Zeg dat wel dat hij weer pech heeft. Daan Olivier is daar nog niet zo lang geleden ook gevallen.
Dat is een slechte zaak, dat Gesink wederom is gevallen. Hopelijk geen blijvende schade en herstellen voor 2019.
@rahimns
Dat wordt echt schuiven in 't programma en Jan Maas toch maar inpassen. De TOB moet hij toch wel aankunnen.
Op basis van de andere startlijsten en de blessures, zou je nu verwachten:
Martens, Olivier, Roosen, Van Hoecke en Wagner en Battaglin
Daar was dan nog Gesink bijgekomen. Nu zal je dus een renner uit de selectie van de TOB moeten halen, bijvoorbeeld Powless of Bouwman en dan kan je in de TOB of met een renner minder starten of Groenewegen/Maas toevoegen.
Zou theoretisch ook nog kunnen dat ze vanwege overmacht met een renner minder mogen starten in Canada maar meestal staat er een reserverenner op die lijsten van de WT wedstrijden.
edit: laat maar, kijk verkeerd op mijn lijstje... ze hebben ook nog Tolhoek, Jansen en Tankink natuurlijk
'@tomvdsalm, dat zag ik ookinderdaad. Lijkt me een wild guess. Hij kondigde vooraf aan dat enkele van zijn #transfermole tweets op waarheid berust zouden zijn en de overige zijn eigen gedachten of zoiets dergelijks. Weet niet of dat echt een aanwinst zou zijn. Zijn mat kan ik dan wel weer op prijs stellen 😂
Ik hoop enorm dat Tolhoek goed in vorm is in de Giro dell'Emilia want de finale van die wedstrijd lijkt me op het lijf van Tolhoek geschreven. Gesink zal jammer genoeg niet beschikbaar zijn en daarom zou ik nu Roglic en Tolhoek als kopmannen gebruiken. Als Kruijswijk na de Vuelta nog steeds in goede vorm is kunnen ze hem er als derde kopman aan toevoegen. Met verder ook Martens, Battaglin, De Tier en Bouwman heeft LottoNL ondanks dat Gesink onbeschikbaar is toch een goede ploeg voor de Giro dell'Emilia en natuurlijk de andere Italiaanse heuvel- en bergklassiekers die week. Ook voor de Giro de Lombardia heeft LottoNL met Roglic een topfavoriet in huis en een sterke ploeg om hem te ondersteunen.
Toch had ik Gesink wel willen zien in die Canadese koersen. Wie gaan daar nu naar toe.
Daan Olivier met Tolhoek, Powless en dan waarschijnlijk Battaglin, Martens, Jansen en Roosen.
Zoals ik die De Plus zie rijden, dan heeft TLJ een goed blok voor die koersen voor 't volgend seizoen natuurlijk.
'@Vlek
Hoe kom je erbij dat Powless naar GB gaat ?
Ik heb het team voor de TOB nog niet officieel voorbij zien komen.
Kan me voorstellen dat Powless juist de Canadese koersen gaat rijden nu Gesink niet start in Canada en hij denk ik nog in de US is en dan dus bijna geen jetlag heeft.
Overigens staat hij ook op de rol voor Canada volgens PCS.
Powless was van de week nog in Limburg en staat ook op de voorlopige startlijst voor TLJ op de website van de organisatie. Natuurlijk kan het zo zijn dat er geschoven moet worden maar het is zeker niet dat hij automatisch naar Canada gaat.
edit: op dit moment is hij in Girona
Snap niet waarom er geschoven zou moeten worden ofzo? Wat heb je dan extra aan Powless in Canada tov GB als je in Canada gewoon prima met deze selectie kan rijden:
Martens, Olivier, Roosen, van Hoecke , Battaglin, Grondahl Jansen en Tolhoek
Ik zou Powless niet eens als echte versterking zien in deze selectie ofzo hoor. Misschien dat ie Olivier of van Hoecke 1-op-1 kan vervangen, maar dat zal het niveau niet opeens enorm omhoog tillen.
De Column van Thijs Zonneveld over Boom in het AD is hard, maar ook terecht: https://tinyurl.com/ycm3g5hx. Doodzonde, want het is echt een klasbak. Hoe kon het zo misgaan? Ik hoop echt dat er in deze Vuelta een Boom 2.0 opstaat, die de draad weer oppakt op de goeie weg naar succes. Maar ik ben bang...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.