gehaald en breken talenten als Tolhoek en Kuss door.
Dus dat juist Hofstede is gehaald geeft aan, dat zij denken in de richting van Klimploeg en dan niet alleen voor de kopmannen maar juist voor 't type Clement.

RoBinnn

Lijkt me ook niet dat ze stoppen met het sprinten met Van Poppel. Misschien dat hij een iets uitgebreider klassiek programma kan rijden dit jaar wat dan mogelijk ten koste gaat van een rondje waar hij 2-3 sprintkansen zou hebben.

S. Morgenstern

Ze hebben volgend jaar betere renners voor het Vlaamse voorjaar, maar dat maakt de combinatie tussen die koersen en de sprinttrein toch niet anders? De beste renners in de zwaardere Vlaamse koersen (Van Poppel, Roosen en Jansen) hebben dit jaar toch gewoon laten zien dat het uitstekend naast elkaar kan bestaan? Waarom zouden Van Aert en Teunissen niet hetzelfde kunnen? Die laatste is niet voor niets ook genoemd voor het versterken van de treinen.

Laatst gewijzigd
RoBinnn

Clement heeft zojuist een twitter bericht geplaatst waarin hij aangeeft weer terug te zijn op de fiets, voor een ritje van een uurtje gezien de foto. "it will be with small steps and a long road ahead but this should be the beginning of coming back"

KJP

Dat is dus ook niet meer dan normaal. Net als dat je bij een Maas mag verwachten dat hij minimaal 1 en zeer waarschijnlijk 2-4 jaar nodig zal hebben (Als hij dat uberhaupt red) voordat hij de rol kan vervullen die jij voor hem in gedachten hebt : Op kop sleuren in een etappe van de Vuelta en kopmannen goed afzetten in de ronde van Polen e.d.

Ik denk persoonlijk dat TLJ inmiddels op klim/heuvelgebied meer dan voldoende kwaliteit heeft om de kopmannen bij te staan met Roglic als absolute kopman, Kruijswijk/Bennett daar net achter en de Plus/Tolhoek die richting die rol aan het groeien zijn. Kuss maakt ook een mooie ontwikkeling door en kan belangrijk worden, en je hebt Gesink, mogelijk Clement, Bouwman en Powless nog die ook werk kunnen doen met mogelijk zelfs nog Vingegaard, De Tier en Olivier.

Qua sprint/klassiekers idem dito met Groenewegen als absolute kopman, Van Poppel & Teunissen daarachter en dan nog Roosen en Jansen die ook richting een vrije rol aan het groeien zijn. Verder heb je daar uiteraard mogelijk T. Martin die een belangrijke rol kan gaan vervullen in het aansturen van de jongere gasten.

Maar als ik één ding nog mis in de selectie van Jumbo van volgend jaar die mogelijk te halen valt dan is het een hele ervaren superknecht. Iemand die bergen met werk kan verzetten van zijn kopmannen en ook de ervaring heeft om ze goed te coachen. Een Martens/Wynants/van Emden samen kunnen dat wel maar zijn voor de zwaardere wedstrijden vaak net te vroeg weg uit de voorgrond. Ik heb het meer over een Keisse of Vermote dus, die zijn echt goud waard voor je team, en daar zou ik er nog wel één van bij willen zien.

Liever dan weer een extra talent dat stappen moet gaan maken. Daar hebben ze er op dit moment gewoon genoeg van.

kelderfan

'@vlek
Met Van Aert, Teunissen en Martin haal je toch renners, die weer kunnen meedoen in de finales van de Vlaamse klassiekers. Jos van Emden, Timo Roosen, Amund Jansen, Tom Leezer, Danny van Poppel en Pascal Eenkhoorn kunnen dan prima voor de ondersteuning zorgen en met Danny van Poppel kun je ook de sprint uitspelen.
Er zijn genoeg koersen waar je 't treingevoel kunt omarmen met Dylan Groenewegen. {Kuurne, Wevelgem, Scheldeprijs}
Trouwens ook Groenewegen wil meer als alleen maar sprinten.

tendam

'@kimjungpoels
Keisse is toch niet beter dan Van Emden? Eigenlijk zijn Roosen en Jansen nu knechten die redelijk lang meekunnen, ze missen alleen een kopman ;)

S. Morgenstern

Ze hebben inderdaad een prima selectie om het Vlaamse voorjaar mee in te gaan (Martin zou ik overigens zeker niet boven Van Poppel, Roosen en Jansen plaatsen). Ze hebben ook een prima selectie om in het sprinten een voorname rol te spelen, met veel van diezelfde renners. Dat die twee dingen elkaar in de weg zouden zitten moet nog aangetoond worden. Voorlopig wijst alles op het tegendeel...

Laatst gewijzigd
KJP

Ik denk dat dat er aan ligt hoe je het bekijkt tendam. Ik denk dat van Emden in heel veel dingen beter is dan Keisse. Maar niet in het kilometers op kop beuken en enorm veel werk doen voor je kopman. Wuyts heeft wel eens gezegd dat als hij een ploeg mocht formeren Keisse de eerste naam zou zijn die hij op papier zou zetten. Nu vind ik dat ietwat chauvinistisch, maar als het op knechtenwerk aan komt geloof ik niet dat er vijf betere in het peloton zitten.

Maar goed, Jos vind ik ook een belangrijke schakel voor veel wedstrijden. Dus het is ook niet dat ik zeg v Emden eruit en Keisse erin. Ik zeg alleen dat ik graag een type Keisse/Vermote zou zien komen. En dat is Jos van Emden voor mij dus niet, ook omdat zijn ambitie daar niet zal liggen.

En om het te verduidelijken voordat ik daar een tegenargument op krijg: Ik vind dus niet dat Jumbo voor volgend jaar een enorm tekort heeft aan knechten. Ik vind alleen dat als er nog een extra renner bij moet komen dat dat beter een hele goede knecht kan zijn die zich voor een groot deel ten dienste van kopmannen gaat inzetten dan een talent van het kaliber Maas die de komende jaren zeker niet hetzelfde kan brengen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@kimjungpoels
Ik denk dat Van Emden best kan wat Keisse kan, maar QS neemt natuurlijk doorgaans de koers meer in handen in Vlaanderen. Ik denk niet dat het halen van zo'n type renner ze nu veel verder brengt. Wanneer misten ze dit voorjaar zo iemand?

KJP

Moeilijk te zeggen, heb Jumbo dit voorjaar niet bijster veel in beeld gezien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zie het nut ook niet om daar nu in te investeren als je voor komend seizoen nog geen echte kopman hebt voor de klassiekers. Voor komend jaar heb je met Teunissen, Martin en Hofstede 3 renners gehaald om samen met Roosen, Jansen, Van Emden, Groenewegen, Wynants, Eenkhoorn , van Poppel en hopelijk nog Boom een prima selectie te hebben om een goed voorjaar te rijden. Voor 2020 met Van Aert erbij kan je dan nog kijken of er op dat gebied nog wat bij moet. Je weet dat je zonder echte topper het even moet hebben van een uitschieter dus ik zou voor 2019 de doelen die voor dit jaar zijn gesteld ook dan als prioriteit houden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zo'n goede ervaren extra knecht van het type Wynants/Van Emden/Martens zouden ze niet noodzakelijk halen voor het voorjaar, maar vooral voor de koersen waarin zo'n renner het perfecte cement kan zijn tussen de verschillende doelen die ze daar hebben; klimmers bijstaan, de sprinttrein op de rails zetten, als belangrijke schakel in een ploegentijdrit, om de jonge renners de fijnere kneepjes bij te brengen, enz..

Mochten ze intern het gevoel hebben dat ze daar nog behoefte aan hebben, dan zou dat ten kosten kunnen gaan van een kans voor Maas. Ik zou het leuker vinden wanneer ze voor Maas kiezen, maar je kunt niet verwachten dat zo'n jongen kan brengen wat je bij een gelouterde WT-knecht op kan rekenen.

marjiel

Gesink niet naar canada, heeft op training ribben gebroken. Schrijft team op internet

tdola

Pff, lijkt gesink net goed op weg terug, heb je dit weer.
Kijken of hij nog naar WK kan en bijv Lombardije of China (als die daar uberhaubt naar toe zou willen) nog haalt.

Wel een gemis voor Canadese klassiekers, kijken of daar de jongere garde positief kan verbazen of evt Battaglin.

Fanny

Niet alleen 2 ribben, maar ook het rechtersleutelbeen.
Die is er dus wel even uit.
Misschien geen koersen meer voor hem dit jaar.
Wat een pech kan iemand toch hebben.

S. Morgenstern

Zal hij ooit gevallen zijn en er gewoon met een schaafwond vanaf zijn gekomen? Ongelofelijk! Doodzonde met oog op WK vooral.

ghostwriter

Gesink lijkt relatief vaak iets te breken wanneer hij valt. Ik vraag me af of dat komt doordat hij heel lang en erg dun is.

Rawolf

Gesink z'n ribben moeten ondertussen op legoblokjes lijken. Je gunt het hem niet

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gaat nog lastig worden om een 8-tal samen te stellen voor de Canadese wedstrijden. Dan zal je waarschijnlijk een renner uit de selectie van de TOB moeten halen en dan eventueel daar Jan Maas bij moeten zetten of toch Dylan daar laten koersen.

1 2 ... 386 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.