Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 417 ... 481 482
RoBinnn

Leuk al die ideeën met wie in welk rondje rijdt maar misschien eerst eens bepalen wat de doelen zijn voor de kopmannen en daarna de andere renners die in sommige rondjes een vrije of beschermde rol gaan krijgen.
Om je twee sprinters deel te laten nemen aan WT rondjes in het voorjaar zal je dit moeten doen t/m de T-A. De rondjes daarna hebben nauwelijks sprintetappes of hebben overlap met klassiekers waar je je sprinters liever laat starten.
Daarnaast dienen je renners die het goed moeten doen in de Vlaamse klassiekers een goede basis te leggen, dit wordt over het algemeen gedaan door het rijden van rondjes zoals Nice of T-A. Hierdoor zal je in deze wedstrijden een behoorlijk deel van je wedstrijdselectie gebruiken door je Vlaamse renners en sprinters. Die renners kunnen in deze fase van het seizoen meestal prima de wat heuvelachtige etappes aan en dan heb je enkel op die ene etappe die op een redelijk hoge berg zal finishen wat weinig ondersteuning voor een eventuele kopman. Ook zal een team met vooral klassieke renners het behoorlijk goed kunnen doen in een eventuele TTT mocht deze in het parcours zitten.

Selecties die volledig in het teken staan van klimmers en het klassement kan je dan weer in Catalonië of Baskenland verwachten.

kelderfan

"Het kan echter ook uitstekend zo zijn dat ze een van die koersen opnieuw benutten om hun Tour de France trein op het hoogste niveau te testen (en dat te doen met alle kandidaten)."

Deze keuze valt zeker te begrijpen. Het idee om de TdF in P/N te testen lijkt mij een heel goed idee.
Dat zou betekenen dat de ploegsamenstelling P/N wordt Gesink, Tolhoek, De Plus* {*voor Roglic en Bennett}, Martin, Groenewegen, Jansen en Roosen.

KJP

Prachtige ploeg heb je opgesteld voor P-N Kelderfan! Ik vind dat ze jou ploegleider moeten maken voor P-N, samen met Niermann bij voorkeur.

S. Morgenstern

Ik denk dat er meer dan drie gegadigden zijn voor de plekken in de sprinttrein van Groenewegen.

Dit jaar was het idee bijvoorbeeld in eerste instantie om met Roosen, Boom en Leezer of Martens naar de Tour de France te gaan. In het voorseizoen reed vervolgens Jansen zich binnen die ploeg en viel de laatste plek uit in het voordeel van Martens. De selectie van Parijs-Nice bevatte al die renners, voor de enige test op een niveau dat enigszins bij de Tour de France in de buurt kwam. Dat zou volgend jaar net zo kunnen gaan.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

laat maar.....

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Even wat positief. De Plus is een prima aanwinst voor TLJ.
Wauw

S. Morgenstern

Dit vermogen maakt hem in ieder geval een welkome aanvulling op al die pluimgewichten die ze hebben.

kelderfan

Kruijswijk doet 't ook heel goed met een 4e.plek in de tijdrit.

Poeksel

Ik dacht al dat kelderfan (die graag tijdrijders naar Jumbo ziet komen) blij zou zijn met de tijdrit van De Plus :)

Daarnaast lijkt de tijdritfiets van Bianchi nog steeds ok (met ook de gewonnen ploegentijdrit van laatst).

kelderfan

'@KJP
Dank je wel, maar dat laat ik aan de kenners over en Grisha Niermann lijkt mij inderdaad een prima man om dat werk te doen.

On topic: Kruijswijk is de top-drie binnengekomen. Dat wordt nog leuk. De ploeg heeft zich verder gespaard.

kelderfan

'@Poeksel
Ik ben ook heel blij met de komst van De Plus en ik hoor, dat TLJ plannen met die jongen heeft. Hij wordt volgend jaar kennelijk kopman in een WT-rondje.

S. Morgenstern

Ze hebben hem een vrije rol toegezegd in een grote ronde. Grote kans dus dat ze zonder kopman naar de Vuelta gaan en daar enkele jongens* de kans geven zichzelf te bewijzen als potentiële kopman.

*Tolhoek, De Plus en Kuss wanneer ze die kunnen behouden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Dat zou ook mijn wens zijn, dat Kruijswijk en Gesink zowel de Giro als de TdF gaan doen en Bennett de TdF en Vuelta.
Dan kunnen zij inderdaad de Vuelta met Bennett, De PLus, Kuss en Powless een leuke aanvallende jonge ploeg neerzetten. Zie de ToC van 2017.
Alleen wat bedoel je met Tolhoek, die blijft toch wel bij TLJ. Hij staat t/m 2020 onder contract.

Laatst gewijzigd
tendam

Gesink... daar noem je iemand. Niemand heeft het nog over Gesink, ooit de beste renner van deze ploeg. Gaat hij door op de rittenkaper-route? Toch niet echt succesvol gebleken. Ik zou toch weer eens proberen om hier en daar een klassementje te rijden, als hij dat nog in zich heeft tenminste.

ti-raleigh

Ik heb het gevoal dat hij dat simpelweg niet meer wil. Ik vond Gesink dit jaar veel plezier uitstralen. Wat mij betreft houdt hoj deze rol.

Romāns Vainšteins

Gesink gaat gewoon nog jaren door als man die zowel in dienst als als aanvaller uit de voeten kan.

Lekker laten die klassementen, daar hebben ze al 2 klasbakken voor.

Romāns Vainšteins

En Kruijswijk gaat lekker gasten, die heeft een heel reeele kans nog om gewoon te gaan winnen hoor.

kelderfan

Gesink is zeker niet verkeerd; al vond ik 't wel dapper, dat hij de Giro heeft gereden.

T80JZ

'@Kelderfan
Volgend jaar zitten er weer drie weken tussen de Giro en de Tour. Dit jaar waren er dat door het WK voetbal vier en dus een week extra rust. Volgens Dumoulin was dat de voorwaarde om in beide rondes top te kunnen presteren. Dat kan wel kloppen want in andere jaren was de combinatie Giro - Tour meestal geen succes.

KJP

Ik geloof er daarnaast ook niet echt in dat Gesink ritten is gaan kapen uit weelde.

S. Morgenstern

Alleen wat bedoel je met Tolhoek, die blijft toch wel bij TLJ. Hij staat t/m 2020 onder contract.

Die toevoeging gaat alleen over Kuss, waarvan een deelname aan de Vuelta van volgend jaar voor een groot deel zal afhangen van de ploeg waar hij in 2020 voor rijdt.

xistnc

De TLJ-mannen hebben zich prima aan de opdracht gehouden om te sparen. Michael Storer werd laatste met pech, daar vlak voor staan er vier van TLJ en niet ver daarvoor nog twee. Alleen De Tier heeft zich nogal uitgesloofd.

tendam

'@ti-raleigh
Gesink straalt al jaren plezier uit. Ik denk dat hij nog meer plezier heeft als hij nog eens ergens resultaat rijdt, het blijft een ambitieuze vent.

Maar daarom vraag ik me juist af hoe hij die resultaten kan halen. Rittenkapen is het ook niet helemaal.

kelderfan

Ja, dat rittenkapen lijkt mij ook niet echt passen bij Gesink. Ik hoop ook, dat hij zich weer op klassementen gaat richten.
Hij lijkt mij juist een prima begeleider van jonge klimtalenten.
@T80JZ
Dat klopt helemaal; dan is de combi Giro/TdF geen goede uitgangspunt.
@vlek
Hopelijk gaat TLJ snel aan tafel met Sepp Kuss, die in Utah uitstekend werk heeft geleverd en Powless, die in de ToB goed werk heeft gedaan. Want Tolhoek en Kuss lijken mij groeibriljanten en dan komt De Plus er nog bij.

Poeksel

Gesink is niet meer zo goed als vroeger, kelderfan. Een goed klassement in een grote ronde zit er gewoon niet meer in. In de huidige rol heeft hij plezier en is hij van waarde, dus het zou gek zijn die te veranderen.

1 2 ... 417 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.