Leuk al die ideeën met wie in welk rondje rijdt maar misschien eerst eens bepalen wat de doelen zijn voor de kopmannen en daarna de andere renners die in sommige rondjes een vrije of beschermde rol gaan krijgen.
Om je twee sprinters deel te laten nemen aan WT rondjes in het voorjaar zal je dit moeten doen t/m de T-A. De rondjes daarna hebben nauwelijks sprintetappes of hebben overlap met klassiekers waar je je sprinters liever laat starten.
Daarnaast dienen je renners die het goed moeten doen in de Vlaamse klassiekers een goede basis te leggen, dit wordt over het algemeen gedaan door het rijden van rondjes zoals Nice of T-A. Hierdoor zal je in deze wedstrijden een behoorlijk deel van je wedstrijdselectie gebruiken door je Vlaamse renners en sprinters. Die renners kunnen in deze fase van het seizoen meestal prima de wat heuvelachtige etappes aan en dan heb je enkel op die ene etappe die op een redelijk hoge berg zal finishen wat weinig ondersteuning voor een eventuele kopman. Ook zal een team met vooral klassieke renners het behoorlijk goed kunnen doen in een eventuele TTT mocht deze in het parcours zitten.
Selecties die volledig in het teken staan van klimmers en het klassement kan je dan weer in Catalonië of Baskenland verwachten.
"Het kan echter ook uitstekend zo zijn dat ze een van die koersen opnieuw benutten om hun Tour de France trein op het hoogste niveau te testen (en dat te doen met alle kandidaten)."
Deze keuze valt zeker te begrijpen. Het idee om de TdF in P/N te testen lijkt mij een heel goed idee.
Dat zou betekenen dat de ploegsamenstelling P/N wordt Gesink, Tolhoek, De Plus* {*voor Roglic en Bennett}, Martin, Groenewegen, Jansen en Roosen.
Ik denk dat er meer dan drie gegadigden zijn voor de plekken in de sprinttrein van Groenewegen.
Dit jaar was het idee bijvoorbeeld in eerste instantie om met Roosen, Boom en Leezer of Martens naar de Tour de France te gaan. In het voorseizoen reed vervolgens Jansen zich binnen die ploeg en viel de laatste plek uit in het voordeel van Martens. De selectie van Parijs-Nice bevatte al die renners, voor de enige test op een niveau dat enigszins bij de Tour de France in de buurt kwam. Dat zou volgend jaar net zo kunnen gaan.
'@vlek
Dat zou ook mijn wens zijn, dat Kruijswijk en Gesink zowel de Giro als de TdF gaan doen en Bennett de TdF en Vuelta.
Dan kunnen zij inderdaad de Vuelta met Bennett, De PLus, Kuss en Powless een leuke aanvallende jonge ploeg neerzetten. Zie de ToC van 2017.
Alleen wat bedoel je met Tolhoek, die blijft toch wel bij TLJ. Hij staat t/m 2020 onder contract.
'@Kelderfan
Volgend jaar zitten er weer drie weken tussen de Giro en de Tour. Dit jaar waren er dat door het WK voetbal vier en dus een week extra rust. Volgens Dumoulin was dat de voorwaarde om in beide rondes top te kunnen presteren. Dat kan wel kloppen want in andere jaren was de combinatie Giro - Tour meestal geen succes.
Ja, dat rittenkapen lijkt mij ook niet echt passen bij Gesink. Ik hoop ook, dat hij zich weer op klassementen gaat richten.
Hij lijkt mij juist een prima begeleider van jonge klimtalenten.
@T80JZ
Dat klopt helemaal; dan is de combi Giro/TdF geen goede uitgangspunt.
@vlek
Hopelijk gaat TLJ snel aan tafel met Sepp Kuss, die in Utah uitstekend werk heeft geleverd en Powless, die in de ToB goed werk heeft gedaan. Want Tolhoek en Kuss lijken mij groeibriljanten en dan komt De Plus er nog bij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.