Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 39 ... 481 482
kelderfan

Powless was zeker niet de mindere van Costa; dus waarom financieel onhaalbaar?
De mannen van de Vuelta zullen zeker op stage gaan; maar jongens als Eenkhoorn, Kuss, Powless en Tolhoek olv Bert-Jan Lindeman kun je zeker wel vrijmaken voor Utah. Die Amerikanen kunnen dan eventueel daar blijven en trainen met Gesink om zich voor te bereiden op Canada.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Tour de France, Polen, Londen en San Sebastian toch? Hoe en waarom zou je als WT-ploeg nog ruimte moeten maken voor Utah? Ploegen die daar echt iets te zoeken hebben, wat dat dan ook mag zijn, zullen dat misschien nog doen. Ik kan voor TLJ echter geen reden bedenken.

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

https://elite-road-nationals.cyclingnewzealand.nz

Mocht iemand interesse hebben om het nationaal kampioenschap van Nieuw Zeeland te volgen...

Beelden zijn best wel bagger.

kelderfan

'@luckyloek
Beankt voor de link.

kelderfan

'@vlek
Voor de ontwikkeling van de jonge garde lijkt 't mij juist goed om rondjes zoals Utah te rijden; maar als 't niet past in 't schema, dan is dat verder geen probleem hoor.

S. Morgenstern

Dat soort rondjes zijn er in overvloed.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Het probleem met rondes zoals Utah zit hem vooral in waar de wedstrijd plaats vind.
Zou Utah bijvoorbeeld vlak voor California plaatsvinden (met zeg een kleine week er tussen)
Of juist vlak voor aanvang van het Canadese tweeluik.

Dan zou het voor de ploeg wellicht rendabeler zijn om die koers te rijden.

Maar om er een ploeg van 7 renners en de benodigde begeleiding voor vrij te spelen in de huidige plaats op de kalender is gewoon niet vanzelfsprekend.

Voor koersen als Down Under die gelukkig met de Cadel Evans race is te combineren en ook direct aan het begin van het seizoen ligt is dit natuurlijk anders.

Maar Down Under meegerekend, en vervolgens ook California en Canada die verplicht zijn vanwege de WT status reist een deel van de ploeg gewoon al 3 keer in een kort seizoen de halve wereld over waarbij ze elke keer de negatieve effecten van jetlag oplopen.

Ik denk zomaar dat dit voor de renners ook niet productief zal zijn voor hun conditie om continue die reisbewegingen te moeten maken.
En dan hebben we het nog niet over de kosten gehad die met de reis gepaard zullen gaan alsmede de ploegauto's die aldaar gehuurd moeten worden etc.

Het lijkt me gewoon niet rendabel genoeg.

kelderfan

'@Wielerfan1987
TLJ heeft met Kelderman dat rondje ook gereden, maar het is natuurlijk keuzes maken en de Tour of Alberta voorafgaande aan Quebec en Montreal is ook niet verkeerd voor bijvoorbeeld die jonge garde en speciaal Sepp Kuss natuurlijk.
Ik denk, dat Gesink geen probleem heeft om daar te beginnen.

kelderfan

"Dat soort rondjes zijn er in overvloed."
Leuk, maar welke rondjes zouden dan wel passen.

S. Morgenstern

Wil je werkelijk weten welke rondjes 'de jonge garde' zou kunnen rijden met het oog op hun ontwikkeling? Kijk gewoon het programma van renners als Bouwman, Tolhoek, Olivier, De Tier en Vermeulen er nog eens op na. Kun je vast wel een aardig idee krijgen wat Kuss en Powless zoal zouden kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bennett took off.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan in die tijd dat Kelderman in Utah reed had de ploeg wel meer renners en waren en nog niet die extra WT wedstrijden, die situatie is niet te vergelijken met nu. Als je kijkt welke wedstrijden er gereden worden in die periode is het gewoon niet haalbaar en daarnaast zijn ook de argumenten van Wielerfan heel terecht. De Tour of Alberta zou kunnen maar is nu niet echt een heel interessant rond gebleken, dat zal voor renners als Kuss en Powless nou ook niet echt een meerwaarde zijn. Het zou mij niet verbazen als beide of 1 van hen ook nog richting de Vuelta mag.

S. Morgenstern

Kelderman reed Utah in een shirtje van Belkin..

Rahim Vlasblom
admin

Een 4e plek voor George Bennett, maar hij heeft een prima koers gereden. Is toch al veel beter in vorm dan ik had verwacht na het lezen van het interview met hem. Ben benieuwd wat hij kan in de TDU

kelderfan

'@vlek
Dat heb je snel gezien; jammer Bennett 4e.
@rahimns
Natuurlijk is het goed mogelijk, dat Kuss al in de Vuelta gaat starten; dat zal snel genoeg duidelijk worden.
Maar die Kuss is daar 2e. geëindigd; dan is het toch niet verkeerd, dat hij daar weer mag starten.

Loek de Rooij

Tja, sprinten is wel zijn achilleshiel. Bergop was hij de sterkste, maar kon ook niet echt het ver schil maken. Desniettemin goed gereden. Inderdaad beter dan verwacht.

kelderfan

'@rahimns
George Bennett is er nog niet; hij heeft goed gereden, maar in dit veld met PCT-renners had hij 't toch beter kunnen doen.
Maar, ja nu horen of hij geen problemen heeft ondervonden in deze NC.

Tinkerbell

Was best een leuke koers om te zien, vond Bennett ook zeker sterker dan verwacht alleen de eindsprint was het niet.
Ben vooral benieuwd of hij nog last van z'n steken want ik dacht dat hij dit ook daarvoor een beetje als test beschouwde.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als eerste is het parcours ook weer niet zo zwaar dat jongens op dat niveau dit niet aankunnen. Deze wedstrijd is onder de 200km dat kunnen die jongens op dat niveau ook wel prima aan. Verder niet vergeten dat hij de enige WT renner was in die groep, de rest waren helemaal nergens te bekennen. Hij heeft ook een groot deel van de koers moeten maken en iedereen bleef ook naar hem kijken. Hij was voor velen toch de favoriet en verder is zijn sprint gewoon heel slecht.

kelderfan

'@rahimns
Je hebt toch wel gezien, dat Bennett vlak achter een vluchteling zat in de een na de laatste ronde, maar dat hij 't gat niet kon dichten. Hij heeft toen op die andere jongens gewacht met die Christie, die wel snelle benen heeft. Toen heeft 't nog geprobeerd op de laatste helling, maar dat lukte ook niet.
Ik wil eerst wel horen, wat hij zelf vindt van deze test.

stijnlah

In een interview na de race verklaarde Bennett dat hij niet veel last heeft gehad van steken. Hij voelde er wel enkele keren steken opkomen maar gingen terug weg zonder al te veel last te ondervinden. Hij vond het een positieve eerste test.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik heb het inderdaad gezien, ik heb ook gezien hoeveel werk George Bennett heeft geleverd vandaag, veel van die jongens keken naar hem en hij heeft de koers wel gemaakt. Hij was heel actief, misschien wel iets te actief. Maar hij wist dat hij het verschil op die heuvel moest maken en kon hij niet afwachten en het op een sprint laten aankomen. Dat heeft uiteindelijk misschien ook wel weer te veel krachten gekost. Maar ik vind in ieder geval dat hij er beter voor staat als dat ik van te voren had verwacht. Gezien zijn interview was ik van tevoren al blij als hij de koers zou uitrijden, dat hij uiteindelijk gewoon meedoet om de titel is alleen maar als heel positief te beschouwen.

Sebas

Classic Bennett: onstuimig en een strijkplank aan de meet. Renner naar mijn hart, serieus. Hopelijk gaat hij weer een mooi seizoen tegemoet. Toch jammer dat ie die trui niet het hele jaar mag dragen. Is toch een van de weinige Kiwi's die zo prominent vooraan meedoet.

kelderfan

Het is goed om te horen, dat die 1e. test goed is gegaan na de operatie.

Wouter1998

“Ik hoop van vaste waarde binnen het team te blijven en mijn ploeggenoten goed te kunnen ondersteunen. Persoonlijk hoop ik weer voor ritwinst te kunnen gaan. Mijn doelstelling is een constant seizoen draaien met een piek in de Giro d’Italia.” Dit zegt Battaglin over dit seizoen. Neem dus aan dat hij voorlopig een plek heeft in de selectie voor de giro.

1 2 ... 39 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.