Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 397 ... 481 482
Poeksel

TLJ 1 in het ploegenklassement nu?

tendam

Who cares about het ploegenklassement. Het is het AK waar het om gaat. En daar dreigt het toch een bijrol te worden.

Kuss kan wel nog een of twee bergritten winnen, zelfs als hij uit de favorietengroep moet vertrekken.

Laatst gewijzigd
Poeksel

IK, TLJ zelf ongetwijfeld ook, net als Movistar. Het zou erg knap zijn als ze het ploegenklassement weten te winnen. Voor het podium van het AK gingen ze toch al niet.

FBahamontes

Ik mag toch hopen dat TLJ niet voor het ploegenklassement gaat rijden, dat is zoals @tendam al zegt een nietszeggende troostprijs.

Het beste zou zijn als Kruijswijk en Bennett zichzelf bewust op achterstand laten rijden in de komende etappes zodat ze misschien nog een etappe kunnen pakken uit de vlucht. Al lijkt Kuss de enige van de ploeg die daar op dit moment toe in staat is.

Laatst gewijzigd
Borsje

Bracht Kuss zijn kopmannen niet onnodig in problemen?

Timothy12

Dit was gewoon een ongeloofelijk vervelende klim. Ontzettend veel wind en niet iedereen ligt dat. Plus, ze verliezen hier maar 30/40 seconden.
Na de Covadongo kun je pas spreken over de vorm van Kruijswijk en Bennett.

Poeksel

Lijkt me een matige trollpoging van FBahamontes, maar wie weet dat er nog iemand serieus op ingaat.

xistnc

Bennett overschatte zichzelf weer eens een klein beetje, inclusief tijdverlies. De aanvallende instelling is leuk, maar moet wel wat gaan opleveren. Ploegenklassement is mooi meegenomen, meer niet.

FBahamontes

'@Poeksel
Het feit dat jij zelf geen enkele inhoudelijke argumenten hebt zegt ook wel weer genoeg.
Maar goed, omdat je het blijkbaar niet begrijpt probeer ik het nog een keer:

Als je hier al 30 sec verliest ga je verderop in de Vuelta nog veel meer verliezen. En waarom zou je in godsnaam voor een anonieme top10 plek(en dit is nog het best-case scenario, grote kans dat Kruijswijk en Bennett hier ook niet goed genoeg voor zijn) gaan rijden.

Dus gewoon lekker laten lossen en elke bergrit met minimaal 2 man in de aanval. Kuss kan nog wel een ritje of 2/3 pakken op die manier want dat is zon beetje de beste klimmer van het peloton op dit moment.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het zou misschien wel erger zijn als het geen trollpoging is en FBahamontes het serieus meent, ondanks dat diverse mensen het op https://www.wielerflits.nl/nieuws/vuelta-2018-king-kroont-zich-ritwinnaar-op-la-covatilla-mollema-bijt-zich-weer-stuk/ al hebben proberen te ontkrachten...

Maar nu maar weer even serieus: twee renners binnen een minuut van het rood, wat een goede uitgangspositie van TLJ!

Laatst gewijzigd
klassementsrenner

Kruijswijk en Bennet staan zo'n 20 sec. van het podium dus het is nog lang geen verloren strijd voor TLJ. Kuss verrast me positief, wat is die sterk. Kijken waar ze fysiek staan na de rustdag De Vuelta is nog twee weken....

FBahamontes

Heb je wel gekeken vandaag en snap je nou echt niet dat het podium onhaalbaar is geworden? Iedereen(alhoewel, blijkbaar niet...) kan toch concluderen na vandaag dat de vorm van Kruijswijk en Bennett niet goed genoeg is om op het podium te komen. Tenzij er een stuk of 10 renners spontaan onderuitgaan of ziek worden, maar daar ga ik voor het gemak maar even niet van uit..

klassementsrenner

Juist vandaag niet waren ze niet top dat heb ik ook gezien, maar wie zegt dat dat de volgende bergetappe ook zo is? Na deze rit kun je niet de komende twee weken concluderen lijkt me. Ik zie nog mogelijkheden om te stijgen.

horsm

Maar niemand heeft toch serieus gedacht dat Bennett een podiumkandidaat was? Hij rijdt altijd vrij consequent tweede helft toptien. Is toch ook mooi?

Kruijswijk kan dat natuurlijk wel, maar het is nog onduidelijk hoe zijn derde week gaat zij. Nu hij de tour in de benen heeft.

kelderfan

Nou ik wel, want Bennett is op die korte klimmetjes beter dan Steven Kruijswijk.
Kruijswijk kwam wel goed uit de TdF; dus die kan ook kort eindigen. Hij zat nu wel op zijn limiet.
Het is te hopen voor hem en TLJ, dat de debatten vroeger worden geopend.

tdola

Het is vooral te hopen voor tlj dat dit niet meekunnen van Bennett en kruijswijk een incident was en dat ze de komende 2 weken terug bij de beteren horen, afwachten maar.

De ontwikkeling van kuss is wel serieuze stappen aan het nemen zeg. Hier weer bij de beste 15 bergop, erg knap.
Zou me niet verbazen als hij met een goede winter nog stappen kan zetten.
Komend seizoen dan voor de 1 weekse ronden af en toe schaduw kopman of kopman?
Deze rol leek weggelegd voor powless, maar kuss lijkt hem op dit moment even voorbij gestreefd.
Of zouden ze kuss in de Roglic rol/schaduwkopman zelfs al richting de giro sturen (achter kruijswijk of Bennett)?
Dat zou als die de komende 2 weken vrij stabiel goed blijft me niet eens verbazen.
Op deze manier wordt het steeds meer dringen en kunnen de renners elkaar onderling wellicht naar een hoger niveau tillen (kruijswijk, Roglic, Bennett, kuss en daarachter de plus, Gesink ed).

Rawolf

Bahamontes je noemt hier als er geen 10 renners ziek worden.

Deze Vuelta word zeker een slijtage slag en de tlj mannen kunnen omhoog kijken. Er staan nog enkele namen die zeker gepasseerd kunnen worden. Gallopin, valverde en buchmann. Daarnaast heb je Lopez en Kelderman die relatief vaak het asfalt voelen, Quintana die nog tijd moet pakken voor de tijdrit.

Van Yates en vooral Izagirre vraag ik me af of ze het 3 weken gaan volhouden.

Door zoveel onzekere renners kan het nog alle kanten op. Froome en een fitte nibali die je beide bij voorbaat al op het podium kan plaatsen doen hier niet mee.

kelderfan

Het is eigenlijk jammer dat in dit geval Floris De Tier niet in de vluchtgroep zat, want met Tom Leezer weet je dat hij niet mee kan, als de mannen gaan versnellen op zo'n klim.
Grappig die Ben King heeft ook nog geen contract voor 2019.;)

Koosr1946

'@random wielerliefhebber
Als ik jouw reactie lees dan is de einduitslag al bekend over 14 dagen, de eerste 5 plaatsen voor TLJ.
Als ze zou dom blijven koersen als vandaag, dan verwacht ik niet één in de top 10
Ze hebben niets geleerd van het op kop rijden in de TdF, daar heeft het hun een podiumplaats gekost.
Het had vandaag ook geen enkele zin, jezelf over de kop jagen en het resultaat was te zien in de
einduitslag

assen

Kom kom mensen, na vandaag zijn er gewoon geen grote conclusies te trekken over veel zaken, o.a. de eindposities van Kruijswijk en Bennett in de Vuelta. Wie dat wel denkt extrapoleert teveel.
Niet alleen die tig bergetappes, maar ook die tijdrit (er zitten geen goede tijdrijders bij de laatste 10), en dan nog voorvallen die onvoorspelbaar zijn.

Rustig afwachten en genieten. :-)

ghostwriter

Kuss liet vandaag wel weer zien erg sterk te zijn en was zeker samen met Kruijswijk en Bennett over de finish gekomen als hij niet voor ze had hoeven te knechten. Hopelijk rijdt hij deze Vuelta uit want ik zou graag zien welk niveau hij volgend jaar kan halen met een uitgereden grote ronde achter de rug. Misschien kan hij aan Bennett worden gekoppeld en kunnen ze als co-kopmannen kleine rondes zonder tijdrit rijden.

kelderfan

"Of zouden ze kuss in de Roglic rol/schaduwkopman zelfs al richting de giro sturen (achter kruijswijk of Bennett)?"
Als @vlek gelijk krijgt, dan wordt 't Kruijswijk in de Giro, Roglic en Bennett in de TdF.

Die Sepp Kuss ontwikkelt zich zo snel, dat ik die ook wel zie in de Giro van volgend jaar met Kruijswijk.
Dan lijkt mij een klimploeg rondom Kruijswijk een goede zaak.
Kruijswijk met Bouwman, Clement, De Plus, De Tier, Gesink, Kuss, en Van Emden

ghostwriter

'@xistnc
Ik hoop dat Bennett aanvallend blijft koersen. Hij mist nu nog de inhoud om ook daadwerkelijk weg te rijden maar hij wordt steeds beter en in de toekomst zal het op dagen dat hij echt sterk is waarschijnlijk wel lukken. Als Bennett dit jaar naast de Giro, Tirreno-Adriatico, Ronde van Catalonie, Tour of the Alps en Ronde van Polen ook in de Vuelta in de top tien van het algemeen klassement eindigt heeft hij een geweldig constant jaar gereden. Ik zou Bennett volgend jaar hetzelfde schema laten rijden als dit jaar met Kuss als zijn meesterknecht (die de vrijheid krijgt om voor eigen succes te rijden in dagen dat hij zich echt sterk voelt) in de Giro en Vuelta en co-kopman in kleine rondes zonder tijdrit.

marprins

Hoe het ook zij... naar mijn mening is het bijzonder knap dat TLJ na een geweldige tour zich ook uitstekend laat zien in de Vuelta. Toont aan hoe sterk deze ploeg is in de breedte. Stel dat ze met de sterkst mogelijke ploeg naar de Tour zouden gaan met een sterk tactisch plan dan zouden ze wellicht niet of niet veel onderdoen voor Sky. Maar wellicht ben ik nu veel te opportunistisch haha.

horsm

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/02/kelderman-gelooft-nog-in-zichzelf-a1615049

Een stuk in de NRC, onder andere over Kruijswijk, waar werkelijk alleen maar dingen in staan die iedereen al wist en waarin ze het hebben over Kruijswijk's ploeggenoot en mede-kopman SAM Bennett.

1 2 ... 397 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.