Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 389 ... 481 482
kelderfan

Ja, dat hoop ik ook bij Bennett en Kruijswijk.
Maar volgend jaar met De Plus erbij krijgt TLJ een sterk klimmersblok.
Trouwens waarom kreeg De Tier maar een 1-jarig contract. Die liet in Polen en laat nu in de Vuelta toch zien, dat hij echt wel stappen heeft gemaakt.

Laatst gewijzigd
tendam

Ik hoop eerder dat Bennett en Kruijswijk wat sterker voor de dag komen. Anders is het onnodige tijdverlies van Kuss in de eerste etappes extra zonde.

kelderfan

'@tendam
Kuss sloopte niet alleen de concurrentie en De Plus, maar ook Bennett moest even herstellen.
Kruijswijk leek mij wel in orde, maar mist een beetje "Valverde"; toch nog even een spurtje bergop dan in de laatste km.

Rawolf

Denk dat het goed is wat tlj hier doet, kruijswijk heeft baat bij een zware koers.

Alles wat zijn concurrenten vandaag hebben afgezien fietst hij in de 3e week bij ze weg

mooiman

Jos echt 3 jaar verlengd? Verlengen is prima, maar 3 jaar lijkt mij lang voor Jos. Ik ben benieuwd naar het verhaal erbij.

ghostwriter

'@mooiman
Waarom is drie jaar (te) veel voor Van Emden? Hij is pas 33 jaar oud en Van Emden is iemand die net als Tjallingii en Tankink zijn loopbaan als wielrenner bij LottoNL moet afsluiten. Hetzelfde geld trouwens voor Martens en Leezer. Dit soort mannen hebben zo ongelofelijk veel waarde voor de ploeg gehad als knechten dat ze daar best voor mogen worden beloond door zo lang mogelijk op WT niveau te rijden bij de ploeg die ze zo veel hebben gegeven. Ik vind het prachtig dat LottoNL zo trouw is aan hun wielrenners.

Ik hoop dat ze Wagner aan de ploegleiding toevoegen met de opdracht de sprinttreinen van Groenewegen en Van Poppel te optimaliseren.

Laatst gewijzigd
mooiman

'@ghostwriter
Geen misverstand: ik ben groot fan van Jos, gun hem het allerbeste etc. Maar ik dacht 3 jaar? Maar misschien heb je wel gelijk en verdient Jos de beloning en LottoNL het compliment.

Romāns Vainšteins

van Emden is gewoon een cementknecht die braaf doet wat je hem opdraagt, dat type renners heb je er wat van nodig.

Blaudzun

'@ghostwriter
Dat is toch heel simpel? Het kan inderdaad best zijn dat Jos op 36-jarige leeftijd nog van grote waarde is. Het is beter om dit per jaar te bekijken op een dergelijke leeftijd omdat je niet weet hoe snel zijn devaluatie zal plaatsvinden.

ghostwriter

'@Blaudzun
Waarom is dat beter, is het niet voor LottoNL beter als Van Emden bij de ploeg (zonder stress over contracten) naar het einde van zijn loopbaan als wielrenner toen kan werken? Natuurlijk zal er devaluatie plaatsvinden maar in 2021 zal Van Emden echt nog wel WT waardig zijn.

kelderfan

'@ghostwriter
Ik vind 't een goed idee om Robert Wagner aan de ploegleiding toe te voegen, nu 't erop gaat lijken, dat Clement op de weg terug is.
Robert Wagner lijkt mij een uitstekende kandidaat om zich te bemoeien met de sprinttrein van Dylan Groenewegen.
Die twee hebben wel een klik.

ti-raleigh

Misschien dat Wagner iets toe kan voegen. Zou best kunnen. Maar wat gaat er nu verkeerd dan dat hij nodig is?

S. Morgenstern

Misschien dat een derde jaar wel het verschil heeft gemaakt in verhouding tot een andere aanbieding. Beetje makkelijk om hier ieder contract te wegen zonder enig oog voor andere factoren..

ghostwriter

'@ti-raleigh
Wagner was als wielrenners een belangrijke schakel in de organisatie van de sprinttrein. Hij was vaak degene die ervoor zorgde dat LottoNL op het juist moment naar voren reed. De sprinttreinen van Groenewegen en Van Poppel zijn nog steeds niet van het niveau wat ze horen te zijn en Wagner zou als ploegleider daar met ze aan kunnen werken.

Javier

TLJ is in staat om renners een hoge mata van zekerheid aan te bieden, door de sponsoring. Een 3-jarig contract voor zowel Gesink als Van Emden is hiervan een resultaat. Dit geeft ook een goed signaal af naar renners van andere ploegen. Kom gerust bij TLJ fietsen, want met je toekomst zit het wel snor. Baanzekerheid.

user26799

'@Kelderfan
De Tier en Kuss voerden een bisnummer op van hun prestatie in de RvBaskenland. Toen brachten zij onder hun beiden kopman en leider Primoz Roglic na een valpartij terug in de voorste gelederen na een kilometerslange jacht. Roglic werd eindwinnaar en had niets dan lof voor het duo !

tdb

Als Shane Archbold echt bij Lotto-Jumbo komt zal dat denk ik het einde van Wagner betekenen

kelderfan

'@W.E.Walraeve
Daarom snap ik niet, dat Jos van Emden een 3-jarige verbintenis krijgt en dat Floris De Tier maar een 1-jarig contract heeft gekregen. Die nu na zijn beulswerk in de Itzulia Basque Country, in de Tour de Pologne en nu in de La Vuelta ciclista a España toch laat zien, dat hij goed is in de ondersteuning van de kopmannen. Die Kuss mogen zij ook wel langer binden.

@tdb
Sorry die Shane Archbold lijkt mij echt geen versterking. Er zijn toch wel betere renners te halen.

jvh93

Dat nieuws over Archbold lijkt me een grap, dan kunnen ze net zo goed Wagner bij de ploeg houden. Die man heeft de afgelopen 2 jaar echt niets gepresteerd, dan zou ik liever een jonge gast met meer potentie bij de ploeg halen

ghostwriter

'@kelderfan
Omdat De Tier voor zijn contractverlenging nog relatief weinig had laten zien terwijl Van Emden al jaren laat zien dat hij een goede wielrenner voor LottoNL is. Zo moeilijk lijkt dat mij toch niet?

kelderfan

'@ghostwriter
De Tier was in 't begin van het seizoen goed bezig {Ruta met Kruijswijk} en heeft daarna vaak een dip, maar heeft in Oostenrijk goed getraind en is in de TdP weer op zijn goede niveau gekomen. Ook Van Emden is niet 't hele jaar top.

Je ziet nu uit de reactie van Kruijswijk, dat hij blij is met 1) Sepp Kuss en 2) Floris De Tier, omdat die twee iets kunnen forceren, als Sky weer dat bekende spelletje gaat spelen. Nu kunnen zij met Bora, Movistar, Astana en Michelton het bastion kraken met Kwiat. als voornaamste slachtoffer.

Laatst gewijzigd
RoBinnn

En misschien wilt De Tier zich in deze fase van zijn loopbaan niet voor een te lange termijn vastleggen. 3jaar contract betekent drie jaar eenzelfde salaris en mogelijk ook dezelfde rol binnen het team.
Als je vertrouwen hebt in je ontwikkeling en zeker van bent toch wel weer ergens een contract te kunnen krijgen, als het goed gaat dus tegen betere voorwaarden, dan kan je beter maar een kortlopend contract hebben.

S. Morgenstern

Exact! Het knechten werk van De Tier van voor zijn contractverlenging was niet zo bijzonder; Baskenland was vorig jaar bijvoorbeeld echt goed, maar dit jaar was hij alleen in de laatste twee ritten op niveau. Hij is gewoon behoorlijk wisselvallig geweest en daarnaast vaak ziek, dus dan zullen ze volgend jaar de flexibiliteit houden om zijn plek eventueel in te vullen met een jongen met meer potentie of meer degelijkheid. Van Emden is wat dat betreft veel minder makkelijk te vervangen, aangezien hij in zijn rol al jaren dicht tegen de wereldtop aan zit.

ghostwriter

'@kelderfan
In het begin van het seizoen was De Tier een korte periode goed. Zijn prestaties in de Ronde van Polen en daarna zijn natuurlijk niet voor belang voor zijn contractverlenging aangezien LottoNL en De Tier toen waarschijnlijk al een overeenkomst hadden.

Ik zeg niet dat Van Emden het hele jaar top is. Ik zeg dat Van Emden in de afgelopen jaren al vaak genoeg heeft laten zien goed genoeg te zijn. De Tier heeft dat pas op een paar momenten laten zien en daar is het dus veel minder zeker van dat hij het de komende jaren goed zou doen.

tendam

Van Emden rijdt geen geweldig seizoen, maar hij zal allicht elders een aanbieding hebben gehad en dus 3 jaar hebben kunnen 'eisen'.

Sepp Kuss wordt de volgende uitdaging om te verlengen. Nu al verreweg de beste Amerikaanse klimmer, die wordt grof wild op de transfermarkt.

1 2 ... 389 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.