Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 396 ... 481 482
KJP

Tuurlijk is het niet vergelijkbaar met het Quick-step van dit jaar en zeker niet met vorig jaar, maar ik denk dat ie er niet zo ver vanaf zit als het over volgend jaar gaat. Met het vertrek van Terpstra verliest Quickstep aan kracht. bij Jumbo moet je er rekening mee houden dan het allemaal gasten zijn die nog volop stappen aan het zetten zijn. Van Aert, Teunissen, Roosen, Jansen, van Poppel worden allemaal nog steeds beter en speelde dit seizoen dus al een rol in een aantal koersen.

Het zou mij serieus niet verbazen als er een aantal klassiekers zijn volgend jaar waarbij in de eindfase 20% van de shirtjes Jumbo-geel gekleurd is.

Rawolf

Bij quick step zal er na het vertrek van terpstra zeker iemand opstaan. Vooral Schachmann word beter en beter.

Tlj zal volgend jaar een leuke ploeg hebben in het voorjaar maar het zijn op van Aert na geen winnnaars. Mooie ploeg om attractief mee te koersen en hopelijk valt het een paar keer goed.

Ik zou qs nog steeds als absolute nummer 1 zetten, daarachter komen ploegen als ccc en tlj. Ben volgend jaar ook benieuwd naar ddd in het voorjaar.

tendam

Als je Van Aert een winnaar vindt, dan toch ook Vd Hoorn, die hem vorig jaar immers een paar keer klopte. En vergeet Van Poppel niet.

Schachmann ging toch naar Bora?

Skedel

De overschatting rond van Aert is inmens groot..
Gelukkig is het nog allerminst zeker dat hij komt.

ti-raleigh

Laten we met de voeten op de grond blijven. Het gaat keurig dit jaar. Volgend jaar weer een treetje hoger. Maar dan ook een treetje. Meedoen in de fimales is al heel wat. In de grote klassiekers hebben ze nauwelijks gescoord dit jaar. Volgend jaar regelmatig in de top tien met misschien een uitschieter naar boven zou dan al een hele prestatie zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Stapje voor stapje in de klassiekers inderdaad... ga er nog steeds vanuit dat Van Aert pas in 2020 bij de ploeg komt rijden en dan kan je nog geen wonderen verwachten. Laten we gewoon weer eens wat finales gaan rijden en daar met 2 of 3 man meedoen. De focus zal voorlopig nog steeds op de sprint en de klassementen zijn.

ghostwriter

Van Aert gaat bij LottoNL met een betere ploeg én ploegleiding om hem heen een grote stap maken in zijn ontwikkeling. Zeker aangezien hij voor het eerst zich geheel gaat richten op de weg. Teunissen heeft zich dit jaar niet op de klassiekers gericht qua jaaropbouw maar haalde toch goede prestaties. Ook van hem verwacht ik daarom meer dan dit jaar. Van Poppel zal volgend jaar een stuk meer inhoud hebben doordat hij dit jaar de Giro heeft gereden en nu de Vuelta rijdt. Ze lijken bij hem dit jaar ook vooral aan zijn inhoud te werken waardoor zijn explosiviteit even wat minder is. Dan heb je Roosen, Vd Hoorn en Jansen nog als jonge wielrenners die zich goed ontwikkelen.

tdola

Van aert is nog verre van zeker, van de hoorn ook nog lang niet zeker zover ik weet en boom is al afgeschreven maar zou ook nog kunnen blijven. Dus de teamopstelling in de voorjaarskoersen moet nog maar blijken....

Canabliz

Grappig dat TLJ best kans maakt om het ploegenklassement te winnen.. Schat Bennett, Kruijswijk en dan Kuss/De Tier beter in staat voorin the eindigen telkens dan Astana's MAL, Vilella, en Cataldo/Bilbao/Fraile. Movistar is er ook nog met natuurlijk Valverde, Quintana en bijvoorbeeld Carapaz/Amador. Maar het valt wel op dat TLJ echt mee kan doen nu. Ik denk niet dat ze er een doel van maken maar waarom niet :)

Lebbes

'@canabliz
Bennet keek wel om toen hij over de streep kwam, ik weet niet of hij wilde kijken voor scheuren in het peleton, of dat hij naar Astana rijders aan het zoeken was?

xistnc

Uiteindelijk wordt zo'n ploegenklassement vooral beslist door het aantal renners per ploeg in kopgroepen die 10 minuten pakken. In principe heeft TLJ daar een redelijke ploeg van, maar Lindeman en Boom zullen het altijd afleggen tegen semi-klimmers van pak 'm beet Astana, Movistar en Bahrein.

ti-raleigh

Ik denk niet dat ze interesse hebben in het ploegenklassement. In de Tour stonden ze er ook goed voor. Maar toen die kopgroep met enkele Bahreiners weg was vonden ze het best. Een goed klassement voor Kruiswijk eb Bennett en een etappezege zijn de doelen. De rest is van nul waarde.

Leendert82

Mooie 3e plaats voor van Poppel achter Valverde en Sagan. Blijkt tich wel goed in vorm, mist alleen de rchte top snelheid nig, iets wat er denk ik dit jaar nog niet specifiek op getraind is. Dus kans is groot dat hoj en een grotere inhoud heeft volgend jaar (door dit jaar 2 grote rondes te rijden) en in snelheid vooruit kan als hij zich daar meer specifiek op traint.

kelderfan

De TOB met Roglic heeft als teamleiders {D.S} : Jan Boven / M. SZYSZKOWSKI
Weet iemand of er bij TLJ een nieuwe teamleider is aangesteld?

xistnc

Ja. Nee.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Michael is de soigneur bij de ploeg... gewoon een vergissing van de organisatie

Romāns Vainšteins

Maar is het echt een Pool of een Nederlander met ergens Poolse roots ?!?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

een echte...

https://www.youtube.com/watch?v=Nqhxs67wrXU

kelderfan

Steven Kruijswijk heeft er zin en zegt ook letterlijk 't gaat vandaag om de knikkers.
Hebben de heren klimmers goede benen en dan vooral Bennett en Kruijswijk natuurlijk.
De Tier en Kuss zullen hun steentje wel bijdragen. Vandaag Tom Leezer in de vluchtgroep in een bergrit is verrassend te noemen. Welke verrassing heeft TLJ vandaag nog meer in huis.

S. Morgenstern

Leezer in de kopgroep is tactisch gewoon een kopie van de eerste bergrit.

ti-raleigh

Ja maar dat het Leezer is is toch wel verrassend.

Blaudzun

Verwacht veel van Kuss vandaag na z'n eerst goede week. Het zou mij niet verbazen als er bij de laatste 10 TLJ's zitten. Voor ritwinst lijken er dan weer een paar sterkere renners te zijn zoals Yates , Superman en Nairoman.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee, een renner als Leezer is juist logisch. Nu is het niet ontploft maar als er een kleiner peloton in het dal zou aankomen kan je juist in dat deel van de etappe veel hebben aan Leezer...

ti-raleigh

Jawel. Maar ik heb het specifiek over Leezer. Hoe vaak zit ie in een kopgroep?

tendam

Niet vaak, maar hij is dan ook de loods in het peloton. Dat is doorgaans zijn taak, niet met ontsnappingen meegaan.

1 2 ... 396 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.