Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 414 ... 481 482
Rawolf

Jawel hoor, bergop ;p.

Janitjoe

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180910_03727453

tendam

'@ti-raleigh
Je hoeft ze ook niet bang te maken, als je ze maar verslaat. En z'n wapen lijkt me nogal duidelijk: z'n herstelvermogen. Zo'n etappe naar Alpe d'Huez was voor iedereen einde klassementsambities geweest. Maar niet voor Kruijswijk, die kan blijven gaan.

@janitjoe
Ze maken er in de Vlaamse media een Nederland vs. België-dingetje van. Verwarrend, omdat Jumbo immers ook Nederlands is.

Laatst gewijzigd
user26777

"v. Aert wil niet bij een ploeg rijden waar hij niemand kent."
Dat herken ik, de eerste dag naar de kleuterschool aan de hand van mijn moeder, daarna viel het wel mee.
Prima renner die Woutje, maar met een huilgezicht van ouwe lappen.

Laatst gewijzigd
KJP

'@Ghostwriter

Maar we gaan er toch ook al vanuit dat Kuss, De Plus, Tolhoek en eventueel Powless en Bouwman stappen gaan maken? Wat doen we dan met McNulty? Ze kunnen wel alles gaan halen wat redelijk een berg op trapt, maar dan worden de kansen als kopman/semikopman wel heel summier voor al die gasten niet? Ik zou zeggen wacht eerst ff lekker 2019 af, en met wat mazzel heb je dan eind van het jaar zo 5/6 man die je als kopman/semikopman uit kan spelen in de kleinere rondes/grote rondes. Mocht het anders uitpakken heb je wellicht nog eens plek voor een McNulty.

Ik verwacht dat Kruijswijk de rest van zijn carriere ook wel op een renner of 2/3 zal botsen in grote rondes die gewoon net wat sterker zijn dan hij. Ben het er in die zin wel mee eens dat Kruijswijk een super allround klassementsman is die net dat ene wapen mist om zijn grootste concurrenten echt pijn te doen. Buiten die ene Giro dan, waar alle mannen/ploegen ergens een moment te kort kwamen en Kruijswijk nergens.

user26799

'@KimJungPoels
je raakt terecht een probleem bij de recrutering aan : meer bazen dan knechten gaat nefast werken.... En er is nog een probleem bij de Amerikanen/Australiërs/etc. Als zij niet permanent in Europa wonen tijdens het wielerseizoen, kan je, als er plots iemand wegvalt door ziekte of kwetsuur, moeilijk een telefoontje doen : "kom snel af, we hebben iemand nodig voor morgen"..... Gevolg : overbelasting voor vlot bereikbare renners....

ghostwriter

'@KimJungPoels
"Maar we gaan er toch ook al vanuit dat Kuss, De Plus, Tolhoek en eventueel Powless en Bouwman stappen gaan maken?"

Inderdaad, ik ga er vanuit dat elk talent bij LottoNL stappen blijft zetten in hun ontwikkeling. Maar dat betekent niet dat ik verwacht dat ze allen tot kopmannen zullen uitgroeien. Bij Bouwman durf ik bijvoorbeeld wel met enige zekerheid te stellen dat hij zijn gehele carriere als wielrenner meer zal knechten dan voor eigen kans zal rijden. Bij Kuss zie ik ook nog niet echt een reden om te stellen dat hij zich zal ontwikkelen tot een structurele kopman. Powless maakt momenteel ook niet de indruk dat hij een toekomstige klassementsrenner voor grote rondes en kleine rondes met relatief veel klimkilometers is. Al met al denk ik dat LottoNL McNulty er makkelijk bij zou kunnen halen. Tegen de tijd dat de mannen die jij noemt tot stucturele kopmannen zijn uitgegoeid (als dat ze al lukt) kan LottoNL kiezen met welke ze door willen gaan.

KJP

Mwah ik denk dat de balans dan verkeerd door slaat eigenlijk. Dat kan wel als je inderdaad al echt 1 vd 3 (Kuss/Tolhoek/DePlus) afschrijft als potentiële kopman. Maar als je die drie echt het ideale traject wil kunnen bieden dan kun je er in mijn ogen niet nog een vierde talent bij hebben binnen dat traject. Dus ik zou die beslissing sowieso altijd uitstellen tot veel verderop in 2019 om te kijken of die 3 niet gewoon de verwachte stappen maken of dat je toevallig met Powless/Vingegaard alweer iemand hebt die de groei kan maken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het is natuurlijk geen kwestie van wachten op de tijd dat een van de talenten zich definitief naast de kopmannen voegt, voor ze een keuze zouden moeten maken. De ruimte om renners zich in die richting te laten ontwikkelen is überhaupt beperkt en zal om keuzes vragen. Tevens zal een renner als McNulty ook kijken naar de mogelijkheden die er voor hem zijn om stappen te zetten in de pikorde en dan zouden ploegen met minder man voor zijn neus wel eens aantrekkelijker kunnen zijn.

tendam

'@ghostwriter
Ik geef toe dat ik Kuss-fan ben en een beetje doorsla daarin, maar in Utah en de eerste helft van de Vuelta zag ik een wereldtopper in de dop. Een natuurtalent dat nog een beetje freewheelend bezig is. Ik denk echt dat hij de man is om het straks Bernal lastig te maken (moet hij wel leren tijdrijden).

Dat heb ik bij een Tolhoek dan toch minder. Die heeft wel een grote stap gemaakt, maar het gemak waarmee Kuss rijdt zie ik bij hem niet.

KJP

Haha komt op tendam het kan natuurlijk hoor, maar die gozer is wel bijna 24. Tuurlijk hij heeft om verschillende redenen meer groeimarge dan andere 24-jarige, maar hij is toch gewoon 24, en het blijft een koers in de USA, en een tempoklim waar ie zelf 5 minuten alles mag geven om te kijken hoeveel mensen zijn tempo niet meer kunnen volgen.

Miguel Angel Lopez, Sosa, Sivakov, Pogacar, Mas, Daniel Martinez of Oomen als je die mannen nou noemt om het Bernal in de toekomst lastig te maken vooruit. maar Kuss heeft díé potentie echt nog niet laten zien. Ik vind echt dat je de prestaties van Kuss wel enorm overschat, dus dat beetje mag je na deze post wel vervangen door volledig.

tendam

We gaan het zien :) Overigens was hij in de eerste de beste bergetappe van deze Vuelta ook al gewoon een van de beste renners in koers.

Trouwens raar dat je namen als Pogacar en Sivakov noemt... die moeten eerst nog maar tonen überhaupt het niveau van Kuss te halen.

tdola

Om de 24 jarige leeftijd van kuss als argument te gebruiken lijkt me de plank redelijk misslaan. Kijk naar Roglic die op 26 jarige leeftijd bij de ploeg kwam........

De koers in usa is een meer valide argument. Wat kuss eerste week in de Vuelta liet zien was echter wel indrukwekkend...we zullen het zien.

KJP

Tsja het is niet dat je nu opeens allemaal Roglicen krijgt natuurlijk he, dat hij dat als 26jarige nog voor elkaar kreeg is heel bijzonder. Daarbij komt Roglic natuurlijk helemaal niet uit de fietssport in tegenstelling tot Kuss.

Sivakov was natuurlijk een super belofte en Pogacar is dat nu. Dus dat ik die in potentie hoger in schat lijkt me ook niet meteen raar. Ik denk dat als je 20 ploegen tussen Pogacar/Sivakov en Kuss laat kiezen dat er toch echt minimaal 15 voor Pogacar of Sivakov gaan.

Overigens ben ik wel gewoon heel benieuwd naar Kuss en zie ik er ook wat in. Maar dé concurrent van Bernal is wel heel ambitieus op basis van wat we gezien hebben. ;)

Rawolf

Enige concurrent van Bernal uit dat rijtje is Lopez, rest moet het nog bewijzen.

Bulcke

' Sivakov was natuurlijk een super belofte en Pogacar is dat nu. Dus dat ik die in potentie hoger in schat lijkt me ook niet meteen raar. Ik denk dat als je 20 ploegen tussen Pogacar/Sivakov en Kuss laat kiezen dat er toch echt minimaal 15 voor Pogacar of Sivakov gaan.'

Ja allochtend kiezen er meer teams voor pogacar of sivakov. Die kans is alleen aln twee keer zo groot omdat het twee renners zijn. Als van de 20 ploegen er 5 voor kuss kiezen, 7 voor pogacar en 8 voor sivakov dan zijn die drie dus aardig aan elkaar gewaagd

KJP

Tsja dat moet je natuurlijk allemaal in perspectief zien. Zelfs Bernal moet nog bewijzen dat ie echt 3 weken als kopman voor de eerste plaats kan strijden, maar dat zal in principe zonder al te veel pech een kwestie van tijd zijn.

In het verlengde daarvan kun je dan een discussie voeren welke jonge renners zich de komende jaren bij zijn concurrenten zullen voegen. Als je dan kijkt naar renners die nu 24 jaar op jonger zijn kom je toch wel een beetje op de gasten uit die nu genoemd zijn met misschien nog een Latour/Soler/Gaudu erbij. Niemand van die gasten heeft misschien al laten zien wat Bernal heeft laten zien, maar een Sosa bijvoorbeeld was dit jaar nog wel indrukwekkender dan een Bernal vorig jaar was.

Pogacar, Sivakov en Kuss zullen in principe wel grotere stappen maken dan Bernal vanaf hier gaat doen. Bij Mas zou je zelfs kunnen beargumenteren dat zijn jaar niet eens heel veel slechter is dan dat van Bernal als hij deze Vuelta zo door weet te zetten.

Anyway, ik vind het iets te gortig om Kuss erbij te zetten, maar vooruit ik kan wel snappen dat je dat gevoel kan hebben. Ik heb dat bijvoorbeeld bij een Padun ook, en dat is nog veel minder goed te onderschrijven dan bij Kuss. ;)

Ik bedoel dus de keuze:
Sivakov vs. Kuss
Pogacar vs. Kuss

Ik denk dat ik beide gevallen de meerderheid van de teams voor de eerste van de twee zal gaan.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Laat Kuss er eerst maar voor zorgen dat hij bergop bij de top aan kan sluiten. Dan kan hij (als hij dat niveau haalt) daarna altijd nog kijken of hij zich tot een klassementsrenner kan ontwikkelen. Laat talentvolle klimmers eerst wat bergetappes en -truien winnen en aan hun inhoud werken zonder de druk om elke dag te presteren. Persoonlijk schat ik Tolhoek hoger in maar die wordt ook al langer professioneel begeleid en heeft inmiddels al twee grote rondes uitgereden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Al met al denk ik dat LottoNL McNulty er makkelijk bij zou kunnen halen."
Eens dat Brandon McNulty een welkome versterking is. Zeker omdat hij ook een sterke tijdrijder is.
Die kan TLJ echt wel gebruiken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze hebben Tony toch al

xistnc

Maar dat geldt toch ook voor die andere 12 dozijn namen die je de afgelopen maanden hier hebt geroeptoeterd? Wat is zo'n kwalificatie dan eigenlijk nog waard?

Hofman

Waar kan ik op de TLJ site het restant van TLJ's programma vinden?

kelderfan

"Van Poppel mag opeens weer mee.."
Eerder vond ik hem als sprinter geen topper, maar als extra renner voor 't vlakke deel in de GT's lijkt hij mij een prima renner om erbij te hebben. Hij heeft mij echt verrast met zijn uitstapje in de vluchtgroep. Hij kan net als Campenaerts op kop rijden om in dit geval Bennett meer ruimte te geven.
Ik denk, dat hij nog beter als Battaglin de sprint kan aangaan heuvelop. Als hij in een vluchtgroep tot de meet mee kan komen, dan heeft hij een goede kans om te winnen en dan vaker als sprinter met "trein".

S. Morgenstern

Van Poppel heeft dit seizoen in principe in o.a. Tirreno en Giro al vergelijkbare dingen gedaan voor zijn kopman. Ik ben dan ook benieuwd of die rit van gisteren inderdaad weet door te dringen tot je vaste repertoire.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Hofman ik heb het resterende programma in het openingsbericht gezet van dit topic.

1 2 ... 414 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.