De kritiek op Boom is terecht! Net als Vd Vaart een wereldtalent die door z'n beperkte discipline, solistische houding en koppigheid niet het maximale uit zijn carriere haalt.
Dat mensen hem willen verlengen op dit forum, ondanks dat hij al een jaar ver onder niveau presteert begrijp ik dan ook niet. Deze man voegt niets toe aan het team.
'@RV 12.30 +1 Zonneveld zoekt de afwijkende mening slechts om op te vallen en te "scoren". Zonder scrupule of terughoudendheid en hij bleek in het geval Karsten Kroon ook nog een onbetrouwbare vent te zijn. Hij heeft inderdaad al een aantal mensen beschadigd, ten gunste van zijn eigen profilering. Inderdaad een randfiguur die ik me slechts zal blijven herinneren als de kerel die een Nederlandse berg van een km wilde realiseren. Zijn "toegang" tot het wereldje. Dat is hem gelukt.
Ik schrijf overigens Lars Boom nog niet af en geef hem nog steeds, gezien zijn geschiedenis, het voordeel van de twijfel. Tot het einde van dit seizoen. Daarna pas een evaluatie, waarbij opgemerkt moet worden dat (helaas) de tekenen op verbetering op dit moment niet erg positief zijn.
Boom heeft vorig najaar laten zien wat zijn waarde voor de ploeg kan zijn. Dit jaar valt behoorlijk tegen maar de verklaring hoe dat komt is niet zo moeilijk. Volgens mij maakt hij nog steeds stappen dit jaar waarin je kan zien dat hij weer een stabiel basis niveau haalt. Wat mij betreft gaan voor contractverlenging tegen voorwaarden die passen bij zijn huidige kwaliteit. Want ook zonder zijn uitschieters naar boven is Boom gewoon een hele nuttige WT renner, mits hij, het team en de buitenwereld het verwachtingspatroon reëel houden voor hem
'@tendam
Hij komt wel heel snel bovendrijven, dus dat gezeur over Utah maar klein koersje kan ook weer de prullebak in.
Maar chapeau voor al 't werk van De Tier en Kuss. Het zag er goed uit met 4 gele rijders voorop. Dat wil Jumbo vaker zien, denk ik. Jammer dat Simon Yates meende 't feestje te moeten dwarsbomen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.