'@rahimns
Parijs-Nice start 4 maart en de 1e, 2e en 3e. ritten zijn tamelijk vlak en derhalve goed voor waaiers en eventuele sprints; daarna tijdrit en ritten bergop.
En omdat Lobato afscheid heeft moeten nemen kan Groenewegen afstappen na rit 3 en de organisatie van de Ronde van Drenthe blij maken.
@vlek
Als je gelijk hebt, dan wordt de bezetting van P-N: Boom, Roosen, Jansen, Groenewegen, Gesink, Bouwman en Olivier; Gesink blij natuurlijk, want dan kan als rittenkaper aan de bak.
De T-A krijgt dan de volgende bezetting: Bennett, Roglic, De Tier, Tolhoek, Van Emden, Wagner en Van Poppel?
Kruijswijk, Clement, Martens, Kuss en Powless gaan dan op hoogte-stage gaan of op vakantie.
'@Kelderfan ik geloof niet dat dit zo werkt... afstappen mag natuurlijk altijd maar dan starten in een andere koers mag dan weer alleen met toestemming van die organisatie van de koers waar je bent afgestapt. Daarnaast wat nou als Dylan na dag 3 in de puntentrui rijdt zou hij die dan niet willen houden. Zitten iets teveel haken en ogen aan je theorie.
'@rahimns
Je hebt een punt, wat betreft de puntentrui; maar dan moet Dylan goed voorstaan in punten, want renners, die wel mee kunnen komen, zijn dan in 't voordeel. Maar er zijn genoeg sprinters om die reden afgestapt; in 't andere geval krijgt hij nog 4 zware dagen te verteren.
Als hij dan nog die trui mee naar huis mag nemen; dan is een standbeeld voor Groenewegen op z'n plaats.
'@rahimns
Kramer herhaalde de naam Jumbo zo vaak dat ik wel het gevoel kreeg dat ze Lotto gaan vervangen als hoofdsponsor. Het zou me niet verbazen als de ploeg over een tijdje de Jumbo-Vifit ploeg heet. Het zou mooi zijn als ze er financieel wat op vooruit zullen gaan maar ik hoop dat ze dat extra bedrag dan investeren in een opleidingsploeg. De ploeg zal waarschijnlijk nooit meer bij de grootmachten in het wielrennen horen maar met een eigen opleidingsploeg kan de ploeg de meeste grote Nederlandse talenten op jonge leeftijd al aan zich binden. De belangrijkste wielrenners voor de ploeg in de laatste tien jaar kwamen bijna allen uit de opleidingsploeg met bijvoorbeeld Boom, Gesink, Mollema, Kruijswijk en Kelderman.
'@ghostwriter
Als dat er uitkomt Jumbo-Vifit dan wordt 't budget nog kleiner. Als 't moederbedrijf van Vifit mee gaat doen, dan wordt 't denk ik een ander verhaal; maar ik zou Lotto niet zomaar afschrijven; juist vanwege de opleidingsploeg.
Je hebt gelijk, dat een opleidingsploeg zijn vruchten zal afwerpen.
'@Kelderfan Vifit is gewoon een merk wat gemaakt wordt onder de vlag van Campina, het is geen op zich zelf staand bedrijf. Dus het geld komt van het moederbedrijf. Vergelijk het met Etixx wat op de markt werd gebracht door Omega Pharma en om dat beter te promoten hebben ze die als sponsornaam aan de wielerploeg gekoppeld. Dit is ook wat Campina doet met Vifit.
'@rahimns
Ja, dat begrijp wel en daar heb je een goed punt, maar je hebt 't wel over FrieslandCampina, die Vifit willen promoten.
Ik denk daarbij nadrukkelijk aan Kramer.
Bij Etixx hoor je de laatste tijd vaak, dat zij moeite hebben om extra sponsoren binnen te halen.
Dus het is afwachten hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen. Ik hoop op wat meer ruimte in het budget; zodat TLJ ook weer kan meedoen in de Vlaamse klassiekers en natuurlijk ook de Waalse klassiekers inclusive AGR.
Interviewtje met Powless na 53 minuten in deze podcast, over hoe hij bij Lotto-Jumbo beland is. De bedoeling was om bij Cannondale aan de slag te gaan, maar toen die problemen kregen in september, is hij verder gaan kijken.
https://cyclingtips.com/2018/01/cyclingtips-podcast-dispatches-colombia-australian-nationals/
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.